حمل و نقل عمومی در تایلند

حمل و نقل عمومی در تایلند

یکی از سوالات گردشگران و مسافرانی که به تایلند سفر می کنند به سیستم حمل و نقل تایلند و هزینه های آن مربوط می شود. خوشبختانه کشور تایلند یکی از بزرگترین و مدرن ترین سیستم های حمل و نقل عمومی شرق آسیا را دارد و به همین خاطر به یکی از محبوب ترین نقاط توریستی جهان تبدیل شده است. در ادامه وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند را معرفی خواهیم کرد.

 

  • توک توک

یکی از جالب ترین وسایل حمل و نقل عمومی تایلند توک توک ها هستند که معمولا توسط افراد بومی مورد استفاده قرار می گیرند. توک توک یک موتور سه چرخه است که برای مسافت های کوتاه استفاده می شود. در برخی از نقاط شهر هزینه توک توک ها نسبت به تاکسی ها گران تر هستند.

 

  • تاکسی 

یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور به شمار می آیند. کرایه تاکسی ها در تایلند با توجه به مسافت طی شده و از طریق تاکسی متر محاسبه می شود. 

 

  • تاکسی موتوری

نوع دیگری از وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند می توان به تاکسی موتوری اشاره کرد. کرایه تاکسی موتوری با توجه به مسافت طی شده محاسبه می شود اما به این خاطر که نسبت به تاکسی ها سرعت بالاتری دارند اکثر افراد بومی یا گردشگران از این وسیله جهت رفت و آمد در نقاط مختلف شهر استفاده می کنند.

 

  • اتوبوس

بانکوک پایتخت تایلند دارای بزرگترین سیستم اتوبوس رانی کشور است. اتوبوس های تایلند بسیار مجهز و VIP طراحی شده اند و به 2 صورت برون شهری و درون شهری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • قطار هوایی BTS

یکی از مدرن ترین سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور به شمار می آید. قطار هوایی بانکوک مقرون به صرفه ترین و سریع ترین وسایل حمل و نقل شناخته می شود که مسافران را در سریع ترین زمان ممکن به نقاط مورد نظر شهر می رساند.

 

  • مترو

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند متروها هستند. مترو بانکوک بزرگترین سیستم حمل و نقل زیر زمینی تایلند است. مترو تایلند شامل 18 ایستگاه و به طول 20 کیلومتر است.

 

  • هواپیما

یکی دیگر از سریع ترین و راحت ترین وسایل حمل و نقل در تایلند به شمار می آید. استفاده از هواپیما برای افرادی که می خواهند در زمان خود صرفه جویی کنند و در سریع ترین زمان به نقاط و شهرهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند گزینه ایده آلی است.

اپیزود ۲۰: اسکاندیناوی کشور آندورا سفرنامه ایروان الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد