ویزای ایتالیا

نحوه دریافت ویزای ایتالیا 1402

ایتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و مهاجرت برای ایرانیان است. تاریخچه، زیبایی های طبیعی، معماری، هنر و نیز وجود مراکز علمی و دانشگاهی معتبر در این کشور باعث شده که ایتالیا به یکی از توریست پذیرترین کشورهای جهان تبدیل شود. در حال حاضر محبوب ترین نوع ویزا برای سفر به ایتالیا ویزای توریستی است؛ زیرا با داشتن ویزای این کشور می توانید سفرهایی به سایر کشورها در محدوده شینگن داشته باشید.

با این حال استفاده از اشکال دیگر ویزای ایتالیا برای کسانی که تمکن مالی لازم را دارند، به شدت مورد توجه است اما به دلیل افزایش ریجکتی ها طی سال های اخیر، آشنایی کامل با نحوه دریافت ویزای ایتالیا و فراهم کردن همه اسناد و مدارک مربوطه بسیار مهم است. این گونه می توانید با خاطر جمع تری نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنید. از این رو اگر در حال چیدن مقدمات سفر خود به ایتالیا هستید یا برای مهاجرت و استفاده از خدمات این کشور مانند خدمات پزشکی به دنبال دریافت ویزا هستید، پیشنهاد می کنیم با ادامه این مطلب همراه ما باشید. 

انواع ویزای ایتالیا 2023

قبل از اینکه قصد سفر یا اقدام برای مهاجرت به ایتالیا را داشته باشید، بهتر است با انواع و اقسام ویزای این کشور آشنا شوید. در برخی مواقع شما واجد دریافت همه اشکال ویزای این کشور هستید و آگاهی نسبت به این موضوع برایتان به شدت تعیین کننده خواهد بود. 

گاهی نیز ممکن است اقدام برای اخذ یک ویزا نتیجه بهتر و سریع تری نسبت به سایر اشکال آن در پی داشته باشد. بنابراین آشنایی با اشکال مختلف ویزای ایتالیا، تفاوت ها، احتمال بالای پذیرش هر یک و شناخت کامل نسبت به مراحل هر کدام از آن ها به شما کمک می کند که بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه انواع ویزای ایتالیا را بررسی می کنیم.

ویزای توریستی

ویزای توریستی ایتالیا 3 ماه اعتبار دارد. شما می توانید با اخذ این ویزا، در یک بازه 180 روزه به این کشور سفر کنید. از این رو برای تمدید ویزای توریستی خود، باید حداقل 6 ماه صبر کنید. با این حال ویزاهای توریستی خود اشکال مختلفی دارند. مثلاً بسته به هدف و طول دوران سفرتان می توانید یک بار، دوبار و یا سه بار به این کشور وارد شوید. همچنین بد نیست بدانید که ویزای توریستی نیازی به دعوت نامه ندارد. هرچند که داشتن دعوت نامه کمک می کند بسیار آسان تر ویزای خود را اخذ کنید. همچنین فراموش نکنید که شما نمی توانید ویزای توریستی را به سایر اشکال آن مانند ویزای کاری تبدیل کنید.

 ویزای ایتالیا

ویزای تحصیلی

این شکل از ویزا با هدف تحصیل و تحقیقات کوتاه مدت و بلندمدت صادر می شود. برای دریافت ویزای تحصیلی باید از یک دانشگاه معتبر یا مرکز تحقیقاتی در این کشور نامه پذیرش داشته باشید. همچنین باید مدارک مربوط به دانشگاه مبدا شامل ریزنمرات و مدارک قبلی خود را ارائه کنید. همچنین باید مدارک اقامت و تمکن مالی و بیمه درمانی خود را نیز قبل از درخواست ویزا کامل کنید.

 با داشتن این ویزا می توانید تا پایان دوره تحصیل یا تحقیقاتی خود در ایتالیا زندگی کنید. از مزایای ویزای تحصیلی این است که این امکان را می دهد که طی دوران تحصیل خود بدون محدودیت در میان مرزهای منطقه شینگن تردد کنید. با دریافت این ویزا برخلاف سایر اشکال ویزا مانند ویزای توریستی یا پزشکی، تا سقف ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهید داشت. پس از پایان تحصیل نیز می توانید با پیدا کردن شغل مناسب و پرداخت مالیات، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. 

ویزای سرمایه گذاری

یکی از انواع ویزای ایتالیا که طی سال های اخیر به شدت محبوب گشته، ویزای سرمایه گذاری است. با استفاده از این ویزا ضمن خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور می توانید اقامت دائم بگیرید. به افرادی که قصد سرمایه گذاری در دارایی های استراتژیک مانند شرکت های بسیار عظیم بین المللی را دارند، ویزای طلایی ارائه می شود. 

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ایتالیا ۵۰۰ هزار یورو است. شما می توانید این سرمایه را در شرکت ها، موسسات خیریه و اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنید. همچنین می توانید پس از دریافت ویزای سرمایه گذاری اعضای خانواده را نیز با خود به ایتالیا ببرید و حامی مالی آن ها باشید.

ویزای پزشکی

برای دریافت ویزای پزشکی به ارائه گزارش پزشکی از کشور مبدا و کسب تایید پزشک در بیمارستان ایتالیا نیاز است. فرد متقاضی برای دریافت این ویزا باید ثابت کند که تمکن مالی لازم برای پوشش تمامی هزینه های درمان دارد.

ویزای فرهنگی

کسانی که قصد شرکت در یک رویداد خاص را دارند می توانند از این ویزا استفاده کنند. این کشور میزبان نمایشگاه ها، جشنواره ها و فستیوال های بین المللی بسیار بزرگی است که سالانه هنرمندان بسیاری را به سمت ایتالیا جذب می کند. همچنین در صورتی که یک گروه هنری بخواهد یک فیلم سینمایی را در ایتالیا بسازد، می تواند برای کارگردان، بازیگران و سایر اعضای پشت صحنه در آن پروژه سینمایی ویزای فرهنگی بگیرد. 

ویزای ورزشکاری

ورزشکاران حرفه ای مانند فوتبالیست ها می توانند ویزای ورزشی بگیرند. برای اخذ این ویزا به مدارک مبتنی بر قرارداد ورزشی و مدارک پرداخت مالیات نیاز است. 

ویزای مذهبی

ایتالیا میزبان نهادهای مذهبی بسیاری است که سالانه اشخاص مذهبی رده بالایی را به سمت این کشور می کشاند. برای دریافت ویزای مذهبی باید مدارک معتبر، مشروح برنامه و دعوت نامه از سوی نهادهای دینی ارائه شود. 

 ویزای ایتالیا

ویزای ازدواج

این ویزا برای پیوستن یک فرد غیر ایتالیایی به همسر ایتالیایی وی ارائه می شود. جهت دریافت این ویزا یکی از طرفین باید گواهی شهروندی ایتالیا و اسناد مربوط به ازدواج را ارائه دهد. اغلب سختگیری بسیاری نسبت به این ویزا و اطمینان از نمایشی نبودن ازدواج وجود دارد. با این حال حتی زمانی که طرفین در کشور دیگری ازدواج خود را ثبت کرده باشند، می توانند برای دریافت ویزای ازدواج اقدام کنند.

ویزای ترانزیت

این ویزا برای اهداف ترانزیتی صادر می شود و زمان اعتبار آن معمولاً کمتر از ۵ روز است. کسانی که در تور اروپاگردی هستند، می توانند از این ویزا استفاده کنند. همچنین کسانی که ویزای شینگن ندارند، اما به دنبال رفتن به کشور دیگری هستند، اغلب علاقه مند به دریافت ویزای ترانزیت هستند. البته مشروط بر اینکه هواپیمای آن ها در خاک ایتالیا سوخت گیری کنند. در این صورت فرد می تواند تنها به مدت اندک، آن هم با اقامت در هتل های فرودگاهی در ایتالیا بماند. 

 ویزای تجاری

اغلب افرادی که در بخش تجارت های بین المللی و نهادهای اقتصادی مشغول به کار هستند، برای دریافت این ویزا اقدام می کنند. برای دریافت ویزای تجاری باید حتما یک دعوت نامه معتبر از شرکت های تجاری این کشور داشته باشید. همچنین برای اخذ این ویزا باید همه مدارک بازرگانی را ارائه دهید.

ویزای خود اشتغالی

این ویزا برای کسانی که کار آزاد یا فریلنسری دارند، مناسب است. همچنین کسانی که به دنبال راه انداختن یک استارتاپ در ایتالیا هستند می توانند از این ویزا استفاده کنند. برای دریافت ویزای خوداشتغالی باید ابتدا ثابت کنید که می توانید هزینه های کار و زندگی خود را به خوبی تامین کنید. 

ویزای پیوست به خانواده

اگر فردی در ایتالیا اقامت داشته باشد، خانواده او می توانند برای پیوستن به وی از این ویزا استفاده کنند. این ویزا نیز به دعوت نامه رسمی و مدارکی که ارتباط خانوادگی را ثابت کند، نیاز دارد.

ویزای اعضای هیئت های رسمی

سران و کارمندان سیاسی کشورهای مختلف برای شرکت در کنفرانس های سیاسی و تبادلات بین المللی می توانند از این ویزا استفاده کنند. 

ویزای پناهندگی

این ویزا به کسانی داده می شود که جان و مال شان در معرض تهدید جدی قرار دارد. دریافت ویزای پناهندگی یکی از دشوارترین و پرریسک ترین راه های مهاجرت به ایتالیا محسوب می شود. زیرا افراد باید در قدم اول ثابت کنند که واجد شرایط پناهندگی هستند.

تمکن مالی برای ویزای ایتالیا

مهمترین شرط گرفتن ویزای ایتالیا داشتن تمکن مالی و گردش حساب خوب است. تمکن مالی در سال ۲۰۲۳ حداقل ۷ تا ۱۰ هزار یورو، معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. منظور از گردش حساب تعداد تراکنش های حساب متقاضی است. اهمیتی ندارد که چه زمانی این پول در حساب شما به گردش درآمده اما در مجموع طی سه ماه قبل از اقدام برای دریافت ویزا، باید گردش مالی شما به مقداری که گفته شد، رسیده باشد. شما می توانید یک هفته مانده به وقت سفارت این مبلغ را به حساب خود بریزید. اما معمولا گفته می شود که بهتر است به صورت تدریجی و از طریق حساب های مختلف این کار را انجام دهید.

فراموش نکنید که هرگز نباید گردش حساب جعلی یا دستکاری شده ای را به سفارت ایتالیا بدهید. مدارک مالی شما به طور کامل استعلام می شود و کوچک ترین دروغ یا اقدام غیرقانونی برایتان نتایج سنگینی خواهد داشت. 

همچنین باید مشخص باشد که این پول از کجا وارد حساب شما شده است. اگر مشخص شود که منشاء پول شما به بازارهای سیاه یا پولشویی و دیگر اشکال مالی غیر قانونی باز می گردد، بدون هیچ تردیدی ریجکت می شوید. در صورتی که قصد دارید ویزای پزشکی دریافت کنید تمکن مالی شما باید به اندازه ای باشد که نشان دهد در تمام این مدت قادر هستید همه هزینه های درمان، هزینه اقامت و هزینه امور روزمره تان را پرداخت کنید. 

 ویزای ایتالیا
passport, airplane and topography map of Europe

مراحل درخواست و دریافت ویزای ایتالیا 

به طور کلی برای ارائه درخواست خود و دریافت ویزای ایتالیا مراحل سختی را پیش رو ندارید. آنچه که ممکن است تا حدی این فرآیند را دچار خلل کند، وجود نقاط مبهم در پرونده شماست. به طور کلی اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید باید مراحل زیر را طی کنید.

  • دانلود فرم مربوطه و پر کردن آن
  • تهیه همه مدارک مورد نیاز
  • ترجمه مدارک
  • رزرو بلیت هتل و هواپیما و فراهم ساختن بیمه مسافرتی
  • گرفتن یک قرار ملاقات حضوری به صورت آنلاین
  • مراجعه به سفارت، یکی از کنسولگری های ایتالیا یا یک مرکز ویزا که سفارت ایتالیا امور اداری خود را به آن برون سپری کرده است
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • شرکت در مصاحبه که معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد
  • انتظار برای دریافت پاسخ از سفارت

فراموش نکنید که باید حتما در زمانی که برای شما تعیین شده در مکان مصاحبه حاضر باشید. همچنین همه اسناد جمع آوری شده را با خود به همراه داشته باشید و به افسر مربوطه تحویل دهید. زیرا تا زمانی که مدارک خود را کامل نکرده اید، پرونده شما بررسی نمی شود.

همچنین معمولا یک سری سوالات متداول از شما پرسیده می شود. مثلا اینکه آیا اعضای خانواده و دوستانی دارید که در ایتالیا زندگی کنند؟ هدف شما از این سفر چیست؟ چه کسی هزینه سفر شما را پرداخت می کند؟ آیا ازدواج کرده اید؟ اگر بله شغل همسرتان چیست؟ چند سال است که ازدواج کرده اید؟ آیا بچه دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است چند فرزند دارید و هر کدام چند سال دارند؟ اعضای نزدیک خانواده شما به چه کاری مشغول هستند؟ چقدر می خواهید در اروپا بمانید؟ کجا اقامت خواهید داشت؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای ایتالیا 

معمولا به شما گفته می شود که قبل از حضور در سفارت تمام مدارک خود را آماده کنید و سپس در ساعتی که برای شما تعیین شده در سفارت حاضر شوید. از یاد نبرید که نبود هر یک از این مدارک که شرح آن ها در ادامه آمده است به از دست دادن فرصت شما منتهی خواهد شد.

  • در قدم اول باید فرم درخواست ویزای ایتالیا را از سایت سفارت خانه این کشور دانلود کنید و آن را به صورت کامل پر کنید. 
  • باید گذرنامه فعلی و کلیه گذرنامه های قبلی خود را به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین وجود یک یا دو صفحه خالی پاسپورت نیز اجباری است.
  • دو قطعه عکس 3.5 در 4.5 و بلیت هواپیمایی را که رزرو کرده اید نیز با خود ببرید.
  • ارائه مدارک مربوط به محل اقامت مانند واچر هتل نیز الزامی است. 
  • مدارک مربوط به گردش حساب و تمکن مالی خود را هم باید ارائه دهید. 
  • حتما گواهی اشتغال به کار یا گواهی اشتغال به تحصیل را ترجمه کنید و همراه داشته باشید.
  • کلیه اسناد ملکی و اسناد مربوط به ازدواج خود را ترجمه کنید و هنگام مراجعه حضوری با خود ببرید.
  • ترجمه و اصل سوابق بیمه تامین اجتماعی و پرینت برگه وقت سفارت نیز همراهتان باشد.
  • مبلغ مورد نیاز برای بررسی پرونده تان و بیمه سفر را هم همراه خود ببرید. بهتر است این مبلغ به صورت یورو و نقد همراهتان باشد.
 ویزای ایتالیا

مهمترین مدارک شغلی و تحصیلی

لیست مدارک شغلی لازم جهت ویزا، برای همه حرفه ها یکسان نیست. در هر بخشی که مشغول به کار هستید، لازم است یک سری اسناد مربوطه را به سفارت ایتالیا ارائه دهید. 

  • مدارک لازم برای پزشکان، وکلا مهندسین: پروانه مطب، حکم کارگزینی، حکم نظام مهندسی، پروانه وکالت، کارت های صنفی مربوطه.
  • مدارک لازم برای مشاغل دولتی: حکم کارگزینی با مهر معتبر، آخرین فیش حقوقی، مدارک مربوط به بیمه اجتماعی، به علاوه گزارش اشتغال به کار.
  • مدارک لازم برای بازنشسته ها: حکم بازنشستگی، آخرین حکم افزایش حقوق، آخرین فیش حقوقی. 
  • مدارک لازم برای مشاغل غیر دولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه، آخرین فیش حقوقی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان (حداقل شش ماه).
  • مدارک لازم برای اعضای هیئت مدیره شرکت ها: گواهی اشتغال به کار، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات درج شده در روزنامه های رسمی. 
  • مدارک لازم برای معلمان اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه: حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار، به همراه فیش حقوقی. 
  • مدارک لازم برای دانش آموزان و دانشجویان: گواهی اشتغال به تحصیل، مدارک تحصیلی قبلی، ریزنمرات (درصورت درخواست برای ویزای تحصیلی). 
  • مدارک لازم برای کسب و کارهای آزاد: جواز کسب و کارت مباشرت. 

مدارک لازم برای خردسالان 

اگر قصد دارید فرزند خود را به همراه خویش به ایتالیا ببرید یا او را با فرد دیگر یا حتی به صورت مستقل راهی این کشور کنید، باید مدارک بیشتری را هنگام مصاحبه ارائه دهید. لیست این مدارک در ادامه آورده شده است.

  • شناسنامه فرد خردسال به همراه کپی تایید شده.
  • اصل و کپی گذرنامه معتبر.
  • فرم درخواست ویزای ایتالیا که توسط هر دو نفر والدین امضا شده.
  • حکم دادگاه خانواده (در صورتی که تنها یکی از والدین حضانت کامل فرزند را بر عهده دارد). 
  • گذرنامه والدین (اگر فرد خردسال با شخص دیگری غیر از والدین سفر می کند نیاز است اصل و کپی صفحه گذرنامه شخص همراه ارائه شود).
  • دو قطعه عکس 3.5 در 4.5. 
  • مجوز محضری با امضای هر دو والدین یا سرپرستان فرد خردسال. 

ناگفته نماند که حضور والدین یا سرپرست فرد خردسال هنگام مصاحبه در سفارتخانه یا کنسولگری ایتالیا نیز الزامی است.

هزینه های ویزای ایتالیا 2023

هزینه ویزای ایتالیا در سال 2023 بسته به نوع ویزای درخواستی و مدت زمان سفر به حوزه شینگن متفاوت است. البته این هزینه ها غیر قابل استرداد هستند و حتی اگر نسبت به سفر خود پشیمان شوید، نمی توانید این مبلغ را پس بگیرید. شما می توانید این هزینه را به صورت نقد یا کارت اعتباری پرداخت کنید.

 افراد بالای ۱۲ سال باید برای بررسی پرونده خود ۸۲ دلار بپردازند. همچنین هزینه دریافت ویزا برای افراد بین ۶ تا ۱۲ سال ۴۲ یورو است اما دریافت ویزا برای افراد زیر ۶ سال رایگان است. همچنین هزینه ویزاهای بلند مدت، کاری، سرمایه گذاری، ورزشی، پیوست به خانواده، درمان و مذهبی ۱۱۶ یورو است. برای دریافت انواع ویزای تحصیلی نیز باید ۵۰ یورو پرداخت کرد.

دارندگان گذرنامه دیپلماتیک رسمی و نیروهای سیاسی که برای مقاصد رسمی سفر می کنند، برای ویزا هزینه ای پرداخت نمی کنند. همچنین ویزا برای دانش آموزان و معلمان همراه در سفر مدرسه و نیز محققانی که برای انجام تحقیقات علمی به این کشور سفر می کنند، رایگان است. 

اتباع بزرگسال ارمنستان، آذربایجان و روسیه نیز برخلاف باقی کشورها تنها ۴۹ دلار یا ۳۵ یورو پرداخت می کنند. البته شما باید هزینه های سفارت، رفت و آمد به سفارت و کارگزاری، هزینه فتوکپی ها، عکس، بلیت هواپیما و رزرو هتل را نیز در نظر بگیرید. همچنین باید بیمه مسافرتی با سقف پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو را نیز به لیست هزینه های خود اضافه کنید.

مدت زمان صدور ویزا

ویزای توریستی ایتالیا جزو ویزاهای کوتاه مدت یا تایپ C محسوب می شود. پاسخگویی به درخواست ویزای توریستی ایتالیا تقریباً ۱۵ روز کاری است و حداکثر ۳۰ روز طول می کشد تا نتیجه نهایی اعلام شود. در موارد خیلی استثنایی ممکن است این فرآیند ۶۰ روز طول بکشد.

یکی از دلایل تاخیر در صدور ویزا این است که گاهی سفارتخانه ایتالیا مجبور می شود با دیگر کنسولگری های شینگن مشورت کند. بنابراین اگر می خواهید ویزای اقامت کوتاه مدت شما سریعتر بررسی و صادر شود، بهتر است حداکثر سه ماه زودتر از تاریخی که برای سفر خود برنامه ریزی کرده اید، مدارک خود را به همراه فرم درخواست ارسال کنید.

 ویزای ایتالیا

نکاتی برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای ایتالیا

برای دریافت ویزای موقت، مسئله اصلی آفیسرها این است که مطمئن شوند شما پناهنده نخواهید شد و هدفتان تنها سفر تفریحی و گردشگری است. بنابراین باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد به کشور خود باز می گردید. از همین رو مدارکی مانند سند مالکیت، اسناد شغلی و ازدواج نقش بسیار مهمی در پذیرش شما دارند. 

اغلب کسانی که در مصاحبه سفارت ریجکت می شوند، تمکن مالی مناسبی نداشته اند یا در سایر موارد صداقت کافی را از خود نشان نداده اند. داشتن تمکن مالی قوی به آفیسر شما این اطمینان را می دهد که از عهده مخارج سفر خود بر می آیید. 

علاوه بر عدم ارائه تمکن مالی قوی، نداشتن پرینت گردش حساب و سند ملکی معتبر احتمال ریجکت شدن ویزای شما را افزایش می دهد. همچنین ارائه مدارک ناقص یا متناقض و غیر شفاف به ضرر شما تمام خواهد شد.

بنابراین بهتر است با آفیسر خود کاملاً صادق باشید و به هیچ عنوان اطلاعات نادرست و اشتباه ندهید. زیرا آفیسر پرونده تان نه تنها اجازه ریجکت کردن شما را دارد، بلکه می تواند شما را تا 10 سال از دریافت هرگونه ویزای ایتالیا محروم کند.

پس هنگام مراجعه حضوری و در مصاحبه با آفیسر پرونده، بدون استرس و با عزت نفس بالا صحبت کنید و انگیزه سفر خود را کاملاً واضح بیان کنید. شما باید وابستگی خود به کشورتان را به هر نحوی اثبات کنید. همچنین باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را به آفیسر مربوطه ارائه دهید. برای جلوگیری از ریجکتی باید مدارک مربوط به رزرو هتل و اجاره نامه مکانی را که قرار است در آن استقرار داشته باشید، در اختیار افسر مربوطه قرار دهید. اگر برای ویزای تحصیلی اقدام می کنید باید گردش حساب والدین و سرپرست خود را نیز ارائه دهید. شما باید ثابت کنید که آن ها می توانند تمامی هزینه تحصیل، زندگی، اقامت و رفت و برگشت شما را فراهم کنند.

یکی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن به سابقه اقدامات جنایی گذشته یا فعلی متقاضی باز می گردد. اگر احساس شود که متقاضی تهدیدی برای خط مشی عمومی امنیت داخلی ایتالیا یا ثروت عمومی منطقه شینگن است، به سرعت ریجکت خواهد شد. بنابراین سابقه تروریسم، مصرف مواد مخدر، کودک آزاری و اعتیاد نقش بسیار مهمی در بررسی پرونده شما دارند.

همچنین دروغین بودن اسناد سفر، وجود اسناد جعلی، استفاده از هویت فرد دیگر و مدارک دستکاری شده پیامدهای بسیار جدی برای شما خواهد داشت و ممکن است برای همیشه از سفر به ناحیه شینگن اروپا منع شوید. توضیح ناکافی برای هدفتان از سفر به ایتالیا، شرایط اقامت و برنامه ریزی هایتان نیز ممکن است منجر به ریجکت شدن ویزای شما گردد. عدم همخوانی صلاحیت شغلی و حرفه ای شما با وضعیت مالی ارائه شده نیز بسیار مهم است. 

یکی از مواردی که کمتر به آن توجه می شود، وضعیت فیزیکی گذرنامه است. این اکر یعنی یک گذرنامه در شرایط خوبی نگهداری نشده است. نامعتبر بودن گذرنامه، مدت اعتبار کمتر از سه ماه، نبود دو صفحه خالی و فرسوده بودن آن نیز ممکن است نظر آفیسر را نسبت به اینکه به شما ویزا بدهد، برگرداند. همچنین اگر زمان دریافت گذرنامه شما بیش از ۱۰ سال باشد، ممکن است پرونده شما ریجکت شود.

اقدامات پس از ریجکت شدن

ایتالیا کمترین نرخ ریجکتی را بین کشورهای منطقه شنگن دارد. بیشترین دلیل ریجکت شدن افراد به عدم اعتماد افسران ویزا نسبت به بازگشت متقاضی باز می گردد. می توانید حتی با وجود ریجکتی با اعتراض نسبت به این وضعیت اقدام کنید. شما می توانید با ارائه مدارک شغلی، وابستگی خانوادگی و مشخص کردن دقیق هدف سفرتان به این کشور اعتماد آفیسر مربوطه را به دست آورید.

این امکان وجود ندارد که برای رفع ریجکتی از درون کشور خود اقدام کنید. شما باید در شهر رم به واسطه یک وکیل یا آشنایان کارهای مربوطه را انجام دهید. در فرآیند اعتراض به ریجکتی باید اثبات کنید که آفیسر شما در موردتان اشتباه کرده است.

 ویزای ایتالیا

سخن پایانی

ایتالیا چهارمین کشور قدرتمند اقتصادی اروپا و یکی از مهمترین مقاصد ایرانیان برای مهاجرت کاری، تحصیلی و تفریحی است. هر چند که این کشور برای ارائه ویزا قوانین سختگیرانه ای ندارد، اما داشتن مدارک معتبر و قانع کننده برای دریافت ویزای آن الزامی است.

در متنی که خواندید توضیح داده شد که برای سفر به ایتالیا می توانید از اشکال مختلف ویزا استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که هم مدارک مورد نیاز و هم هزینه دریافت ویزا برای اشخاص مختلف با اهداف گوناگون به کلی متفاوت است. 

نداشتن مدارک مورد نیاز یا اسنادی که ثابت کند شما قصد پناهنده شدن به این کشور را ندارید، یا اینکه به خوبی از هزینه های سفرتان بر می آیید، از مهم ترین دلایلی محسوب می شوند که ریجکتی متقاضیان را در پی دارند. با این حال توضیح اهداف سفرتان و نیز رعایت یک سری نکات ریز کمک می کند که با کمترین دردسر این مرحله را پشت سر گذاشته و با خیال راحت به ایتالیا سفر کنید.

اپیزود ۷-۱: ویزا کشورهای مختلف کشور عمان سفرنامه ی مکزیک الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد