بهترین پروازها به ترکیه

بهترین پروازها به ترکیه 1402

امتیاز این مطلب : 5

یکی از جذاب ترین مقاصد سفر برای ایرانیان، کشور ترکیه است. استفاده از وسایل حمل و نقل مانند اتوبوس و قطار برای سفر به ترکیه، با چالش ها و سختی هایی همراه است. از این رو سفر با هواپیما همواره در صدر درخواست گردشگران این کشور قرار دارد. به همین دلیل ایرلاین های متعددی پروازهایی را به صورت روزانه برای سفر به ترکیه تدارک دیده اند.

بسیاری از افراد، به دلیل تعدد گزینه ها نسبت به انتخاب بهترین پرواز دچار سردرگمی می شوند. معمولا می توان با مقایسه هزینه بلیت، راحتی پرواز، خدمات ارائه شده در هواپیما و میزان بار مجاز به یک جمع بندی نسبی رسید. با این حال برخی موارد دیگر مانند امنیت پرواز، کادر مجرب و نیاز به خدمات اضافی مانند خدمات مربوط به افراد توانجو انتخاب را برای گردشگران سخت تر می کنند.

بنابراین لازم است قبل از تهیه بلیت همه این موارد را مدنظر داشته باشید. از همین رو برای راحت تر شدن مقایسه، در این مقاله بهترین پرواز ها به ترکیه در سال ۱۴۰۲ معرفی شده اند. شما می توانید با استفاده از راهنمایی های ارائه شده، بهترین پرواز را به این کشور انتخاب کنید. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

مقاصد پروازهای ایران به ترکیه

بسیاری گمان می کنند که تنها از طریق فرودگاه امام خمینی، واقع در شهر تهران می توان به ترکیه سفر کرد. باید اشاره کنیم که اگرچه اغلب پروازهای بین المللی با مقصد ترکیه از تهران صورت می گیرد، اما پروازهای مختلفی از شهرهای دیگر ایران مانند مشهد، اهواز، شیراز، اردبیل، تبریز و اصفهان به سمت این کشور در جریان است. 

همچنین زمانی که سخن از سفر به ترکیه به میان می آید اغلب افراد گمان می کنند که استانبول تنها مقصد پروازی این کشور است. شما می توانید از طریق شرکت های هواپیمایی مختلف به شهرهای آنکارا، ازمیر، دنیزلی، وان، بدروم و آنتالیا نیز سفر کنید. با این حال استانبول زیبا و شگفت انگیز، مقصد اصلی مسافران ایرانی است. در ادامه برخی از مهم ترین مقاصد پروازی از ایران به سمت ترکیه معرفی شده اند.

بهترین پروازها به ترکیه

پرواز به استانبول

همان گونه که اشاره شد هدف بیشتر پروازهای ایران به ترکیه، شهر استانبول است. پروازها به سمت این شهر 3 ساعت طول می کشد. نکته مثبت سفر هوایی به استانبول این است که انتخاب های گسترده ای در خصوص شرکت های هواپیمایی، ساعات و روز پرواز و نیز تورهای مختلف به این کشور در اختیار دارید. زیرا همه ایرلاین های ایرانی به صورت روزانه پروازهای متعددی را به سمت این شهر تدارک دیده اند.

پرواز به آنتالیا

یکی دیگر از مقاصد محبوب ایرانیان در کشور ترکیه، شهر ساحلی آنتالیا است. اگرچه در برخی روزهای هفته می توانید با پروازهای مستقیم به این شهر سفر کنید، اما پروازهای تهران به آنتالیا در بیشتر ایام هفته به صورت غیر مستقیم است. معمولاً می توانید پس از دو یا سه توقف در فرودگاه های استانبول یا آنکارا به این شهر سفر کنید. برخی ایرلاین های خارجی مانند ایرلان های پگاسوس، آنادولوجت و ترکیش ایرلاین نیز گاهی پروازهای چارتری یا پروازهای غیر مستقیم برای سفر به این شهر ارائه می دهند.

سفر به ازمیر

ازمیر یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه است که به واسطه مراکز دانشگاهی، صنعتی و تجاری اش شهرت زیادی بین ایرانیان پیدا کرده است. برخی ایرلاین های ایرانی مانند قشم ایر و کاسپین پروازهای مستقیمی از تهران به سمت این شهر تدارک دیده اند. همچنین برخی از خطوط هواپیمایی خارجی مانند ترکیش، پگاسوس و آنادولوجت از تهران به ازمیر پرواز مستقیم دارند. 

پرواز تهران تا ازمیر حدود 3 ساعت طول می کشد. در بین مسیرهای پروازی ایران به ترکیه، پرواز ازمیر بیشترین قیمت را دارد. قیمت خرید بلیت ازمیر از شرکت های ایرانی، در خرداد 1402 حدود ۸ میلیون تومان است. البته این مبلغ برای پروازهای مستقیم است و در پروازهای غیر مستقیم به حدود ۱۲ میلیون تومان می رسد. 

پرواز به وان

شهر وان نزدیکترین شهر به ایران است. جاذبه های طبیعی و امکان خرید ارزان در این شهر باعث شده که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان باشد. البته سفر به وان بیشتر به صورت زمینی انجام می گیرد. از آنجایی که فاصله هوایی این شهر با ایران حدود ۶ ساعت است، یکی از ارزان ترین پروازها به ترکیه نیز محسوب می شود. البته پروازهای مختلف به این شهر به صورت غیر مستقیم است و معمولا لازم است ابتدا به استانبول یا آنکارا سفر کنید و سپس از آنجا به سمت وان پرواز کنید.

پروازهای دیگری از تهران به شهرهای آدیامان، آفیون، آگری و بدروم در ترکیه نیز انجام می گیرد اما تعداد آن ها اندک است و تنها در برخی از روزهای هفته برقرار هستند. همچنین این پروازها در برخی مواقع با یک یا دو توقف انجام می گیرند.

بهترین پروازها به ترکیه

هزینه پروازهای مختلف به ترکیه 

هزینه پروازهای رفت و برگشت بین ایران و ترکیه، در مواقع متفاوت کاملا متغیر است. بسته به اینکه چه ایرلاینی را انتخاب می کنید و کلاس پروازی شما به چه شکل است، هزینه بلیت شما نیز کاملا متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر روز یا حتی ساعت پرواز شما به شدت بر هزینه نهایی تاثیرگذار است. 

به یاد داشته باشید که قیمت پروازها در تعطیلات رسمی و آخر هفته بیشتر از سایر روزهای هفته است. معمولا ارزان قیمت ترین بلیت های هواپیما به ترکیه را می توان در روزهای سه شنبه خریداری کنید. علاوه بر آن در برخی از زمان های سال مانند فصول پرگردشگر، قیمت بلیت بیشتر از باقی اوقات است. مثلا هزینه بلیت ترکیه در فصل بهار و پاییز گران تر از باقی فصل های سال است.

فاکتورهای دیگری نیز بر قیمت بلیت تاثیر گذارند. مثلا توصیه می شود که برای کاهش هزینه های خود بلیت رفت و برگشت را یکجا خریداری کنید. همچنین توصیه می شود که برای پرهیز از هزینه های اضافه بار، میزان بار مجاز را رعایت کنید.

پرواز با ترکیش ایرلاین به ترکیه

بهترین پروازها به ترکیه در سال 1402، توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین انجام می گیرد. این شرکت یکی از بزرگترین خطوط هواپیمایی جهان است که طی سال های اخیر شهرت بی نظیری پیدا کرده است. ترکیش ایرلاین در اغلب روزهای هفته به ایران پروازهای رفت و برگشت دارد. کیفیت پروازهای این شرکت به اندازه ای خوب است که مسافران می توانند با خیال راحت نسبت خدماتی که توسط این مجموعه ارائه می شود، بلیت خود را خریداری کنند. 

قیمت های این ایرلاین با سایر شرکت های هواپیمایی ایران تقریباً برابر است. البته در برخی مواقع مانند روزهای پیک سال لازم است هزینه های بیشتری را بپردازید. با این حال شما می توانید با خرید بلیت های لحظه آخری در هزینه بلیت خود صرفه جویی کنید. نکته جالب این است که تمامی پروازهای ترکیش ایر به صورت چارتر هستند.

یکی از امکاناتی که این شرکت به شما ارائه می دهد انتخاب تک تک آپشن هایی است که مد نظر دارید. قبل از پرواز خود می توانید با مراجعه به سایت این شرکت و وارد کردن اطلاعات پرواز خود خدمات مورد نیاز خود را به بلیت سفرتان اضافه کنید.

مزیت دیگر این شرکت استفاده از هواپیماهای مجهز و پیشرفته است. اکثر پروازهای این هواپیمایی با هواپیماهایی مانند ایرباس و بوئینگ انجام می گیرد. از این رو صندلی های شما فضای بیشتری دارند و بابت نقص های احتمالی هنگام پرواز هیچ نگرانی نخواهید داشت.

بهترین پروازها به ترکیه

 پروازهای ترکیش ایرلاین از فرودگاه های تهران، تبریز، اصفهان و اهواز به دو فرودگاه آتاتورک و صبیحا گوکچن استانبول انجام می گیرد. این شرکت در واقع ایرلاین برتر و اول ترکیه است و در تمام جهان مشهور است. برای پرداخت هزینه بلیت این شرکت نیاز به حساب بین المللی ندارید. شما می توانید با استفاده از سایت های فروش بلیت داخلی، با کارت شتاب خود یکی از پروازهای بین المللی این شرکت را خریداری کنید. 

معرفی پرواز ایران ایر به ترکیه

شرکت هواپیمایی ایران ایر یکی از شناخته ترین ایرلاین های ایرانی محسوب می شود. شهرت این ایرلاین به خدمات متنوعی است که ارائه می دهد. همچنین پروازهای این شرکت جزو امن ترین و بهترین پروازهای خارجی محسوب می شود.

در پروازهای ایران ایر می توانید غذای خاص خود را سفارش بدهید. بنابراین اگر به غذای خاصی حساسیت دارید یا رژیم خاصی را رعایت می کنید، این شرکت به شما انتخاب های مختلفی را در این زمینه ارائه می دهد.

همچنین اگر جزو خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید یا سازمان بهزیستی هستید، تخفیف هایی برای شما در نظر گرفته شده است. مزیت دیگر این شرکت هواپیمایی این است که می توانید دریافت وسیله های خاص کمکی برای سالمندان و کودکان را هنگام خرید بلیت پرواز خود لحاظ کنید. 

پروازهای هواپیمایی ایران ایر دو نوع دارد. شما می توانید یکی از دو پرواز هما کلاس (یا همان بیزینس کلاس) و پرواز عادی (اکونومی) را انتخاب کنید. میزان بار مجاز در هواپیماهای شرکت ایران ایر ۳۰ کیلوگرم است و به ازای هر کیلوگرم بار اضافه باید مبلغی را پرداخت کنید. 

پرواز های ایران ایر در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه، از فرودگاه بین المللی امام خمینی به سمت استانبول در جریان است. اکثر پروازهای این شرکت در ساعت های اولیه روز انجام می شود. شما می توانید با خرید بلیت های پرواز ایران ایر، از خدمات جامه دان، واردات بار، صادرات بار، خدمات مربوط به تغذیه و کیترینگ، حج و پروازهای زیارتی استفاده کنید. خدمات دیگری توسط این شرکت ارائه می شود که می توانید با مراجعه به سایت این مجموعه اطلاعات لازم را به دست آورید.

هواپیماهای ایران ایر جز بهترین هواپیماهایی هستند که تاکنون به ایران وارد شده اند. به عنوان مثال ایران ایر به تازگی ۱۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۸۰ A را از شرکت ایرباس خریداری کرده است. البته هنوز امکان استفاده از این هواپیماها به دلیل نبود زیرساخت فرودگاهی فراهم نشده است.

مهمانداران و سایر خدمه پرواز این شرکت جزو آموزش دیده ترین افراد در میان همه شرکت های هواپیمایی ایرانی هستند. بنابراین اگر نسبت به برخورد کادر پرواز و خدمات رسانی هنگام پرواز دغدغه دارید، پرواز ایران ایر خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد.

بهترین پروازها به ترکیه

پرواز ماهان ایر به ترکیه

ماهان ایر یکی از مشهورترین شرکت های هواپیمایی ایرانی است. این شرکت یکی از بهترین پروازها به ترکیه را دارد. پروازهای مستقیم این شرکت به شهرهای آنکارا و استانبول است. هزینه سفر با این هواپیمایی کمی بالاتر از سایر شرکت های ایرانی است. به طور مثال قیمت بلیت رفت تهران به سمت استانبول در خرداد ۱۴۰۲ حدود ۶ میلیون تومان است.

بلیت های این هواپیمایی در دو کلاس اکونومی و بیزینس کلاس به فروش می رسد. پروازهای این شرکت هواپیمایی نیز خدماتی مانند ارائه ویلچر و کمک به توانجویان ارائه می دهند. برخلاف اغلب هواپیمایی ها که کودک بدون همراه را نمی پذیرند و سفر افراد زیر 12 سال تنها با یک سرپرست مجاز است، این شرکت امکاناتی را برای پذیرش کودک بدون همراه فراهم آورده است.

خدمات دیگری همچون ترنسفر، به همراه داشتن حیوانات خانگی و خوراک ویژه نیز در این هواپیمایی قابل ارائه است. همین موارد است که این شرکت را به یکی از محبوب ترین هواپیمایی های ایران تبدیل کرده است. البته در نظر داشته باشید که پروازهای ماهان ایر از ایران تنها به فرودگاه آتاتورک انجام می گیرد و اگر قصد دارید که به سایر فرودگاه ها مانند صبیحا پرواز کنید، بهتر است از سایر ایرلاین ها استفاده کنید.

ماهان ایر یکی از قدیمی ترین ایرلاین های ایران است. شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود با ماهان ایر، از بلیت های لحظه آخری استفاده کنید، یا اینکه در ایام خلوت سال به ترکیه سفر کنید.

در پروازهای اکونومی و بیزینس کلاس این شرکت انواع نوشیدنی های سرد و گرم و خوراکی ها در اختیار مسافران قرار می گیرد. در تهیه منو غذایی این شرکت همه سلایق و اعتقادات مذهبی و رژیم های غذایی در نظر گرفته شده است.

امتیاز خاصی که این شرکت برای مسافران در نظر گرفته این است که شما می توانید  ۳۶ ساعت قبل از پرواز، غذای خود را با توجه به رژیم و ذائقه تان سفارش دهید. همچنین در پروازهای بیزینس کلاس هواپیمایی ماهان ایر، انواع نان و شیرینی، میوه های تازه فصل، انواع نوشیدنی های گرم و سرد و دسرها مانند بستنی ارائه می شود.

یکی از نکات جالب توجه در خصوص این هواپیما راحت بودن صندلی های مسافران است. در کلاس اکونومی هواپیماهای ایرباس این شرکت، صندلی ها بزرگ تر از سایر شرکت های هوایی هستند. بنابراین طی سفر 3 ساعته خود به ترکیه آسایش بیشتری خواهید داشت.

 پرواز به ترکیه با هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج در سال 1389 راه اندازی شده است. این شرکت در میان ایرلاین های داخلی کمترین میزان تاخیر در پروازها را دارد. همچنین گفته می شود که این شرکت رکورددار طولانی ترین پرواز ایرانی نیز هست. اگر قصد دارید که به ترکیه سفر کنید، بد نیست بدانید که پروازهای این شرکت جزو پروازهای ارزان قیمت محسوب می شوند.

هواپیمایی معراج در ترکیه دفاتر فعالی دارد که در صورت هرگونه مشکل در خصوص بلیت خود می توانید به آن ها مراجعه کنید. اغلب هواپیماهای این شرکت مجهز و مدرن هستند. همچنین هواپیماهایی معراج از هواپیماهای ایرباس A300 و گاهی از ایرباس A320 در پروازهای بین المللی استفاده می کند.

پروازهای این شرکت در سه سطح اکنومی کلاس، بیزنس کلاس و فرست کلاس انجام می گیرند. البته تعداد اندکی از هواپیماهای این شرکت صندلی های فرست کلاس دارند. در پروازهای اکونومی کلاس این شرکت، فاصله صندلی ها کاملا استاندارد است. پرواز های بیزنس کلاس نیز به LCD هایی برای هر صندلی مجاز هستند و همه امکانات لازم برای مسافران فراهم است.

یکی از نکات مهم در خصوص پرواز این شرکت، میزان بار مجاز مسافران است. این هواپیمایی میزان بار مجاز هر مسافر را 20 کیلو گرم اعلام کرده است. بنابراین اگر میزان بار همراه شما از این میزان بیشتر است، بهتر است از پرواز سایر شرکت ها استفاده کنید.

بهترین پروازها به ترکیه

سفر به ترکیه با هواپیمایی ترکیش ایرلاین

تعدادی از پروازهای ایران به ترکیه، توسط هواپیمایی کیش ایر لاین انجام می گیرد. بلیت های این شرکت در دو سطح اکونومی کلاس و بیزینس کلاس به فروش می رسد. اغلب هواپیماهای این شرکت از نوع ایرباس هستند و در ساعات اولیه روز پرواز می کنند. 

این ایرلاین تنها به مقصد فرودگاه آتاتورک استانبول پرواز می کند و برای سفر به سایر شهرهای این کشور می توانید از سایر پروازها استفاده کنید. شما می توانید بلیت های این هواپیمایی را از دفاتر فروش این شرکت یا وب سایت های فروش تور و بلیت هواپیما خریداری کنید. این هواپیمایی خدمات 24 ساعته ای را برای پاسخگویی به مسافران در نظر گرفته است.

 میزان بار مجاز هر مسافر با هواپیمایی ترکیش ایر ۳۰ کیلوگرم است. همچنین ابعاد چمدان شما نباید بیش از ۱۱۵ سانتیمتر باشد. برای رزرو بلیت خارجی کیش ایر، باید گذرنامه و ویزای خود را ارائه دهید. همچنین لازم است که اعتبار پاسپورت شما از زمان شروع سفر حداقل ۶ ماه باشد.

 کیترینگ و غذاهای سرو شده در طول پروازهای این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارند و با ذائقه ایرانی کاملا هماهنگ هستند. وعده های مختلف پروازهای ایران ایر هنگام صبحانه، ناهار و شام متنوع هستند و مسافران می توانند بین دو نوع غذا شامل گوشت سفید و گوشت قرمز یکی را انتخاب کنند.

در این هواپیمایی انواع مواد اسیدی مثل سرکه و آبلیمو، مواد منفجره و آتش زا، وسایل تیز و برنده مثل چاقو، تیغ، قیچی، انواع شیشه شکستنی مثل شیشه بطری اجازه ورود به کابین پرواز را ندارند. همچنین حمل اسلحه های اسباب بازی که شبیه نمونه واقعی هستند، مواد خوراکی چسبنده مثل مربا، مایعات در حجم زیاد و هرگونه مواد خوراکی باز ممنوع است. مواد خوراکی که به داخل کابین برده می شود باید به صورت صحیح بسته بندی شده باشند یا اینکه به قسمت بار تحویل داده شوند.

پرواز به ترکیه با قشم ایرلاین

یکی از بهترین پروازها به ترکیه در سال 1402 پرواز قشم ایر است. با استفاده از پروازهای این شرکت می توانید به شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر سفر کنید. پرواز هواپیماهای قشم ایر در فرودگاه های آتاتوریک، صبیحا، ازمیر و اسپارتا انجام می گیرد.

بلیت های این ایرلاین قیمت بیشتری نسبت به سایر شرکت ها دارند. به عنوان مثال قیمت پرواز قشم ایر در اردیبهشت ۱۴02 و ۴ میلیون و 750 هزار تومان بوده است. با این حال خدماتی که این هواپیمایی ارائه می دهد کاملا متناسب با هزینه های آن است. هواپیماهای استفاده شده توسط این شرکت از نوع ایرباس ۳۲۰ است که جزو بهترین هواپیماهای ایرباس محسوب می شوند.

هنگام سفر با هواپیماهای این شرکت باید یک ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. باجه های پذیرش مسافر برای سفرهای خارجی ۶۰ دقیقه قبل از پرواز باز می شوند. اقلام مجازی که می توانید با خود داخل کابین هواپیما ببرید شامل پالتو، پتو، چتر و کیف دستی، نشریه، کتاب جیبی، دوربین عکاسی، صندلی تاشو، عصای بیمار، لپ تاپ، گهواره کودک و غذای کودک می شود.

در صورت نیاز به مراقبت مانند عدم توانایی در بالا رفتن از پله ها، ناتوانی در پیمودن مسافت و همراه داشتن ویلچر و مانند آن می توانید ۴۸ ساعت قبل از پرواز به این شرکت اطلاع دهید تا خدمات مورد نیازتان به شما ارائه شود.

هزینه بلیت این شرکت برای کودکان کمتر از ۲ سال، ۱۰ درصد قیمت بلیت بزرگسالان است. همچنین این کودکان می توانند ۱۰ کیلوگرم بار مجاز داشته باشند. مسافرین بین ۲ تا ۱۲ سال نیز ۷۵ درصد تخفیف دارند و البته حداقل بار مجاز این افراد مانند بزرگسالان ۳۰ کیلوگرم است.

بهترین پروازها به ترکیه

سفر به ترکیه با زاگرس ایرلاین

شما می توانید با خرید بلیت زاگرس ایرلاین با قیمت کمتری نسبت به سایر هواپیمایی ها به ترکیه سفر کنید. البته در نظر داشته باشید که پروازهای خارجی این شرکت هواپیمایی تنها از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود.

 برای پروازهای خارجی این شرکت باید سه ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوید. هنگام مراجعه و سوار شدن به هواپیما نیز باید بلیت و کارت شناسایی خود را همراه داشته باشید. ۳۰ دقیقه قبل از پرواز گیت ها بسته می شوند و ممکن است در صورت تعلل از پرواز خود جا بمانید. البته اگر پرواز خود را از دست بدهید، هواپیمایی زاگرس شما را در اولویت پروازهای بعدی خود قرار می دهد.

پاسپورت مسافران این شرکت هواپیمایی در زمان سفر باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین نمی توانید اقلام غیر مجاز مانند مایعات یا اشیای تیز را با خود به درون کابین پرواز ببرید. این شرکت هواپیمایی اغلب پروازهای خارجی خود را با هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ و MD انجام می دهد. از این جهت خیالتان راحت خواه بود که پرواز شما با یک هواپیمای مدرن و مجهز انجام می گیرد. میزان بار مجاز در هواپیمایی زاگرس حداکثر حداقل ۲۵ کیلو گرم برای بزرگسالان است.

هزینه بلیت برای کودکان بالای دو سال ۵۰ درصد قیمت بلیت بزرگسالان است و قیمت بلیت نوزادان زیر دوسال، ۱۰ درصد بلیت عادی است. یکی از مشکلات پرواز با هواپیمای زاگرس تاخیرهای بسیار و گاه کنسلی پروازهای آن است. بنابراین اگر برای مناسبت خاصی قصد سفر به ترکیه را دارید، یا اینکه از پرواز ترانزیت استفاده می کنید، بهتر است سایر هواپیمایی ها را در اولویت قرار دهید.

پرواز به ترکیه با هواپیمایی پگاسوس

پگاسوس یکی از ایرلاین های مشهور بین المللی است. این مجموعه به واسطه بلیت های ارزان قیمتش مشهور است. شما می توانید بلیت های این هواپیمایی را از طریق سایت های فروش بلیت خریداری کنید و هزینه آن را با کارت های عضو شتاب خود بپردازید. 

پروازهای پگاسوس در چهار کلاس بیسیک، اسنشال، ادونتج و بیزنس فلکس یا اکسترا انجام می گیرد که به ترتیب کمترین تا بیشترین قیمت را دارند. اگرچه گفته می شود که فاصله بین صندلی های این شرکت استاندارد است، اما اغلب مسافران از فاصله کم بین صندلی ها شکایت دارند.

پروازهای هواپیمایی پگاسوس بیشتر از فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول است. فراموش نکنید که پروازهای پگاسوس در ایران از نوع پروازهای چارتری هستند و امکان استرداد بلیت جز در پروازهای بیزنس کلاس وجود ندارد. همچنین در دو کلاس بیسیک و اسنشال نمی توانید صندلی خود را انتخاب کنید. 

 منوی غذایی این پرواز بسیار متنوع است و می توانید از منوی غذایی وجترین، بدون گلوتون، بدون لاکتوز و غذای معمولی انتخاب کنید. همچنین در اغلب هواپیماهای این شرکت قسمتی به نام کافه پرواز وجود دارد که می توانید با پرداخت هزینه اضافی از خوراکی های متنوع این بخش استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در خصوص هواپیمایی پگاسوس این است که بار مجاز در هر یک از کلاس های این هواپیمایی متفاوت است. میزان بار کلاس بیسیک 8 کیلوگرم به داخل کابین است و شما اجازه انتقال وسایل خود در قسمت بار هواپیما را ندارید. در سایر کلاس ها می توانید 20 کیلوگرم بار مجاز همراه خود داشته باشید. هزینه اضافه بار این شرکت 3 دلار به ازای هر کیلوگرم است. همچنین این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال گم شدن بار شما نمی پذیرد.

پرواز به ترکیه با هواپیمایی پگاسوس

سفر به ترکیه با هواپیمایی آسمان

پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان تنها در مسیر تهران استانبول انجام می گیرد. این مجموعه بیش از 30 سال قدمت دارد و بیشتر پروازهای آن با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس انجام می گیرد. سطح پرواز این شرکت در دو سطح اکونومی و بیزنس کلاس است. گفته می شود که سطح بیزنس کلاس آن در بین شرکت های ایرانی زبان زد است. غذای ارائه شده در پروازهای این شرکت نیز بسیار بالاست و کلیه استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی را دارد.

 پرواز این شرکت به صورت مستقیم است. شما می توانید با مراجعه به دفاتر فروش بلیت این شرکت ارزانترین بلیت را در مسیر تهران استانبول پیدا کنید. به عنوان مثال در خرداد سال 1402 قیمت بلیت این شرکت حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

برای سفر به ترکیه با هواپیمایی آسمان باید سه ساعت قبل از پرواز خود در فرودگاه حاضر شوید. گیت های پرواز این ایرلاین 45 دقیقه قبل از پرواز بسته می شود. همچنین اگر دچار معذوریت پزشکی هستید باید حتما اجازه پزشک خود برای پرواز را ارائه بدهید. میزان بار مجاز هواپیمایی آسمان به این صورت است که هر مسافر می تواند با خود یک ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم را به داخل هواپیما ببرد. وزن مجاز وسایل شما در قسمت بار نیز  30 کیلو گرم است. 

پرواز با سایر شرکت های بین الملی به ترکیه 

برخی دیگر از ایرلاین های خارجی مانند ایرلاین کویت، هواپیمایی امارات، اتحادیه، اینفلوت و هواپیمایی قطر نیز از ایران به سمت ترکیه پروازهایی را تدارک دیده اند. برای رفتن به ترکیه با اغلب این شرکت ها باید پرواز غیر مستقیم داشته باشید. همچنین این پروازها به صورت روزانه انجام نمی گیرند و فقط در مواقع خاص می توانید از آن ها استفاده کنید.

 نکته مهم در خصوص این پروازها به هزینه های سنگین آن ها باز می گردد. اغلب این شرکت های هواپیمایی بر اساس خدماتی که ارائه می دهند، هزینه ای چند برابر ایرلاین های ایرانی را دریافت می کنند. توصیه می شود کسانی بلیت این شرکت ها را خریداری کنند که سفرهایی با چند توقف دارند.

جمع بندی

زیبایی، شباهت فرهنگی و ارزان قیمت بودن سفر به ترکیه باعث شده که این کشور یکی از مقاصد مورد توجه ایرانیان باشد. ترکیه همچنین جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که هر ساله گردشگرانی را به سمت خود جذب می کند.

شرکت های هواپیمایی داخلی همچون ماهان ایر، ایران ایر ایران ایر، پگاسوس، کیش ایر، قشم ایر، آسمان، زاگرس و معراج از ایران به ترکیه پرواز مستقیم دارند. پروازهای داخلی ایران به ترکیه در هر روز، در ساعات مختلف شبانه روز انجام می گیرد. شما می توانید با اطلاع از نحوه خدمات رسانی و عملکرد این شرکت ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین برخی از ایرلاین های خارجی مانند ترکیش ایر و پگاسوس پروازهایی را به مقصد ترکیه تدارک دیده اند. اغلب این پروازها به صورت چارتری و مستقیم هستند. با این حال این پروازها گران تر هستند و گاه خدمات آن ها از ایرلاین های داخلی به مراتب کمتر است. در این مقاله بهترین پروازهای تهران به ترکیه در سال ۱۴۰۲ را معرفی کردیم. همچنین مقایسه هایی در خصوص کیفیت غذا، فاصله صندلی ها، عملکرد کادر پرواز، قیمت بلیت و میزان بار مجاز انجام شد تا بتوانید در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

اپیزود ۱۳-۱: ایران گردی کشور بریتانیا سفرنامه برزیل الماسهای آفریقایی

1 دیدگاه از کاربران

  1. عالی بود بنیامین جان. من خیلی دوست دارم یه سفر با شما داشته باشم به اروپا.

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد