سفر ارزان در ایران

سفر ارزان در ایران

سفر ارزان در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. مقصد، زمان سفر، نوع وسیله نقلیه، انتخاب محل اقامت و صدها عامل دیگر باعث می شود سفر شما در ایران مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

 

  • مقصد

کلان شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز معمولاً شهرهای گرانی برای سفر هستند. همچنین شهرهای لوکسی مانند جزیره کیش نیز به دلیل موقعیت خاص جز شهرهای گران به شمار می آیند.

اولین گام برای سفر ارزان در ایران این است که بجای کلان شهرها به شهرهای کوچکتر سفر کنید. باور کنید جاذبه های بسیاری از این شهرهای کوچک از کلان شهرهای شلوغ بیشتر است.

 

  • زمان سفر

اما اگر قصد دارید به شهرهای بزرگ و لوکس سفر کنید بهتر است برای سفر ارزان به زمان سفر دقت کنید. تعطیلات نوروز و همچنین شهریورماه گران ترین زمان برای سفر است. در این زمان ها هزینه حمل و نقل، اسکان و حتی خورد و خوراک در این شهرها به شکلی غیر منطقی گران است.

همچنین باید بیخیال زمان های طلایی برای سفر به برخی نقاط شوید. به عنوان مثال زمستان به دلیل آب و هوای مطبوع و بهاری جنوب ایران مسافران زیادی به شهرهای جنوبی سفر می کنند. همین موضوع باعث گران شدن هزینه های سفر به این مناطق می شود. اما بر عکس در تابستان به دلیل گرمای زیادی مسافران کمی راهی جنوب می شوند و در نتیجه هزینه سفر به شهرهای جنوبی کاهش پیدا می کند.

 

  • وسیله سفر

سفر با هواپیما راحت و سریع است اما هزینه بسیار گزافی دارد. برای سفر در ایران بهتر است به جای هواپیما از خودرو شخصی، اتوبوس و یا قطار استفاده کنید.

 

  • محل اقامت

هتل های لوکس قاعدتاً گزینه مناسبی برای سفر ارزان نیستند. به جای هتل های لوکس شما می توانید در اقامتگاه های بومگردی و یا هتل های ارزان قیمت اقامت کنید. 

 

  • حمل و نقل درون شهری

یکی از هزینه های سفر هزینه حمل و نقل درون شهری است. اگر شما با خودرو شخصی سفر نکرده باشید باید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی ها گزینه های خوبی برای جابجایی هستند اما هزینه آن‌ها به خصوص برای افرادی که مسیرها را به خوبی نمی شناسند هزینه بالایی است.

شما به جای استفاده از تاکسی می توانید از اتوبوس واحد و مترو استفاده کنید. البته دقت کنید که استفاده از این وسایل حمل و نقل درون شهری چندان آسان نیست. علاوه بر آن شهرهای کمی در ایران مترو دارند. 

تاکسی های اینترنتی هم گزینه های خوبی هستند اما اگر در ساعات اوج شلوغی از آن‌ها استفاده کنید چندان مقرون به صرفه نیستند. 

 

روش های زیادی برای سفر ارزان در ایران وجود دارد اما رعایت آنچه که گفته شد اهمیت زیادی دارد. شما برای سفر ارزان چه گزینه هایی را پیشنهاد می کنید؟

اپیزود ۲۲: سوئیس‌گردی شهر آتن سفرنامه مالدیو | سفری جالب و البته متفاوت الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد