انزلی گردی

چه انزلی خوشمزه ای | انزلی گردی ما

انزلی گردی ما

شراره قیصری

ما شهریورماه راهی انزلی شدیم. من و همسرم و پسر هشت ساله ام. بعد از اینکه اسکان گرفتیم و یه کباب عالی و خوشمزه کنار خیابون خوردیم ، یک دور توی شهر چرخیدیم وپرس و جو کردیم و متوجه شدیم برای دیدن تالاب انزلی باید صبح خیلی زود بیدار بشیم تا گرما و ازدحام جمعیت اذیت مون نکنه …

این شد که ساعت 6 بیدار شدیم و رفتیم سمت تالاب انزلی … هنوز کسی برای بازدید از تالاب نیومده بود و فقط چند نفر از اهالی شهر برای ورزش صبحگاهی توی پارک بندری جمع بودن. بابا یه قایق برا سه تامون کرایه کرد و همراه با راهنما راه افتادیم … راهنما می گفت متاسفانه درصد زیادی از آب تالاب خشک شده و تعداد نیلوفرهای مرداب هم کمتر شده ، ولی باز هم زیبایی تالاب و منظره های عالی طبیعت و مرغان مهاجر و محلی هر بیننده ای را میخکوب می کرد.

تالاب انزلی

راه دیگر تالاب منتهی می شد به جزیره ی اسب های وحشی که طبیعتش بکرتر از تالاب بود و منظره ی گله ی گاوها و اسب های وحشی واقعا بی نظیر بود. پسرم ، چنان ذوق کرده بودی که قابل وصف نیست … چون تو عاشق اسبی و اون همه اسب طبیعتا تو را به وجد می آورد… می خواستی هر طور بود سوار اسب بشی ولی راهنما گفت که نباید نزدیک اسب ها بشی چون زود رم می کنن و خطرناکه … البته اسب رام هم اونجا بود که برای صاحبش کسب درآمد می کرد و تو به مراد دلت رسیدی…

اسب در انزلی

راهنما می گفت وقتی گلبرگ های نیلوفر می ریزه ، این کاس برگ ازش باقی می مونه که دونه هاش خوردنی هستن و به عنوان پسته ی دریایی تو بازار به فروش می رسه. البته فروشش غیر قانونیه . چون وقتی این دونه ها توی آب می ریزه هر کدوم یه گل نیلوفر جدید میشه و نباید پسته ها رو چید و از مرداب خارج کرد ولی خوب…متاسفانه بازار پر بود از این پسته ها…

پسته ی دریایی

بعد از تالاب رسیدیم به قسمت دوست داشتنی من… یعنی بازار آزاد انزلی و گشتن پاساژ ها و دیدن رنگ های مختلف و اجناس زیبا و مردم پر جنب و جوش و …

دو مرکز خرید ونوس و ستاره شمال با صدها فروشگاه با اجناس ترک، روس، چینی، اروپایی و ایرانی بهترین جا برای خرید هستن.

خرید کردن توی انزلی خیلی لذت بخش بود و قیمت ها هم از تهران خیلی ارزونتر بود.

بازار آزاد انزلی بازار ماهی انزلی

اگر علاقه به شنیدن موسیقی و  مخصوصاً موسیقی‌های محلی دارید، حتماً از حافظیه انزلی دیدن کنید. حافظیه انزلی خیلی شبیه به مقبره حافظ در شیراز هست و به همین خاطر هم اسمش رو گذاشتن حافظیه.

حافظیه انزلی

یکی از جاهایی که دوست داشتم توی انزلی برم کلیسای مریم مقدس بود.

کلیسای مریم مقدس با هزینه یک ارمنی ساکن در بندر‌انزلی به نام «آواک وردیان» و به سبک کلیساهای غربی ساخته شده. این کلیسا در خیابان نواب، میدان شهرداری، روبه‌روی ساختمان قبلی دادگستری قرار داره. کلیسای مریم مقدس به این دلیل که در شهر انزلی قرار دارد دسترسی بسیار خوبی هم به رستوران‌ها و هتل‌ها دارد. البته زمان بازدید ما کلیسا بسته بود و متاسفانه نشد که داخلش رو ببینیم.

برای سفر به انزلی به نظرم این وسایل رو همراه داشته باشید:

• لباس مناسب فصل
  • کلاه آفتابگیر
  • چوب ماهیگیری و لباس شنا

اپیزود ۲-۱ :به دنبال رنگ و بوی هند-سفری به دنیای فرهنگ و غذای هندی جاذبه های گردشگری میامی شهر کاتماندو الماسهای آفریقایی

بیشتر بخوانید

کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.