کار در امارات

همه چیز درباره کار در امارات

امارات متحده عربی، کشوری با امکانات رفاهی، امنیت بالا و آینده اقتصادی مطمئن است. از این رو، مقصد بسیاری از افرادی است که به دنبال کار در یک کشور مترقی هستند. همچنین پیدا کردن کار در امارات می تواند یک فرصت بسیار عالی برای مسلمانان و به طور کلی افرادی باشد که سبک زندگی و فرهنگ مردم خاورمیانه را می پسندند. 

طی سال های گذشته، این کشور فرصت مختلفی را برای جذب افراد با تجربه، تحصیل کرده و ماهر فراهم کرده است. همچنین مزایایی را برای افراد شاغل در بخش های مختلف اقتصادی در نظر گرفته که آن را به یک هدف جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است. اگر شما نیز علاقه مند هستید که در این کشور کار مناسبی را پیدا کنید، با ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب همه اطلاعات مربوط به کار در امارات را ارائه می دهیم.

بازار کار در امارات متحده عربی

در قدم اول باید شناخت خوبی نسبت به بازار کار این کشور داشته باشید. به طور کلی امارات متحده عربی طی 10 سال گذشته رشد اقتصادی قابل توجهی داشته است. همین امر موجب شده که فرصت های کاری بسیار زیادی نیز در این منطقه شکل بگیرد. در حال حاضر شهر دبی که مرکز فعالیت های اقتصادی این کشور محسوب می شود، کمترین نرخ بیکاری جهان را دارد.

بازار کار عمده این کشور به حوزه های شغلی فناوری اطلاعات، مدیریت مالی، بخش انرژی، نفت و پتروشیمی باز می گردد. همچنین عرصه هایی مانند ساخت و ساز و گردشگری طی سال های اخیر به شدت نیروی کار غیر بومی را جذب خود کرده اند. شرکت های فناوری و استارتاپ های بسیاری نیز در این کشور راه اندازی شده اند که امارات را به یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری و کاریابی در این زمینه تبدیل کرده اند. 

به طور کلی صنایع مهم در امارات متحده عربی بیشتر در بخش های آلومینیوم سازی، قایق سازی، تعمیر کشتی، صید ماهی، صنایع دستی، منسوجات و صنعت نفت و پتروشیمی متمرکز شده اند. از مشاغل محبوب فارغ التحصیلان نیز می توان به ساختمان سازی، امور مالی، سرمایه گذاری در کسب و کارهای لجستیکی، فناوری و گردشگری اشاره کرد.

مهمترین مشاغلی که اغلب مهاجران در آن مشغول به کار می شوند به حوزه های مربوط به بخش انرژی، علم و فناوری، مهندسی، ریاضیات، بهداشت و درمان و علوم زیستی مربوط می شود. از آنجا که تمرکز اصلی دولت این کشور بر ساخت یک سرزمین مدرن با رشد اقتصادی بالا و نیز رفاه حداکثری بوده، کاملاً طبیعی است افرادی که در حوزه های کاری نام برده رزومه قابل قبولی دارند، به شدت جذب بازارهای شغلی این کشور شوند. 

از دیگر موقعیت های شغلی با پیشنهادات فراوان در امارات می توان به مشاغل مربوط به صنعت هواپیمایی، رسانه های اجتماعی، مشاور املاک، مشاغل مربوط به رستوران، غذا و نوشیدنی، بهداشت و درمان همچون داروسازی، پرستاری، پزشکی، دندان پزشکی، و نیز بانکداری و خرده فروشی اشاره کرد. بنابراین اگر شما در بخش های پزشکی، مهندسی، حسابداری، علوم اقتصادی، مدیریت مالی و بازرگانی تحصیل کرده اید و رزومه کاری خوبی دارید، شانس بالایی نیز در کسب ویزای کار امارات خواهید داشت. 

کار در امارات

شرایط کار گرفتن در امارات

تمام اتباع خارجی برای کار در امارات متحده عربی باید ویزای کاری داشته باشند. قبل از هر چیزی باید توسط کارفرمای خود حمایت مالی شوید. وزارت منابع انسانی امارات پس از ورود به این کشور به شما یک ویزای اولیه خواهد داد و شما دو ماه فرصت خواهد داشت که تشریفات لازم برای دریافت ویزای کاری را انجام دهید.

باید قبل از دریافت ویزای کاری و بیمه شدن توسط کارفرما، آزمون های مربوط به تست سلامت را نیز به خوبی پاس کرده باشید. همچنین باید مدارک دانشگاهی و آموزشی تان را در سفارت مربوط به کشور خود و وزارت امور خارجه امارات تأیید کنید. 

در برخی موقعیت های کاری مانند تدریس یا پرستاری باید در امتحانات تأیید صلاحیت شرکت کنید. بنابراین قبل از دریافت ویزای کار امارات لازم است از سازمان های مربوطه نسبت به دریافت تأییدنامه ها و صلاحیت های عمومی اطلاعات لازم را کسب کرده باشید.

حقوق و دستمزد در امارات متحده عربی 

نکته ای که در خصوص میزان درآمد باید مدنظر داشته باشید، این است که دامنه حقوق دریافتی شما می تواند بسیار متنوع و متفاوت باشد. در کل هر چه مهارت ها، تجربه و سواد بیشتری داشته باشید، حقوق شما نیز بالاتر خواهد بود. اگرچه داشتن توانمندی مذاکره، قبل از بستن قرارداد کاری برای شما یک امتیاز طلایی در بالا بردن دستمزدتان محسوب می شود. 

به صورت قانونی در امارات چیزی به نام حداقل دستمزد وجود ندارد. با این حال این کشور طی چند سال گذشته قوانین خاصی را وضع کرده که به کارفرمایان اجازه نمی دهد حقوق کمتر از ۱۲ هزار درهم را به فارغ التحصیلان دانشگاهی بپردازند. همچنین طبق آمارها میانگین دریافتی در امارات، تقریباً برابر با حقوق افراد شاغل در کشورهای اتحادیه اروپاست. 

امتیاز اصلی برای کار کردن در امارات تنها داشتن دستمزد بالا نیست. بلکه آنچه که بیش از هر چیز به کارتان می آید این است که هیچ مالیاتی بر درآمد خود پرداخت نخواهید کرد. به طور کلی میانگین حقوق افراد مختلف در این کشور در یک رنج خاص قرار دارد. مثلاً مدیران کل در ماه به طور میانگین ۳۰ هزار درهم دریافت می کند و حقوق وکلا ۲۴۰۰۰ درهم است. اگر در بخش های مهندسی عمران یا معماری مشغول به کار باشید، ماهانه ۱۵ هزار درهم دریافتی خواهید داشت و اگر در بخش های حسابداری و مدیریت مالی استخدام شوید، حقوق شما بین ۱۱ تا ۱۵ هزار درهم خواهد بود.

قراردادهای کاری در امارات

قراردادهای کاری در امارات به دو دسته دو ساله قابل تمدید یا نامحدود تقسیم می شوند. میزان حقوق در هر یک از این قراردادها قابل مذاکره و بر مبنای توافق طرفین است. بد نیست بدانید که در قراردادهای کاری بسته شده برای مهاجران مزایایی همچون کمک هزینه مسکن، فراهم کردن پروازهای رفت و برگشت به کشورتان و هزینه تحصیل فرزندان نیز لحاظ می شود.

ناگفته نماند که کارفرمایان در امارات موظف به ارائه بیمه درمانی هستند. البته قبل از بیمه شدن باید یک دوره آزمایشی شش ماهه را در محل کار خود گذرانده باشید اما بیمه تأمین اجتماعی این کشور ذخیره دوران پیری تان نخواهد بود و مهاجران مشمول حقوق بازنشستگی نمی شوند.

 اگر در خصوص نحوه فسخ قرارداد در این کشور نگرانی هایی دارید، لازم است بدانید که هر یک از طرفین می توانند بدون اطلاع قبلی شراکت خود را خاتمه بدهند. زیرا قوانین کاری این کشور طوری طراحی شده است که هر دو طرف بتوانند آزادانه نسبت به ادامه همکاری شأن تصمیم بگیرند.

کار در امارات

ساعات کاری و آخر هفته ها در امارات

ساعت کاری در این کشور تفاوتی با سایر کشورها از جمله ایران ندارد. در امارات نیز ساعت کاری ۸ یا ۹ ساعت در ۵ روز هفته است و اغلب کارمندان به طور میانگین 47 ساعت در هفته کار می کنند. البته در ماه رمضان این زمان به ۶ یا ۷ ساعت در روز کاهش می یابد. 

در خصوص تعطیلی آخر هفته ها بد نیست بدانید که برخلاف اغلب کشورهای جهان، ادارات این کشور در روزهای جمعه و شنبه تعطیل هستند. نحوه مرخصی سالانه و تعطیلات رسمی نیز به این صورت است که پس از اولین سال کاری تان معمولاً ۳۰ روز مرخصی سالانه با حقوق خواهید داشت. همچنین در این کشور 9 تا 11 روز تعطیل رسمی مذهبی و ملی وجود دارد. 

فرهنگ کار در امارات 

لازمه کار پیدا کردن در امارات این است که با فرهنگ کار در این کشور آشنا باشید. زیرا در هر صورت بخش اعظم روز خود را در محیط شغلی تان می گذرانید. در خصوص فرهنگ کاری امارات متحده عربی فراموش نکنید که مردم این کشور در محیط های شغلی، بسیار محافظه کارانه عمل می کنند و نمی توانید به هر صورتی که بخواهید رفتار کنید. 

اگر هنجارهای فرهنگی این کشور را رعایت نکنید ممکن است در آینده به مشکل بخورید. به عنوان مثال پوشیدن لباس مناسب، رفتار صحیح و مؤدبانه و رعایت خط قرمزهای اجتماعی از مهمترین فاکتورهای فرهنگ کاری در این کشور محسوب می شوند. 

امارات یک کشور مسلمان است و قوانین آن نیز بر پایه دین اسلام وضع شده اند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز هر مشکل قانونی، قوانین، آداب و رسوم دینی و محلی مردم این کشور را رعایت کنید. شکستن این قوانین می تواند مجازات سنگینی را در پی داشته باشد. به عنوان مثال مواردی همچون حمل مواد مخدر و رانندگی در حالت مستی در این کشور به هیچ عنوان قابل تحمل نیستند و مجازات بسیار سنگینی دارند. 

قوانین و حقوق کار در امارات متحده عربی 

به طور کلی قوانین کاری پیچیده یا خاصی برای کار در امارات وضع نشده است. با این حال حساسیت خاصی نسبت به مرخصی گرفتن وجود دارد. اگر مجبور باشید که بیش از میزانی که تعیین شده مرخصی بگیرید، می توانید به جای آن با کار کردن در یک روز تعطیل ۵۰ درصد دستمزد روزانه خود را داشته باشید. همچنین بنابر قانون این کشور با کار کردن در روز جمعه، حقوق کامل آن روز را دریافت خواهید کرد. 

شما نمی توانید وقتی به طور آزمایشی مشغول به کار هستید، از مرخصی استعلاجی استفاده کنید. دوره آزمایشی اغلب ۹۰ روز است و پس از پایان این دوره می توانید با ارائه گواهی پزشکی ۱۵ روز مرخصی با حقوق کامل داشته باشید. 

زنان شاغل می توانند پس از یک سال حداقل ۴۵ روز مرخصی زایمان با حقوق کامل داشته باشند. آن ها همچنین می توانند 18 ماه پس از زایمان به صورت روزانه، استراحت ۳۰ دقیقه ای اضافی برای رسیدن به فرزند خود داشته باشند. 

الزامات مربوط به زبان در محیط های کاری امارات

به طور کلی زبان های عربی، انگلیسی، هندی، فارسی و اردو زبان های اصلی در امارات متحده عربی هستند اما اگر قصد دارید در این کشور کار مناسبی پیدا کنید، باید ابتدا زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. زیرا این زبان به طور گسترده در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. 

با این حال از آنجا که زبان اولیه امارات عربی است، اغلب کارفرمایان هنگام بررسی صلاحیت متاقضیان کسانی را در اولویت خود قرار می دهند که به زبان عربی صحبت می کنند. بنابراین تسلط به زبان عربی یک نقطه قوت در رزومه شما محسوب می شود.

کار در امارات

تقسیم بندی مشاغل در امارات 

به طور کلی مشاغل در امارات به ۵ سطح تقسیم می شوند. در بالاترین سطح آن حرفه های بسیار تخصصی قرار دارند و سطح پایین به موقعیت های کارگری با مهارت های پایین اختصاص یافته است.

اشتغال در سه سطح برتر یعنی حرفه هایی همچون پزشکی، حقوق، بازاریابی و امور مالی، نیازمند داشتن مدارک تحصیلی حرفه ای است. بنابراین اگر قصد دارید در هر نوع شغل حرفه ای یقه سفید مشغول به کار شوید، ابتدا باید مدرک تحصیلی ارزشمندی را ارائه دهید. 

به طور کلی مدارک بین المللی از دانشگاه های معتبر جهان به ویژه مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های بریتانیا در این کشور ارزشمند محسوب می شوند. البته شما باید برای اطمینان از معتبر بودن مدرک تحصیلی تان، ابتدا در وزارت آموزش و پرورش این کشور فرایند ارزیابی و معادل سازی مدرک تحصیلی را پشت سر بگذارید. 

مالیات و بیمه در امارات

یکی از نکات قابل توجه در این کشور بحث مالیات و تأمین اجتماعی است. امارات متحده عربی مالیات بر درآمد شخصی ندارد. در خصوص بیمه درمانی نیز اشاره شد که کارفرمایان ملزم به بیمه کردن کارمندان خود هستند اما اگر خانواده خود را همراه خویش به این کشور می برید باید برای آن ها بیمه درمانی شخصی فراهم کنید.

برای دریافت بیمه به گواهینامه ترخیص پلیس از کشوری که پنج سال آخر زندگی خود را در آن سپری کرده اید، نیاز دارید. البته در خصوص بیمه و تأمین اجتماعی در امارات یک نکته مهم وجود دارد؛ اینکه در شهرهای مختلف این کشور همچون دبی، ابوظبی و شارچه تفاوت های جزئی در خصوص اولویت های کاری و ویزا وجود دارد. 

پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب در امارات

اغلب افراد برای گرفتن کار در امارات در قدم اول به آژانس های استخدامی این کشور مراجعه می کنند. به خصوص زمانی که خارج از امارات زندگی می کنید، این کار می تواند شما را تا حد زیادی با بازارهای کاری موجود در این کشور آشنا کند. به طور کلی بزرگترین شرکت های کاریابی جهان دفاتری در دبی و ابوظبی دارند و شما می توانید با تماس گرفتن با این شرکت های کاریابی نسبت به پیدا کردن موقعیت های شغلی اقدام کنید. 

اقدام مهم دیگر برای کاریابی در امارات این است که به نمایشگاه های کار این کشور سری بزنید. مهمترین فرصت های شغلی امارات در نمایشگاه های بزرگ این کشور همچون نمایشگاه های ملی شغلی و نمایشگاه بین المللی استخدام آموزش و پرورش ابوظبی ارائه می شوند. 

همچنین می توانید با راه یافتن به شبکه روابط شغلی از طریق آشنایان یا سایت های معروف درخواست کنید که به شما در پیدا کردن کار مورد علاقه تان کمک کنند. استفاده از پلتفرم های آنلاین مانند لینکدن نیز روش مناسبی برای پیدا کردن افراد شاغل در محیط کاری مدنظرتان است.

مشاغل آزاد در امارات 

کشور امارات در سال های گذشته چرخش گسترده ای به سمت مشاغل آزاد داشته است. اغلب فریلنسرها در این کشور در بخش های خاصی همچون نویسندگی، طراحی، برنامه نویسی و توسعه وب مشغول به کار هستند. اما زمانی که به عنوان فریلنسر مشغول به کار می شوید نمی توانید هیچ کارمندی داشته باشید یا حامی مالی شخص دیگری شوید.

برای راه اندازی شغل آزاد باید ابتدا مجوز شغلی خود را دریافت کنید. برای کسب مجوز خود اشتغالی به رزومه، کپی پاسپورت و همچنین تأییدیه ای از کارشناس بانک احتیاج دارید. کارشناس بانک مشخص می کند که آیا شما صلاحیت راه اندازی شغل آزاد را در این کشور خواهید داشت یا نه. به هر رو زمانی که مجوز خود را دریافت کنید، می توانید در کمتر از یک ماه کسب و کار خود را راه بیندازید. 

اگر به دنبال یک شغل فریلنس در امارات هستید، دریافت ویزا و بیمه درمانی بر عهده خود شماست. با این حال درآمد شما به راحتی می تواند ۳۷۵ هزار درهم در سال باشد. البته در این مورد باید مالیات بر ارزش افزوده دریافتی خود را پرداخت کنید. 

کار در امارات

دوره های کارآموزی و داوطلبی در امارات 

اگر نتوانستید از همان ابتدای ورود به امارات شغل تمام وقت پیدا کنید، شرکت در دوره های کارآموزی و داوطلبی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. اغلب شرکت های بزرگ در امارات متحده عربی یک برنامه کارآموزی دارند. البته فراموش نکنید که این برنامه تنها برای اتباع این کشور قابل استفاده است. با این حال در برخی از حوزه های گردشگری، هتلداری و خرده فروشی می توانید دوره های کارآموزی کوتاه مدتی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. 

همچنین سازمان های بسیاری وجود دارند که می توانید با کار داوطلبانه در آن ها یک رزومه خوب بسازید. سازمان هایی همچون هلال احمر امارات و مرکز داوطلبان دبی از جمله نهادهای هستند که می توانید در آن ها به صورت داوطلبانه مشغول کار شوید و بعد از مدتی به دنبال کار مورد علاقه تان بگردید.

فرایند استخدام در امارات

برای استخدام در امارات متحده عربی قبل از هر چیز به یک رزومه خوب و کاورلتر نیاز دارید. در رزومه تان عکس، ملیت، تاریخ تولد، مشخصات دسترسی مانند ایمیل و یا شماره تلفن و مکان فعلی خود را درج کنید. رزومه شما حداقل باید دو صفحه باشد و در آن سوابق کاری و تحصیلی تان نوشته شده باشد. 

معمولاً قبل از ملاقات با مدیران باید یک مرحله مصاحبه تلفنی اولیه یا آنلاین را پشت سر بگذارید. این مصاحبه اولیه با مدیر منابع انسانی یا مدیران پایین رده شرکتی که مایل به استخدام در آن هستید خواهد بود. بعد از ارزیابی رزومه و صحبت های اولیه فرایند مذاکره آغاز خواهد شد. به طور میانگین فرایند جذب و استخدام در اغلب شرکت های این کشور پنج هفته طول می کشد. یک نکته مهم در فرایند مصاحبه شغلی این است که دروغ نگویید. از اینکه دستاوردهای خود را هر چند کوچک ذکر کنید نترسید، اما درج اطلاعات دروغ به ضرر شما تمام خواهد شد. 

در مصاحبه شغلی با کارفرما لباس مناسب بپوشید. قبل از هر چیز درباره شرکت و نحوه کار آن تحقیق کنید. پاسخ به سؤالات احتمالی را در ذهن خود داشته باشید. مثلاً حتماً از شما پرسیده می شود که چرا می خواهید در این کشور مشغول به کار شوید؟ بنابراین مهم است که قبل از مصاحبه، پاسخ های خوب برای این سؤالات را در ذهن خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید که در این کشور هیچ قانون ضد تبعیضی برای استخدام وضع نشده است و کارفرمای شما ممکن است هر سوالی را که شاید از نظر شما نژادپرستانه یا ضد جنسیت باشد، مطرح کنید. حتی ممکن است مشاهده کنید که آگهی های تبلیغاتی شغلی مستقیماً افرادی با جنسیت، سن یا ملیت خاصی را درخواست می کنند.

همچنین فراموش نکنید باید بتوانید زمانی که در این کشور در جستجوی کار هستید، زندگی خود را به لحاظ مادی تأمین کنید. گاه این پروسه چند ماه به طول می انجامد. در این فرایند طولانی نداشتن توان مالی می تواند مشکلات فراوانی را سر راه شما قرار دهد. زیرا در این کشور برای جویندگان کار خدمات رفاه اجتماعی در نظر گرفته نشده است. 

شروع کار در امارات

وقتی جواب بله را از کارفرمای تان گرفتید، مطمئن شوید که او مقدمات دریافت ویزای کاری تان را قبل

از اینکه مشغول به کار شوید انجام داده است. همچنین فراموش نکنید که باید گواهینامه های ترخیص پلیس و غربالگری سلامت خود را به ادارات مربوطه ارائه دهید تا مجوز کار را دریافت کنید.

 از یاد نبرید که اگرچه مهاجران در این کشور حقوق بازنشستگی ندارند، ولی شما می توانید از بیمه های خدمات درمانی این کشور استفاده کنید. از طرف دیگر هزینه زندگی در این کشور گران است و باید قبل از رفتن مواردی مانند هزینه اقامت و حمل و نقل را در نظر گرفته و شغلی را انتخاب کنید که متناسب با آن باشد؛ اما لازم نیست نگران باشید زیرا به هر رو دستمزد شما هزینه های زندگی تان را پوشش خواهد داد.

قبل از سفر به امارات مطمئن شوید که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار دارد. همچنین در یاد داشته باشید که نمی توانید با ویزای توریستی در این کشور کار کنید و درخواست ویزای شما فقط باید توسط کارفرما ارائه شود. دریافت مجوز کار و ویزای کار می تواند بین یک تا ده سال طول بکشد.

بعد از کسب مجوز قانونی کار، کارفرما ۶۰ روز زمان دارد تا مدارک کارمند خود را به اداره عمومی امور اقامت و خارجیان امارات تحویل دهد. این مدارک شامل تست پزشکی، کارت اعتباری امارات برای کارمندان، کارت کارگری و مجوز اقامت کاری مهر شده برای گذرنامه کارمند است.

کار در امارات

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری امارات

شما باید برای دریافت ویزای کاری خود حتماً مدارک زیر را داشته باشید:

• اثبات قرارداد کار

• فرم درخواست 

• کارت شناسایی امارات یا پاسپورت معتبر

• عکس پاسپورت

• مدارک پزشکی و گواهی سلامت. (آزمایش پزشکی شامل آزمایش خون، اشعه ایکس، آزمایش ایدز، هپاتیت بی، هپاتیت سی، سل، جذام و سیفلیس است)

• مجوز ورود به امارات

• همچنین هزینه های مربوط به سفارت و دریافت ویزا 220 درهم خواهد شد.

ویزای کاری برای افراد زیر 18 سال

حداقل سن استخدام در امارات ۱۸ سال است. کار کردن افراد زیر ۱۵ سال در امارات غیرقانونی است اما کسانی که ۱۵ تا ۱۸ سال سن دارند، می توانند برای کارآموزی اقدام کنند. دانشجویان شهرهای بزرگ مانند دبی می توانند برای مجوز کار موقت که با نام «اجازه کار نوجوانان» شناخته می شود، اقدام کنند. این مجوز کار حداقل یک سال اعتبار دارد و برای دریافت آن ابتدا باید فرم رضایت سرپرست قانونی خود را ارائه دهید. همچنین باید شناسنامه و گواهی پزشکی خود را ارائه دهید.

 اگر زیر 18 سال سن دارید باید اثبات کنید توانایی کار در این کشور را دارید. همچنین والدین شما باید حتماً ویزای اقامت در امارات را داشته باشند. کارفرمای شما نیز باید پروانه تجارت معتبر داشته باشد. افراد زیر سن قانونی اجازه ندارند در طول شب در شرکت های صنعتی فعال باشند. همچنین آن ها حق کار در مشاغل خطرناک را ندارند. علاوه بر آن افراد زیر سن قانونی اجازه اضافه کار نداشته و ساعت کاری برای آن ها 6 ساعت در روز به همراه 1 ساعت استراحت است.

ویزای کاری طلایی در امارات

دریافت ویزای طلایی امارات یکی از بهترین اشکال کار گرفتن در این کشور است. این ویزا به دو صورت 5 ساله و 10 ساله ارائه می شود که پس از پایان این دوران قابل تمدید است. برای اخذ ویزای طلایی ۵ ساله امارات باید یک سرمایه گذاری تا سقف حداقل ۵ میلیون درهم در این کشور داشته باشید. همچنین کارآفرینی خلاقانه با سرمایه حداقل ۵۰۰ هزار درهم نیز می تواند شرایط دریافت این ویزا را فراهم کند. 

همه می توانند با خرید بخشی از سهام شرکت های تازه تأسیس از مزایای ویزای طلایی 5 ساله بهره مند شوند. دانشجویان و دانش آموزان نخبه با معدل بالا نیز از دیگر واجدین شرایط ویزای طلایی ۵ ساله هستند. برای اخذ ویزای طلایی ۱۰ ساله نیز باید قادر باشید در بخش های مختلف بیش از ۱۰ میلیون درهم سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری باید در بخش هایی همچون اختراعات، تخصص های حرفه ای، نهاد های تحقیقی و علمی هم می تواند باشد. پزشکان نخبه نیز می توانند از این ویزا استفاده کنند.

کار در امارات

نکاتی که باید قبل از پیدا کردن کار بدانید

دانستن یک سری نکات تکمیلی قبل و بعد از پیدا کردن کار در امارات متحده عربی به شما کمک می کند با چشمان باز انتخاب های مناسب تری داشته باشید. برخی از این نکات در ادامه ارائه شده است.

• یکی از مزایای کار در امارات این است که در اغلب موارد نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. بنابراین اگر سطح زبان شما متوسط و رو به بالاست، می توانید به راحتی درخواست کار دهید.

• شما بعد از دریافت ویزای کاری می توانید برای پیوستن اعضای خانواده تان (همسر و فرزندان زیر 18 سال) نیز درخواست دهید.

• ویزاهای کاری در امارات اشکال مختلفی دارند که بین یک تا ده سال نیز معتبر هستند. بعد از این زمان نیز می توانید با ارائه مدارک لازم و اثبات اینکه امارات به نیروی کاری شما احتیاج دارد، ویزای خود را تمدید کنید.

• می توانید تا زمان دریافت نتیجه نهایی استخدامتان زبان انگلیسی و عربی خود را تقویت کنید. همچنین می توانید سایر مهارت های مرتبط با شغل مدنظرتان را بهبود ببخشید.

• در یاد داشته باشید از طریق ویزای کاری هرگز نمی توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

• از آنجا که ایرانیان نمی توانند بدون ویزا در این کشور حضور داشته باشند، اگر می خواهید که به صورت حضوری در این کشور کار پیدا کنید، اول باید یک ویزای توریستی دریافت کنید.

• در حالت عادی ویزای کار امارات برای ۳ سال معتبر است و بعد از سه سال کارفرما باید برای تمدید آن اقدام کند.

• اگر پس از مهاجرت به این کشور شغل تمام وقت داشته باشید، همسر شما می تواند برای یک شغل پاره وقت اقدام کند.

• فراموش نکنید که نمی توانید با استفاده از مجوز کار در یک شرکت خاص، برای شرکت های دیگر کار کنید. زیرا هر کارفرما و شرکتی مجوز کار خاص خود را دارد.

• در صورتی که برای کار در امارات حامی ندارید، می توانید برای ویزای کار موقت درخواست کنید. از این طریق می توانید در مدت کوتاهی به دنبال شغل مناسب گشته و یک حامی مالی پیدا کنید.

• در امارات تشکیل اتحادیه های کارگری غیرقانونی است و مراکز اندکی برای کنترل حقوق کارمندان مشغول به فعالیت هستند. بنابراین بعد از اشتغال در این کشور نمی توانید چشم امید به هیچ نهاد دیگری داشته باشید.

  • قبل از خروج دائم از امارات باید ویزای کاری خود را حتماً لغو کنید. در غیر این صورت ممکن است به عنوان یک فراری گزارش شوید و بعد از بازگشت به این کشور دستگیرتان کنند.

سخن پایانی

مزایای کار در امارات باعث شده که سالانه هزاران نفر برای پیدا کردن کار به این کشور سفر کنند. از آنجا که مالیات بر درآمد در امارات وجود ندارد و بسته های استخدامی بسیار جذابی به کارمندان صنایع و مجموعه های مختلف ارائه می شود، این کشور به یکی از بهترین مقاصد جهان برای پیدا کردن کار تبدیل شده است.

سبک زندگی مرفه این کشور برای بسیاری از کسانی که به دنبال کار در سرزمین دیگری غیر از کشور خود هستند بسیار جذاب است. از طرف دیگر فرصت های شغلی متنوع با درآمد بالا در این کشور به وفور یافت می شود. در کل می توان گفت که شرایط کاری در این کشور بسیار خوب است و برای پیدا کردن کار در امارات کافی است که اطلاعات اولیه و اساسی مربوط به مجوز کار، دریافت ویزا و قوانین مربوطه را کسب کرده باشید.

اپیزود ۱۱-۱: تکنیک هایی برای جهانگردی اسلوونی سفر به هندوستان ایران چابهار فصل یک الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد