سفر در تابستان

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کدام شهرها می توانند باشند؟ فصل زیبای تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، طبیعت سرسبز و دل انگیز و تعطیلات مدارس و دانشگاه ها، یکی از بهترین فصل های سال برای سفر است. در فصل تابستان هوا در کشور ما گرم است اما می توانیم برخی مناطق را در کشور پیدا کنیم که در این فصل آب و هوای مطبوع و معتدلی دارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم بهترین شهرهای ایران در این فصل را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

تابستان در ایران

کشور ما ایران به دلیل ابعاد جغرافیایی گسترده فلات مرتفع اش، دارای مناطق کویری، نیمه کویری، کوهستانی و جلگه های بسیار حاصلخیز است. در ایران ما می توان تنوع آب و هوایی گسترده ای را مشاهده کرد. این تنوع آب و هوایی از ایران یک کشور چهار فصل ساخته است که در جهان یک موقعیت کم نظیر و حتی بی نظیر دارد.

ایران چهار فصل و زیبا هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده و آن ها را با زیبایی های خود به وجد می آورد. در تابستان هوای ایران به دلیل وجود بیشترین تعداد روزهای آفتابی در سال، گرم و خشک است. برخی مناطق ایران در این فصل بسیار گرم می‌شوند و دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. اما در برخی مناطق، مانند شمال ایران، هوا خنک و مطبوع است و می‌توان برای گردش و تفریح به این مناطق سفر کرد.

در فصل تابستان بسیاری از مردم به مناطق کوهستانی می‌روند تا از طبیعت زیبا و هوای خنک لذت ببرند. همچنین شهرهای ساحلی شمال ایران نیز جزء مقاصد محبوب برای سفر در تابستان به شمار می آیند. با این حال به دلیل شدت آفتاب و گرما، پوشیدن لباس‌های مناسب و استفاده از کرم ضد آفتاب و نوشیدن مایعات کافی برای آب رسانی به بدن، ضروری است.

سفر در تابستان به مناطق کوهستانی

سفر در تابستان به مناطق کوهستانی

همانگونه که پیش تر گفته شد در فصل تابستان بسیاری از مردم مناطق کوهستانی را برای گردش خود انتخاب می کنند. مناطق کوهستانی در فصل گرما آب و هوای مطبوع و خنکی دارند و از این رو طرفداران زیادی را به سوی خود جذب می کنند. از جمله مناطق کوهستانی ایران می توان به دامنه های البرز، زاگرس و مناطق کوهستانی شمال غرب ایران اشاره کرد. گردشگران زیادی در فصل تابستان این مناطق کوهستانی را انتخاب کرده و اقدام به کمپ زدن می کنند و از پیاده روی های طولانی در این مناطق خنک و جذاب لذت می برند.

سفر در تابستان به شهرهای ساحلی

شهرهای ساحلی نیز جزء مقاصد محبوب برای سفر در تابستان هستند. این شهرهای ساحلی در ایران شامل شهرهای حاشیه دریای خزر و عمان و نیز خلیج فارس می شوند. شنا و شیرجه در حاشیه امن دریا از جمله تفریحات پرطرفدار در تابستان به شمار می آیند. در فصل تابستان و گرمای آن شناور بودن در آب خنک و تماشای مناظر بی بدیل از جمله لذت بخش ترین و جذاب ترین تفریحات ممکن برای ما ایرانی ها می تواند باشد.

سفر در تابستان جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری خاص 

ایران ما یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا به شمار می آید و پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی بکر است. حال در فصل تابستان و تعطیلات می توان به تمام این جاذبه های گردشگری یگانه در دنیا مراجعه کرده و خاطره سازی کنیم. بر این اساس یکی دیگر از تفریحات تابستانی ما ایرانی ها و حتی افرادی که از خارج به ایران می آید می تواند سر زدن به این مناطق گردشگری و تاریخی باشد. 

سفر در تابستان

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

برخی از دوستان ترجیح می دهند که در فصل گرم و زیبای تابستان به شهرها و مناطق سردسیری کشورمان که در زمستان نمی توان به دلیل سرمای شدید از آنها بازدید کرد، بروند. اما عده ای دیگر هم هستند که از هوای گرم لذت می برند و شهرهای گرمسیری را ترجیح می دهند تا بتوانند از ورزش ها و تفریحات تابستانی در آن شهرها که منحصر به این فصل است، استفاده کنند. 

سفر در فصل سرسبز تابستان می تواند تجربه ای متفاوت و خاطره انگیز و بسیار دلنشین برای شما رقم بزند. اما برای این که سفری دل انگیز داشته باشیم در ابتدای برنامه ریزی های خود باید بدانیم که بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کدام شهرها هستند. با فهم این مطلب به راحتی می توانیم ادامه برنامه ریزی های خود را انجام داده و با کوله باری پر راهی سفری خاطره انگیز شد.

شیراز 

یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان شیراز زیبا است. شهر شیراز در فصل تابستان آب و هوای مطبوعی دارد و در کنار طبیعت بکر خود شما را می تواند با زیبایی های تاریخی فراوانی از ایران کهن آشنا کند. اگر قصد دارید در تابستان به شیراز سفر کنید برای برنامه ریزی بهتر باید جاهای دیدنی و تاریخی و گردشگری این شهر را لیست کرده و بنویسید تا در طی سفر تان چیزی از قلم نیافتد. از جمله مکان های دیدنی شهر شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باغ ارم
  2. دره زیبای بهشت گم شده
  3. گردشگاه هفت برم
  4. باغ جنت
  5. باغ عفیف آباد
  6. سرای مشیر
  7. مقبره سعدی و حافظ
شیراز در تابستان

مشهد 

شهر مشهد یکی دیگر از مقاصد گردشگری در طول فصل تابستان است. این کلانشهر بزرگ از جاذبه های مذهبی و تفریحی فراوانی برخوردار است. در فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس ما زمان زیادی در اختیار داریم تا یک دل سیر به این شهر عزیز سفر کرده و زیارتی کنیم و حال دلمان خوب شود. این شهر در تابستان آب و هوای خوبی دارد و می تواند میزبان فوق العاده برای سفرهای تابستانی باشد. از جمله جاهای دیدنی شهر مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شاندیز
  2. طرقبه
  3. آرامگاه فردوسی
  4. پارک علمی
  5. پارک ملت
  6. کوهسنگی
  7. روستاهای زیبای ییلاقی
  8. پارک های آبی مدرن

اردبیل 

تا به حال یک تابستان سرد را تجربه کرده اید؟ بله درست شنیدید یک تابستان سرد با بخاری و وسایل گرمایشی. اگر چنین حسی را تا به حال نداشتید ما به شما توصیه می کنیم تا در فصل تابستان سری به شهر اردبیل و شهرهای اطراف آن مانند مشکین شهر و نمین و سرعین بزنید. این شهر در تابستان آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و با جاذبه های گردشگری فراوان خود می تواند سفری خاطره انگیز و خنک را برای شما و عزیزانتان رقم بزند. از جاذبه ها و مکان های دیدنی شهر اردبیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دریاچه شورابیل
  2. جنگل فندوق لو
  3. آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی
  4. رودخانه بالیقلوی چای
  5. گردنه حیران 
اردبیل در تابستان

تبریز 

یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان تبریز زیبا است. این شهر هم مانند اردبیل در تابستان آب و هوای خنکی دارد و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به سوی خود جذب می کند. با سفر به شهر تبریز علاوه بر گردشگری و طبیعت گردی می توانید در این شهر تاریخی قدم بزنید و محصولات چرمی درجه یک بخرید. از جمله جاهای دیدنی در شهر تبریز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برج ساعت
  2. مسجد کبود
  3. ارگ علیشاه یا ارگ تبریز
  4. مقبره شعرا
  5. حمام تاریخی نوبر
  6. بازار تبریز با قدمت بی نظیرش
  7. موزه آذربایجان
  8. موزه استاد شهریار

ارومیه

از شهرهای کوهستانی شمال غرب ایران نباید ارومیه زیبا را از قلم انداخت. شهر ارومیه در شمال غرب ایران و در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این شهر از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهری استراتژیک برای ایران عزیز ما به شمار می آید. شهر ارومیه از جاذبه های گردشگری زیر برخوردار است: 

  1. بازار تاریخی ارومیه
  2. عمارت سه گنبد
  3. کلیسای ننه مریم
  4. مسجد جامع
  5. آبشار شملکان
ارومیه در تابستان

همدان 

یکی از بهترین زمان های ممکن برای سفر به همدان فصل تابستان است. همدان شهری کوهستانی با طبیعتی مثال زدنی است که در فصل تابستان زیبایی های صد چندانی را به نمایش می گذارد. بنابراین اگر می خواهید با یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان آشنا شوید این شما و این هم شهر تاریخی و بی بدیل همدان. از جمله مکان های گردشگری شهر همدان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. غار علیصدر
  2. آرامگاه بابا طاهر عریان
  3. آرامگاه بوعلی سینا
  4. تپه هگمتانه
  5. شهر زیر زمینی سامن
  6. میدان امام همدان
  7. موزه های بی نظیر همدان
  8. مجموعه گنج نامه
  9. تپه عباس آباد
  10. گنبد علویان

زنجان 

بهترین زمان ممکن برای سفر به شهر زنجان تابستان تا پاییز است. در این دوره زمانی هوای زنجان خنک و خشک است و بارش های زیادی ندارد. بنابراین می تواند میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد. در این دوره زمانی باغ ها و طبیعت زنجان به زیباترین شکل خود در می آیند و می توانند سوژه عکاسی خوبی باشند. از جاهای زیبا و دیدنی زنجان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بازار سنتی زنجان
  2. مسجد جامع
  3. مجموعه تاریخی ائل داغی
  4. خانه ذوالفقاری
  5. دودکش جن در ماهنشان زنجان
زنجان در تابستان

فیروزکوه تهران 

تهران بی شک یکی از شهرهای زیبای ایران است و فیروز کوه هم زیبایی های تهران قدیم را هنوز در خود نگه داشته است. شهر فیروز کوه در فصل تابستان می تواند یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر و خوش گذرانی باشد. این شهر در تابستان آب و هوای خنکی دارد و جاذبه های گردشگری فراوان این شهر سالانه افراد زیادی را از استان ها مجاور به فیروز کوه می آورد. از جمله زیبایی های شهر فیروز کوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. روستای زیبای زرین دشت
  2. انواع رودخانه های پرآب و زیبا
  3. چشمه آب معدنی تنگه واشی و خمده
  4. قلعه های فراوان
  5. کاروانسراهای تاریخی
  6. امام زاده های مقدس
  7. گوردستان های قدیمی

چهارمحال و بختیاری 

استان چهارمحال و بختیاری مرتفع ترین استان ایران است. این استان در دامنه زاگرس قرار گرفته است و به همین دلیل طبیعتی بکر و باور نکردنی دارد. آب و هوای تمیز و مطبوع این استان در تابستان جذاب تر و دل نشین تر می شود و ما می توانیم با سفر به این استان تابستانی خنک را تجربه کنیم. پس این شواهد نشان می دهد که یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان همین چهارمحال و بختیاری است. از جاهای دیدنی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آبشار دره عشق
  2. آبشار پیره غار
  3. تالاب گندمان
  4. تالاب چغاخور
  5. غار چما
  6. دشت لاله های واژگون
  7. غار سراب
  8. چشمه دیمه
  9. چشمه کوهرنگ
دشت لاله های واژگون

استان های حاشیه خزر 

استان های گیلان، مازندران و گرگان در کنار طبیعت بی نظیری که دارند می توانند تابستان های خوبی را برای شما رقم بزنند. برای این که خنکای این شهرها را بیشتر تجربه کنید پیشنهاد می کنیم جاهای گردشگری زیر را حتماً در برنامه سفر خود قرار داده و دیدن کنید:

  1. ماسال
  2. دیلمان
  3. تالش
  4. آلادشت
  5. روستای فیب لند
  6. جهان نما

جزیره کیش 

کیش زیبا با آب و هوای گرم خود در تابستان یکی از بهترین مقاصد سفر در ایران است. این جزیره با شن‌های سفید، پارک‌های عظیم، فرودگاه بین‌المللی و خوردنی‌های لذیذ، ساحل بسیار زیبا و تفریحات آبی برای گردشگران به شدت جذاب است. در سفر خود به جنوب ایران جزیره های خلیج فارس را فراموش نکنید. 

جزیره قشم 

یکی دیگر از بهترین مناطق ایران عزیزمان برای سفر در تابستان، جزیره قشم است. دیدنی‌ های این جزیره بسیار بی‌ نظیر و منحصر به فرد هستند. از جمله زیبایی های قشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دره ستارگان قشم
  2.  تنگه چاه کوه
  3.  ساحل زیبا و بکر قشم
قشم در تابستان

لرستان 

استان لرستان نیز یکی دیگر از استان های ایران است که در فصل تابستان میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است. این استان دارای طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع است. از مکانهای دیدنی لرستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  قلعه فلک الافلاک
  2.  گرداب سنگی
  3.  پل شکسته
  4.  آبشار بیشه
  5.  دریاچه کیو
  6.  منطقه مخمل کوه و دره بسیار زیبا و خاص شیرز

در این مقاله به طور مفصل در مورد بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان صحبت کردیم. البته در فصل تابستان همه جای ایران حتی مناطقی که بسیار گرم هستند زیبایی های خاص خود را دارند. شما برای لذت بردن از سفر باید سعی کنید از زیبایی های هر شهر و دیار نهایت استفاده را ببرید. 

توصیه ما به شما این است که در هنگام سفرهای تابستانی ایمنی سفر را جدی بگیرید. به خصوص در هنگام رانندگی سعی کنید قوانین و مقررات را رعایت کنید و با آرامش سفر کنید. همچنین در حفظ و نگهداری آثار تاریخی و طبیعی کوشا باشید.

سایت بنیامین مارکو برای شما سفری ایمن، خوش و خاطره انگیز را آرزو می کند. فراموش نکنید در بخش سفرنامه از خاطراتتان برای ما بنویسید.

اپیزود ۲-۱ :به دنبال رنگ و بوی هند-سفری به دنیای فرهنگ و غذای هندی کشور لیختن اشتاین راهنمای بین المللی طبیعت گردی اردبیل اردشیر نوعی @Ardeshir_nouei الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد