سفر ارزان به کیش

راهنمای سفر ارزان به کیش | سفر به کیش با کمترین هزینه

اولین انتخاب شما در تعطیلات کدام شهر است؟ باز هم شمال؟ چرا یک سفر ارزان به کیش را انتخاب نمی کنید؟

علت اینکه کیش اولین گزینه برای سفر اکثر ما نیست این پیش فرض است که سفر به کیش خیلی پر هزینه است و اکثر خانواده های ایرانی نمی توانند از پس هزینه های این سفر بر بیایند. 

این پیش فرض کاملاً اشتباه است و برای هر سفری یک روش ارزان و بهتر هم وجود دارد. برای رفتن به کیش مسیرها و روش های مختلفی پیش روی شما است. شما می توانید با توجه به بودجه خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و سفری لذت بخش را به همراه خانواده خود تجربه کنید. در ابتدا بیایید نظری اجمالی داشته باشیم به مکان های دیدنی کیش و اصلا ببینید کیش ارزش سفر کردن را دارد؟!

کیش را بیشتر بشناسیم

جزیره کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس است که در واقع جزیی از استان هرمزگان به شمار می آید. آب و هوای این جزیره گرم و مرطوب است و میزان رطوبت آن در تابستان به شدت زیاد می شود. در فصول بهار، زمستان و پاییز قشنگی های جزیره کیش هزار برابر می شود. تاریخ کیش به دوره هخامنشیان بر می گردد و لشگریان این سلسله به این مکان رفت و آمد های زیادی داشتند، از این جهت کیش دارای آثار تاریخی غنی و با اصالتی است. از جمله آثار تاریخی جزیره کیش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شهر زیر زمینی کاریز با قدمتی 2500ساله
  2. روستای باغو با مسجدی به قدمت نزدیک 500سال
  3. شهر حریره به جا مانده از قرن چهارم
  4. خانه بومیان با قدمتی 200ساله
  5. خانه اعیانی کیش متعلق به دوران ایلخانیان
  6. آب انبار کیش در حوالی شهر حریره
  7. قلعه جنی

این موارد تنها تعداد انگشت شماری از دیدنی های تاریخی جزیره کیش است که سفر ارزان به کیش را جذاب تر و دلربا تر می کند. از جاذبه های مدرن کیش هم این گزینه ها را برای شما داریم:

  1. پارک دلفین های کیش
  2. نمایشگاه خزندگان کیش
  3. اسکله تفریحی
  4. مرکز فلای دامون، اولین مرکز تخصصی شبیه سازی پرواز در ایران
  5. کارتینگ کیش
  6. پارک ساحلی سیمرغ
  7. و ده ها مرکز خرید و پاساژ دیدنی و مدرن

اگر واقعا از این جزیره و تاریخ کهن و جاذبه های فوق مدرن آن خوشتان آمد، تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مقدمات سفر ارزان کیش را فراهم کنید.

روش های سفر ارزان به جزیره کیش

برای سفر به کیش می توانید مسیر هوایی یا زمینی را انتخاب کنید. در این صورت گزینه های زیر را پیش رو خواهید داشت:

  1. سفر با هواپیما
  2. سفر با قطار
  3. سفر با اتوبوس
  4. سفر با ماشین شخصی

از میان روش های فوق سفر با اتوبوس ارزان ترین گزینه خواهد بود. سفر با اتوبوس از تهران به مقصد بندرعباس می هزینه ای معادل تقریبا 300 هزار تومن دارد این هزینه بر اساس مسافت شهر شما متغیر است هر چه به بندرعباس نزدیک تر باشید قاعدتا سفر ارزان تر و هر چه دورتر باشد سفر گران تر است. پس از رسیدن به بندر عباس باید با قایق ادامه سفر را دریایی طی کنید. هزینه این قایق هم حدود 100 هزار تومان است. بدین ترتیب با کمترین هزینه از تهران به کیش سفر خواهید کرد.

سفر با قطار

دومین روش برای سفر ارزان به کیش از طریق قطار است. باز هم در این روش از راه آهن سراسری به بندرعباس می روید و بعد با قایق به کیش سفر می کنید. این سفر هزینه ای بیشتر از هزینه سفر بااتوبوس دارد اما از لحاظ رفاه سفر، خیلی بهتر از اتوبوس است. بر این اساس اگر می خواهید هزینه متوسطی را در این سفر داشته باشید گزینه سفر با قطار را انتخاب کنید. 

سفر نه چندان ارزان با هواپیما

راحت ترین و البته گران ترین روش سفر به کیش از طریق هواپیما است. اکثر شهرهای ایران پرواز مستقیم به کیش دارند و شما می توانید از شهر محل سکونت خود در سریع ترین زمان ممکن به کیش سفر کنید. اگر تایم های غیر پیک را برای سفر خود انتخاب کنید می توانید در هزینه سفر با هواپیما کمی صرفه جویی داشته باشید. 

سفر با خودروی شخصی

گزینه نهایی برای سفر به کیش سفر با ماشین شخصی است که از جمله سفر های سخت و پر هزینه محسوب می شود. برای سفر به کیش با ماشین شخصی باید تا بندر عباس رانندگی کنید و بعد با پرداخت هزینه ای تقریبا بیش از یک میلیون تومان ماشین خود را به کیش برسانید. در نهایت باید برای ورود ماشین خود به کیش مبلغی بابت ورودی بدهید و بعد وارد این جزیره شوید. همانطور که می بینید این روش پر دردسر و تقریبا گران است ولی اگر مشتاق رانندگی هستید و می خواهید کل مسیر را در شهر های مختلف بگذرانید، مسافرت با ماشین شخصی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هزینه بر اساس زمان سفر

اگر می خواهید هزینه سفر شما کم شود باید به زمان سفر خود هم دقت داشته باشید. در برخی فصول و زمان ها جزیره کیش خیلی شلوغ و پرطرفدار می شود و به طبع هزینه های حمل و نقل و اسکان به شدت افزایش می یابد. این زمان های خاص را برای سفر انتخاب نکنید. 

زمانی که مدارس باز می شوند، حجم مسافرت به کیش به شدت کاهش می یابد. در تابستان به خصوص مرداد ماه هم به دلیل گرمای زیاد میزان مسافرت ها به کیش کم می شود. بنابراین اگر بچه مدرسه ای ندارید و طاقت گرما را دارید یکی از این گزینه ها را برای زمان سفر خود انتخاب کنید. با این ترفند می توانید هزینه حمل و نقل سفر را به شدت کم کرده و یک سفر ارزان به کیش را تجربه کنید.

با کمترین هزینه در کیش خوش بگذرانید

بعد از رسیدن به کیش تازه هزینه های اقامت و خورد و خوراک و تفریحات شروع می شود. اما اصلا نگران نباشید. ما در این بخش مقاله به شما ارزان ترین رستوران ها و اقامت گاه های کیش را معرفی می کنیم. در کیش تفریحات جذاب و البته ارزانی وجود دارد که لذت سفر را برای شما چندین برابر خواهد کرد.

  • ارزان ترین اقامتگاه ها در کیش

برای اقامت سوئیت و هتل آپارتمان ها را انتخاب کنید. نظر سنجی ها از مسافران کیش نشان داده است که اقامت در این مکان ها هم هزینه کمی داشته و هم اقامتی جذاب و لذت بخش را برای مسافران به ارمغان آورده است.

  • ارزان ترین رستوران های کیش

رستوران های مدرن به طور حتم هزینه های گزافی را به شما تحمیل می کنند  اما آشپزخانه ها و کیترینگ های کیش با قیمتی عالی غذایی خوش طعم ارائه می دهند.

  • ارزان ترین تفریحات جذاب و مدرن در کیش

دوچرخه سواری، قایق سواری، بازدید از پارک دلفین ها و کشتی یونانی و سایر مکان های تاریخی کیش از جمله این تفریحات ارزان هستند.

  • ارزان ترین مراکز خرید در کیش

از جمله این مراکز می توان به مجتمع زیتون، مجتمع پانیذ، بازار مرجان، بازار مریم و بازار پارس خیلج اشاره کرد.

  • ارزان ترین سوغاتی ها در کیش

لباس از محبوب ترین سوغاتی های کیش است که می توانید انواع با کیفیت آن را از مراکز خریدی که پیشنهاد دادیم خریداری کنید. از دیگر سوغاتی های ارزان جزیره کیش می توان به حنا، میگو، صنایع دستی، خرما و قهوه اشاره کرد.

در این هیاهوی شهرهای صنعتی، سفر از ملزومات آرامش روحی به شمار می آید. اگر این سفر به مکان های جدید و با هزینه ای خوب باشد لذت آن صد برابر خواهد شد. سفر ارزان به کیش هم امکان پذیر است به شرط آنکه در مورد روش سفر و نحوه اقامت خود کمی دقت کنید. نکات بیان شده در این مقاله را حتما مد نظر قرار دهید و همین الان برای یک سفر رویایی به جزیره کیش برنامه ریزی کنید.

اپیزود ۱۱-۱: تکنیک هایی برای جهانگردی کشور لائوس سفرنامه جذاب شرق آفریقا(کنیا، سرزمین ماسایی مارا) قسمت دوم الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد