سفرنامه کنیا حامد رسول نژاد

سفرنامه کنیا

من چند سال پیش به کنیا سفر کردم. آنچه در سفرنامه کنیا می خوانید بخشی از تجربه های من در این کشور زیباست که به شما نیز توصیه می کنم آن را ببینید.
کنیا برای ایرانی ها ویزای فرودگاهی دارد. قیمتش 50 دلار است. من ویزا را از سفارت کنیا در بلوار اسفندیار دو روزه گرفتم. البته نیازی نبود چون بعداً دیدیم در فرودگاه کنیا به راحتی و سرعت زیاد ویزا صادر می شد! ویزای کنیا 3 ماهه است.

 

کشور کنیا
کنیا کشوری زیبا در شرق آفریقا است که به خاطر حیات وحش متنوع، مناظر خیره کننده و فرهنگ پر جنب و جوشش معروف است. چه اهل ماجراجویی باشید و چه عاشق طبیعت، کنیا تجربیات زیادی را ارائه می دهد که شما را مسحور می کند.
اگر قصد سفر به کنیا را دارید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید بهترین زمان برای بازدید است. این کشور دو فصل بارانی دارد که می تواند سفر را چالش برانگیز کند. بهترین زمان برای بازدید در فصل خشک است که از ژوئن تا اکتبر و از دسامبر تا مارس ادامه دارد.

 

یکی از محبوب ترین مقاصد در کنیا، ذخیره گاه ملی ماسای مارا است. این ذخیره‌گاه محل مهاجرت وحشی معروف است، جایی که میلیون‌ها حیوان وحشی و به خصوص گورخر در جستجوی مراتع سبزتر از رودخانه مارا عبور می‌کنند. یکی دیگر از مقصدهای دیدنی کنیا کوه کنیا است که بلندترین کوه این کشور است. در این این کوه مجموعه ای از فعالیت ها از جمله پیاده روی، صخره نوردی و کمپینگ برگزار می شود. این کوه توسط جنگلی سرسبز احاطه شده است که زیستگاه انواع حیوانات از جمله فیل و میمون است.

 

برای علاقه مندان به فرهنگ، بازدید از قبیله ماسایی مارا ضروری است. این قبیله به خاطر آداب و رسوم و سنت های متمایز خود از جمله لباس های رنگارنگ و مهره کاری های پیچیده خود شناخته می شود. بازدیدکنندگان می توانند در مورد شیوه زندگی، از جمله شیوه زندگی عشایری و شیوه های سنتی شکار و دامداری این قبیله اطلاعات کسب کنند.
من در سفرنامه کنیا سعی کردم به موضوعات اصلی بپردازم و جزییات را حذف کردم.
اگر با خواندن سفرنامه کنیا شوق سفر به آفریقا پیدا کردید خیلی زود دست به کار شوید.

 

اپیزود ۲۱: سفر با ماشین کتاب چگونه سفر‌نویس شویم؟ کشور انگلستان الماسهای آفریقایی

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد