سفر به تانزانیا

معرفی جاذبه های گردشگری کشور تانزانیا

سفر به کشورهای آفریقایی مانند کشور تانزانیا، مصر، تونس، مراکش، کنیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، پارک‌ های ملی و حیات وحش، سواحل زیبا و فعالیت‌ های خارج از منزل مثل سافاری و بازدید از طبیعت بکر و زیبا، برای گردشگران بسیار جذاب است.

آفریقا قاره‌ای است که در جنوب غربی قاره‌ی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده‌است. این قاره با اقیانوس آتلانتیک از غرب، دریای مدیترانه و کانال سوئز از شمال، دریای سرخ از شمال شرق و اقیانوس هند از جنوب محدود می‌ شود.


کشورهای آفریقایی از جمله تانزانیا با داشتن تنوع فرهنگی، طبیعی و تاریخی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان محسوب می شوند. قاره آفریقا دارای مناظر طبیعی بسیار جذاب است که شامل صحراهای گسترده، جنگل‌ های بارانی، کوهستان های عظیم و سواحل زیبا می‌ شود. در این مقاله می خواهیم شما را هر چه بیشتر با کشور تانزانیا و سفر به تانزانیا آشنا کرده و برای این سفر خاص و جذاب اشتباق لازم را به شما تزریق کنیم. بنابراین با ما تا انتهای مقاله همراه بمانید.

کشور تانزانیا را بیشتر بشناسیم

تانزانیا کشوری به مساحت ۹۴۷.۳۰۳ کیلومتر مربع بوده که پایین تر از خط استوا و در آفریقای شرقی واقع شده است. پایتخت تانزانیا دودوما ( پایتخت قبلی: دار السلام) نام دارد. این کشور دارای منابع طبیعی بسیار غنی است که از جمله آن‌ ها می‌ توان به طلا، الماس، نفت، گاز طبیعی، فسفات و زغال سنگ اشاره کرد و باید بدانید که استخراج این منابع گرانبها نقش به سزایی در رشد اقتصادی کشور تانزانیا دارد. جالب اینکه تانزانیا سومین تولید کننده بزرگ طلا پس از کشور آفریقای جنوبی در دنیا است و همین موضوع اقتصاد خوبی را برای این کشور رقم می زند.

تانزانیا با جمعیتی بیش از ۵۹ میلیون نفر، یکی از بزرگترین کشورهای آفریقا است. این کشور دارای اقلیم گرم و مرطوب بوده و بخش عمده‌ای از جمعیت آن به کشاورزی و دامداری مشغول هستند. اقتصاد این کشور آفریقایی وابسته به صادرات محصولات کشاورزی است. از جمله محصولات کشاورزی تانزانیا می توان به قهوه، پنبه، چای و بادام هندی اشاره کرد. از طرفی تانزانیا بزرگترین تولید کننده ماهی بین کشورهای شرق آفریقا هم به شمار می آید.

تانزانیا در حال حاضر با مشکلاتی مانند فقر، بیکاری، بحران آب و خشکسالی روبرو است. اما با وجود این مشکلات، این کشور دوست داشتنی به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته آفریقا شناخته می‌ شود و تلاش دارد تا با استفاده از منابع طبیعی خود به توسعه اقتصادی و اجتماعی بپردازد.

در کشور تانزانیا شما می توانید جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی را مشاهده کنید و همین عامل هر ساله توریست های زیادی را روانه این کشور زیبا و دوست داشتنی می کند. در ادامه مقاله به بیان اطلاعاتی کلی درمورد تانزانیای زیبا در قالب یه جدول می پردازیم، با ما همراه بمانید.

کشور تانزانیا


واحد پول: شلینگ تانزانیاپایتخت:دودوما
کد تلفن:255+زبان رسمی : انگلیسی و سواحلی(ترکیبی از زبان عربی و زبان آفریقایی بانتو)
نوع حکومت: چند حزبی فدرالاختلاف ساعت با تهران : نیم ساعت از تهران عقب تر است
مشاهیر: اندرو ساکس( بازیگر)ادیان: مسیحیت و اسلام
نوع برق شهری: 230 ولت4G/LTE اینترنت:
اوپراتورهای تلفن همراه: Vodacom، Airtel، Tigo Zantel و Halotelشهر های مهم: دارالسلام-دودوما- ارینگا-زنگبار-موانزا
فرود گاه های بین المللی:فرودگاه بین‌المللی ژولیوس نیررفرودگاه بین‌المللی کلیمانجاروفرودگاه بین‌المللی زنگبارفرودگاه بین‌المللی دودوماشماره های اضطراری:پلیس:112اورژنس:115آتش نشانی:114
تانزانیا در ایران سفارت ندارد اما نزدیکترین سفارت تانزانیا به ایران در کشور امارات است.سفارت ایران در دارالسلام است.

جغرافیای کلی کشور تانزانیا

تانزانیا کشوری است که در شرق قاره آفریقا واقع شده است. این کشور سرزمینی مرتفع است که در نزدیکی خط استوا و پایین تر از آن واقع شده است. پوشش گیاهی فلات تانزانیا شامل علفزارها و بوته زارها می شود. تانزانیا از شرق به اقیانوس هند منتهی می شود و به همین دلیل سواحل دیدنی تانزانیا در سراسر دنیا شهره عام و خاص است.

از طرفی کشور تانزانیا از شمال به بزرگترین دریاچه قاره آفریقا یعنی دریاچه ویکتوریا ختم می شود. یک دریاچه دیگر هم در تانزانیای زیبا وجود دارد و نام این دریاچه نیاسا یا همان مالاوی است. دریاچه تانگانیکا هم بخش شرقی تانزانیا را پوشش داده است.

تانزانیا با کشورهای بوروندی، زامبیا، مالاوی، موزامبیک، کنیا، رواندا، جمهوری دموکراتیک کنگو(مرز آبی به واسطه وجود دریاچه تانگانیکا) و اوگاندا(مرزآبی توسط دریاچه ویکتوریا) همسایه و هم مرز است.

کشور تانزانیا

فرهنگ غنی مردم کشور تانزانیا

تانزانیا یک کشور چند فرهنگی است و در واقع ترکیبی از فرهنگ ایرانی و اعراب عثمانی را دارا است. تانزانیا مردمی با سواد و با فرهنگ دارد به طوری که 85٪ مردم این کشور از سواد خواندن و نوشتن برخوردار هستند.
از خرده فرهنگ های مردم این کشور می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  •  همواره از دست راست برای غذا خوردن و دست دادن و سلام و احوال پرسی استفاده می کنند.
  • بو کردن غذا و ایراد گرفتن از غذاهای بد مزه در فرهنگ این مردم کار درستی نیست.
  • مردم تانزانیا بسیار مؤدّب هستند که به ندرت عصبانی می شوند و این نوع تربیت را نیز به فرزندانشان منتقل کرده اند.

آب و هوای کشور تانزانیا و بهترین زمان برای سفر به این کشور

 تانزانیا دارای سه اقلیم متفاوت است که به شرح زیر هستند:

  • اقلیم گرمسیری در نواحی ساحلی
  • اقلیم خشک در نواحی داخلی و فلات مرکزی
  • اقلیم بارانی در مناطق کوهستانی

تانزانیا دارای آب و هوای مناسبی برای کشاورزی و دامداری است به همین دلیل مردم با فرهنگ این کشور به دامداری و کشاورزی مشغول هستند و از این طریق روزی خود را به دست می آورند. بهترین زمان برای سفر به تانزانیا در فصل خشک و خنک است که از اواخر ژوئن شروع شده و تا اکتبر طول می کشد. در این زمان، هوا خشک و آفتابی است و شانس بارش باران کمتر است. از طرف دیگر این فصل بهترین زمان برای دیدن حیات وحش در پارک‌ های ملی تانزانیا هم بوده و به عبارتی دیگر فصل خشک بهترین زمان برای دیدن مهاجرت معروف گوزن‌ ها به پارک سرنگتی است.

در فصل بارندگی که از ماه مارس آغاز می شود شانس دیدن حیات وحش کمتر است و همچنین برخی جاده‌ها قابل عبور نیستند بنابراین اگر فصل بارش باران را برای مسافرت به تانزانیا انتخاب می کنید با خود وسایل مناسب سفر را به همراه برده و آماده شرایط سفر باشید.

سفر به تانزانیا

هزینه سفر به کشور تانزانیا

هزینه سفر به تانزانیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه حمل نقل تا رسیدن به تانزانیا
  • هزینه محل اقامت
  • هزینه های حمل و نقل داخلی
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه های مربوط به خرید و سوغاتی

هزینه های بیان شده در فصل های مختلف تغییرات اساسی می کنند برای مثال در فصل هایی که تانزانیا آفتابی و گرم است و بارش های فراوانی را ندارد میزان سفر به این کشور به شدت افزایش پیدا کرده و تمام هزینه های سفر هم زیاد می شوند اما در فصل های بارانی تمام این هزینه ها حتی ممکن است تا حد نصف شدن کاهش پیدا کنند. بر این اساس می بینیم که انتخاب زمان سفر چقدر می تواند در تغییرات هزینه ها مؤثر واقع شود.

اگر برای اقامت خود هتل های چندین ستاره را انتخاب می کنید باید بگوییم که این انتخاب شما برایتان هزینه اضافی خواهد داشت و شما می توانید با یک هزینه متوسطی برای خود محل اقامت خوبی را انتخاب کرده و ساکن شوید. در مورد رستوران گردی ها هم به همین صورت است و شما اگر می خواهید سفری ارزان به تانزانیا داشته باشید باید به رستوران های محلی و خیابانی شهر مراجعه کرده و یا خود دست به پخت غذا بزنید. در تانزانیا انواع مختلف رستوران ها و غذاخوری ها وجود دارد و شما برای انتخاب از این جمع وسیع هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

حمل و نقل داخلی در تانزانیا از طریق اتوبوس، تاکسی، مینی‌ بأس، قطار و هواپیما انجام می شود و جالب است بدانید که اتوبوس‌ های عمومی و مینی‌ بأس ها برای حمل و نقل در شهرها و روستاها استفاده می شوند.

بهترین وسیله حمل و نقل داخلی در تانزانیا اتوبوس است و این اتوبوس ها با توجه به هزینه و امکاناتی که دارند به دو گروه تقسیم می شوند:

  • اتوبوس های بزرگ و لوکس که سریع السیر هستند.
  • اتوبوس های کوچک که در بین راه توقف های زیادی دارند.

یکی دیگر از روش های حمل و نقل داخلی در تانزانیا استفاده از هواپیما است. برای رفتن به شهرهای مهمی مانند دارالسلام، آروشا، جزیره‌ی زنگبار و سایر شهرهای اصلی تانزانیا و حتی پارک‌ های حیات وحش معروف این کشور باید از هواپیماهای ملخی استفاده کرد.

دالا دالاها نیز یکی دیگر از وسایل تردد در این کشور هستند. دالا دالاها همان مینی ون های شخصی هستند که مستقل از دولت کار می کنند و حمل و نقل داخلی تانزانیا را تا حد زیادی انجام می دهند. این مینی ون ها مانند اتوبوس ها ایستگاه توقف ندارند پس هر جا که مسافر بخواهد سوار یا پیاده می شود. مسافرت با قطار نیز به دلیل زیبایی های مسیر حرکت قطار یکی از هیجان انگیز ترین و خاص ترین روش های سفر در این کشور است. همان طور که مشاهده کردید برای حمل و نقل داخلی در مسافرت به تانزانیا روش های متنوعی وجود دارد و شما می توانید با توجه به بودجه خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و به گردشگری داخلی تانزانیا بپردازید.

دالا دالاها

با چه روش هایی می توان به کشور تانزانیا سفر کرد

برای سفر به تانزانیا باید راهی تهران و مشهد شوید و از طریق هوایی به یکی از فرودگاه های بین المللی تانزانیا برسید که این فرودگاه ها به شرح زیر هستند:

  • فرودگاه بین المللی جولیوس نیرر در دارالسلام
  • فرودگاه زنگبار در جزیره زنگبار
  • فرودگاه بین المللی کلیمانجارو

جالب است بدانید که ایرلاین هایی که در مسیر تهران – دارالسلام پرواز دارند در استانبول، دبی و ابوظبی هم توقف می کنند بنابراین اگر قصد گردشگری چند مرحله ای را دارید این نوع پرواز می تواند برای شما بسیار جذاب و مقرون به صرفه باشد.

شهرهای معروف کشور تانزانیا کدام شهرها هستند

برای سفر به تانزانیا خیلی بهتر است که در ابتدای برنامه ریزی خود اطلاعاتی در مورد شهرهای معروف این کشور به دست بیاورید و با توجه به مشخصه هر شهر و جاذبه هایی که دارد راهی تانزانیا شوید و این گونه برنامه ریزی جامعی برای خود داشته باشید و موردی را از قلم نیاندازید. در ادامه مقاله ما می خواهیم به معرفی شهرهای معروف تانزانیا بپردازیم پس با ما همراه بمانید.

شهر دارالسلام

دارالسلام یک شهر ساحلی در کنار اقیانوس هند است که در سال های پیش به عنوان پایتخت تانزانیا شهرت فراوانی داشت. شهر دارالسلام برای تانزانیا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که مرکز تجاری و اقتصادی تانزانیا هم به شمار می آید. قومیت های مختلفی در این شهر زندگی می کنند که از مهم ترین آن‌هامی توان به ماسایی ها اشاره کرد.

دارالسلام دارای یک فرودگاه بین المللی است که حجم وسیعی از پروازهای تانزانیا را در بر می گیرد. از طرفی دارالسلام دارای بسیاری از جاذبه های گردشگری است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از جمله این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  موزه های تاریخی
  • بازارهای محلی
  • سواحل زیبا
  • مناظر طبیعی
  • کلیسای جامع سنت جوزف
  •  خانه سفید پدر
  • باغ گیاهشناسی داراسلام
  • خانه رئیس جمهور تانزانیا به نام خانه ایکولو داراسلام
  •  بازارهای رنگارنگ این شهر

همانطور که مشاهده کردید دارالسلام جاذبه های فراوانی دارد و می تواند برای شما خاطره ساز و جذاب باشد بنابراین در برنامه ریزی خود برای مسافرت به تانزانیا حتماً دیدار از شهر دارالسلام را جای بدهید تا بتوانید زیبایی سفر خود را صد چندان کرده و با خوشحالی به کشورمان برگردید.

دارالسلام

شهر دودوما

دودوما پایتخت سیاسی جدید تانزانیااست. از مشخصه های جالب این شهر می توان به خانه های کوچک آجری و خشتی آن اشاره کرد. در کل شهر دودوما یک مقصد گردشگری بسیار جذاب و زیبا در تانزانیا است که به دلیل جاذبه های های توریستی مهمی مانند کلیسای آنگلیکان، کلیسای جامع لوتران و مسجد جماعت خانه اسماعیلی می تواند مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

شهر آروشا

شهر آروشا یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدار در تانزانیا بوده که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. پارک ملی آروشا دارای حیات وحشی با گونه های فراوان از جانوران و مناظر طبیعی بسیار زیبا است. از سوی دیگر کوه آتشفشانی مرو، که دومین کوه بلند تانزانیاست، در این شهر واقع شده و زیبایی های آروشا با دریاچه مانیارا تکمیل و بی نقص می شود. در آروشا شما می توانید بازارهای محلی و رستوران های جذاب محلی را مشاهده کرده و از زیبایی های سفر به تانزانیا لذت فراوان ببرید. شهر آروشا با فرهنگ غنی خود و نیز موزه های جذابی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را راهی تانزانیا می کند و اینگونه چرخ صنعت گردشگری تانزانیا با سرعت فراوانی می چرخد.

 شهر زنگبار

شهر زنگبار یک شهر توریستی بسیار دیدنی و گران قیمت در تانزانیا است که در مجمع الجزایر نیمه خود مختار زنگبار قرار دارد. شهر زنگبار را بخاطر درختان نخل بی بدیلیش می شناسند و زیبایی هایی که در ادامه به آن ها اشاره می شود همواره برای گردشگران تانزانیا جذاب و هیجان انگیز بوده است:

  • جاذبه های طبیعی فوق العاده
  •  فرهنگ محلی غنی
  •  شهر سنگی 2000 ساله
  • اقامتگاه های لوکس ساحلی
 شهر زنگبار

جاذبه های گردشگری کشور تانزانیا

تانزانیای زیبا سرشار از جاذبه های گردشگری فراوان و هیجان انگیز است و ما در این بخش از مقاله به شماری از این جاذبه ها اشاره می کنیم، با ما همراه بمانید.

کوه کلیمانجارو

کلیمانجارو کوهی است با ارتفاع ۵۸95 متر که در شمال تانزانیا و در نزدیکی مرز کنیا قرار دارد. این کوه بلندترین قله آفریقا و بلندترین قله جهان خارج از قاره آسیا است. کوه کلیمانجارو بخشی از پارک ملی کلیمانجارو است که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم تانزانیا شناخته می‌ شود. صعود به کوه کلیمانجارو برای گردشگران و علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوهنوردی جذابیت زیادی دارد.
این کوه را برای طبیعت زیبایش و نیز بخاطر مسیر صعود و ارتفاع بلندی که دارد بسیار دوست می دارند و طرفداران خاص خود را در مسافرت به تانزانیا دارد.

این کوه دارای ۳ قله مجزا است که شامل قله کیبو، قله ماونزی و قله شیرا می شود. صعود به قله کیبو، که بلندترین قله کلیمانجارو است، برای بسیاری از کوهنوردان چالشی بزرگ است و نیاز به تجربه و تمرین فراوان دارد، اما صعود به دو قله دیگر نسبتاً آسان‌ تر بوده و برای علاقه مندان به پیاده‌روی و تجربه طبیعت بسیار مناسب و جذاب می تواند باشد.
برای صعود به این کوه زیبا مسیرهای متنوعی وجود دارد و هر یک از این مسیرها طبیعت زیبای تانزانیا و حیات وحش جذاب این کشور را به نمایش می گذارد.
به دلیل ارتفاع بالای کوه کلیمانجارو، صعود به این کوه نیاز به تجهیزات و مهارت‌ های خاصی دارد. علاوه بر آن برای جلوگیری از بروز بیماری‌ های ارتفاعی، نیاز به تمرین و آمادگی فیزیکی قبل از صعود وجود دارد. برای اینکه صعود به کوه کلیمانجارو به یک تجربه خاص و لذت بخش تبدیل شود، بهتر است با تورهای مجرب و راهنمایان حرفه‌ای همراه شوید و صعودی دل انگیز را برای خود رقم بزنید.

کوه مرو

این کوه به عنوان دومین کوه مرتفع تانزانیا در پارک ملی آروشا و در شهر آروشا واقع شده است. کوه مرو را به عنوان پنجمین کوه مرتفع در قاره آفریقا می دانند.

کوه مرو با پوشش گیاهی غنی و چشم‌ نواز، طبیعتی بسیار زیبا و مناظر دیدنی فراوان، برای گردشگران و علاقه مند به کوهنوردی و طبیعت‌ گردی بسیار جذاب است. این کوه زیبا و سرسبز سکونت گاه پلنگ ها و برخی از گونه های میمون است که سالانه گردشگران و جانوردوستان فراوانی را راهی تانزانیا کرده و مسافرت به تانزانیا را برای توریست ها هر چه بیشتر جذاب می کند.

کوه مرو

قلعه زنگبار

قلعه زنگبار یک قلعه قدیمی بوده که در قرن 17 در کنار دریا در تانزانیا ساخته شده است. این قلعه در شهر سنگی قرار گرفته است و این شهر با دیوارهای بلند و قدرتمند احاطه شده و به عنوان یک قلعه دفاعی در برابر پرتغالی ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

قلعه زنگبار یکی از جاذبه‌های توریستی مهم در شهر زنگباراست. این قلعه زیبا برای گردشگرانی که به دنبال تجربه فرهنگ و تاریخ هستند می تواند بسیار جذاب باشد. جالب است بدانید که این قلعه کاربری های متفاوتی داشته و گاهی به عنوان زندان استفاده می شد و گاهی هم زمین تنیس بوده است و در کل خاطرات زیادی را از اقوام مختلف در خود به یادگار دارد.

جنگل جوزانی

جنگل جوزانی تانزانیا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار دیدنی و زیبای این کشور بوده که در یک منطقه 2000 هکتاری قرار گرفته است. در این منطقه علاوه بر جنگل، یک مرداب نمکی و یک باتلاق بزرگ هم به چشم می خورد. جالب است بدانید این جنگل محل زندگی یک گونه بسیار نادر از میمون به نام کولوبوس قرمزاست بنابراین اگر به حیوانات به خصوص پستانداران علاقه خاصی دارید به شما پیشنهاد می کنیم که در مسافرت به تانزانیا حتماً سری به این جنگل جادویی بزنید و گونه های نادر حیوانات را با چشم خود دیده و لذت ببرید.

جزیره مافیا

جزیره مافیا به دلیل داشتن محیط طبیعی بکر و آب های ساحلی شفاف، که کف آب در آنجا به راحتی دیده می شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص و دیدنی در تانزانیا است. در این جزیره که در یک پارک آبی قرارگرفته است امکاناتی برای انواع ورزش های آبی مانند غواصی و اسکی در نظر گرفته شده است. اگر به جزیره مافیا سفر می کنید بهتر است به گونه نادری از لاک پشت ها که تنها در این جزیره زندگی می کنند هم سری بزنید و این مخلوق بی بدیل خداوند را با چشم خود ببینید و حتی عکاسی کرده و برای دوستان خود بفرستید.

باغ وحش صخره ای یوزپلنگ ها

در باغ وحش صخره ای یوزپلنگ ها شما می توانید با حیوانات رابطه نزدیک تری برقرار کرده و آن ها را لمس کنید و به آن ها غذا بدهید. چنین امکانی در هیچ باغ وحشی در دنیا نصیب شما نخواهد شد. در این باغ وحش شما هم می توانید حیوانات وحشی مانند شیر و پلنگ را ببینید و هم حیوانات اهلی را مشاهده کرده و لمس کنید و در آغوش بکشید. تجربه ای که حضور در این باغ وحش نصیب شما می کند را در هیچ کجای دنیا نمی توانید به دست بیاورید.

یوزپلنگ

سایت دوران پارینه سنگی ایسیمیلا

در سایت ایسیمیلا شما می توانید صخره های ماسه ای را مشاهده کنید که قدمتی به اندازه 60 هزار سال تا 100 هزار سال تمام دارند. با مسافرت به تانزانیا و بازدید از این سایت جذاب شما می توانید دیدنی های زیر را به تماشا بنشینید و قدمت و فرهنگ غنی تانزانیا را هر چه بیشتر احساس کنید:

  • چکش های سنگی
  •  سنگ های چخماق
  •  چنگک ها

ما در این مقاله به کشور تانزانیا پرداختیم و سفر به تانزانیا را با تمام ابعاد آن برای شما شرح دادیم. حالا نوبت شما است. اگر به قدر کافی مشتاق مسافرت به تانزانیا شده اید بهتر است بار سفر خود را ببندید و راهی این کشور جذاب و جادویی بشوید و سفری هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

اگر تجربه سفر به این کشور زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۱۷:پول، مسافرت و عشق شهر ریودوژانیرو سفرنامه ی مکزیک الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد