شهر آروشا

معرفی جاذبه های گردشگری شهر آروشا

شهر آروشا در استان آروشا، در شمال تانزانیا و در کوهپایه‌ های کوه مرو قرار دارد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، یعنی کوهستانی بودن آن، جاذبه گردشگری زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را برای سفر به آروشا آماده کنیم و سفری دل انگیز برای تان رقم بزنیم. برای داشتن چنین سفری شما باید به خوبی برنامه ریزی کنید و هزینه های خود را تخمین بزنید و هیچ یک از جاهای دیدنی شهر را از قلم نیاندازید. با ما تا انتهای مقاله همراه بمانید.

معرفی شهر آروشا

همانطور که قبلاً هم بیان شد آروشا در شمال تانزانیا و در مجاورت کوه های مرو واقع شده است. این شهر با طبیعت بکر و زیبای خود، پارک های ملی، روستاهای قدیمی، بازارهای محلی و فرهنگ محلی، معابر درخشان و مسیرهای پیاده روی معروف، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. شما در این شهر می توانید از مزارع قهوه، باغ های میوه و پارک های ملی لذت ببرید. همچنین این شهر دارای چشم اندازهای فوق العاده از قله کیلیمانجارو است که مسافران را شگفت زده می کند.
از سوی دیگر شهر آروشا دارای موزه های متعددی است که به تاریخ و فرهنگ منطقه اشاره دارند. موزه هایی که با نمایش اشیاء باستانی، نقوش و نگاره های قدیمی، فرهنگ و زندگی مردم محلی را به تصویر می کشند. علاوه بر این، در شهر آروشا شما می توانید به بازارهای محلی سر بزنید و از تجربه خرید در محیطی صمیمی و پر از رنگ و عطر لذت ببرید. در این بازارها می توانید از صنایع دستی محلی، غذاهای محلی و سوغاتی های منحصر به فرد استفاده کنید.
اگر به دنبال تجربه چیز جدیدی هستید، ما مسیرهای پیاده روی در اطراف آروشا را به شما پیشنهاد می کنیم. از جمله این مسیر ها مسیر مارانگو است که در واقع مسیر کوه‌پیمایی یک روز کلیمانجارو به شمار می آید. این مسیر جذاب با چشم اندازهای فوق العاده خود، مسافران را شگفت زده کرده و گردشگران را از سراسر دنیا راهی آروشا می کند.
به طور کلی، این شهر زیبا یک مقصد گردشگری بسیار دلچسب و دیدنی در کشور تانزانیا است که با طبیعت بکر و فرهنگ محلی خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. اگر به دنبال تجربه یک سفر متفاوت و پر از جذابیت های خاص هستید، حتماً مسافرت به آروشا را در برنامه سفرهای خود قرار داده و راهی این شهر بی نظیر شوید.

شهر آروشا

هزینه سفر به شهر آروشا

هزینه اقامت و گردش در شهر زیبای آروشا نیز مانند هر منطقه و شهر دیگر به تعداد روزهای اقامت، نوع اقامتگاه، نوع غذا و برنامه گردشی بستگی دارد. علاوه بر هتل های لوکس شما می توانید در پانسیون ها و آپارتمان های اجاره ای هم اقامت کرده و هزینه های سفر خود را به حداقل برسانید. در مورد خورد و خوراک هم روند کار یکسان است و اگر شما ترجیح می دهید که در رستوران های لوکس غذا صرف کنید به طور حتم هزینه های سفر خود را به شدت افزایش داده اید.

در آروشا رستوران های محلی و خیابانی هم وجود دارند و شما می توانید لذت و طعم غذاهای تانزانیایی را در این رستوران های بین راهی چشیده و کیف کنید. برای حمل و نقل داخلی هم می توانید از اتوبوس ها در آروشا استفاده کنید. البته قیمت تاکسی ها هم در این شهر اندازه مناسبی دارد و شما می توانید با کمترین هزینه به گردش در شهر بپردازید. به طور کلی قیمت ها در آروشا مناسب هستند و با کمی هزینه می توان سفر دل انگیزی را برای خود در آروشا رقم زد. بنابراین اگر قصد مسافرت به آروشا را دارید اصلاً نگران هزینه ها نباشید و فقط کمی مدیریت و خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید سفری دلچسب را برای خود و عزیزانتان خلق کنید.

خرید سوغاتی در شهر آروشا

برای خرید سوغاتی در شهر آروشا شما می توانید به بازارهای محلی و فروشگاه‌های سوغاتی مراجعه کنید. یکی از مکان های جالب و معروف برای خرید سوغاتی های خاص شهر آروشا بازار صنایع دستی ماسای است که در آن برای سلایق و بودجه های مختلف سوغاتی و اجناس مختلفی وجود دارد. از جمله سوغاتی هایی که در سفر به آروشا می توانید تهیه کنید می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • اشیای عتیقه
  • اشیای کنده کاری شده و مهره
  • پارچه
  • جواهرات نتراشیده

جاذبه های گردشگری شهر آروشا

آروشای زیبا جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که سفر به آروشا را بسیار دلپذیر و جذاب می کند. ما در ادامه این مقاله بیشتر به این جاذبه ها می پردازیم تا شما را با زیبایی های این شهر توریستی بهتر آشنا کنیم. با ما همراه بمانید.

مزارع قهوه

از آنجایی که قهوه بیشترین قسمت صادرات تانزانیا را به خود اختصاص داده است پس انتظار داریم مزارع قهوه زیادی در این کشور ببینیم. بیشترین مزارع قهوه در مناطق کوه پایه ای تانزانیا مثل شهر آروشا پرورش می یابد و به همین مناسبت تورهای زیادی در این شهر هستند که گردشگران را با مراحل مختلف کشت و تولید قهوه آشنا می کنند. لازم به ذکر است که از دلایل شهرت قهوه آروشا دانه‌های باکیفیت و برشته‌ی عربیکا و روبوستا است. در سفر به آروشا حتماً سری به مزارع قهوه این شهر زیبا بزنید و از قهوه های باکیفیت آروشا برای خود سوغاتی بیاورید.

مزارع قهوه

موزه تاریخ طبیعی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خاص در شهر زیبای آروشا که می تواند علاقه مندان زیادی داشته باشد موزه تاریخ طبیعی آروشا است. این موزه در منطقه آلمانی قدیمی آروشا واقع شده است. از جمله دیدنی های موزه تاریخ طبیعی آروشا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرآغاز بشریت
  • تاریخ پر بار تانزانیا در زمینه‌ی تکامل و فسیل‌ها
  • زندگی حشرات و فسیل های آن ها

بازدید از فروشگاه جواهر سازی تانزانیا اکسپرینس

شما در این فروشگاه  خاص در شهر آروشا می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد جواهرات و سنگ های قیمتی به دست آورید. در این فروشگاه جذاب فرآیند استخراج، برش، صیقل‌کاری و درجه بندی تانزانیت را از طریق یک تور تعاملی و نمایشگاه‌های بصری توضیح می‌دهند که می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد. در این فروشگاه شما می توانید خرید هایی با قیمت مناسب هم داشته باشید. اگر قصد مسافرت به آروشا را دارید بازدید از این فروشگاه جذاب و دیدنی را فراموش نکنید و برای خود و دیگران از این فروشگاه یادگاری و هدایایی تهیه کرده و به ایران ببرید.

پارک مارها

این پارک شگفت انگیز و خیلی جالب محل نگهداری انواع مختلفی از خزندگان از جمله مارها است. شما با حضور در این پارک جالب می توانید با انواع مار و نحوه نگهداری و برخورد با آن‌هاآشنا شوید. افرادی که به دنبال هیجان های تازه می گردند می توانند به این پارک سری بزنند و از حضور در آنجا لذت ببرند. مسافرت به آروشا با بازدید از چنین مکان های هیجان انگیزی بسیار جذاب و دلربا می شود.

پارک مارها

پارک ملی آروشا

یکی دیگر از مکان هایی که در آن می توان از زیبایی های بی بدیل طبیعت بکر در تانزانیا لذت برد پارک ملی و حیرت انگیز آروشا است. از دیدنی های این پارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخروط و گودال آتشفشانی کوه مرو
  • دریاچه‌ی بسیار زیبای موملا که اغلب اوقات به خاطر حضور تعداد بسیار زیادی از فلامینگو ها، به رنگ صورتی ملایم دیده می‌ شود.
  • طبیعت بکر تانزانیایی و هوایی مطلوب

چشمه های آب گرم چمکا

این چشمه های آب گرم در یک منطقه بیابانی قرار دارند و برای رفتن به آنجا و لذت بردن از آب گرم این چشمه ها یک ساعت و نیم زمان لازم دارید. دراین بازدید شما می توانید پیک نیک کرده و در چشمه های آب گرم شنا کنید و از زیبایی های کوه های اطراف لذت ببرید. بر این اساس اگر سفر به آروشا را انتخاب کردید جاذبه های طبیعی و بکر این شهر توریستی را اصلاً از دست ندهید.

چشمه های آب گرم چمکا

دیدار از کارگاه های تولید گردنبند شانگا

گردنبند شانگا از مهره های شیشه ای بازیافتی ساخته می شود و در ابتدا روشی بود برای افزایش خلاقیت افراد معلول اما امروزه افراد می توانند با حضور در کارگاه های تولید این نوع گردنیند از استعداد خود در طراحی و ساخت آن مطلع شوند. گردنبند هایی که در این کارگاه تولید می شوند به سراسر تانزانیا و نیز به کشورهای دیگر فروخته شده و برای معلولین درآمد زایی می شود.

در این مقاله به شهر آروشا پرداختیم و شما را برای مسافرت به آروشا مشتاق و هیجان زده کردیم. اگر برای رفتن به این شهر توریستی مجاب شدید حتماً مقاله ما را با دقت و یک بار دیگر مطالعه کنید و بعد برنامه سفر را بریزید و راهی این شهر جذاب و دیدنی شوید.

اگر تجربه سفر به این شهر زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۹-۱: مهاجرت یا مسافرت کشور مصر سفرنامه کریسمسیِ استانبول و دیدن بازی فوتبال الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد