حمل و نقل عمومی فرانسه

حمل و نقل عمومی فرانسه

فرانسه یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری جهان شناخته می شود و دارای بناهای تاریخی، کلیساهای باشکوه و مکان های گردشگری بی شماری است. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به فرانسه هستید احتمالاً به رفت و آمد در شهر مورد نظر خود و گشت و گذار در خیابان های زیبای آن فکر کرده اید. رایج ترین سیستم حمل و نقل عمومی در فرانسه تاکسی ها هستند که می توانید برای رفت و آمد به نقاط مختلف شهر از آن ها استفاده کنید. اما اگر قصد دارید هزینه های رفت و آمد خود را مدیریت کنید، نیاز دارید با سایر وسیله های حمل و نقل عمومی فرانسه آشنا شوید. در ادامه سیستم حمل و نقل عمومی در فرانسه را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

 

  • اتوبوس

اتوبوس سنگ بنای زندگی روزمره مردم فرانسه است. فرقی نمی کند قصد دارید به نقاط مختلف شهر بروید یا می خواهید به زیباترین روستاهای فرانسه سفر کنید در هر صورت اتوبوس یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. بلیت اتوبوس را می توانید از دستگاه های خودکار فروش بلیت و یا از راننده اتوبوس خریداری کنید.

 

  • مترو

یکی از کارآمدترین سیستم های حمل و نقل عمومی فرانسه زیر پای شما قرار دارد. بزرگترین مترو فرانسه در پاریس است که حدود 300 ایستگاه دارد. این سیستم توسط RATP، اداره حمل و نقل دولتی منطقه پاریس اداره می شود. علاوه بر این شهرهایی از جمله لیل، لیون، مارسی و رن دارای ایستگاه های مترو هستند.

 

  • قطار

از دیگر سیستم های حمل و نقل عمومی فرانسه می توان به قطار اشاره کرد. قطارهای فرانسه توسط SNCF دولتی اداره می شود. قطارهای مختلفی در سراسر فرانسه وجود دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

 

  1. TGV: خدمات قطار سریع السیر بین شهری فرانسه
  2. RER: قطار سریع السیر که پاریس را به حومه آن متصل می کند.
  3. قطارهای منطقه ای: قطارهای محلی که بین شهرها کار می کنند.
  4. Intercités (قطارهای بین شهری): قطارهایی که بین شهرهایی در حال حرکت هستند که توسط شبکه TGV خدمات رسانی نمی شود.

 

  • تراموا

به جرأت می توان گفت که تراموا هیجان انگیزترین سیستم حمل و نقل عمومی در فرانسه است که از سال 2000 در حدود 20 شهر این کشور راه اندازی شده است. ترامواها بسیار تمیز، مدرن و مقرون به صرفه هستند. در بسیاری از شهرهای فرانسه، آن ها سریع ترین و کارآمدترین حمل و نقل عمومی به شمار می آیند.

 

  • هواپیما

فرانسه یکی از توسعه یافته ترین زیرساخت های مسافرت هوایی در اروپا را دارد که روزانه تعداد زیادی پروازهای خارجی و محلی را در فرودگاه های بین المللی خود پوشش می دهد. دو فرودگاه اصلی فرانسه با نام های شارل دوگل و اورلی در شهر پاریس قرار دارد. اگر می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، می توانید برای گشت و گذار در نقاط مختلف این کشور از هواپیما استفاده کنید.

 

  • تاکسی

تاکسی ها رایج ترین سیستم حمل و نقل عمومی در فرانسه به شمار می آیند. تاکسی ها در خارج از ایستگاه‌ های قطار و در مناطق تجاری و تفریحی قرار دارند. همچنین می توانید از طریق تماس با شرکت های تاکسیرانی یک تاکسی رزرو کنید.

 

  • دوچرخه

اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید، می توانید با استفاده از دوچرخه به نقاط مورد نظر خود در سطح شهر بروید. در واقع با استفاده از این وسیله حمل و نقل علاوه بر این که ورزش می کنید می توانید به طور قابل توجهی هزینه های رفت و آمد خود را کاهش دهید. در پاریس بیش از 1800 ایستگاه دوچرخه وجود دارد. هم چنین در بسیاری از خیابان های پاریس مسیرهای ویژه برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است.

 

  • قایق اتوبوسی

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما قایق های اتوبوسی یکی از وسایل حمل و نقل عمومی فرانسه به شمار می آید. احتمالاً با من هم عقیده هستید که گشت و گذار در نقاط مختلف شهر با استفاده از این قایق های اتوبوسی تجربه ای لذت بخش و به یاد ماندنی است. از آنجایی که رود سن از وسط شهر پاریس می گذرد به همین خاطر بسیاری از مردم فرانسه از این قایق های اتوبوسی برای رفت و آمدهای روزانه خود استفاده می کنند.

اپیزود ۹-۱: مهاجرت یا مسافرت کشور آندورا سفرنامه جذاب شرق آفریقا(کنیا، سرزمین ماسایی مارا) قسمت دوم الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد