جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

کدام کشور سرشار از جاذبه های گردشگری است؟ پاسخ به این سوال سخت است اما اگر جوابتان پرتغال نیست این مطلب را تا انتها بخوانید!

جاذبه های گردشگری پرتغال را نمی توان با انگشتان دست شمرد. این کشور کوچک اروپایی پر از کلیساها و قلعه ها و مناظر طبیعی بکر و بی نظیر است که چشم هر گردشگری را به خود خیره نگه می دارد. در این مقاله می خواهیم بخشی از زیبایی ها و جاهای دیدنی پرتغال را به شما معرفی کنیم و شما را برای یک سفر پر از ماجراجویی به سوی پرتغال روانه کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه بمانید.

پرتغال را بیشتر بشناسیم

پرتغال کشوری کوچک و زیبا است که در قاره اروپا واقع شده است. این کشور از شمال به کوهستان، از مرکز به دشت های وسیع و از جنوب به ساحل اقیانوس اطلس می رسد. روستاهای سنگی، قلعه های قدیمی، آثار باستانی چشم ربا و دل انگیز و نیز کلیساهای کهن از جذابیت های بی نظیر کشور پرتغال به شمار می آیند.

پایتخت پرتغال شهر لیسبون است. این شهر تاریخچه عظیمی دارد و از گذشته های خیلی دور محل جنگ و درگیری اقوام گوناگون بوده است. کشور زیبای پرتغال مرزی 800 کیلومتری با اقیانوس اطلس دارد و همین مشخصه بر زیبایی ها و جذابیت این کشور کوچک و جادویی افزوده است. کشور پرتغال هم برای جذابیت های گردشگری خود مشهور و محبوب بوده و هم فرهنگ غنی و غذاهای بی نظیرش دل هر توریستی را ربوده است.

با سفر به پرتغال می توانید یک بسته کاملی از زیبایی ها و جذابیت ها را شاهد باشید و هر آنچه از یک سفر بی نظیر می خواهید را نصیب خود کنید. در ادامه مقاله به جاذبه های گردشگری پرتغال بیشتر می پردازیم و شما را برای یک سفر پر از ماجراجویی و هیاهو آماده می کنیم. با ما همراه بمانید.

جاذبه های گردشگری پرتغال

با سفر به پرتغال می توانید به گردش در تاریخ باستانی رفته و از صومعه ها و کلیساهای قدیمی عبور کنید و صحنه های جنگ جنگاوران پیل تن را ببینید و لذت ببرید. پرتغال کشوری جادویی با تاریخی قدیمی است که داستان های زیادی برای گفتن دارد. هر کدام از بناهای تاریخی و خانه های کهن این کشور داستانی تاریخی پر از هیاهو و ماجراجویی را برای شما به تفصیل بیان می کند. در ادامه بیشتر با این ماجراها و داستان ها و جاذبه ها آشنا خواهید شد.

صومعه جرونیوس

در گذشته های خیلی دور پادشاهی از پرتغال مسیر دسترسی به سمت هندوستان را کشف کرد و به مناسبت این موفقیت بی نظیر صومعه ای بنا کرد و نام آن را جرونیوس گذاشت. این صومعه برای پرتغالی ها همواره نماد موفقیت و کامرانی است و هر ساله گردشگران زیادی را از جای جای دنیا به سمت خود روانه می کند. از دیگر جذابیت های صومعه جرونیوس می توان به معماری بی نظیر و هنر هنرمندان آن اشاره کرد. این صومعه زیبا محل دفن بسیاری از قهرمانان ملی پرتغال هم بوده است و از این جهت هم برای پرتغالی ها از ارزش و احترام فراوانی برخوردار است.

صومعه جرونیوس

برج بلم

اگر به لیسبون پایتخت پرتغال بروید می توانید دیدنی های فراوانی را میهمان چشمان خود کنید. یکی از این دیدنی ها در بندر لیسبون همین برج بلم است. این برج در قرن 16 میلادی بنا شده است و هنر معماران پرتغالی را با سبک های ونیزی، آفریقایی و گوتیک به نمایش می گذارد. اگر سری به لیسبون زدید حتماً به بازدید از این برج زیبا و تاریخی هم بروید و قطعه ای از تاریخ دنیا را در این گوشه به نظاره بنشینید.

کاخ ملی پنا در شهر سینترا

شهر سینترا در شمال پرتغال و در میان کوه های این کشور زیبا واقع شده است. این شهر تاریخی از دیر باز به دلیل آب و هوای کوهستانی و خنک خود مورد پسند و محبوبیت شاهزادها و ملکه های پرتغالی بوده است. با راه رفتن در پیاده روهای این شهر تاریخی می توانید سفری در تاریخ پرتغال داشته باشید و از مناظر دیدنی و خانه های رنگارنگ و پاستیلی این شهر نهایت لذت را ببرید. در میان هیاهوی تاریخی شهر سینترا دودکش های بلندی را از دور خواهید دید که این دودکش ها متعلق به کاخ پنا هستند. کاخ پنا در قرن 14 ساخته شد و از آن زمان تا به حال مورد نگهداری و محبوبیت مردم پرتغال قرار گرفته است. ابزار و اثاثیه این کاخ مانند بنای آن تاریخی و قدیمی هستند و شما با رفتن به این کاخ می توانید لباس های نجیب زادگان قدیمی پرتغالی را هم در این کاخ مشاهده کرده و عطر و بوی تاریخ را در این قطعه باستانی استشمام کنید.

صومعه مسیح در شهر تومار

یکی از مکان های دیدنی و تاریخی در شهر تومار، صومعه مسیح است. این صومعه در سال 1160 بنا شده و دیوار نوشته های جذابی از فرمان های مسیح را با خود به یادگار دارد. اگر به بالای این بنای زیبا بروید می توانید تمام شهر تومار و رودخانه کنار آن را از نمای بالا ببینید و لذت این زیبایی را ببرید. صومعه مسیح دو مشخصه جذاب دارد که به قرار زیر هستند:

  • پله های مارپیچ و جادویی صومعه
  • پنجره مانوئل

اگر به پرتغال سری زدید حتماً به تومار بروید و معماری و داستان این صومعه زیبا را از نزدیک مشاهده کرده و گامی در تاریخ بردارید.

صومعه مسیح در شهر تومار

کلیسای مسیح منجی در براگا

کلیسای مسیح بزرگترین مرکز مذهبی در پرتغال است. داخل این کلیسا پر از مجسمه های مسیح و کتب مقدس بوده و جایی روحانی و عزیز برای مردم پرتغال به شمار می آید. برای رفتن به این کلیسا شما باید راهی براگا شوید و از جنگل گذشته و پله های 116 متری را از سر بگذرانید و بعد به زیبایی این کلیسای تاریخی برسید.

موزه کالوستی گولبنکیان

در گذشته های خیلی دور مردی ارمنی در پرتغال زندگی می کرد که به جمع آوری قطعات و آثار هنری قدیمی علاقه فراوانی داشت. پس از فوت این مرد ارمنی تمام دارایی های او به دولت پرتغال رسید و این گونه بود که موزه کالوستی کنونی شکل گرفته و در معرض تماشای عموم قرار گرفت. به جرات می توان گفت که موزه کالوستی در میان موزه های دنیا برتری خاصی دارد و وسایل نگهداری شده در این موزه از تنوع بی نظیری برخوردار هستند. باغ های اطراف موزه هم زیبایی خاصی به موزه داده اند و مکان امنی را برای گردشگران فراهم کردند تا پس از گشت و گذار چندین ساعته در موزه راهی این باغ ها شده و کمپ کنند.

لیوراریا للو

لیوراریا للو معروف ترین و محبوب ترین و زیباترین کتاب فروشی دنیا در پرتغال است. این کتاب فروشی به قدری زیباست که دهان از بیان این همه جلال و جبروت قاصر می شود. ما چیزی نمی گوییم، خودتان راهی این کتاب فروشی شده و از زیبایی های آن با چشم خود لذت ببرید.

کلیسای سائو فرانسیسکو

این کلیسای زیبا در قرن14 بنا شد اما در قرن 18 آن را دوباره بازسازی کردند و مورد توجه عموم مردم و گردشگران قرار گرفت. ویژگی منحصر به فرد کلیسای سائو فرانسیسکو دیواره ها و بنای طلایی و زیبای آن است. با ورود به این کلیسا گویا وارد یک جعبه از طلای ناب شده اید و زیبایی های بی نظیر طلایی را مشاهده خواهید کرد. بله این کلیسا از طلا ساخته شده است و از جاذبه های گردشگری محبوب پرتغال به شمار می آید.

کلیسای سائو فرانسیسکو

پونتا دا پیداد

 بیایید کمی از تاریخ کهن پرتغال فاصله بگیریم و به جاهای توریست پسند جدید و معاصر برویم. اولین جایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم همین آب های کریستالی پونتا دا پیداد است. در سفر خود به پرتغال حتماً به لاگوس سری بزنید و از پونتا دا پیداد هم لذت برده و کایاک سواری کنید و هیجان خون خود را به صد برسانید.

جزیره خودمختار مادیرا

بین مراکش و پرتغال جزیره ای سرسبز و نگین مانند وجود دارد که نام آن مادیرا است. مادیرا در واقع یک باغ سرسبز و شناور روی اقیانوس اطلس است و از جاذبه های گردشگری جذاب پرتغال به شمار می آید. البته باید بگوییم که مادیرا جزیره ای خودمختار بوده و تحت سلطنت پرتغالی ها و مراکشی ها قرار ندارد اما شما می توانید از این نگین سرسبز اقیانوس اطلس در سفر خود به پرتغال دیدن کنید.

قلعه گیماریس

قلعه گیماریس محل تولد اولین پادشاه پرتغال است. این قلعه در قرن 10 بنا شد اما سال های بعدی آمدند و رفتند و این قلعه با وسایل درون خود به صورت کنونی شکل گرفت و به ثبت میراث فرهنگی جهانی هم رسید. این قلعه قدیمی از لحاظ مذهبی و ملی برای پرتغالی ها از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و یکی از جاذبه های گردشگری مهم پرتغال به شمار می آید.

غارها و حفره های در آلگاروی

همان طور که پیش از این گفتیم جنوب پرتغال به اقیانوس اطلس می رسد. امواج اقیانوس در جنوب پرتغال هنرنمایی های فراوانی کرده اند و مناظر زیبایی را به وجود آورده اند. از جمله این زیبایی ها می توان به غارها و حفره های آلگاروی اشاره کرد. این بخش از سواحل پرتغال بزرگترین و عمیق ترین غار ها و حفره ها را به لطف قدرت اقیانوس اطلس دارند و صحنه های جذاب و هیجان انگیزی آفریده اند.

پارک ملی پندا گرس

تنها پارک ملی پرتغال پارک پندا گرس است. این پارک در مرز اسپانیا و پرتغال قرار گرفته و برای رفتن به این پارک باید از دامنه کوه ها عبور کرده و مسیری را که نشانه گذاری شده طی کنید تا به این طبیعت بکر پرتغالی اسپانیایی برسید. در این پارک گونه های منقرض شده ای از حیوانات و گیاهان هم به چشم می خورد بنابراین اگر عاشق حیوانات و طبیعت و کمپ کردن هستید در سفر خود به پرتغال حتماً سری به تنها پارک ملی اینجا هم بزنید.

پارک ملی پندا گرس

علفزارهای آلنتژو

 در این علفزارها شما می توانید به اسب سواری بپردازید و زیبایی های این منطقه را به چشم خود ببینید. در آلنتژو بهترین نژاد اسب ها پرورش می یابد بنابراین اگر عاشق اسب و اسب سواری هستید این بخش از پرتغال زیبا را از دست ندهید.

دانشگاه کویمبرا

دانشگاه کویمبرا اولین دانشگاه پرتغالی ها است که در قرن 16 بنا شده و جای جای این دانشگاه به ثبت ملی یونسکو رسیده است. این دانشگاه علاوه بر بار علمی فراوانی که دارد سهم بزرگی از تاریخ جهان را هم به دوش می کشد. با رفتن به پشت بام این دانشگاه می توانید شهر کویمبرا را از بالا و از منظره ای جذاب و دیدنی هم ببنید و لذت ببرید.

روستای پیو دائو Piodao

این روستا قرن ها پیش بنا شده است و از زیباترین روستاهای پرتغال به شمار می آید. مناظر زیبا و بی بدیل روستای پیو دائو و مردم مهمان نواز آن شهرت فراوانی میان توریست ها و گردشگران دارند و می توان گفت این روستا یکی از جاذبه های گردشگری مهم پرتغال است و هر ساله گردشگران زیادی را به این منطقه از پرتغال می کشاند.

در این مقاله سعی کردیم گوشه ای از جاذبه های گردشگری پرتغال را به نمایش بگذاریم اما به طور حتم تنها یک مقاله ساده نمی تواند زیبایی های این کشور جادویی را نشان دهد. برای پرتغال زیبا و توصیف مکان های دیدنی این کشور باید چندین مقاله و کتاب نوشت تا شاید قدری از زیبایی های و جذابیت های این کشور به رخ جهانیان کشیده شود.

اگر تجربه سفر به این کشور زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۵-۱ : زندگی تو قبیله های آفریقا چجوریه کشور سوئد سفرنامه ی مکزیک الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد