حمل و نقل عمومی در جمهوری چک

حمل و نقل عمومی در جمهوری چک

اگر به شهر پراگ پایتخت کشور دیدنی چک سفر کردید، احتمالاً اولین سوال یا دغدغه شما مربوط به رفت و آمد در سطح شهر خواهد بود. نیازی نیست در این مورد نگرانی داشته باشید به این خاطر که شهر پراگ دارای یکی از پیشرفته ترین و بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی در اروپا است. در راهنمای زیر وسایل حمل و نقل عمومی در جمهوری چک را معرفی می کنیم.

 

  • مترو

یکی از رایج ترین وسیله حمل و نقل عمومی در جمهوری چک می توان به مترو اشاره کرد. مترو شهر پراگ پایتخت چک سریع، کارآمد و بسیار تمیز و مجهز هستند. مترو پراگ از 3 خط و 60 ایستگاه تشکیل شده است و ایستگاه های جدید در حال افتتاح هستند.

 

  • تراموا

یکی از مدرن ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جمهوری چک به شمار می آید که معمولاً در مرکز شهر و برای سفرهای درون شهری مورد استفاده قرار می گیرد. تراموا 22 یکی از محبوب ترین و زیباترین خطوط تراموا جمهوری چک شناخته می شود. مسیر تراموا 22 از تئاتر ملی پراگ آغاز می شود و از کنار قلعه پراگ و پولس عبور می کند و در طول مسیر مناظر بکر و خیره کننده ای دارد.

 

  • اتوبوس

بسیاری از گردشگران و افراد محلی از اتوبوس جهت رفت و آمد در نقاط مختلف شهر استفاده می کنند. اتوبوس های پراگ تمیز و بسیار مجهز طراحی شده اند و به صورت سفرهای برون شهری و درون شهری مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از خطوط اتوبوس رانی پراگ اتوبوس 100 است که ایستگاه مترو Zličín را به فرودگاه متصل می کند. معمولاً این خط توسط گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • تاکسی

تاکسی ها یکی دیگر از رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی در جمهوری چک به شمار می آیند. البته از آنجایی که هزینه تاکسی نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی گران تر است برای افرادی که می خواهند هزینه های رفت و آمدشان را مدیریت کنند ممکن است انتخاب مقرون به صرفه ای نباشد.

 

  • قطار

شبکه راه آهن پراگ یکی از پیشرفته ترین سیستم حمل و نقل عمومی جمهوری چک به شمار می آید. با تهیه بلیت PID می توانید از قطارهای سریع السیر یا Sp و قطارهای منطقه ای Os استفاده کنید.

 

  • هواپیما

در کشور جمهوری چک فرودگاه های بین المللی بسیاری وجود دارد که از جمله آن ها می توان به فرودگاه واتسلاو هاول در پراگ و فرودگاه برنو- تورانی در برنو اشاره کرد. اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن به نقاط توریستی مورد نظر خود در کشور چک دسترسی داشته باشید، استفاده از هواپیما بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اپیزود ۷-۱: ویزا کشورهای مختلف شهر اینترلاکن سفر به کعبه الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد