حمل و نقل عمومی در ژاپن

حمل و نقل عمومی در ژاپن

سیستم حمل و نقل عمومی در ژاپن یکی از کامل ترین و پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل عمومی کشورهای قاره آسیا به شمار می آید. سیستم حمل و نقل کشور ژاپن شامل سیستم حمل و نقل زمینی، هوایی و حمل و نقل ریلی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی این کشور آشنا شوید. 

 

  • قطار

شبکه راه آهن توکیو محبوب ترین و اصلی ترین سیستم حمل و نقل عمومی در ژاپن به شمار می آید. سیستم ریلی توکیو با 158 خط، 48 اپراتور و 4 هزار کیلومتر مسیر گسترده ترین شبکه راه آهن جهان نیز شناخته می شود. روزانه حدود 40 میلیون مسافر جهت رفت و آمد به نقاط مختلف شهر یا سفرهای برون شهری از قطارها استفاده می کنند.

 

  • مترو

علاوه بر قطار می توانید از مترو جهت رفت و آمدهای روزانه خود استفاده کنید. مترو ژاپن طیف گسترده ای از مناطق گردشگری و تجاری شهر را پوشش می دهد. هم چنین استفاده از مترو برای افرادی که می خواهند در هزینه های سفر و رفت و آمد خود صرفه جویی کنند انتخاب مناسبی است. مترو توکیو ژاپن 13 خط و بیش از 200 ایستگاه دارد.

 

  • اتوبوس

یکی دیگر از سیستم های حمل و نقل عمومی در ژاپن می توان به اتوبوس ها اشاره کرد. به دلیل ارزان بودن کرایه اتوبوس ها بسیاری از گردشگران و افراد محلی جهت رفت و آمدهای روزانه خود از این وسیله نقلیه استفاده می کنند. اتوبوس های شهر توکیو ژاپن شامل اتوبوس های محلی و اتوبوس های بزرگراهی هستند. اتوبوس های محلی همان طور که از نامشان پیداست برای مسیرهای کوتاه و رفت و آمد در نقاط مختلف شهر مورد استفاده قرار می گیرند. اتوبوس های بزرگراهی برای مسافت های طولانی تر کاربرد بیشتری دارند و از آنجایی که هزینه این نوع از اتوبوس ها نسبت به قطار کمتر است، در بین گردشگران و افراد محلی محبوبیت بالاتری دارند.

 

  • تاکسی

تاکسی ها رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی ژاپن به شمار می آید که در نقاط مختلف شهر توکیو وجود دارند. کرایه تاکسی ها نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی گران تر هستند به همین خاطر ممکن است برای افرادی که قصد دارند هزینه های سفر خود را مدیرت کنند گزینه مناسبی نباشد. 

 

  • هواپیما

اگر قصد سفر به جزایر زیبا یا مناطق دورافتاده ژاپن را دارید احتمالاً پروازهای داخلی گزینه مناسبی خواهد بود. برخی از شرکت های هواپیمایی ژاپن قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ای را برای پروازهای داخلی ارائه می دهند. هم چنین برخی از این آژانس های هواپیمایی دارای انواع مختلفی از تورهای مسافرتی به محبوب ترین نقاط گردشگری ژاپن است.

 

  • شینکانسن (Shinkansen)

یکی از مدرن ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در ژاپن می توان به شینکانسن اشاره کرد. شینکانسن یک نوع قطار سریع السیر است که با نام قطار گلوله ای نیز شناخته می شود. قطارهای شینکانسن شهر توکیو را به اکثر شهرهای بزرگ ژاپن و جزایر اصلی آن از جمله جزیره های کیوشو و هوکایدو متصل می کند.

اپیزود ۵-۱ : زندگی تو قبیله های آفریقا چجوریه کشور آلبانی سفرنامه برزیل الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد