Essential travel information to Africa

اطلاعات ضروری سفر به آفریقا

امتیاز این مطلب : 4

قبل از سفر به قاره آفریقا باید بدانید که این قاره بسیار پهناور است و نمی توان همه کشورهای این قاره را باهم مقایسه کرد. بعضی کشورهای آفریقایی مانند سودان و سومالی مقاصدی بسیار خطرناک برای گردشگران هستند و سفر به این کشورها بدون راهنمای مناسب عقلانی نیست.
قاره آفریقا تنوع زیستی بسیار بالایی دارد و با وجود تعدادی از بزرگترین پستانداران جهان سفر به این قاره بدون حضور افراد محلی خبره می تواند مرگبار باشد.

فساد اداری در این قاره بسیار بالاست بنابراین بهتر است قبل از سفر تمامی مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید تا طعمه اخاذی کارمندان فاسد دولتی نشوید.شاید فکر کنید دارید به آفریقای گرم می روید اما برعکس باید لباس های گرم بردارید. بله! آفریقا می تواند بسیار سرد هم باشد.

 

لوازم و وسایل ضروری برای سفر

  • قبل از سفر به قاره آفریقا و گردش در اکثر کشورهای آن را دارید، بهتر است که به یک کوله پشتی کفایت کنید. در واقع بهتر است قید چمدان را بزنید. این کشور برای آوردن چمدان اصلاً مناسب نیست و با کوله پشتی دیگر نیازی به نگرانی برای گم شدن چمدانتان ندارید.
  • برای وسایلی که بر می دارید هرچه کمتر، بهتر! را فراموش نکنید. سعی کنید کمترین لباس ممکن را بردارید و آن دست لباس هایی را انتخاب کنید که به راحتی شسته و خشک می شوند. همچنین سبک هستند و چروک نمی شوند.
  • یک پیراهن آستین دار و شلوار بلند برای محافظت در برابر آفتاب و حشرات موذی با خود داشته باشید. خانم ها بهتر است لباس های پوشیده و مناسب بردارند. پوشیدن لباس های خیلی باز در بیشتر کشورهای آفریقا می تواند دردسر ساز باشد.
  • کرم ضد آفتاب و کلاه را فراموش نکنید.
  • سعی کنید بیسکویت ها یا شکلات هایی پر مغز یا تنقلاتی که انرژی زا باشند را با خود داشته باشید. چرا که ممکن است در سفر به قاره آفریقا دیر وقت به هتل یا محل اقامت خود برسید.
  • داشتن کتاب برای زمان های بیکاری می تواند سرگرم کننده باشد زیرا قطع شدن برق و احتمال خالی شدن شارژ موبایل در این قاره زیاد است.
  • با خود هد لایت بردارید. داشتن یک هد لایت در قاره ای که برق زیاد قطع می شود بسیار مفید است.
  • یک کیف کمک های اولیه کوچک هم با خود داشته باشید. امکانات درمانی در بسیاری از کشورهای این قاره ضعیف است. همچنین در دل طبیعت دسترسی به دکتر بسیار سخت است.

 

لوازم الکترونیکی مورد نیاز

  • قبل از سفر به قاره آفریقا بهتر است وسایل الکترونیکی خود را چک کنید و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • برای سفر به قاره آفریقا بهتر است که به هیچ عنوان با خود گوشی های هوشمند گران قیمت نبرید. بهتر است یک گوشی ساده ارزان بردارید یا هنگامی که وارد آفریقا شدید از مغازه هایی که در اطراف خود پیدا می کنید، یک گوشی تلفن با سیم کارت خریداری کنید. اکثر شرکت ها در این قاره سیم کارت هایی رایگان یا بسیار ارزان را در اختیار شما قرار می دهند.
  • اگر می خواهید عکاسی کنید، بهتر است که یک دوربین کوچک با خود بردارید. دوربینی که به راحتی در جیب شما جای بگیرد. برداشتن یک کارت حافظه دوم برای دوربین هم حرکتی هوشمندانه خواهد بود. اگر دوربینتان ضد آب بود که چه بهتر!
  • با خود یک USB به همراه داشته باشید تا از دیگر مسافران عکس هایی را که می خواهید بگیرید.
  • یک ساعت ارزان اما ضد آب با خود بردارید. با برداشتن ساعت دیگر نیاز نیست که برای دیدن زمان گوشی خود را از جیبتان بیرون بیاورید.
  • با خود آداپتور برق را بردارید اگر مطمئن نیستید که دقیقاً به کجا سفر می کنید، یک آداپتور جهانی بردارید. اگر یک سه راهی بردارید، می توانید برای شارژ چند وسیله به طور همزمان از آن استفاده کنید.
    داشتن پاور بانک هم در این قاره بسیار مفید است.

 

پول و وسایل قیمتی

  • قبل از سفر به قاره آفریقا زیور آلات خود را در جایی امن در خانه بگذارید قطعاً شما در سفر به آفریقا به زیورآلات احتیاجی نخواهید داشت.
  • هرگز پول و کارت های اعتباری خود را در یک مکان نگذارید. سعی کنید از کیف ها و جیب های مخفی استفاده کنید و پول و کارت های بانکی خود را در جیب های جداگانه بگذارید. مقداری از پول های خود را نیز در کوله پشتی خود نگه دارید. تا اگر از شما دزدی شد حداقل در جای دیگری پول با خود داشته باشید و درمانده نشوید.
  • همیشه دقت داشته باشید که در جیب خود پول نقد کافی به همراه داشته باشید. تا برای خریدن یک سوغاتی در وسط یک بازار لازم نباشد کل کوله پشتی خود را باز کنید تا پول بردارید.

 

واکسن و مواد غذایی

  • از غذاهای محلی تا جایی که می توانید بخورید. در واقع بهترین گزینه ها و سالم ترین گزینه ها می تواند غذاهای محلی هر منطقه باشد. البته در این راه از راهنما کمک بگیرید.
  • اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی در طول روز آب می خورید. احتمال این که زیاد پیاده روی کنید و عرق زیاد بریزید اما آب به اندازه کافی ننوشید. در نتیجه ممکن است که به کم آبی دچار شوید. در این مورد بسیار مراقب خود باشید.
  • حتماً با خود کرم ضد پشه به همراه داشته باشید. اگر به کشورهایی سفر می کنید که مالاریا در آنجا شایع است حتماً اقدامات اولیه را از قبل انجام دهید.
  • واکسن هایی را که برای هر کشور در آفریقا لازم است زده شود مخصوصاً تب زرد را بررسی کنید و حتماً قبل از شروع سفر آن ها بزنید.

 

توصیه هایی برای خرید در قاره آفریقا

قبل از سفر به قاره آفریقا این نکته را فراموش نکنید که این قاره و مردمان مهربانش از فقیرترین انسان های روی زمین هستند بنابراین هنگام خرید دست و دلباز باشید و چانه نزنید.
اگر می خواهید اجناس بهتری را در بازارهای آفریقا پیدا کنید باید صبح زود به بازار بروید.

 

توصیه های عمومی

  • با خود دستمال توالت بردارید. اگر چه یکی از خوبی های سفر به قاره آفریقا داشتن تجربه های تازه است اما گاهی کمی بهداشت به شما آرامش می دهد. همچنین اگر به وسیله بهداشتی دیگری فکر می کنید که نیاز پیدا خواهید کرد برای اطمینان بیشتر آن را در کوله پشتی خود بگذارید.سعی کنید برای چمدان، پرواز و داروهای پزشکی بیمه بگیرید.
  • سعی کنید از تمام اسناد مهمی که با خود به همراه بر می دارید، چند نسخه کپی تهیه کنید. داشتن کپی رسمی یا تأیید شده هم فکر بدی نیست.
    حواستان به تاریخ انقضای ویزا و دیگر مدارک باشید.
  • ترس را کنار بگذارید و بدون قضاوت به این قاره شگفت انگیز سفر کنید.
  • اخبار منفی درباره قاره سیاه همیشه بیش از اخبار مثبت است در حالی که بر اساس تجربه گردشگران این قاره تجربه ای منحصر به فرد و شیرین در حوزه سفر و گردشگری است.

 

اپیزود ۲۰: اسکاندیناوی کشور مصر سفرنامه پرو الماسهای آفریقایی

2 دیدگاه از کاربران

  1. دمت گرم بنیامین مارکو، باحالی داداش
    بیشتر در مورد هر کشور آفریقائی بنویس لطفأ
    هر کدام جداگانه، در مورد کسب و کار هم نظرت را بنویس، کجا چی خوبه، چی خوب نیست و… الا آخر.
    ممنونم از لطفت، با صفا، برنامه های تو را دیده ام، باحالی به علی.

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد