حمل و نقل مصر

حمل و نقل عمومی در مصر

سیستم حمل و نقل عمومی مصر یکی از کامل ترین سیستم های حمل و نقل کشورهای آفریقا به شمار می آید. کشور مصر دارای سه نوع سیستم حمل و نقل زمینی، حمل و نقل آبی و هوایی است که عمدتاً در شهر قاهره متمرکز هستند. در ادامه سیستم های حمل و نقل عمومی در مصر را معرفی می کنیم.

 

  • مترو

سیستم مترو قاهره مناطق زیادی را پوشش می دهد. مترو قاهره دارای 3 خط و 92 ایستگاه است. خط سوم مترو توسعه یافته تر و پیشرفته تر از خط اول و دوم است. خط چهارم مترو به زودی افتتاح می شود.

 

  • قطار

سیستم ریلی مصر قدیمی ترین شبکه راه آهن در آفریقا و خاورمیانه است. سیستم حمل و نقل ریلی یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل عمومی در مصر برای سفرهای برون شهری به شمار می آید. 

 

  • اتوبوس

اتوبوس یکی از محبوب ترین و ارزان ترین وسایل حمل و نقل عمومی در مصر است بنابراین برای افرادی که می خواهند هزینه های سفر و رفت و آمد خود را مدیریت کنند انتخاب مناسبی است. هر اتوبوس دارای یک خط خاص به همراه یک عدد مشخص به زبان عربی است.

 

  • مینی بوس 

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی مصر می توان به مینی بوس ها اشاره کرد که به دلیل سرعت بالای خود به یکی از پرکاربردترین سیستم های حمل و نقل کشور مصر تبدیل شده است. کرایه مینی بوس ها با توجه به مسافت طی شده محاسبه می شود.

 

  • تاکسی 

تاکسی ها یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل در مصر به شمار می آید. البته تاکسی ها گران تر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی هستند. اگر می خواهید با سرعت و راحتی بیشتری به مکان های گردشگری و شهرهای مورد نظر خود سفر کنید، استفاده از تاکسی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

  • اتوبوس رودخانه ای

اتوبوس رودخانه ای یکی از قدیمی ترین وسایل حمل و نقل در مصر به شمار می رود. اگر مقصد شما در کنار رودخانه است، می توانید از اتوبوس های رودخانه ای برای رفت و آمد به نقاط مورد نظر خود استفاده کنید.

 

  • هواپیما

هواپیما بهترین وسیله حمل و نقل مصر برای سفر از قاهره به سایر شهرها است. اگرچه این وسیله نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی قیمت بالاتری دارد اما سریع ترین و راحت ترین وسیله حمل و نقل به شمار می آید.

اپیزود ۱۵: آسیای شرقی شهر بوینس آیرس سفرنامه ی مکزیک الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد