Indiana Jones ایندیانا جونز

سری فیلم Indiana Jones

Indiana Jones یا ایندیانا جونز یک فرانچایز رسانه ای آمریکایی است که بر اساس ماجراهای دکتر هنری والتون “ایندیانا” جونز، جونیور، استاد خیالی باستان شناسی است که در سال 1981 با فیلم مهاجمان کشتی گمشده آغاز شد. در سال 1984، پیش درآمدی به نام The معبد عذاب منتشر شد و در سال 1989 دنباله ای به نام آخرین جنگ صلیبی منتشر شد. چهارمین فیلم در سال 2008 با عنوان پادشاهی جمجمه بلورین دنبال شد. پنجمین و آخرین فیلم با نام The Dial of Destiny در حال تولید است و قرار است در سال 2023 اکران شود. این مجموعه توسط جورج لوکاس ساخته شده است و هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز بازی می کند. چهار فیلم اول توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شد که در طول تولید آنها با لوکاس همکاری نزدیک داشت.

 

در سال 1992، این فرنچایز به یک مجموعه تلویزیونی با The Young Indiana Jones Chronicles گسترش یافت که شخصیت را در دوران کودکی و جوانی به تصویر می کشید و شامل ماجراجویی با والدینش می شد.

 

مارول کامیکس انتشار ماجراهای بعدی ایندیانا جونز را در سال 1983 آغاز کرد و دارک هورس کامیکس در سال 1991 حقوق کتاب کمیک این شخصیت را به دست آورد. رمان‌هایی از این فیلم‌ها منتشر شده است، همچنین رمان‌های بسیاری با ماجراهای اصلی، از جمله مجموعه‌ای از رمان‌های آلمانی منتشر شده است. رمان‌های ولفگانگ هولبین، دوازده رمان قبل از فیلم‌های منتشر شده توسط Bantam Books، و مجموعه‌ای که در دوران کودکی شخصیت با الهام از نمایش تلویزیونی اتفاق می‌افتد.

 

از سال 1982 تعداد زیادی بازی ویدیویی ایندیانا جونز منتشر شده است.

Raiders of the Lost Ark (1981)

اولین فیلم در سال 1936 اتفاق می‌افتد. ایندیانا جونز (هریسون فورد) توسط ماموران دولتی استخدام می‌شود تا صندوق عهد را بیابد، صندوق طلاکاری شده حاوی الواح‌های سنگی که موسی قبل از اینکه آلمان نازی آن را برای خود بدزدند، ده فرمان را نوشته بود. . نازی‌ها تیم‌هایی دارند که به دنبال آثار مذهبی هستند، از جمله کشتی، که گفته می‌شود ارتشی را که کشتی را قبل از آن شکست‌ناپذیر می‌سازد، می‌سازد. نازی ها توسط رقیب سرسخت ایندیانا و باستان شناس فرانسوی رنه بلوک (پل فریمن) کمک می شوند. ایندیانا با کمک معشوق سابق و صاحب بار سرسخت خود ماریون ریونوود (کارن آلن) و دوست بیل مکانیکی خود سالاه (جان ریس دیویس) موفق می شود کشتی را در مصر بازیابی کند. نازی ها کشتی را می دزدند و ایندیانا و ماریون را دستگیر می کنند. بلوک و نازی‌ها مراسمی را برای باز کردن کشتی انجام می‌دهند، اما وقتی این کار را انجام می‌دهند، تنها چیزی که در داخل آن پیدا می‌کنند ماسه است. ناگهان ارواح از کشتی بیرون می آیند و نازی ها همگی توسط خشم کشتی کشته می شوند. ایندیانا و ماریون که با بستن چشمان خود زنده ماندند، موفق می شوند کشتی را به ایالات متحده برسانند، جایی که در یک انبار مخفی دولتی ذخیره می شود.

Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)

فیلم دوم پیش درآمدی است که در سال 1935 اتفاق می‌افتد، یک سال قبل از مهاجمان کشتی گمشده. ایندیانا با کمک خواننده/بازیگر ویلی اسکات (کیت کپشاو) و همراه دوازده ساله‌اش Short Round از گانگسترهای چینی به رهبری لائو چه فرار می‌کند. (که هوی کوان). سه نفر در هند فرود می آیند، جایی که با یک روستای پنجابی روبرو می شوند که بچه هایش ربوده شده اند. فرقه Thuggee به رهبری مولا رام (Amrish Puri) سنگ های مقدس Sankara را نیز گرفته است که از آنها برای تصرف جهان استفاده خواهند کرد. ایندیانا موفق می شود بر قدرت شیطانی مولا رام غلبه کند، بچه ها را نجات می دهد و سنگ ها را به جایگاه واقعی خود باز می گرداند و بر ماهیت مزدور خود غلبه می کند. این فیلم به عنوان یک فیلم پرت در این فرنچایز مورد توجه قرار گرفته است، زیرا دانشگاه ایندی یا هیچ نهاد سیاسی متخاصم را نشان نمی دهد، و کمتر بر باستان شناسی تمرکز دارد، به عنوان یک فیلم تاریک با عناصر فاحش، قربانی های انسانی و شکنجه ارائه می شود.

Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

فیلم سوم در سال 1938 می گذرد. ایندیانا و دوستش مارکوس برودی (دنهولم الیوت) توسط تاجر آمریکایی والتر دونوان (جولیان گلاور) مأموریت پیدا می کنند تا جام مقدس را پیدا کنند. آن‌ها با دکتر السا اشنایدر (آلیسون دودی) همکاری می‌کنند تا جایی که هنری (شان کانری) پدر ایندیانا قبل از ناپدید شدن او را ترک کرد. معلوم می شود که دونوان و السا با نازی ها، که هنری جونز را دستگیر کردند تا ایندیانا را به آنها کمک کند تا جام را پیدا کنند، همبازی هستند. با این حال، ایندیانا دفتر خاطرات پدرش را که با تحقیقات او پر شده بود، بازیابی می کند و موفق می شود قبل از یافتن مکان جام، او را نجات دهد. دونوان و السا هر دو به وسوسه جام می افتند، در حالی که ایندیانا و هنری متوجه می شوند که رابطه آنها با یکدیگر مهمتر از یافتن یادگار است.

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)

فیلم چهارم در سال 1957 و 19 سال پس از آخرین جنگ صلیبی می گذرد. ایندیانا قبل از اینکه وارد یک ماجراجویی جدید شود، زندگی آرامی را پشت سر می گذارد. او با ماموران اتحاد جماهیر شوروی به رهبری ایرینا اسپالکو (کیت بلانشت) برای یک جمجمه کریستالی مسابقه می دهد. سفر او او را به نوادا، کانکتیکات، پرو و جنگل های آمازون در برزیل می برد. ایندیانا در مواجهه با خیانت یکی از بهترین دوستانش، مک (ری وینستون)، با گریس‌کننده‌ای به نام موت ویلیامز (شیعه لبوف) آشنا می‌شود که معلوم می‌شود پسرش است (نام اصلی او هنری جونز سوم است). با ماریون ریونوود که شخصیت اصلی زن معرفی شده در فیلم اول بود، دوباره متحد می شود و در نهایت با او ازدواج می کند.

Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)

فیلم پنجم که در سال 1969 اتفاق می‌افتد، برای اکران در 30 ژوئن 2023 برنامه‌ریزی شده است. این فیلم توسط جیمز منگولد کارگردانی می‌شود، که فیلمنامه را با Jez و John-Henry Butterworth نوشت. اسپیلبرگ ابتدا قرار بود این فیلم را کارگردانی کند و سپس آن را به منگولد واگذار کرد. اسپیلبرگ در عوض به عنوان تهیه کننده اجرایی، همراه با تهیه کنندگان کندی و مارشال عمل می کند. فورد نقش اصلی را تکرار می‌کند، و بازیگران جدید شامل فیبی والر-بریج، مدز میکلسن، توماس کرچمان، بوید هالبروک، شانت رنه ویلسون، توبی جونز و آنتونیو باندراس هستند. توسعه فیلم در سال 2008 آغاز شد، اما این پروژه برای سال ها متوقف شد. این فیلم توسط لوکاس‌فیلم و والت دیزنی پیکچرز تولید می‌شود و اولین فیلم از این مجموعه با مشارکت دیزنی است. فیلمبرداری در نهایت در ژوئن 2021 در بریتانیا آغاز شد و در فوریه 2022 به پایان رسید. این آخرین باری است که فورد در نقش شخصیت اصلی بازی می‌کند و در کل آخرین فیلم در فرنچایز است.

اپیزود ۱۷:پول، مسافرت و عشق شهر زوریخ سفرنامه برزیل الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد