اپیزود ۱۳-۱: ایران گردی

اپیزود ۱۳-۱: ایران گردی

امتیاز این مطلب : 5

یادمون باشه هیچ چیز به اندازه سفر کردن نمی تونه انسان را خلاق و ‌دانا کنه .

در این اپیزود از پادکست به موضوع ایران گردی و طبیعت گردی پرداختم ، و کلی اطلاعات ریز ‌درشت از مسیر‌ها تا اقامتگاه‌ها به شما دادم،

اول اینو بگم که ایران با پیشینه و تاریخ غنی در کنار موقعیت جغرافیایی چهار فصل خود، جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است؛ دیدنیهای بی‌نظیری که میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از آن‌ها دیدن می‌کنند. در ادامه شما را با برخی از بهترین جاهای دیدنی ایران در استان‌های مختلف کشور آشنا خواهیم کرد که بیشتر آن‌ها در فهرست آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند؛ آثار تاریخی و طبیعی حیرت‌انگیزی که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای به‌یادماندنی برای شما رقم خواهد زد و این اپیزود از پادکست بنیامین مارکو کلی اطلاعات باحال درباره #سفر به شما خواهد داد.

 

لینک اینستاگرام

instagram.com/Benyamin.Marco

 

 

ایران گردی |کشف جاذبه‌های ناشناخته

 

شاید بسیاری از مردم تصور کنند که ایران گردی به اندازه سفر به دیگر کشورها جذاب نیست. اما واقعیت این است که با وجود همه مشکلات مانند کیفیت پایین خدمات اقامتی و رفاهی و همچنین کیفیت نامطلوب جاده ها ایران همچنان یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به دلیل قدمت تاریخی و پهناور بودن تعداد فراوانی از جاذبه های تاریخی و طبیعی را در خود جای داده است.
ایران کشوری چهارفصل است به صورتی که همزمان که بخش های از این کشور پوشیده از برف است در بخش های دیگری از آن می توان در کنار دریا آفتاب گرفت.
ایرانگردی به میدان نقش جهان یا تخت جمشید و کاخ گلستان محدود نمی شود. هر شهر از ایران صدها جاذبه کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. ایران میزبان طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری است، از بازارهای شلوغ تهران گرفته تا باغ های زیبا و آرام شیراز.

 

جاذبه های ناشناخته ایران را کشف کنید

برای ایران گردی نباید خود را محدود به شهرهای معروف بزرگ بکنید. استان سیستان بلوچستان با مردمی خونگرم و مهربان یکی از مقاصدی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که این استان کهن زادگان بزرگترین شخصیت افسانه ای ایران یعنی رستم است.

 

کرمان نگین کویر ایران با دشت هایی که تنها مشابه آن را می توان در کره مریخ مشاهده کرد یکی دیگر از استان هایی است که هر ایرانگردی باید سری به آن بزند.
لرستان، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و سمنان از دیگر جاذبه های کمتر شناخته شده ایران است که هر کدام به اندازه چند کشور خارجی جاذبه تاریخی و طبیعی را در خود جای داده اند.
برای سفر به این استان ها نه نیازی به ویزا دارید و نه تورهای گران قیمت. شاید امکانات این استان ها قابل مقایسه با کشورهای توریستی و یا کلان شهرهای خودمان نباشد اما باور کنید که زیبایی‌های آن‌ها شما را شگفت زده خواهد کرد.
طبیعت بکر چهارمحال و بختیاری چیزی کم از طبیعت سوئیس ندارد و یا زیبایی های کوهستان های کردستان حتی بیش از کوه‌های آلپ است.

 

برای ایران گردی کافی است عزمتان را جزم کنید و سطح توقعتان از امکانات را پایین بیاورید تا بتوانید از تاریخ و طبیعت بی نظیر کشورمان لذت ببرید.

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان ایران سفرنامه آذربایجان الماسهای آفریقایی

1 دیدگاه از کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد