Public Transportation in Canada

حمل و نقل عمومی در کانادا

یکی از موارد مهمی که پیش از سفر به کانادا لازم است بررسی نمایید، سیستم حمل و نقل عمومی این کشور است. مطمئناً جهت بازدید از مکان های گردشگری کشور کانادا و رفت و آمد به شهرهای مختلف این کشور نیاز دارید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته برخی افراد ترجیح می دهند از خودرو شخصی استفاده کنند اما اگر با محدودیت مالی جهت اجاره خودرو شخصی رو به رو هستید یا قصد دارید هزینه های سفر و رفت و آمدتان را مدیریت کنید، لازم است با وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا آشنا شوید.

 

  • هواپیما

کشور کانادا یکی از بزرگترین کشورهای قاره آمریکای شمالی به شمار می آید به همین خاطر بسیاری از گردشگران و مردم محلی جهت رفت و آمد به شهرهای مورد نظر خود از هواپیما استفاده می کنند. در کشور کانادا فرودگاه های بین المللی بسیاری وجود دارد که از این فرودگاه ها پروازهای مستقیم به شهرهای تورنتو، اتاوا، مونترال، ونکوور، کلگری و وینی پگ و برخی از شهرهای اروپا، آسیا و آمریکا صورت می گیرد.

 

  • قطار

راه آهن ملی کانادا Canadian National Railway بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی این کشور به شمار می آید. شبکه راه آهن ملی کانادا این کشور را به برخی از ایالت های غرب آمریکا و هم چنین ایالت های جنوبی آمریکا متصل می کند. بسیاری از گردشگران و مردم کانادایی از حمل و نقل ریلی برای مسافرت های برون شهری و درون شهری خود استفاده می کنند.

 

  • اتوبوس

اتوبوس ها یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا به شمار می آیند. اگر می خواهید هزینه های رفت و آمدتان را مدیریت کنید، استفاده از اتوبوس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بزرگ‌ ترین سیستم اتوبوسرانی کشور کانادا در شهر تورنتو واقع شده است.

 

  • قایق

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا می توان به قایق ها اشاره کرد. در برخی از مناطق ساحلی کانادا قایق هایی با نام قایق فری جهت انتقال مسافران و وسایل نقلیه قرار گرفته است.

 

  • مترو

یکی از پیشرفته ترین و محبوب ترین وسایل جابجایی در این کشور به شمار می آید. شهر تورنتو بزرگترین سیستم حمل و نقل زیر زمینی کانادا را دارد. مترو تورنتو شامل 4 خط و 75 ایستگاه است. 

 

  • تاکسی

یکی دیگر از رایج ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در کشور کانادا محسوب می شود. کرایه تاکسی ها با توجه به تعداد مسافرین و مسافت طی شده محاسبه می شود.

 

  • دوچرخه

اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید، می توانید جهت رفت و آمدهای روزانه خود از این وسیله نقلیه استفاده کنید و در کنار صرفه جویی در هزینه های سفر خود از رکاب زدن در خیابان های زیبا و تماشایی لذت ببرید.

اپیزود ۶-۱: درباره سفرهای تنهایی شهر پراگ سفرنامه دبی الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد