حمل و نقل عمومی در سوئد

حمل و نقل عمومی در سوئد

سیستم حمل و نقل عمومی سوئد یکی از کامل ترین سیستم حمل و نقل کشورهای قاره اروپا به شمار می آید. کشور زیبا و دوست داشتنی سوئد دارای سه نوع سیستم حمل و نقل زمینی، حمل و نقل آبی و هوایی است که عمدتاً در پایتخت این کشور متمرکز هستند. در ادامه سیستم های حمل و نقل عمومی در سوئد را معرفی می کنیم.

 

  • قطار

شرکت ملی راه آهن سوئد Statens Järnvägar نام دارد که به شهرهای بزرگ مالمو، گوتنبرگ، هلسینبورگ و استکهلم خدمات رسانی می کند. شبکه راه آهن سوئد یکی از کارآمدترین و بزرگترین سیستم حمل و نقل عمومی در سوئد به شمار می آید. قطارهای سوئد بسیار مجهز و استاندارد طراحی شده اند.

 

  • اتوبوس

شرکت اتوبوس رانی سوئد یکی از مقرون به صرفه ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در سوئد به شمار می آید. از جمله شرکت های اتوبوس رانی سوئد می توان به FlixBus، Ybuss،Netbuss Express و Svenska Buss اشاره کرد. معمولاً به گردشگران و مسافران توصیه می شود که بلیت اتوبوس های شهری سوئد را به صورت اینترنتی خریداری کنند. البته بلیت اتوبوس را می توان از طریق نمایندگی ها یا ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر خریداری کرد.

 

  • کشتی

مجمع الجزایر استکهلم بزرگترین مجمع الجزایر سوئد است که از 14 جزیره تشکیل شده است. برای گشت و گذار در جزایر زیبای استکهلم می توانید از کشتی ها و قایق های تفریحی و مسافربری که در مجمع الجزایر استکهلم در رفت و آمد هستند استفاده کنید.

 

  • تاکسی

یکی دیگر از رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی در سوئد می توان به تاکسی ها اشاره کرد. تاکسی ها در اکثر نقاط سوئد به راحتی در دسترس هستند. علاوه بر ایستگاه های تاکسی در سطح شهر گردشگران و مسافران می توانند تاکسی ها را به صورت اینترنتی رزرو کنند. 

 

  • اجاره خودرو

جهت رفت و آمد در شهرها و نقاط مورد نظر خود می توانید خودرو شخصی اجاره کنید. البته این گزینه برای مسافرانی که می خواهند هزینه های رفت و آمدشان را مدیریت کنند نمی تواند انتخاب مقرون به صرفه ای باشد.

 

  • هواپیما

یکی دیگر از مدرن ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در سوئد به شمار می آید. در کشور سوئد بیش از 30 فرودگاه وجود دارد. فرودگاه استکهلم آرلاندا، فرودگاه بین المللی شهر استکلهم و بزرگ ترین فرودگاه کشور سوئد است.

 

  • مترو

مترو استکهلم قدیمی ترین سیستم حمل و نقل زیرزمینی جهان است که در سال 1950 افتتاح شده است. مترو سوئد دارای 110 ایستگاه است. اگر به دنبال سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش حمل و نقل در سوئد هستید، مترو استکهلم سوئد بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اپیزود ۲-۱ :به دنبال رنگ و بوی هند-سفری به دنیای فرهنگ و غذای هندی کشور تایوان سفرنامه فرانسه (پاریس)(قسمت ا) الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد