انزلی

لذت بخش مثل انزلی | سفرنامه بندر انزلی

از زیبایی های بندر انزلی زیاد شنیده بودم اما تا به حال فرصتش پیش نیومده بود که به اونجا سفر کنم تا اینکه بهار سال گذشته تو تعطیلات 4 روزه که برام پیش اومد با دخترخالم تصمیم گرفتیم به شهر انزلی که به عنوان شهر اروپایی ایران هم شناخته می شود سفر کنیم. تصمیم گرفتم تجربه خاطره انگیز این سفر رو با شما خوانندگان گرامی هم شریک بشم پس با من برای تجربه یک سفر هیجان انگیز همراه شوید.

با ماشین شخصی دختر خالم صبح زود شروع به حرکت کردیم و حدود 6 ساعت بعد به رشت رسیدیم. در بین راه برای صرف صبحانه و استراحت پیاده شدیم. برای اینکه از گرما و رطوبت مناطق شمالی در امان باشیم، تصمیم گرفتیم اواخر خرداد ماه به بندر انزلی سفر کنیم تا بتونیم به تمام جاذبه های گردشگری آنجا برویم و فرصت کافی برای بازدید داشته باشیم.

مستقیم به سمت دریا رفتیم. روز عالی بود؛ آسمان ابری، وزش باد خنک با رطوبت کم و نم نم بارون. خانواده های بسیاری در آنجا بودند و بچه ها هم مشغول بازی با شن و ماسه بودند. بچه حدودا 8 ساله ای که اسمش محمد بود با صدف و سنگ در حال ایجاد طرح های خاص بر روی شن و ماسه بود و از خانمی که او را عمه صدا می کرد می خواست که در کنار طرح های جالبی که بر روی ماسه ها کشیده بود از او عکس یادگاری بگیرد.

یک ساعتی را در آنجا گذراندیم و از دیدن موج های زیبای دریا و شادی و شعف کودکان لذت بردیم. البته چند تا عکس یادگاری هم گرفتیم. پس از اینکه با خانواده هایمان تماس گرفتیم سوار ماشین شدیم و به سمت مرداب بندر انزلی که از زیبایی های منحصر به فرد آن بسیار شنیده بودیم حرکت کردیم. حدود 45 تا یک ساعت بعد به بندر انزلی رسیدیم.

به سمت اسکله بندر حرکت کردیم. اونجا قایق هایی وجود داشت که می تونستیم برای گشت در مرداب اجاره کنیم. ما هم یک قایق موتوری برای مدت زمان یک ساعت اجاره کردیم. پس از پوشیدن جلیقه نجات سوار قایق موتوری شدیم و به سمت مرداب حرکت کردیم. در این لحظه بارون یک مقدار شدیدتر شده بود.

اسکله بندر انزلی

نمی دونم چطوری این لحظه رو براتون توصیف کنم. به نظرم بندر انزلی جایی که هر ایرانی برای یکبار هم که شده باید به اونجا سفر کنه!!! وقتی که در میان آب های مرداب انزلی در حال حرکت بودیم، پرندگان مهاجری رو می دیدیم که بر فراز تالاب در حال گردش بودند.

سپس قایق در قسمتی از مرداب توقف کرد. جایی که اطراف ما پر بود از گل هایی زیبا با گلبرگ های صورتی رنگ، گل هایی که به اسم نیلوفر آبی معروف هستند. بسیار زیبا و خیره کننده بود. مدت کوتاهی در آنجا ماندیم و من و دخترخالم هم حسابی از آن منظره شگفت انگیزی که مشابه آن را فکر نکنم در هیچ کجای ایران ببینیم عکس های مختلفی گرفتیم.

پس از یک ساعت گشت در تالاب انزلی به اسکله برگشتیم و از قایق پیاده شدیم. تصمیم گرفتیم شام بخوریم و به سمت اقامت گاه های بندر بریم تا برای این 3 روز اتاقی رزرو کنیم. اطراف تالاب انزلی رستوران های بسیاری وجود داشت. وارد یکی از آن رستوران ها شدیم. اسمش رو یادم نیست اما طراحی زیبایی داشت. یه رستوران چوبی با منظره زیبا از مرداب. مخصوصا در شب که زیبایی خیره کننده ای داشت.

بندر انزلی

دخترخالم که عاشق غذاهای دریایی است سبزی پلو با ماهی سفارش داد و من هم ترجیح دادم از غذاهای محلی اونجا انتخاب کنم برای همین کاله کباب سفارش دادم. از مزه غذا نگم که خیلی خوب و خوشمزه بود.

به سمت اقامتگاه ها حرکت کردیم. در نهایت هتل آپارتمان شایان انزلی رو انتخاب کردیم که در مرکز شهر بود و چشم انداز خوبی هم به ساحل داشت. استراحت کردیم تا خودمون رو برای گردش در شهر زیبای انزلی آماده کنیم.

امروز هم تصمیم گرفتیم بیشتر زمان خود را در تالاب انزلی بگذرانیم. در تالاب انزلی مراکز تفریحی بسیاری بودند که ما دوست داشتیم اکثر اون ها رو امتحان کنیم. اولین چیزی که امتحان کردیم ماهیگیری بود. البته من و دخترخالم هیچ تجربه و تخصصی در این زمینه نداشتیم و اصلا هم موفق نبودیم اما تجربه جالبی بود.

پس از ماهیگیری هم تصمیم گرفتیم قایق سواری در مرداب زیبای انزلی رو در روز هم تجربه کنیم به همین خاطر مجدد برای یک ساعت قایق اجاره کردیم و به دل طبیعت بکر و منحصر به فرد تالاب انزلی زدیم.

پس از اینکه ناهار را در یکی دیگر از رستوران های اطراف تالاب صرف کردیم. برای استراحت به سمت هتل برگشتیم. بعد از ظهر هم تصمیم گرفتیم به سمت پناهگاه حیات وحش سلکه که شنیده بودیم یکی از جذاب ‌ترین دیدنی‌ های تالاب انزلی است حرکت کنیم. این پناهگاه در روستای هنده خاله و در محدوده شهرستان صومعه سرا قرار داشت.

از زیبایی های پناهگاه حیات وحش سلکه نگم براتون، قایق سواری، پرنده نگری، پیاده روی در پل های چوبی. پس از گذراندن اوقات خوش، گرفتن عکس یادگاری و خوردن شام در یکی از رستوران های آنجا به سمت هتل برگشتیم.

امروز تصمیم گرفتیم به سمت آکواریوم انزلی برویم. اگر به انزلی سفر کردید حتما به دیدن این آکواریوم بروید. نمی دونم از این موضوع اطلاع دارید یا نه اما آکواریوم انزلی با بیش از ۴۰ آکواریوم، بزرگ‌ ترین و کامل‌ ترین آکواریوم ایران شناخته می شود و دارای بخش های مختلفی است از جمله سالن خلیج فارس، بخش آمازون و بخش دریای خزر.

آکواریوم انزلی

تا به حال شده که به جایی سفر کرده باشید اما نتونید برای دیگران از زیبایی های آن مکان تعریف کنید؟ آکواریوم شهر انزلی همان جایی ست که فقط باید آنجا را از نزدیک ببینید. من به شهرهای مختلفی سفر کردم و از مکان های گردشگری بسیاری هم دیدن کردم اما به جرئت می تونم بگم جایی مثل آکواریوم بندر انزلی رو ندیدم. تصور کنید در یک تونل شیشه ای در حال حرکت هستید و اطراف شما پر است از انواع آبزیان و ماهی ها. یکی از بهترین قسمت های آکواریوم همین تونل شیشه ای است که بیش از 40 متر طول داره. در طبقه فوقانی مجموعه آکواریوم منطقه آزاد انزلی هم بهترین رستوران‌ بین ‌المللی استان گیلان وجود داره که انواع غذاهای بین‌ المللی و ایرانی در آن سرو میشه. یکی از بهترین رستوران هایی ست که تا به حال دیدم. پس از خوردن ناهار به سمت هتل حرکت کردیم.

به این خاطر که فردا صبح زود عازم برگشت به تهران بودیم، بعد از ظهر امروز رو در خود شهر و مراکز خرید گذراندیم تا برای خانواده هایمان سوغاتی بخریم. در آخر هم پس از خوردن شام به هتل برگشتیم تا وسایلمان را جمع کنیم و برای سفر فردا آماده شویم.

این بود از سفر خاطره انگیز و دو نفره من و دخترخالم به شهر زیبای انزلی. من به عنوان فردی که عاشق سفر هستم و به جاهای مختلفی هم سفر کرده ام پیشنهاد می کنم حتما به بندر انزلی سفر کنید البته ما فرصت کمی برای دیدن تمام جاذبه های گردشگری این استان داشتیم اما اگر می خواهید تمام مکان های گردشگری بندر انزلی را ببینید حتما حداقل 5 تا 6 روز رو برای سفر در نظر بگیرید.

اپیزود ۵-۱ : زندگی تو قبیله های آفریقا چجوریه معرفی اقامتگاه‌ های بوم گردی کیش یونان الماسهای آفریقایی

بیشتر بخوانید

کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.