اقامتگاه بوم گردی اصفهان

معرفی اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی اصفهان

اقامتگاه های بوم گردی اصفهان سالیانه گردشگران زیادی را از سرار ایران و کشور های دیگر به خود جذب می کند. اصفهان از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی بسیاری برخوردار است و هر ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور و جهان به خود جذب می‌کند. اولین موضوعی که پس از تصمیم برای سفر به اصفهان در ذهن ایجاد می‌شود، اقامت در یک محیط مطلوب و متناسب با شرایط حال است. در این مطلب لیستی از اقامتگاه ‌های بوم گردی اصفهان را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با اطلاعات بیشتر نسبت به رزرو آن‌ها اقدام کنید.

اقامتگاه بومگردی خانه کشیش

این اقامتگاه متعلق به کشیش گارگین هانانیان بود که در کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان فعالیت می‌کرد. اقامتگاه خانه کشیش از معدود خانه‌هایی محسوب می‌شود که سبک آن مربوط به معماری صفویه است. این اقامتگاه بوم‌ گردی در سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و در محله تبریزی‌ها واقع شده است. خانه کشیش دارای یک طبقه و ۱۶ اتاق است که امکاناتی نظیر خدمات خشکشویی، سرویس بهداشتی فرنگی، تلویزیون، یخچال و… دارد. 

در تمامی اتاق‌ها کشیدن سیگار ممنوع است. علاوه بر این، شما مجاز به آوردن حیوان در این اقامتگاه نیستید. ساعت ورود به این اقامتگاه بوم‌گردی ۱۴ و ساعت تخلیه اتاق ۱۲ است. قیمت حدودی رزرو اتاق‌های خانه کشیش بین دو تا سه میلیون در هر شب متغیر است. ضمن این‌که شما برای کودکان زیر دو سال خود هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. اما برای کودکان بالای ۶ سال، هزینه یک نفر کامل را باید بپردازید.

هتل بوتیک خانه کشیش اصفهان دارای فضای بسیار سنتی و دلنشینی است. در حیاط مجموعه حوض قرار دارد و میز و صندلی‌هایی دور آن چیده شده است که می‌توانید بعد از یک روز طولانی گشت و گذار در شهر روی آن بنشینید و برای خود چای سفارش دهید و از فضای باغ استفاده کنید. 

  • آدرس این اقامتگاه بومگردی در اصفهان: خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگ تراش‌ها، بن بست زیتون
اقامتگاه بومگردی خانه کشیش

اقامتگاه بوم گردی کریاس

قدمت هتل کریاس به بیش از ۱۵۰ سال پیش و به دوره قاجاریان باز می‌گردد. این اقامتگاه در گذشته خانه میرزا محمد دستجردی بود که از شخصیت‌های مهم و از رهبران جنبش مشروطه دوران قاجار محسوب می‌شد و به آن خانه نظام‌الاسلام نیز می‌گویند. در گذشته خانه نظام‌الاسلام پر از نقاشی‌ها، آیینه کاری‌ها و سایر تزئینات بود؛ اما در حال حاضر به جز چند مورد خیلی کوچک، دیگری آثاری از آن‌ها به جا نمانده است.

این اقامتگاه در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. در نوروز سال ۱۳۹۷ و پس از انجام مرمت و بازسازی، این خانه به عنوان اقامتگاه سنتی کریاس شروع به کار کرده است. این اقامتگاه بومگردی دارای ۱۵ اتاق در دو طبقه است و حیاط بسیار دلنشین و فرح بخشی دارد. از مزایای اقامت سرای کریاس می‌توان به مجاورت اماکن دیدنی مهم همچون میدان نقش جهان، عالی قاپو و مسجد جامع عباسی اشاره کرد. تا جایی‌که تنها با چند قدم پیاده روی می‌توانید از این جاذبه‌های مهم گردشگری در اصفهان بازدید کنید.

از جمله امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به سرویس بهداشتی فرنگی در داخل همه اتاق‌ها، قابلیت استفاده از اینترنت در اتاق‌ها و حیاط، یخچال، چای ساز، تلویزیون، تهویه مطبوع، صندوق امانات و… اشاره کرد. اقامتگاه بوم گردی کریاس دارای رستوران نیز هست و شما می‌توانید علاوه بر صبحانه، وعده‌های ناهار و شام خود را نیز در این هتل سنتی میل کنید. فضای حیاط به گونه‌ای تعبیه شده که در فصول مختلف سال مشکلی از لحاظ گرما و سرما نداشته باشید.

  • این مجموعه در خیابان استانداری، کوچه ژاله، کوچه شهید عمرانی، پلاک ۳۹ قرار دارد. در زمان نگارش این مطلب قیمت هر شب رزرو اتاق اقامتگاه بوم گردی کریاس از شبی ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان با توجه به نوع اتاق، تعداد نفرات و… متغیر است.

اقامتگاه بوم‌گردی گل‌آرا

اقامتگاه بومگردی گل آرا یکی دیگر از هتل‌های سنتی شهر اصفهان است که دسترسی بسیار خوبی به مراکز دیدنی و خرید دارد. این هتل دارای ۹ اتاق در دو طبقه است که در حیاطی دل‌باز و گل کاری شده قرار گرفته‌اند. رفتار پرسنل و مدیر مجموعه بسیار خوب و محترمانه است و تجربه بسیار خوبی از اقامت در سفر را برای شما رقم خواهند زد.

این اقامتگاه نیز مانند سایر هتل‌های سنتی در قدیم به عنوان خانه مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سال ۱۴۰۰ بعد از یک بازسازی و مرمت اساسی، به عنوان هتل تغییر کاربری داد. هتل سنتی گل آرا دارای رستوران و کافی شاپ در فضای داخلی مجموعه است و شما می‌توانید بدون خارج شدن از آن، وعده‌های غذایی خود را نیز صرف کنید. همچنین به دلیل قرار گرفتن هتل در کوچه‌های باریک و قدیمی شهر، پارکینگ با فاصله یک دقیقه‌ای از مجموعه قرار گرفته است و شما باید ماشین را در پارکنیگ اختصاصی مجموعه پارک کنید.

قیمت رزرو اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی گل آرا برای هر شب از ۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۷۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است. اتاق‌ها دارای ظرفیت یک، دو، سه و چهار نفره هستند و امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی فرنگی، وسایل بهداشتی، مینی بار، دمپایی، تلویزیون، چای ساز و… در هر اتاق تعبیه شده است.

اقامتگاه بوم‌گردی سهروردی

قدمت اقامتگاه بوم گردی سهروردی به حدود ۴۰۰ سال پیش و اواخر دوره صفویه و اوایل قاجاریه برمی‌گردد. این بنا در قسمت تاریخی شهر و نزدیک به جاذبه‌های گردشگری مثل سی و سه پل، پل خواجو، میدان نقش جهان و کلیسای وانک قرار دارد. این اقامتگاه پس از یک دوره مرمت کامل در سال ۱۳۹۷ آماده پذیرایی از مهمانان اصفهان شد.

هتل سنتی سهروردی دارای ۱۰ اتاق است که همگی در یک حیاط دل باز و سرسبز قرار گرفته‌اند. خوشبختانه بافت قدیمی و سنتی بنای مجموعه به قوت خود همچنان باقی است و می‌توان آثاری از گچ بری، شیشه کاری و نقاشی را در آن مشاهده کرد. از جمله امکانات رفاهی اقامتگاه سهروردی نیز می‌توان به سیستم اطفاء حریق، اینترنت، مینی بار، تلویزیون، یخچال، چای ساز و… اشاره کرد. در زمان تنظیم این مطلب قیمت رزرو اتاق‌های مجموعه در هر شب با توجه به نوع اتاق و تعداد نفرات از ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان به بالا متغیر است.

  • آدرس اقامتگاه سهروردی: خیابان میرداماد، انتهای کوچه ۱۱
اقامتگاه بوم‌گردی سهروردی

اقامتگاه بوم ‌گردی میدان کوچک

اگر می‌خواهید در قلب محله جلفا، این محله قدیمی، سرزنده و پر عبور و مرور شهر اقامت داشته باشید، یکی از گزینه‌های پیش روی شما همین اقامتگاه بوم گردی میدان کوچک است. این هتل سنتی در نزدیکی کلیسای وانک، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های خوب محله جلفا قرار دارد و شما می‌توانید هر شب شاهد رفت و آمد گردشگران زیادی در این محله باشید. اقامتگاه میدان کوچک دارای کافه و همچنین آرت شاپ است که می‌توانید از آن دیدن و خرید کنید.

اقامتگاه سنتی میدان کوچک دارای ۶ واحد است که در حیاط زیبای مجموعه واقع شده‌اند. قیمت رزرو هر اتاق با توجه به تعداد نفرات و نوع اتاق متغیر است و از حدود ۱.۱۵۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود. نکته حائز اهمیت در مورد اقامت در این هتل سنتی، رضایت مهمانان از برخورد خوب مدیر و همچنین کارکنان است که خاطره بسیار خوبی را از اقامت در اصفهان در ذهن‌شان تداعی می‌کند.

  • آدرس این مجموعه در خیابان خاقانی، کوچه میدان کوچک ۱، پلاک ۲۳ است.

اقامتگاه بومگردی بازار

اگر به دنبال اقامتگاه بوم گردی در اصفهان هستید که نزدیک به بافت تاریخی شهر و اماکن مهم گردشگری اصفهان باشد، هتل سنتی بازار یکی از مواردی است که می‌توانید انتخاب کنید. اقامتگاه بوم گردی بازار در بازار اصفهان واقع شده است و علت نام گذاری آن هم همین است. فاصله این اقامتگاه تا میدان نقش جهان و مسجد جامع حدود ۵ دقیقه است که با پیاده روی می‌توانید به آن‌ها برسید. این هتل دارای ۷ اتاق است که یک تخته، دو تخته و سه تخته هستند. از مزایای هتل سنتی بازار می‌توان به قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد؛ به طوری که با ۸۰۰.۰۰۰ تومان هم می‌توان رزرو اتاق خود را در هر شب انجام داد.

از امکانات رفاهی هتل سنتی بازار می‌توان به داشتن سرویس بهداشتی اختصاصی در هر اتاق اشاره کرد. اما این اقامت سرا فاقد پارکینگ اختصاصی در داخل مجموعه است و شما می‌توانید خودرو خود را در پارکینگ عمومی نزدیک به هتل قرار دهید. امکاناتی نظیر تلویزیون، اتو، سشوار و… نیز مشترک خواهد بود. 

اقامتگاه بوم‌گردی خان نشین

قدمت این اقامتگاه سنتی به دوران صفویه بر می‌گردد و ارتفاع بلند، آن را از سایر خانه‌های تاریخی متمایز می‌سازد. این هتل سنتی پس از یک دوره مرمت و بازسازی کامل، از سال ۱۳۹۶ در اختیار مهمانان اصفهان قرار گرفت. دسترسی راحت و سریعی که به امکان تاریخی و گردشگری مشهور مثل میدان نقش جهان، پل خواجو، عالی قاپو و باغ هشت بهشت دارد، اقامت در آن را به یاد ماندنی‌تر می‌کند.

۱۰ اتاق مجموعه همگی در طبقه اول قرار دارند. همگی اتاق‌ها بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و سفری به یاد ماندنی را در ذهن شما تداعی می‌کنند. از مزایای این هتل سنتی می‌توان به قیمت به صرفه و اقتصادی آن اشاره کرد؛ به طوری که هزینه یک شب اقامت در این اقامتگاه در زمان تنظیم این مطلب حدود ۶۰۰.۰۰۰ تومان است.

  • آدرس: خیابان ولیعصر، کوچه شماره ۹ (اژه‌ای ها)، بن بست نسترن 
اقامتگاه بوم‌گردی خان نشین

اقامتگاه بومگردی هزار و یک شب

اقامتگاه سنتی هزار و یک شب با داشتن بیش از ۱۵۰ سال قدمت، شما را به حال و هوای دوران قاجار می‌برد. این هتل در بافت قدیمی شهر و خیابان چهارباغ قرار گرفته است. به همین دلیل، دسترسی راحتی به مراکز دیدنی مشهور مثل میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت و عمارت چهل ستون خواهید داشت. به طوری‌که شما می‌توانید با یک پیاده روی مختصر از این اماکن بازدید کنید و نیازی به حمل و نقل با خودرو نخواهید داشت.

اقامتگاه بوم گردی هزار و یک شب دارای یک فضای سنتی و آرامش بخش است که خاطره زندگی در یک خانه قدیمی و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان را برای همیشه در ذهن شما زنده نگه خواهد داشت. این مجموعه درای ۹ اتاق است که در حیاطی فرح بخش قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید در هوای آزاد روی صندلی‌های اطراف حوض بنشینید و از نوشیدن قهوه یا چای خود لذت ببرید. 

  • آدرس: میدان امام حسین، ابتدای چهارباغ پایین، بعد از بریانی اعظم، کوچه شماره ۳ 

اقامتگاه بومگردی طاها

اقامتگاه بوم گردی طاها، اقامت در یک خانه ۲۷۰ ساله را برای شما میسر می‌کند. این خانه اخیراً مورد بازسازی قرار گرفته و به هتل تبدیل شده است. موقعیت اقامت سرای طاها بسیار خوب و در فاصله نزدیکی از مسجد جامع اصفهان و همچنین بازار اصفهان قرار دارد. این هتل در مجموع دارای ۱۲ اتاق است که در یک طبقه قرار گرفته‌اند.

اتاق‌های اقامتگاه سنتی طاها در دسته‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته و چهار تخته قرار دارند. برخی از این اتاق‌ها از قابلیت سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی محروم هستند و باید از امکانات مشترک مجموعه استفاده کنند. مجموعاً ۳۰ گردشگر می‌توانند به طور همزمان در این مکان اسکان داشته باشند. 

  • آدرس: خیابان کمال، کوچه توتونی، بن بست سادات 

اقامتگاه بوم‌گردی یاس اصفهان

اقامتگاه بومگردی یاس اصفهان یکی دیگر از خانه‌های ۱۵۰ ساله این شهر محسوب می‌شود که از سال ۱۳۹۹ تاکنون آماده پذیرایی از مسافران است. این هتل سنتی به دلیل دسترسی خوبی که به مراکز دیدنی مثل میدان نقش جهان، بازار، کاخ هشت بهشت و مسجد حکیم دارد، بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران قرار دارد. هتل سنتی یاس اصفهان دارای یک طبقه و ۸ اتاق است که همگی از فضای دلنشین و گرمی برخوردارند. 

از امکانات این هتل می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، سیستم اطفاء حریق، روم سرویس، یخچال، تلویزیون، مینی بار، سرویس بهداشتی فرنگی و… اشاره کرد. اتاق‌های هتل سنتی یاس اصفهان در دسته‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته و چهار تخته قرار می‌گیرند. قیمت هر شب اقامت در این هتل بسته به تعداد نفرات و فصل متفاوت است و معمولاً از یک میلیون تومان شروع شده و تا دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین می‌شود. 

  • آدرس: خیابان عبدالرزاق، کوچه ۹، بن بست یاس
اقامتگاه بوم‌گردی یاس اصفهان

اقامتگاه بومگردی میناس

از دیگر اقامتگاه‌های نزدیک به محله باصفا و پر جنب و جوش جلفا، می‌توان به هتل سنتی میناس اشاره کرد. این اقامت سرا مربوط به دوران صفویه است و از سال ۱۳۹۸ تاکنون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. اقامتگاه میناس دسترسی بسیار خوبی به کلیسای وانک، سی و سه پل و پل خواجو دارد. مجموعاً ۵ اتاق در دو طبقه این هتل قرار گرفته که همگی فضایی کاملاً سنتی و دلنشین را برای شما محیا می‌کنند.

اتاق‌ها تک نفره، دو نفره و سه نفره هستند. یکی از مزایای اقامتگاه بوم گردی میناس، قیمت مقرون به صرفه آن است. به طوری که شما می‌توانید با شبی ۳۶۶ هزار تومان نیز در این هتل اقامت داشته باشید. از جمله امکانات این اقامتگاه می‌توان به صندوق امانت داخل اتاق، روم سرویس، اینترنت در اتاق، تلویزیون، مینی بار و… اشاره کرد. 

  • آدرس: خیابان حکیم نظامی، کوی سنگتراش‌ها، کوچه شماره ۲۲ 

اقامتگاه بومگردی علی قلی آقا

این اقامتگاه در سال ۱۳۵۸ ساخته شده و در سال ۱۳۹۸ نیز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته تا آماده پذیرایی از مسافران شود. اقامتگاه بوم گردی علی قلی آقا در خیابان بیدآبادی و در مجاورت خیابان چهار باغ پایین واقع شده است. این اقامت سرا چشم انداز عالی به حمام و بازار تاریخی علی قلی آقا دارد. همچنین شما می‌توانید دسترسی سریعی به جاذبه‌های گردشگری معروف همچون میدان امام، سی و سه پل و چهار باغ داشته باشید.

اتاق‌های مجموعه علی قلی آقا دو و چهار نفره هستند و در مجموع دو نفر هم ظرفیت اضافه دارند که تا شش نفر هم می‌توانند پذیرا باشند. قیمت هر شب اقامت در این اتاق‌ها در زمان نگارش این مطلب ۶۰۰ هزار تومان است. امکانات این مرکز شامل پارکینگ و بالکن است. 

  • آدرس: خیابان چهار باغ پایین، خیابان مسجد سید، چهار راه اول، خیابان بید آبادی، کوچه ۷ 

اقامتگاه بوم‌ گردی بیتوته

بیتوته یکی دیگر از اقامت سراهای شهر اصفهان است که فضایی آرام و دنج را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. این هتل در سال ۱۳۲۳ احداث و پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۴۰۰، آماده خدمات رسانی به مسافران شده است. شما با استفاده از وسایل نقلیه می‌توانید ظرف ۱۰ دقیقه به مراکز مهم گردشگری مثل سی و سه پل، پل خواجو، میدان نقش جهان و… دسترسی داشته باشید.

اقامتگاه بوم گردی بیتوته دارای یک طبقه و ۶ اتاق است که همگی در یک حیاط باصفا و نقلی قرار گرفته‌اند. با توجه به تعداد نفرات یک، دو، سه و بیشتر می‌توانید اتاق خود را انتخاب و برای هر شب باید مبلغی بین ۷۵۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان را پرداخت کنید. البته این مبلغ بر اساس اطلاعات تهیه شده در اسفند 1401 است. این اقامتگاه امکاناتی نظیر سیستم گرمایش و سرمایش، اینترنت، سرویس بهداشتی فرنگی، یخچال، تلویزیون و… دارد. 

  • آدرس: خیابان شریف واقفی، کوی الله بیگ 
اقامتگاه بوم‌ گردی بیتوته

اقامتگاه بوم‌گردی مهرکده

اگر می‌خواهید در یک فضای کاملاً سنتی اقامت خود را سپری کنید، حتماً به اقامتگاه بومگردی مهرکده هم فکر کنید. در این اقامت سرا خبری از تجمل نیست و تا چشم کار می‌کند، سادگی است. اما محیط کاملاً صمیمی و دوستانه است و می‌تواند اقامت خاطره انگیزی را در ذهن شما ثبت کند. در اتاق‌ها شما می‌توانید از رختخواب سنتی استفاده کنید و خبری از تختخواب نیست. البته قیمت این اقامتگاه اقتصادی است و تا دو نفر قابلیت ظرفیت اضافه نیز دارد. ظرفیت اتاق‌ها دو، سه، شش و هفت نفره هستند.

از جمله امکانات اقامتگاه بوم گردی مهرکده می‌توان به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، بخاری برقی و گازی و… اشاره کرد. در این هتل سنتی خبری از رستوران، لابی، فضای سبز و… نیز نخواهد بود.

  • آدرس: خیابان مارنان، خیابان حکیم نظامی، خیابان سنگ تراش‌ها، خیابان تبریزی‌ها 

اقامتگاه بوم‌گردی گل بهار

اقامتگاه بومگردی گل بهار یک مجموعه بزرگ ۱۲۰۰ متری است که دارای ۹ اتاق است و فضایی دل باز و آرام را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. این مجموعه بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد و در مرکز شهر اصفهان واقع شده است. اتاق‌ها، دو تخته، سه تخته، چهار تخته و پنج تخته هستند و به سبک سنتی دیزاین شده‌اند.

شما می‌توانید از فضای باز مجموعه که حیاط ۷۰۰ متری متشکل از حوضچه، باغچه گل کاری شده و درختان سرسبز است، استفاده کنید. برای این منظور تخت‌هایی در حیاط قرار داده شده است که لذت هواخوری و نوشیدن چای و قهوه را برایتان دو چندان خواهند کرد. قیمت رزرو یک اتاق در شب نیز با توجه به ظرفیت متغیر است؛ اما به طور کلی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان بر اساس ظرفیت اتاق متغیر است. 

  • آدرس: میدان امام علی، ابتدای خیابان هاتف، بن بست گل بهار، پلاک ۷ 

اقامتگاه بومگردی طلوع خورشید

یک اقامتگاه بزرگ و دلنشین دیگر که در مرکز بافت قدیمی شهر قرار دارد، طلوع خورشید است. این هتل سنتی در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده و دارای ۲۱ اتاق است که در دو طبقه و یک حیاط دل باز واقع شده‌اند. از مزایای اقامتگاه بوم گردی طلوع خورشید می‌توان به دسترسی سریع و راحت به مراکز گردشگری مثل مسجد جامع، کاخ چهل ستون، میدان عتیق و… اشاره کرد.

رستوران طلوع خورشید نیز از فضای سنتی و فرح بخشی برخوردار است. اتاق‌ها دارای ظرفیت دو، سه، چهار و شش نفره هستند و قیمت آن‌ها برای هر شب از یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است. این هتل سنتی امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی فرنگی در هر اتاق، صندوق امانات، روم سرویس، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، مینی بار و… است.

  • آدرس این مکان زیبا در خیابان ابن سینا، کوچه شماره ۳۷ (میر علاالدین)، فرعی ۳ واقع شده است.
اقامتگاه بومگردی طلوع خورشید

اقامتگاه بومگردی عتیق

قدمت هتل سنتی عتیق به حدود ۲۰۰ سال قبل باز می‌گردد و در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این مجموعه در سال ۱۳۹۲ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و اکنون از آن به عنوان اقامت سرای سنتی برای پذیرایی از مهمانان اصفهان استفاده می شود. هتل سنتی عتیق دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی است که فضای کاملاً سنتی و زیبایی را به تصویر کشیده‌اند. ورودی‌های خانه نیز دارای سه هشتی با راهرویی طولانی هستند.

محیط اقامتگاه بوم گردی عتیق کاملاً دنج و آرام است و فاصله اندکی به مراکز گردشگری و تفریحی شهر دارد. این هتل در محله شهشهان قرار گرفته است. پرسنل و مدیریت مجموعه برخوردی کاملاً حرفه‌ای و دوستانه دارند و خاطره خوشی از اقامت در یک هتل سنتی را برای شما رقم خواهند زد. 

  • این مجموعه زیبا و قدیمی در خیابان چهار باغ پایین، خیابان ابن سینا، کوچه ۳۷ واقع شده است.

اقامتگاه بوم‌گردی شیران

این خانه تاریخی در گذشته متعلق به محمد قلی شیران بوده و در دوره قاجار احداث شده بود. اخیراً اقامتگاه بومگردی شیران در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و پس از یک دوره مرمت و بازسازی کامل، کاربری هتل پیدا کرده است. این اقامت سرا دارای ۵ اتاق است که نام شاهان دوره قاجار را روی هر یک گذاشته‌اند. مجموعاً ۱۷ نفر می‌توانند به صورت همزمان در اتاق‌های این هتل سنتی اقامت داشته باشند.

از جمله امکانات هتل سنتی شیران می‌توان به سیستم گرمایش و سرمایش، پارکینگ، مینی بار، سرویس بهداشتی مجزا داخل هر اتاق و… اشاره کرد. همچنین در فضای بیرونی اتاق‌ها این امکان برای مهمانان فراهم شده تا در کنار حوض بنشینند و از کافی شاپ مجموعه سفارش انواع نوشیدنی و کیک دهند. دسترسی این هتل به امکان دیدنی اصفهان مثل مسجد امام، کاخ چهلستون، سی و سه پل، پل خواجو، مدرسه چهار باغ و… نیز با وسیله نقلیه در کمترین زمان ممکن میسر است. 

اتاق‌های هتل سنتی شیران دارای ظرفیت دو، چهار و شش نفره هستند که قیمت آن‌ها با توجه به نوع و ظرفیت متغیر است. به طور کلی برای اتاق دو نفره باید هزینه‌ای معادل یک میلیون تومان پرداخت کنید. این هزینه برای اتاق چهار نفره شامل دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

  • آدرس: خیابان چهار باغ پایین، خیابان جامی، گذر علیقلی آقا، بن بست لاله 

اقامتگاه بوم‌گردی اردیبهشت

این اقامتگاه در نزدیکی زاینده رود قرار گرفته است و قدمت آن به ۸۰ سال قبل بر می‌گردد. هتل سنتی اردیبهشت پس از بازسازی در سال ۱۳۹۶ آماده پذیرایی از مهمانان و توریست‌ها شده است. نزدیکی این هتل با مکان‌های دیدنی همچون کاخ چهل ستون، باغ هشت بهشت و… باعث شده تا گردشگران بسیاری به آن جذب شوند.

این هتل دارای ۱۶ اتاق است که مجموعاً در دو طبقه به همراه یک حیاط سرسبز و حوضچه قرار گرفته‌اند. در بالکن طبقه دوم مجموعه نیز امکان پذیرایی از مهمانان وجود دارد. از جمله امکانات هتل سنتی اردیبهشت می‌توان به رستوران با ظرفیت ۵۰ نفر، بالکن، سیستم تهویه مطبوع، سرویس فرنگی داخل اتاق، روم سرویس و… اشاره کرد.

یکی از مزایای هتل سنتی اردیبهشت اصفهان این است که شما می‌توانید اتاق اقتصادی متناسب با بودجه خود نیز رزرو کنید. مثلاً اگر در اتاق بدون سرویس بهداشتی اقامت کنید و از سرویس مشترک داخل حیاط استفاده کنید، می‌توانید تنها ۲۰۰ هزار تومان برای هر شب پرداخت و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

  • آدرس این مجموعه در خیابان کاشانی، حد فاصل خیابان شیخ بهایی و خیابان طالقانی، کوچه ۳۱ قرار دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی اشکانی

این اقامتگاه ۹ اتاقه قدمتی بالای ۳۰۰ سال دارد که در سال ۱۳۹۶ مورد مرمت قرار گرفت و به شکل هتل درآمد. اقامت سرای بومگردی اشکانی در نزدیکی میدان نقش جهان و سایر جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان قرار دارد. مهمانان این هتل سنتی می‌توانند در حیاط مجموعه بنشینند و از فضای آرامش بخش و دنج آن لذت ببرند. همچنین برای صرف غذا می‌توانند از رستوران آن استفاده کنند.

اینترنت، روم سرویس، فضای سبز، مینی بار، آشپزخانه عمومی و… از جمله امکانات اقامتگاه بوم گردی اشکانی محسوب می‌شوند. اتاق‌های این مجموعه از ظرفیت یک تا چهار نفره متغیر هستند و قیمت آن‌ها نیز با توجه به همین موضوع تعیین می‌شوند. 

  • آدرس: خیابان عبدالرزاق، کوچه شماره ۱۹، بازار نیم آور، بن بست جابر انصاری 
اقامتگاه بوم‌گردی اشکانی

اقامتگاه بوم‌گردی صالحی

یکی دیگر از خانه‌های تاریخی اصفهان که قدمت ۳۰۰ ساله دارد، اقامتگاه بوم گردی صالحی است. این هتل سنتی دارای ۲ طبقه و در مجموع ۵ اتاق است که از ظرفیت‌های سه نفره، چهار نفره، شش و هشت نفره پشتیبانی می‌کنند. البته باید توجه داشت که هیچ کدام از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام نیستند و مهمانان باید از امکانات مشترک استفاده کنند. برای این منظور دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و یک حمام در طبقه همکف و یک سرویس فرنگی به همراه حمام دیگر در طبقه اول مجموعه تعبیه شده است.

به طور کلی، مجموعاً ۲۵ مسافر می‌توانند هر شب در این اقامتگاه اسکان داشته باشند. زیبایی این خانه تاریخی با گل کاری‌ها، درختان و حوضچه زیبا دو چندان شده است. اینترنت رایگان، راهنمای محلی، پارکینگ و سیستم گرمایشی و سرمایشی از جمله امکانات مجموعه صالحی هستند. علاوه بر این، انواع غذاهای محلی مثل کشک و بادمجان، دلمه، حلیم بادمجان و… نیز در این اقامتگاه سرو می‌شود که مسافران با هماهنگی قبلی می‌توانند تهیه و نوش جان کنند. 

  • آدرس: خیابان مسجد سید، کوچه شماره ۱۹، بن بست سجاد، پلاک ۵۴ 

اقامتگاه بومگردی هاتف

قدمت این خانه تاریخی به دوران پهلوی و حدود ۱۲۰ سال قبل باز می‌گردد. این بنا در سال ۱۳۹۷ و پس از مرمت و بازسازی، آماده خدمات رسانی به مسافران شد. اقامتگاه بومگردی هاتف دارای فضایی دلنشین و کاملاً سنتی است و این امکان را برای شما میسر می‌کند که به دور از هیاهو و اضطراب‌های شهر در محیطی آرام و دنج به استراحت و نوشیدن چای بپردازید.

از مزایای اقامت سرای هاتف می‌توان به نزدیکی آن با مکان‌های گردشگری معروف مثل مسجد شیخ لطف‌الله، سی و سه پل، میدان نقش جهان، باغ هشت بهشت و… اشاره کرد. در مجموع ۹ اتاق در این اقامتگاه سنتی قرار دارند که همگی از دیزاین سنتی و نور خوب برخوردارند. امکانات هم شامل سرویس بهداشتی داخل اتاق، صندوق امانات، بالکن، سیستم تهویه مطبوع و… است. 

  • آدرس: خیابان هاتف، جنب پمپ بنزین هاتف، کوچه شماره ۲، پلاک ۶۶ 

اقامتگاه بوم‌گردی زنده رود

اقامتگاه بومگردی زنده رود که مربوط به دوران پهلوی و بیش از ۵۰ سال پیش است، مساحتی بیش از ۱۵۰۰ متر مربع دارد. این بنا در سال ۱۳۹۸ پس از یک دوره مرمت و بازسازی، به عنوان هتل آغاز به کار کرده است. هتل سنتی زنده رود دارای ۵ اتاق است که ۴ مورد آن دارای ظرفیت دو تا سه نفر و یک مورد آن ظرفیت ۵ نفر را دارد. در حال حاضر حدود ۲۰ نفر می‌توانند به طور همزمان هر شب در این مجموعه اقامت داشته باشند.

از جمله امکانات مجموعه زنده رود می‌توان به رستوران و کافی شاپ نیز اشاره کرد. برای این منظور، در حیاط و اطراف حوضچه صندلی‌هایی قرار داده شده است تا لذت صرف غذا و نوشیدنی برای مهمانان دو چندان شود. اینترنت رایگان، سرویس بهداشتی داخل اتاق‌ها، سیستم گرمایش و سرمایش، یخچال، تلویزیون و… از جمله سایر امکانات محسوب می‌شوند. علاوه بر این، شما اگر مراسم خاصی مثل تولد یا سالگرد ازدواج دارید می‌توانید با هماهنگی قبلی در مجموعه زنده رود برگزار کنید.

  • آدرس این اقامتگاه سنتی در ابتدای اتوبان ذوب آهن، خیابان نیروگاه، صد متری پل زاینده رود واقع شده است.
اقامتگاه بوم‌گردی زنده رود

اقامتگاه بوم‌گردی قائلی

عمارت قائلی مربوط به دوره قاجاریه و قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد. این مجموعه در سال ۱۳۹۶ پس از مرمت و بازسازی، به عنوان هتل کار خود را آغاز کرد. قرارگیری موقعیت مکانی هتل در بافت قدیمی شهر باعث شده تا دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به جاذبه‌های گردشگری مثل عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه، میدان نقش جهان و کاخ چهل ستون داشته باشید.

مدیریت و پرسنل همگی رفتار شایسته و حرفه‌ای با مهمانان خود دارند. از جمله امکانات مجموعه قائلی می‌توان به سیستم تهویه مطبوع در هر اتاق، سرویس بهداشتی فرنگی داخل اتاق‌ها، اینترنت رایگان، روم سرویس، رستوران و… اشاره کرد. در مجموع ۴ اتاق در این هتل سنتی قرار دارد که ظرفیت‌های یک و دو نفره را دارا هستند. 

  • آدرس: خیابان عبدالرزاق، ابتدای خیابان سنبلستان، بن بست عدالت 

اقامتگاه بوم‌گردی هورشید

اگر حال و هوای گشت و گذار در روستاهای اطراف اصفهان به سرتان زد، از این اقامتگاه بوم گردی نیز غافل نشوید. هتل سنتی هورشید در روستای زردنجان استان اصفهان واقع شده است و ظرفیت اسکان ۲۰ مسافر را دارد. حیاط مجموعه از زیبایی و سر زندگی بسیار زیادی برخوردار است و برای هواخوری و شب نشینی مسافران، تخت‌هایی در آن قرار داده شده است. 

هتل سنتی هورشید دارای صندوق خانه، کتابخانه، عروسک خانه و تنور خانه نیز است که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. همچنین یک غرفه فروش صنایع دستی و سوغاتی نیز در آن قرار دارد که می‌توانید خرید یادگاری خود را از آنجا انجام دهید. در این هتل سنتی می‌توانید از امکاناتی نظیر سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت رایگان، پارکینگ، آشپزخانه عمومی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی استفاده کنید. اما حمام به صورت مشترک است. علاوه بر این، در این مجموعه غذاهای سنتی نیز سرو می‌شود که می‌توانید جهت تهیه آن از قبل با پرسنل هماهنگ کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی راتا

اقامتگاه بوم گردی راتا نیز یکی دیگر از خانه‌های تاریخی اصفهان است که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد. این مجموعه در سال ۱۳۹۷ پس از مرمت و بازسازی، کار هتل‌داری خود را آغاز کرد. به طور کلی، ۴ اتاق در هتل سنتی راتا قرار دارد که دارای ظرفیت‌های دو، چهار و شش نفر را دارند. به خاطر داشته باشید که تمامی این اتاق‌ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی بوده و مسافران عزیز می‌توانند از سرویس مشترک واقع در حیاط مجموعه استفاده کنند.

به دلیل این که اقامتگاه راتا در مرکز تاریخی شهر قرار دارد، دسترسی شما به اماکن دیدنی شهر را راحت‌تر می‌کند. در حیاط مجموعه انواع صندلی و تخت نیز قرار داده شده تا مهمانان با استفاده از آن‌ها به هواخوری و بهم زدن آشنایی با سایر مسافران بپردازند. این مجموعه فاقد پارکینگ اختصاصی است؛ اما در ۱۰۰ متری آن پارکینگ عمومی قرار دارد که مهمانان عزیز می‌توانند از آن استفاده کنند. 

  • این اقامت سرا در خیابان مسجد سید، کوچه ۲۵، انتهای کوچه سمت راست، کوچه مهدی صدیقی، پلاک ۲۷ واقع شده است.

اقامتگاه بومگردی گنبد مینا

اقامتگاه بوم گردی گنبد مینا بر خلاف سایر اقامتگاه‌هایی که در این لیست به شما معرفی کردیم، کاملاً نوساز است و در سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است. این هتل سنتی دارای ۲ طبقه ۱۳ اتاقه است که به صورت خانوادگی اداره می‌شود. یکی از مزایای اساسی اقامت سرای سنتی گنبد مینا، فاصله اندک آن از مراکز مهم دیدنی همچون میدان نقش جهان، مسجد امام و کاخ چهل ستون است. 

از امکانات مجموعه گنبد مینا می‌توان به رستوران، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در اتاق، اینترنت و… اشاره کرد. این مجموعه دارای پارکینگ نیست؛ اما در نزدیکی آن پارکینگ عمومی قرار دارد که می‌توانید استفاده کنید. از دیگر مزایای اقامتگاه بومگردی گنبد مینا می‌توان به قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه رزرو اتاق در هر شبانه روز اشاره کرد. 

  • آدرس: خیابان استانداری، کوچه نادری، کوچه شیروانی، بن بست خدابنده لو 

اقامتگاه بوم‌گردی کارما

این اقامت سرای سنتی دارای ۱۴۰ سال قدمت و در محیطی شاد و فرح بخش واقع شده است. در سال ۱۳۹۸ پس از بازسازی و مرمت کلی، به عنوان هتل درهای خود را روی مهمانان اصفهان باز کرد. در مجموع ۴ اتاق در این هتل قرار دارند که هر یک ظرفیت اسکان ۶ مهمان را دارند. توجه داشته باشید که هیچ یک از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی اختصاصی نبوده و مسافران باید از امکانات مشترک استفاده کنند.

اقامتگاه کارما در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری مثل آتشگاه، باغ پرندگان و منارجنبان قرار دارد. این هتل امکاناتی نظیر آشپزخانه عمومی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و… را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. یک پارکینگ غیر مسقف نیز در داخل کوچه هتل قرار دارد که مهمانان می‌توانند خودروی خود را در آن پارک کنند. 

  • این اقامت سرا در خیابان آتشگاه واقع شده است.
اقامتگاه بوم‌گردی کارما

اقامتگاه بوم‌گردی کاخ سرهنگ

یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی اصفهان که از دیدن آن هیچ وقت سیر نمی‌شوید، کاخ سرهنگ است. این بنا از قدمتی ۳۵۰ ساله برخوردار است و به دوران صفویه تعلق دارد. در مرمت این عمارت از ۳۰ استاد و هنرمند استفاده شده تا کار لایه چینی، سنگ بری، گچ بری و… به خوبی و با همان سبک قدیمی و سنتی انجام شود. در نهایت پس از چهار سال مرمت، کاخ سرهنگ درهای خود را به روی مهمانان گشود.

از جمله امکانات هتل بوتیک کاخ سرهنگ می‌توان به تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی فرنگی داخل اتاق، سیستم تهویه مطبوع، صندوق امانات، سیستم اطفاء حریق، رستوران و… اشاره کرد. قیمت اتاق‌های هتل برای هر شب اقامت نیز با توجه به ظرفیت آن متفاوت است که از دو میلیون به بالا تعیین می‌شود.

  • آدرس: خیابان چهارباغ پایین، حدفاصل میان چهارراه تختی و میدان شهدا، انتهای کوچه شماره ۱۶ 

اقامتگاه بوم‌گردی عمارت نخلستان

نزدیکی اقامتگاه بوم گردی نخلستان با میدان نقش جهان باعث شده تا دسترسی راحت و سریعی به مکان‌های گردشگری معروف شهر داشته باشد. این هتل سنتی دارای ۴ اتاق است که همگی از منظره و نور خوبی برخوردار هستند. همچنین یک رستوران در فضای مجموعه تعبیه شده است که مسافران می‌توانند وعده‌های غذایی خود را با خیال راحت در آن میل کنند.

آلاچیق، بالکن، باربیکیو، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تلویزیون، یخچال و… از جمله امکانات این مجموعه هستند. 

  • آدرس: خیابان بزرگمهر، خیابان هشت بهشت غربی، چهارراه ملک، خیابان ملک جنوبی

اقامتگاه بوم‌گردی خانه کیان پور

اقامت سرای کیان پور مربوط به دوره قاجاریه است که اخیراً مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. این هتل دارای ۶ اتاق است که ظرفیت پذیرش ۲۲ مسافر را دارد. از جمله امکانات اقامتگاه بوم گردی کیانپور می‌توان به پارکینگ اختصاصی، راهنمای گردشگری، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، تاکسی سرویس، روم سرویس و… اشاره کرد. همچنین مهمانان عزیز می‌توانند انواع غذاهای محلی را در رستوران این هتل سفارش دهند و میل کنند.

قرارگیری این اقامت سرا در خیابان چهارباغ پایین باعث شده تا دسترسی راحتی به اماکن گردشگری داشته باشید. سی و سه پل، پل خواجو، میدان نقش جهان و… از جمله این مراکز دیدنی هستند. قیمت رزرو هر اتاق برای هر شب اقامت با توجه به ظرفیت آن متغیر است. به طور کلی هزینه هر شب اسکان از ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان به بالا است. 

  • آدرس: خیابان چهارباغ پایین، کوچه پشت بارو، کوچه شهید بحرینیان، بن بست گل داوودی 

اقامتگاه بومگردی نارگل

این اقامتگاه بوم گردی از قدمت ۳۰۰ ساله برخوردار است که به دوران صفویه و اوایل دوره قاجار باز می‌گردد. در سال ۱۳۹۷ پس از مرمت و بازسازی، کاربری هتل پیدا کرد و آماده پذیرایی از مسافران اصفهان شد. در مجموع ۵ اتاق در این هتل قرار دارد که در دو طبقه واقع شده‌اند. یکی از نکات جالب در مورد اقامتگاه نارگل این است که حس نوستالژیک و سنتی خود را حفظ کرده و تمامی اتاق‌ها فاقد یخچال، تلویزیون و سرویس بهداشتی هستند. مهمانان این مکان می‌توانند این امکانات را به صورت مشترک با سایر مسافران استفاده کنند.

اگر در هم سفرهای خود افراد سالمند یا خردسال دارید، باید این نکته را نیز خاطرنشان کنیم که در ورودی اتاق‌ها پله وجود دارد که ممکن است عبور و مرور را برای آن‌ها مشکل کند. همچنین این نکته را نیز توجه داشته باشید که اقامتگاه نارگل از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح از پذیرش مهمان معذور است.

  •  آدرس: خیابان کاشانی، خیابان نواب صفوی، کوچه خرازی‌ها 

اقامتگاه بوم‌گردی شیخ لطف‌الله

این اقامت سرا از قدمتی ۷۰ ساله برخوردار و به تازگی بعد از مرمت و بازسازی، درهای خود را به روی مسافران اصفهان گشوده است. سبک معماری هتل سنتی شیخ لطف الله مربوط به دوره پهلوی است و ۴ اتاق دارد. در مجموع ۱۱ گردشگر در هر شب می‌توانند در این اقامتگاه اسکان داشته باشند. از جمله امکانات اقامتگاه بوم گردی شیخ لطف الله می‌توان به سرویس بهداشتی فرنگی و حمام داخل اتاق، آشپزخانه عمومی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و… اشاره کرد. 

این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی نیست و مسافران می‌توانند از پارکینگ عمومی نزدیک به آن استفاده کنند. از مزایای این هتل سنتی، نزدیکی فوق‌العاده آن به میدان نقش جهان است که دسترسی شما را به مسجد و بازار میسر می‌کند. 

  • آدرس: میدان نقش جهان، بازار شیخ لطف‌الله، کوچه نادعلی 

اقامتگاه بوم‌گردی ماه بی بی

یکی دیگر از خانه‌های تاریخی مربوط به دوران پهلوی، عمارت ماه بی بی است که فضای دلنشین و آرامش بخشی دارد. این هتل سنتی در سال ۱۳۹۷ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و به عنوان هتل آغاز به کار کرد. ۷ باب اتاق اقامتگاه سنتی ماه بی بی در یک طبقه قرار گرفته‌اند که همگی از دیزاین و نور خوب برخوردارند.

این اقامت‌سرا از فاصله اندکی تا مراکز مهم گردشگری مثل میدان نقش جهان، سی و سه پل و پل خواجو برخوردار است. همچنین امکاناتی نظیر رستوران، پارکینگ، اینترنت، سرویس فرنگی داخل اتاق، روم سرویس و… دارد. 

  • این اقامت سرا در چهارراه نقاشی، ابتدا خیابان چهار باغ خواجو واقع شده است.
اقامتگاه بوم‌گردی ماه بی بی

اقامتگاه بوم‌گردی سه کنجی

عمارت سه کنجی نیز مربوط به دوره پهلوی است و قدمتی ۷۰ ساله دارد. این اقامتگاه با در و پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی، حس و حال زندگی در قدیم را تداعی می‌کند. اقامت سرای سه کنجی دارای ۲ اتاق است که فضای کاملاً سنتی و زیبایی دارند. اتاق‌ها از ظرفیت دو و سه تخته برخوردارند. از امکانات این مجموعه می‌توان به سرویس بهداشتی فرنگی و حمام داخل هر اتاق، یخچال، سیستم گرمایشی و سرمایشی و… اشاره کرد. 

  • آدرس: چهارراه وفایی، کوچه شهید حسین فولادگر 

اقامتگاه بوم‌گردی سرای سفیر

پیشینه اقامتگاه بومگردی سرای سفیر به ۸۰ سال پیش و دوره پهلوی بر می‌گردد. در سال ۱۳۹۷ پس از مرمت و بازسازی، درهای این خانه تاریخی به روی مهمانان اصفهان گشوده شد. هتل سنتی سرای سفیر دارای ۷ اتاق است که همگی در طبقه همکف و در حیاطی باصفا و زیبا گرد هم آمده‌اند. برخی از این اتاق‌ها فاقد حمام و سرویس بهداشتی است و مهمانان می‌توانند از این امکانات به صورت مشترک استفاده کنند. علاوه بر این، برخی از اتاق‌های این مجموعه دارای پنجره و نورگیر نیستند. 

  • این اقامت سرا در خیابان مسجد سید، حدفاصل خیابان زاهد و پنج رمضان، کوچه شماره ۳۲ واقع شده است.

اقامتگاه بوم‌گردی اصفهان

این اقامتگاه یک بنای ۵۰۰ ساله را در خود جای داده است که قدمت آن به دوران صفوی باز می‌گردد. هتل سنتی اصفهان در قلب میدان نقش جهان واقع شده و ظاهر موزه مانند و زیبایی دارد. تمامی امکانات و تجهیزات اولیه این هتل مطابق با استانداردهای روز جهان تهیه شده‌اند تا میهمانان اقامت خوب و مورد پسندی داشته باشند. تمام ۱۶ اتاق اقامت سرای سنتی اصفهان در داخل حیاط اندرونی تعبیه شده‌اند که فضایی سرسبز آن را احاطه کرده و حوضچه‌ای نیز در وسط آن قرار دارد.

این مجموعه دارای یک رستوران شیک و سنتی است که فضای زیبایی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همچنین در فضای بیرونی و اطراف حوض تخت قرار داده شده است تا مهمانان بتوانند روی آن استراحت کنند و از فضای دنج و فرح بخش آن لذت ببرند. از امکانات مجموعه می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، سرویس فرنگی در اتاق، روم سرویس، یخچال، چای ساز و… اشاره کرد. 

اتاق‌ها هم شامل ظرفیت‌های مختلف یک، دو، سه، چهار و شش نفره هستند که قیمت آن‌ها متغیر است. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که قیمت هتل سنتی اصفهان کمی بیشتر از سایر اقامتگاه‌هاست و شما باید برای یک اتاق یک نفره، هزینه‌ای معادل ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. برای اتاق‌ها با ظرفیت دو نفر هزینه معادل یک تا دو میلیون تومان و برای اتاق شش نفره باید بالای سه میلیون تومان هزینه پرداخت کنید. این مجموعه زیبا در میدان نقش جهان، خیابان حکیم، کوچه شماره ۷ (باغ قلندرها) قرار دارد.

اصفهان یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار است که می توانید از زیبایی های آن در این فصل لذت کافی را ببرید.

اگر تجربه سفر به این شهر را داشته اید و در یکی از اقامتگاه های بوم گردی اصفهان ساکن شده اید در بخش سفرنامه تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اپیزود ۱۵: آسیای شرقی شهر اشتوتگارت سفرنامه برزیل الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد