سفر ارزان به قشم

سفر ارزان به قشم | راهنمای ارزان ترین سفر به جزیره قشم

سفر ارزان به قشم آنهم با افزایش سرسام آور قیمت بلیت وسایل نقلیه شاید ناممکن به نظر برسد اما ما چند راهکار کاربردی داریم که قطعاً سفر شما را مقرون به صرفه خواهد کرد.

در گذشته تا وقت و فرصتی گیرمان می آمد سوار ماشین می شدیم و راه شمال را پیش می گرفتیم. غافل از اینکه جنوب ایران هم دیدنی های بی نظیر خود را دارد. این روزها دیگر آوازه شهرهای جنوبی به گوش همه رسیده است. به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم راه کارهایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک سفر به یادماندنی و ارزان را برای خود رقم بزنید.

جزیره قشم ده برابر بزرگ تر از کیش است اما استقبال عمومی از جزیره کیش خیلی بیشتر بوده است. این در حالی است که زیبایی ها و جاهای بکر جزیره قشم نه تنها چیزی از کیش کم ندار بلکه شاید جذاب تر نیز هست. 

جزیره قشم و زیبایی هایش را بیشتر بشناسیم

جزیره قشم در خلیج همیشه فارس قرار دارد. قدمت جزیره قشم به دوره ساسانیان بر می گردد. بیگانگان در طول تاریخ بارها و بارها این جزیره را به اشغال درآورده اند، اما نتوانستند این مکان زیبا را برای همیشه از ایران جدا کنند. جاهای دیدنی و بکر جزیره قشم کم نیستند:

  • دره ستارگان، دره ای که گویا از برخورد ستاره ها شکل و شمایل خاصی گرفته است.
  • جزیره ناز، این جزیره یک راه مخفی به سمت قشم دارد که با پایین آمدن آب دریا مشخص می شود.
  • تنگه چاهکوه، این دره پر از کوه و صخره و چاه است.
  • جنگل حرا، نام این جنگل را از کودکی و در کتاب های درسی شنیده ایم. اکنون وقت دیدن این جتگل زیبا فرا رسیده است.
  • غار خربس، این غار مجموعه ای از سوراخ هایی است که زمانی محل زندگی مردم بوده است.
  • غار نمکدان، جزیره قشم پر از غارهای رازآلود و زیباست که نمکدان یکی از آن ها به شمار می آید.
  • روستای گوران، روستایی که زرتشتیان در گذشته ساکن آن بوده اند و قدمتی طولانی دارد.
  • سد گوران، این سد در روستای گوران واقع شده و حدس زده می شود که مربوط به دوره هخامنشیان است.
  • دره مجسمه ها، این دره خیال و تصورات شما را به پرواز در می آورد.
  • دره سکوت، در این دره هیچ صدایی را نخواهید شنید جز سکوت.

این موارد تنها مشتی از خروار خروار دیدنی های جزیره قشم است. با سفر به این جزیره می توانید از تماشای این مکان های بکر لذت ببرید. از غذاهای محلی و دلچسب قشم می توان به موارد زیر اشاره کرد، چشیدن این غذاها را از دست ندهید:

  • ماهی برشته
  • هواری
  • کلمبا
  • زیبون
  • مهیاوه
  • نان توموشی
  • برنج دیشو
  • عنکاس
  • پودینی

اولین چیزی که برای سفر ارزان به قشم باید مد نظر قرار دهید، زمان سفر به این جزیره است. همیشه یک بهترین زمان وجود دارد.

بهترین زمان برای یک سفر ارزان به قشم

قشم در جنوب ایران واقع شده است، جایی که آب و هوای گرم و مرطوب دارد. جزیره قشم در فصل های زمستان و اوایل بهار گردشگران زیادی را پذیرا می شود، زیرا در این زمان بهترین آب و هوا را می توان در این قسمت ایران تجربه کرد.

در انتهای بهار و نیز کل تابستان جزیره قشم گردشگران کمتری دارد. به همین دلیل در این بازده زمانی هزینه های سفر به قشم به شدت کاهش می یابد. بر این اساس اگر می خواهید سفری بی دردسر و ارزان به قشم داشته باشید و از شلوغی ها و هیاهو دور شوید، بهتر است اواخر بهار را برای سفر خود در نظر بگیرید. 

بهترین وسیله حمل و نقل برای یک سفر ارزان

شما می توانید از مسیرهای زیر، که هر یک مزیت ها و معایب خاص خود را دارد، به قشم بروید:

  • سفر هوایی 
  • سفر زمینی با قطار
  • سفر زمینی با ماشین شخصی
  • سفر زمینی با اتوبوس
  • سفر به قشم با تور

سفر هوایی به قشم با هواپیما

سفر به قشم با هواپیما از تهران فقط دو ساعت طول می کشد، اما این روش گرانترین مسیر، جهت راهی شدن به قشم است. شما می توانید با پرداخت هزینه ای گزاف در طی دو ساعت خود را به قشم برسانید و یا از روش های ارزان تری برای مسافرت خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که هزینه سفر با هواپیما را هم می توان تعدیل کرد و با خرید بلیط ارزان تر هزینه سفر را کاهش داد. برای مثال شما با توجه به نوع ایرلاین، کلاس پرواز، زمان پرواز و سرویس هایی که در پرواز داده می شود، می توانید پروازی که ارزان تر می شود را انتخاب کنید.  با این روش هم در هزینه سفر صرفه جویی کردید و هم با سرعت و رفاه هر چه بیشتر خود را به مقصد می رسانید. 

سفر زمینی به قشم با قطار

اگر بخواهید با قطار به قشم بروید از مرکز ایران تقریبا 17 یا 18 ساعت در راه هستید. پس از رسیدن به بندرعباس هم با اتوبوس های دریای به قشم می روید. 

سفر با قطار مزیت های خیلی زیادی دارد. اول اینکه هزینه خیلی کمتری در مقایسه با هواپیما به شما تحمیل می کند. دوم اینکه شما می توانید هر میزان باری که خواستید با خود ببرید و نگران اضافه بار نباشید.

مزیت دیگر سفر به قشم با قطار این است که اگر تعداد اعضایی که باهم سفر می کنید زیاد باشد، به راحتی می توانند چند کوپه را بگیرید و دسته جمعی مسافرت کنید. با سفر از طریق قطار می توانید کل مسیر حرکت را به تماشا بنشینید و از مناظر اطراف هم لذت ببرید. 

سفر زمینی به قشم با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس باید بدنی سالم و جوان داشته باشید در غیر این صورت سفر با اتوبوس خیلی سخت و زجرآور خواهد شد. اگر مایل هستید با اتوبوس به قشم بروید باید بدانید که خستگی و مسافت زیاد از معایب این روش است. روش سفر با اتوبوس مزیت هایی هم دارد. هزینه کم و تماشای استان ها و مناظر بی نظیرشان در طول مسیر از جمله مزایای این روش مسافرت است. 

اگر قرار باشد با اتوبوس به قشم سفر کنید اول باید به بندرعباس رفته و باز هم از آنجا با اتوبوس های دریایی به جزیره بروید. سفر با اتوبوس نیاز به توان و حوصله زیادی دارد و می تواند هزینه های سفر را به شدت کم کند، بنابراین با توجه به میزان بودجه خود می توانید سفر با اتوبوس را هم بخشی از برنامه خود در مسیر حرکت به قشم در نظر بگیرید. به شما توصیه می کنیم که اگر در سفر به قشم کودک و افراد سالمند به همراه دارید، قطار را برای حرکت خود به سمت قشم انتخاب کنید. 

سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی

سفر به قشم با ماشین شخصی هم کم هزینه است اما هزینه استهلاک ماشین، بنزین و هزار جور هزینه های دیگر را هم باید در نظر بگیرید. مزیت سفر با ماشین شخصی این است که شما می توانید هر جای مسیر که خواستید توقف کنید و در واقع یه حالت ایران گردی به سمت مقصد بروید. این مسیر حرکت هم به دلیل سختی راه و طول مسیر برای کودکان و افراد مسن مناسب نیست و بازهم قطار را برای چنین مواردی پیشنهاد می کنیم. 

به هر حال هستند افرادی که از رانندگی کردن لذت می برند و دوست دارند در قشم هم ماشین خود را در کنار خود داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می خواهید از تهران به قشم بروید، باید بدانید دو مسیر خوب برای حرکت دارید:

  1. مسیر اول از شهرهای کاشان، ، نایین، یزد، مهریز، انار، بابک، سیرجان و حاجی آباد عبور می‌کند. این مسیر کویری است.
  2. مسیر دوم از شهرهای اصفهان، جهرم و لار می گذرد. این مسیر چون از اصفهان می گذرد جذاب تر است. 

پس از رسیدن به بندر عباس به بندر پل بروید و از آنجا با شناورهای حمل، خودرو خود را به قشم برسانید. وقتی به قشم رسیدید باید به مرکز قشم بروید تا بتوانید مراحل بعدی سفر خود را طی کنید. 

اگر نمی خواهید با ماشین خود وارد قشم شوید می توانید ماشین را در پارکینگ های امن و مجهزی که در اسکله شهید حقانی وجود دارد قرار بدهید. از اسکله شهید حقانی تا قشم اتوبوس های دریایی شما را به مقصدتان می رسانند.

سفر به قشم با تور

برای سفر به قشم با تورهای مسافرتی فقط باید کمی دقت داشته باشید. اول اینکه آژانس های مسافرتی معتبر را انتخاب کنید. دوم اینکه در ارائه خدماتی که نوشته اند دقت کنید و توری را انتخاب کنید که گشت در شهر و تفریحات را برای شما رایگان حساب می کند.

یک نکته دیگر در سفر با تورها این است که بگذراید لحظه آخر در تور ثبت نام کنید، زیرا در این شرایط شامل تخفیف لحظه آخری هم می شوید. با رعایت این نکات می توانید با یک سفر ارزان به قشم از مناظر دیدنی آن جا لذت ببرید. 

بهترین مکان برای اقامت 

اگر می خواهید در هتل اقامت داشته باشید باید قبل از رفتن به قشم هتل مد نظر خود را رزرو کنید. در غیر این صورت با مراجعه حضوری به هتل هزینه شما بیشتر خواهد شد. در قشم هتل های سه ستاره و دو ستاره زیادی وجود دارد که با وجود ستاره های کمی که دارند از کیفیت خوبی برخوردار هستند. 

نکته دیگر در مورد هتل ها این است که طبقات و واحد های پایین تر هتل قیمتی ارزان تر دارند. در انتخاب اتاق خود حتماً این نکته را مد نظر قرار دهید تا هزینه سفر خود را کم تر کنید.

اگر قصد اقامت در هتل را ندارید می توانید سوئیت های قشم را  کرایه کنید. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که باید سوئیت ها را به صورت حضوری رزرو کنید و از شرایط خوب آن ها اطمینان حاصل کنید.

گزینه سوم برای اقامت در قشم خانه های بوم گردی هستند. این خانه ها ساختار محلی دارند و غذاهای محلی سرو می کنند. شما با اقامت در این خانه ها بهتر می توانید با آداب و رسوم محلی آشنا شده و از سفر خود لذت ببرید. 

بهترین رستوران ها 

برای اینکه یک سفر ارزان به قشم داشته باشید باید در هزینه خورد و خوراک خود هم صرفه جویی کنید. بر همین اساس هر رستورانی نمی توانید بروید. به خصوص اینکه برخی رستوران های قشم قیمتی خیلی بیشتر از رستوران های تهران دارند. ما در ادامه لیستی از رستوران های باکیفبت و تقریباً ارزان قیمت را معرفی می کنیم که می تواند در این سفر کمک زیادی به شما کند:

  1. رستوران الوند که جنب هتل دیپلمات قرار دارد.
  2. رستوران بومی خاله که در ضلع جنوبی قلعه پرتقالی ها واقع شده است.
  3. فست فود شاورما که نزدیک سیتی سنتر قرار دارد.
  4. رستوران نعیم واقع در میدان امام قلی.

در روش دیگری شما می توانید از بازارهای محلی قشم مواد مورد نیاز خود را خریداری کرده و خودتان دست بکار شده و آشپزی کنید. در این صورت هم غذای سالمی را در یک مسافرت عالی خواهید داشت و هم صرفه جویی می کنید. در رزرو هتل ها هم دقت کرده و هتلی را انتخاب کنید که صبحانه رایگان ارائه می دهد. 

بهترین تفریحات

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم قشم تاریخی کهن دارد و از بناها و جاهای دیدنی خیلی خیلی زیادی برخوردار است. اگر بخواهید زمان بگذارید و تنها تعدادی از این مکان ها را ببینید، کل زمان سفر شما تمام می شود. بر این اساس اصلی ترین تفریح شما در قشم می تواند همین تماشای طبیعت و مکان های دیدنی و بکر قشم باشد که هیچ هزینه ای را به شما تحمیل نمی کند. پارک ها، دره ها، شن زار ها وغارهای قشم را از قلم نیندازید.

در کنار این گردشگری شما می توانید تفریحات آبی را هم امتحان کنید. از میان تفریحات آبی، قایق سواری در میان آب های نیلگون خلیج فارس از همه ارزان تر و دلچسب تر است. 

در این مقاله سعی کردیم زیبایی ها و دلربایی های جزیره قشم را بیشتر به شما نشان دهیم و شما را با نحوه یک سفر ارزان به قشم آشنا کنیم. امیدواریم این جزیره بکر و زیبا بتواند به اندازه قدمت و لیاقتش مورد استقبال شما قرار بگیرد و در سایه جزیره کیش پنهان نماند.

اپیزود ۳-۱ :دور اروپا با پژو ۲۰۷ در ۸۰ روز - بخش اول کشور بلغارستان سفرنامه مالدیو | سفری جالب و البته متفاوت الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد