سفر ارزان به چین

چگونه ارزان به چین سفر کنیم؟ سفر ارزان به چین

اکثر افرادی که به کشور چین سفر کرده اند معتقد هستند که سفر به چین دنیای دیگری را برای آن ها نمایان کرده است. کشور چین به دلیل بناهای تاریخی و شهرهای دیدنی و اعجاب انگیز خود هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد چین که این کشور را به یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل کرده است، ترکیب جالب سنت و مدرنیته است که می توان این تلفیق را در نقاط مختلف کشور چین مشاهده کرد.

آیا در فکر سفر به چین هستید اما می خواهید هزینه های سفرتان را مدیریت کنید و به اصطلاح سفر ارزان و مقرون به صرفه ای داشته باشید؟ پس این مقاله را بخوانید. در این مقاله هر آنچه که برای برنامه ریزی سفر ارزان به چین نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهیم.

هزینه سفر به چین چقدر است؟

پیش از اینکه راهنمای سفر ارزان به چین را بیان کنیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که سفر به چین چقدر هزینه دارد؟

به این سوال نمی توان پاسخ دقیقی داد به این خاطر که هزینه سفر به کشور چین به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهم ترین فاکتور خود شما هستید. اینکه قصد دارید با تور به چین سفر کنید، می خواهید در یک هتل لوکس اقامت داشته باشید، ترجیح می دهید در فصل گردشگری و شلوغ سفر کنید، به جای حمل و نقل عمومی یک خودرو اجاره کنید و … بر روی هزینه ها و بودجه شما تاثیر مستقیمی خواهند داشت. 

در صورتی که می خواهید هزینه های سفرتان را مدیریت کنید لازم است از برخی تفریحات یا هزینه هایی که در نظر گرفته اید صرف نظر کنید تا بتوانید سفر ارزان و مقرون به صرفه ای داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به چین و نکاتی که به کاهش هزینه های سفرتان کمک خواهند کرد را در اختیارتان قرار می دهیم.

سفر ارزان به چین

چگونه ارزان به چین سفر کنیم؟

تهیه بلیت

اولین گام برای سفر به چین انتخاب روش سفر و تهیه بلیت آن است. اگر می خواهید سفر ارزان و مقرون به صرفه داشته باشید می توانید از طریق حمل و نقل دریایی ( کشتی) و زمینی با خودرو شخصی و یا قطار به کشور چین سفر کنید. اگر چه ممکن است هزینه های سفرتان را تا حد قابل توجهی کاهش دهید اما لازم است خود را برای یک سفر طولانی آماده کنید.

انتخاب با شماست اما توصیه می کنیم که از خطوط هوایی استفاده کنید به این شکل در زمان خود صرفه جویی کرده اید. هم چنین با توجه به نکات و ترفندهایی که در ادامه معرفی می شوند می توانید هزینه های رفت و آمدتان را مدیریت کنید.

اولین نکته این است که آژانس ها و شرکت های مسافرتی را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید مناسب ترین قیمت پرواز را انتخاب کنید. البته جهت کاهش هزینه ها می توانید بلیت خود را از میان شرکت های مسافرتی که معتبر و شناخته شده نیستند انتخاب کنید.

از جمله بهترین خطوط هوایی که قیمت های مناسبی نیز ارائه می دهند می توان به ایرلاین های ایرچاینا، هاینان ایرلاینز، لوفت هانزا، بریتیش ایرویز و چاینا ساوتر اشاره کرد. پیشنهاد دیگر این است که از تورهای مسافرتی استفاده کنید. با کمک این تورها می توانید هزینه های پرواز و اقامت در چین را تا حد قابل قبولی کاهش دهید. 

پس از انتخاب شرکت مسافرتی مورد نظر خود لازم است در رابطه با نوع پرواز تصمیم بگیرید. پرواز از ایران به چین به 2 صورت مستقیم و توقف دار صورت می گیرد که جهت کاهش هزینه های خود پیشنهاد می کنیم که از پروازهای توقف دار استفاده کنید. با این کار علاوه بر اینکه هزینه های سفرتان را مدیریت کرده اید، در صورتی که توقف شما در شهر مقصد زیاد باشد، می توانید از مکان های دیدنی شهر بازدید کنید.

در صورت تمایل می توانید بلیت های لحظه آخری را نیز بررسی نمایید تا بتوانید از تخفیفات آن ها بهره مند شوید. جهت سفر ارزان به چین توصیه می کنیم در صورت امکان پروازهای صبح زود را انتخاب کنید. با اینکار علاوه بر اینکه هزینه های خود را کاهش می دهید و می توانید زودتر به مقصد برسید، در صورت کنسل شدن پرواز، می توانید پروازهای بعدی همان روز را تهیه کنید. نکته دیگری که به شما کمک می کند سفر مناسب و مقرون به صرفه ای داشته باشید این است که به جای تهیه بلیت یک طرفه، بلیت رفت و برگشت خریداری کنید.

یکی دیگر از عوامل مهمی که تاثیر به سزایی در هزینه های سفر دارد، زمان سفر به کشور چین است. اگر می خواهید هزینه های سفرتان را مدیریت کنید، لازم است زمان سفر خود را در فصل های خلوت و به اصطلاح کم گردشگر موکول کنید. با این تفاسیر ارزان ترین زمان سفر به چین فصل بهار و پاییز و ماه های اردیبهشت و آبان خواهد بود. در این ماه ها علاوه بر اینکه شرایط آب و هوا بسیار مطلوب و معتدل است، هزینه های مکان های دیدنی، پروازها و هتل نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

سفر ارزان به چین

مقصد

چین دارای وسعت زیادی است و یکی از کهن ترین تمدن های جهان به شمار می آید. در کشور چین شهرهای دیدنی، مناظر شگفت انگیز، آثار تاریخی و معابد باستانی بسیاری وجود دارد که ممکن است کمتر شناخته شده باشند.

شهرهای هنگ کنگ، شانگهای و پکن از معروف ترین و پربازدیدترین شهرهای کشور چین به شمار می آیند و به همین خاطر جز گران ترین شهرهای چین هستند. اگر می خواهید سفر ارزان و مقرون به صرفه داشته باشید باید مقصد سفر خود را از میان شهرهای ارزان تر چین انتخاب کنید. به این خاطر که در این شهرها گردشگران کمتری سفر می کنند بنابراین مکان های گردشگری، هتل ها و رستوران ها از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

ژانگجیاجی یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری چین به شمار می آید. جاذبه ها و زیبایی های این شهر به قدری شگفت انگیز است که نمی توانید آن را تصور کنید. از دیگر ارزان ترین شهرهای چین می توان به شهر فنگ هوانگ اشاره کرد. در این شهر بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد و برای افرادی که به سفر در زمان علاقه مند هستند، گزینه ایده آلی محسوب می شود.

پیشنهاد بعدی ما شهر لهاسا پایتخت بوداییان است که سفری مقرون به صرفه و خاطره انگیزی را برایتان به ارمغان می آورد. در سفر به لهاسا با مردمان و فرهنگ کاملا متفاوت و طبیعتی شگفت انگیز مواجه خواهید شد.

هتل یا اقامتگاه

سفر ارزان به چین

هزینه اقامت در شهرهای بزرگ کشور چین بیشتر از شهرهای کوچک تر است. اگر مقصد نهایی شما شهرهایی مانند پکن یا شانگهای است به این نکته توجه داشته باشید که به هر حال با هزینه بالایی مواجه خواهید شد.

اگر می خواهید سفر ارزان به چین داشته باشید پیشنهاد می کنیم محل اقامت خود را از میان هتل هایی که ستاره کمتری دارند و یا اقامتگاه های بوم گردی و هاستل ها انتخاب کنید. این دسته از اقامتگاه ها کیفیت و خدمات رفاهی مناسبی دارند و قیمت های بسیار ارزان و مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند. 

جهت رزرو هتل یا اقامتگاه مورد نظر خود در صورتی که کارت های پرداخت بین المللی داشته باشید می توانید از طریق سایت های خارجی هتل ها یا هاستل های مختلف را بررسی کرده و با توجه به بودجه مورد نظرتان مناسب ترین نوع را انتخاب کنید. وب‌ سایت Ctrip یکی از بهترین وب سایت های جست و جو هتل یا اقامتگاه در چین است که نسبت به وب سایت های آمریکایی قیمت های مناسب تری ارائه می دهد.

اگر کارت پرداخت بین المللی ندارید می توانید در سایت هتل مورد نظر خود پرداخت در محل را انتخاب کنید. البته علاوه بر سایت های خارجی امروزه بسیاری از سایت های ایرانی در زمینه اجاره یا رزرو هتل و اقامتگاه مشغول به فعالیت هستند و شما می توانید از طریق این سایت های ایرانی محل اقامت در چین را انتخاب کنید.

در ادامه برخی از مناسب ترین هتل ها و هاستل های کشور چین را معرفی می کنیم.

  • Happy Dragon
  • Far East Hotel
  • The Classic Courtyard
  • Saint Angel Hotel
  • Peking Youth Hostel
  • Days Inn Forbidden
  • Citycourt Hotel
  • Traditional View Hote
  • Youth Hostel in Xi’an Xian
  • Youth
  • AirBNB
سفر ارزان به چین

اخذ ویزا توریستی

برای سفر به چین لازم است ویزای توریستی به همراه داشته باشید. جهت دریافت ویزا توریستی می توانید به صورت مستقل اقدام کنید یا کارهای مربوط به اخذ ویزا را به آژانس های مسافرتی بسپارید. البته جهت سفر ارزان به چین پیشنهاد می کنیم خودتان جهت دریافت ویزا اقدام کنید به این شکل تا حد قابل توجهی هزینه های این بخش از سفر را مدیریت کرده اید.

برای دریافت ویزا باید به سفارت چین مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را به مامور سفارت تحویل دهید و فرم مربوط به دریافت ویزا را تکمیل نمایید. صدور ویزای توریستی معمولا 2 تا 3 هفته زمان خواهد برد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی چین شامل موارد زیر است:

  • بلیت رفت و برگشت سفر به چین 
  • برگه‌ رزرو هتل 
  • در صورت داشتن دعوت نامه، ارائه برگه دعوت نامه
  • گذرنامه با بيش از شش ماه اعتبار و حداقل سه صفحه خالی
  • کپی گذرنامه یا پاسپورت
  • کپی کارت ملی
  • يک عكس رنگی مناسب 

غذا

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما قیمت غذاها در کشور چین مناسب و ارزان است. اگر چه برخی از رستوران های غربی یا بین المللی در سطح شهر قرار دارند که بهترین غذاها با قیمت های نسبتا بالا را ارائه می دهند اما رستوران ها و کافه های ارزان قیمت بسیاری هم در چین یافت می شود.

کشور چین یکی از متنوع ترین و لذیذ ترین خوراکی ها و غذاهای جهان را دارد. اگر می خواهید غذاهای سنتی و عجیب و غریب چینی را امتحان کنید و از طرف دیگر به فکر صرفه جویی در هزینه های سفرتان هستید، پیشنهاد می کنیم غذاهای مورد نظر خود را در رستوران های محلی، کافه های ارزان قیمت و یا جشنواره های غذا که در برخی فصل ها برگزار می شود تهیه نمایید.

در ادامه برخی از مناسب ترین رستوران های پایتخت چین را معرفی می کنیم.

  • Bei 27 Hao
  • Shaxian Delicacies
  • Taihexian
  • Morning
  • Mr. Eel’s Love
  • Huguosi Snacks
  • Green Tea
  • Xiao Sushi
  • Tanch Studio
  • The wind chimes

خرید

در کشور چین کالاها و اجناس متنوع با کیفیت و قیمت های متفاوتی وجود دارد. اگر می خواهید در کشور چین محصولات و اجناس مورد نظرتان را خریداری کنید، به این نکته توجه داشته باشید که در شهرهای پکن و شانگهای فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس و گران قیمت بسیاری وجود دارند که محصولات با برند و مارک های معتبر را عرضه می کنند. 

اگر تمایل دارید محصولات مارک دار را خریداری کنید، می توانید در فصل حراج چین به این کشور سفر کنید اما اگر می خواهید سفر مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید و هزینه های سفرتان را مدیریت کنید، بهتر است به محصولات ارزان قیمت تر اکتفا کنید. در بازارهای شبانه و فروشگاه های ارزان قیمت می توانید اجناس و کالاهایی با قیمت های بسیار مناسب را خریداری کنید.

تفریحات

در کشور چین مکان های گردشگری و جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که می توانید با توجه به بودجه تان گزینه های مناسب تری را انتخاب کنید. البته هزینه تفریحات و بازدید از مکان های دیدنی در چین خیلی گران نیست اما شما می توانید لیست گردشگری خود را از مکان های توریستی در نقاط یا شهرهای کوچک و ارزان چین شروع کنید. هم چنین می توانید به تورهای رایگان بپیوندید و مکان های دیدنی رایگان یا با تخفیف را جست و جو کنید.

سفر ارزان به چین

حمل و نقل عمومی در چین

یکی دیگر از مواردی که پیش از سفرتان به چین باید به آن توجه داشته باشید، رفت و آمد در شهر یا مقصد مورد نظرتان است. مطمئنا جهت بازدید مکان های گردشگری یا شهرهای دیدنی لازم است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. کشور پهناور چین دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته و گسترده ای است به همین خاطر به محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

وسایل حمل و نقل در کشور چین شامل مترو، اتوبوس، قطار، هواپیما، تاکسی، دوچرخه و کشتی است. همان طور که می بینید گزینه های بسیاری برای رفت و آمد در نقاط مختلف شهر پیش روی شما قرار دارد اما اگر می خواهید ارزان به چین سفر کنید، استفاده از مترو، دوچرخه، اتوبوس و قطار گزینه  مناسب تری برای شما خواهد بود.

اپیزود ۱۰-۱: بهترین جاهایی که سفر کردم قاره آفریقا سفر به هندوستان ایران چابهار فصل یک الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد