دانستنی های جالب درباره قاره اروپا

دانستنی های جالب درباره قاره اروپا

دانستنی های جالب درباره قاره اروپا کم نیست. این قاره محل شکل گیری بعضی از بزرگترین تمدن های بشری است تاریخ آن همواره پر تلاطم بوده است. این قاره خانه بسیاری از دانشمندان بزرگ بوده است و اختراعات زیادی در این قاره برای اولین بار پا به عرصه وجود گذاشته است. با این که هیچ جداسازی زمینی ای بین آسیا و اروپا وجود ندارد اما ملاحظات سیاسی که همیشه نقشی اساسی در اروپا بازی می کند، اروپا را همیشه قاره ای جداگانه در نظر گرفته است. وقایعی که در اروپا اتفاق افتاده پایه و اساس بسیاری از تمدن های غربی شده است بعضی از این وقایع مهم شامل تأثیر عمیق یونان باستان بر روی تمدن های غربی است که باعث به وجود آمدن فرد گرایی و فرهنگ دموکراتیک در کشورهای اروپایی شده است.

اروپا دومین قاره کوچک جهان و پس از آسیا و آفریقا سومین قاره پر جمعیت جهان است. جمعیت این قاره تقریباً ۸۵۷ میلیون نفر است که ۱۱ درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می دهد. با این که روسیه به عنوان بزرگ ترین کشور اروپا محسوب می شود اما این می تواند درست نباشد چون بخشی از روسیه در آسیاست. اروپا از ۵۰ کشور مختلف تشکیل شده و مسکو و لندن از پرجمعیت ترین شهر های آن هستند.

 

  • ایسلند هیچ حشره ی ندارد

با این که بیش از 3000 نوع حشره در دنیا وجود دارد اما در ایسلند هیچ کدام از این انواع حشره دیده نمی شود. یکی از دانستنی های جالب درباره قاره اروپا همین است که کشور ایسلند در قاره اروپا عاری از هر گونه حشره ای است. دلیل این رویداد سرمای هوای ایسلند و همین طور کمبود برکه های کم عمق در این کشور است.

 

  • فرودگاه بروکسل بزرگترین فروش شکلات جهان

مطمئناً شما تا به حال تعریف شکلات های بلژیکی را شنیده اید و احتمالاً این را بدانید که شکلات های بلژیکی جزء بهترین شکلات های دنیا هستند. حالا جالب است بدانید که توریست و مسافران در بلژیک عاشق شکلات های بلژیکی هستند و به همین خاطر است که فروش شکلات در فرودگاه بروکسل از هر جای دیگری در دنیا بیشتر است.

 

  • قدیمی ترین رژیم سلطنتی دنیا

یکی از شگفت انگیزترین دانستنی هایی که درباره اروپا وجود دارد، این است که پادشاهی دانمارک که در سال 935 میلادی توسط واکینگ ها بنا شده است هنوز در دانمارک برقرار است و با این حساب این رژیم سلطنتی بیش از 1000 سال است که در دانمارک حکومت می کند. این یعنی خاندان سلطنتی دانمارک قدیمی ترین خاندان سلطنتی اروپاست.

 

  • 200 زبان مختلف

یکی از دانستنی های جالب درباره قاره اروپا وجود 200 زبان مختلف در این قاره است. البته این را هم باید بگوییم که زبان انگلیسی متداول ترین زبان قاره اروپاست و حدود 38 درصد جمعیت اروپا می توانند به این زبان صحبت کنند.

 

  • دومین خط ساحلی بلند جهان 

یکی دیگر از حقایقی که باید درباره اروپا بدانید، این است که خط ساحلی نروژ طولانی ترین خط ساحلی اروپا و دومین خط ساحلی بلند جهان محسوب می شود. این کشور بیش از 100 هزار کیلومتر ساحل دارد و این یعنی نروژ برای کسانی که به ساحل علاقه مندند، یک کشور بسیار ایدئال برای سفر محسوب می شود.

 

  • کلیسایی که ساخت آن از اهرام مصر طولانی تر شد

آنتونی گائودی معمار مشهور اسپانیایی یک شاهکار بی نظیر را در شهر بارسلون اسپانیا بنا کرده است که با نام ساگرادا فامیلیا شناخته می شود. کلیسایی که ساخت آن از سال 1882 میلادی شروع شده است و این طور می گویند که قرار است در سال 2026 میلادی تکمیل شود. در حالی که اهرام مصر فقط در طول 85 سال و در بین سال های 2589 تا 2504 قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند و این یعنی ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا خیلی بیشتر از این اهرام با شکوه زمان برده است.

 

  • آرامش مردم سوئیس

یکی از دانستنی های جالب درباره قاره اروپا مربوط به کشور سوئیس است. در سوئیس کسی حق ندارد که در روزهای یکشنبه چمن زنی کند، چیزی بسازد، ماشینش را بشوید یا لباس هایش را برای خشک شدن در بیرون از خانه پهن کند. در واقع دولت سوئیس معتقد است که یکشنبه روزی برای استراحت است و هیچ کسی حق ندارد آرامش مردم این کشور را به خاطر انجام کارهای شخصی به هم بزند.

 

  • آفتاب نیمه شب

مثل ژاپن که سرزمین آفتاب تابان است نروژ در اروپا سرزمین آفتاب نیمه شب است.

 

  • قاره بدون بیابان

در اروپا هیچ بیابانی وجود ندارد.

 

  • استانبول شهر دو قاره ای

تنها شهری که در دو قاره قرار دارد استانبول است که در تنگه بسفر قرار دارد و هم بخشی از قاره آسیا و هم بخشی از اروپا است به همین دلیل است که گاهی گفته می شود: «اگر می خواهی ناهارت را در اروپا بخوری و شامت را در آسیا، باید در استانبول باشی”.

 

  • واتیکان

واتیکان تنها کشور جهان است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

اپیزود ۶-۱: درباره سفرهای تنهایی شهر درسدن سفرنامه برزیل الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد