جاذبه های توریستی نیویورک

جاذبه های گردشگری نیویورک

نیویورک بزرگ ترین شهر ایالات متحده آمریکا و از طرفی مرکز تجاری، مالی، فرهنگی و تفریحی آمریکا ست. جاذبه های گردشگری نیویورک شهرت فراوانی دارند و سالانه گردشگران و علاقه مندان زیادی برای بازدید از آن ها به این شهر دیدینی سفر می کنند. نیویورک به عنوان یکی از مهمترین مراکز هنر و فرهنگ جهان شناخته می شود و هر ساله بسیاری از کنسرت ها، نمایش های تئاتر، فیلم‌ها و رویدادهای فرهنگی در این شهر برگزار می ‌شود. این ایالت به دلیل برتری  که از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد  با نام پایتخت جهان  نیز شناخته می شود.به طور کلی، نیویورک یک شهر پویا، چندفرهنگی و پرجنب و جوش است و همین ویژگی ها افراد زیادی را جذب این شهر کرده و سالانه توریست ها و مسافران زیادی راهی نیویورک می شوند تا از زیبایی های این شهر زنده لذت فراوانی ببرند.

نیویورک را بیشتر بشناسیم

نیویورک شهری بزرگ در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا است. این شهر جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون نفر دارد. کلان شهر نیویورک با ساختمان های بلند و مراکز تجاری فراوان خود دارای یکی از بزرگترین و معروف‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی جهان است. این ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس، تاکسی و قایق می شود.  

از نظر آب و هوا، نیویورک شهری با آب و هوای معتدل تا سرد در فصل زمستان و گرم و مرطوب در فصل تابستان است. این نوع شرایط آب هوایی به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های شهر  نیویورک شناخته می شود. فصل  بهار  در نیویورک فصلی با هوای خنک است که در آن گل‌ها و رنگارنگی های طبیعت با شهر همراه می شود.

نیویورک شهر پارک های زیبا و طبیعت به یاد ماندنی است. به همین خاطر از جاذبه های گردشگری نیویورک می توان به انواع مختلف پارک های بزرگ و زیبا مانند سنترال پارک، پارک هاید، پارک فلوشینگ و پارک گرینبلت اشاره کرد.

 نیویورک

جاذبه های گردشگری شهر نیویورک

در هر زمانی از سال که به نیویورک زیبا بروید، حتی در ساعات مختلف روز و در شب، در نیویورک همیشه اتفاق های جالبی منتظر شما هستند. مکان های دیدنی و توریستی این شهر در فاصله بسیار کمی از هم قرار گرفته اند و حتی با دوچرخه سواری کوتاهی شما می توانید به چندین جای دیدنی نیویورک سری بزنید و از سفر خود لذت ببرید. حال که به خوبی با نیویورک آشنا شدید نوبتی هم که باشد نوبت جاذبه های گردشگری این شهر جذاب است. در ادامه به طور مفصل به تک تک جاذبه های توریستی نیویورک می پردازیم. با ما همراه بمانید.

ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت یک برج مشهور و شناخته شده است که در قلب منهتن قرار گرفته است. این ساختمان به عنوان یکی از نماد های شهر شناخته می شود و از جاذبه های توریستی کلیدی نیویورک به شمار می آید. ساختمان امپایر در سال 1931 افتتاح شد و برای مدت ها به عنوان مرتفع ترین برج جهان و نماد نیویورک به شمار می آمد. در بالای این ساختمان دو رصد خانه مجهز قرار گرفته است که هر دو رصد خانه مناظر بی بدیلی را ارائه می دهند. اگر به بالای این برج بروید و آسمان صافی را بالای سر خود داشته باشید می توانید فاصله هایی به اندازه 80 مایل را ببینید و از ارتفاعات و مناظر اینجا لذت ببرید. از بالای برج امپایر شما می توانید ایالات همسایه مانند نیوجرسی، پنسیلوانیا و ماساچوست را به تماشا بنشینید و از زیبایی دنیای آمریکایی لذت ببرید. 

سنترال پارک

سنترال پارک یکی از بزرگ ترین پارک های شهر نیویورک بوده و محل تفریح و استراحت بسیاری از ساکنین این شهر است. در سفر خود به نیویورک حتما سری به این پارک بزنید و از دوچرخه سواری و پیاده روی در اینجا لذت ببرید. در پارک سنترال شما می توانید به بازی های زمستانی هم بپردازید چرا که در این پارک جایی برای بازی های زمستانی شما تعبیه شده است. سنترال پارک در مرکز نیویورک واقع شده است و با عظمت و زیبایی خود بر زیبایی ها و رویایی بودن شهر نیویورک افزوده است. با سفر به نیویورک و بازدید از سنترال پارک شما می توانید سری هم به موزه ها و مکان های دیدنی این پارک که رایگان هم هستند بزنید. از جمله این مکان ها می توان به مزارع توت فرنگی پارک و نیز باغ وحش و دریاچه اشاره کرد.

سنترال پارک

موزه هنر متروپولیتن

موزه متروپولیتن یکی از بزرگ ترین و معروف ترین موزه های هنر جهان در منطقه منهتن است. این موزه در سال 1870 تاسیس شد و بیش از 2 میلیون اثر هنری پنج هزار ساله را در بر می گیرد. از جمله آثار برجسته موزه متروپولیتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنرهای تزئینی آمریکایی
  • آلات موسیقی
  • سلاح ها و زره های جنگی
  • هنرهای مصری
  • عکس های فراوان

میدان تایمز

یکی از معروف ترین میدان های جهان که در قلب منهتن واقع شده همین میدان تایمز است. میدان تایمز محلی برای تماشا و گردش و خرید است و جایی است که هر سال جشن های سال نو را برگزار می کنند. در شب های نیویورک، میدان تایمز از بیلبوردها و صفحه نمایش های بزرگ و زیبا پر می شود اما روزهای این میدان هم زیبایی های خاص خود را دارد. 

مجسمه آزادی

مجسمه آزادی را معروف ترین و شناخته شده ترین نماد آمریکا می دانند. این مجسمه در سال 1886 و به سفارش فرانسوی ها برای آمریکا ساخته شده است. اولین جایی که توریست ها در آمریکا به آن حتما سری می زنند همین مجسمه آزادی است. طول این مجسمه 152 فوت بوده و وزنی معادل 450 هزار پوند دارد. اگر می خواهید مجسمه آزادی را از نزدیک ببینید به شما پیشنهاد می کنیم تا به جزیره لیبرتی بروید و از فاصله خیلی کمی شاهد این زیبایی نمادین آمریکایی باشید. 

مجسمه آزادی

موزه تاریخ طبیعی آمریکا

یکی از بزرگ ترین موزه های تاریخ طبیعی جهان همین موزه طبیعی آمریکا است که در شهر منهتن واقع شده است. این موزه 8 سالن بزرگ و دائمی دارد و در این سالن ها محیط طبیعی سیاره ما و حیوانات و فسیل های آن ها به نمایش گذاشته می شوند. در این موزه یک جای بسیار دیدنی و زیبا هم وجود دارد. این مکان ساختمانی بزرگ است که هوایی گرم و مرطوب دارد و ده ها گونه پروانه در این ساختمان در حال پرواز و دلنوازی هستند. یکی دیگر از جذابیت های این موزه الماس 22 قیراطی آن است که در این موزه به نمایش گذاشته شده است. 

پل بروکلین

پل بروکلین یکی از معروف ترین پل های جهان است که بین منطقه بروکلین و منهتن واقع شده است. این پل با طاق هایی با سبک گوتیک و کابل های معلق خود در سال 1883 به طور کامل تکمیل شد و مورد پسند گردشگران نیویورک قرار گرفت. پل بروکلین اولین پل فولادی دنیا است که از جاذبه های گردشگری مهم نیویورک به شمار می آید. این پل سال ها الهام بخش ترانه سرایان و نقاشان آمریکایی بوده است. اگر به نیویورک سفر می کنید زمانی را برای بازدید از این پل زیبا و بی نظیر بگذارید و حتی می توانید با دوچرخه سواری روی این پل لذت سفر را برای خود صد چندان کنید. از روی این پل می توانید زیبایی های منهتن، رودخانه شرقی و عظمت برج آزادی را به نظاره بنشینید. 

خیابان پنجم

خیابان پنجم در نیویورک یکی از معروف ترین خیابان های خرید در آمریکا است. در این خیابان می توانید فروشگاه ها و مغازه های طراحان بزرگ دنیا را با چشم خود ببینید. بهترین قسمت این خیابان بین خیابان 60 و خیابان 40 قرار دارد. این بخش از خیابان در واقع در انتهای جنوبی سنترال پارک تا کتابخانه عمومی نیویورک است. خیابان پنجم به قدری جذاب و دیدنی است که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید باز هم می توانید از پیاده روی در این خیابان زیبا نهایت لذت را ببرید. 

وال استریت

وال استریت یک خیابان با شهرت جهانی است. در اطراف این خیابان شما می توانید مهمترین صرافی های جهان را ببینید. بورس نیویورک  و نزدک هم در این بخش از نیویورک واقع شده اند. در وال استریت می توانید کلیساهای زیبا و تالار فدرال را هم مشاهده کنید. گردشگران و عکاسان این منطقه از نیویورک را خیلی می پسندند چرا که سوژه های عکاسی جالبی را می توان در اینجا پیدا کرد و عکس های جهانی خلق نمود. 

وال استریت

کلیسای جامع سنت پاتریک

کلیسای جامع سنت پاتریک یکی از بهترین نمونه های احیای سبک گوتیک در نیویورک است. درهای برنزی عظیم، نمایی با سنگ مرمر سفید، گلدسته های 330 فوتی، پنجره گل رز همه و همه از مشخصه های جذاب این کلیسای قدیمی هستند. این کلیسا در سال 1879 تاسیس شد و سال های زیادی مورد نگهداری و مرمت قرار گرفت.

برایانت پارک

برایانت پارک، پارکی زیبا است که در محوطه آن باغ ها و بناهای تاریخی فراوانی را می توانید مشاهده کنید. در این پارک شما شاهد انواع سرگرمی های زیر هستید:

  • چرخ و فلک
  • منطقه بازی
  • تخته شطرنج
  • تخته نرد
  • وسایل بازی زمستانی مانند اسکیت که همگی رایگان هستند.

برایانت پارک در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد. در گرما و سرما سری به این پارک بزنید و مطمئن باشید ساعات خوبی را از روز و شب برای خود رقم خواهید زد. 

موزه فریک

در نیویورک موزه های فراوانی به چشم می خورد اما از نظر بنا و محیط، موزه فریک نوع دیگری است. این موزه را در بنایی برپا کرده اند که در سال 1900 توسط هنری فریک ساخته شده بود. این عمارت زیبا مخصوص نمایش مجموعه های هنری هنرمندان است و آثاری مانند انواع نقاشی ها، چینی ها و مبلمان قدیمی را در این موزه می توانید ببینید. بازدید از این موزه بسیار ارزشمند است و شما می توانید آثار هنری هنرمندان زیر را در این موزه به نظاره بنشینید:

  • مونه
  • رامبراند
  • بلینی
  • ال گرکو

در سفر خود به نیویورک زیبا بازدید از این موزه دیدنی و عمارت زیبای آن را فراموش نکنید. 

موزه فریک

های لاین

های لاین یک جاذبه گردشگری مدرن بوده که اخیرا در نیویورک راه اندازی شده است. های لاین در واقع یک خط ریلی قدیمی است که به یک مسیر پیاده روی زیبا و دوست داشتنی تبدیل شده است. در های لاین شما می توانید انواع گیاهان و درختان متنوعی را مشاهده کنید و اکثر گونه های گیاهی در این خط ریلی بومی هستند. در این مسیر گردشگری زیبایی های دست ساز فراوانی مانند نرده های شیشه ای می بینید که جذابیت مسیر پیاده روی را برای شما صد چندان می کند. بناهای هنری و نیمکت های زیبا و نیز دیوار شیشه ای از دیگر جذابیت های های لاین نیویورک هستند. 

برادوی و منطقه تئاتر

در خیابان برادوی نیویورک تعداد زیادی سالن تئاتر وجود دارد که سالانه نمایش های کلاسیک و متنوعی را به اجرا در می آورند. اگر عاشق تئاتر هستید و می خواهید هنر آمریکایی را در تئاتر مشاهده کنید حتما سری به این خیابان جذاب بزنید و از هنر خیابانی نیویورک لذت ببرید. 

ترمینال بزرگ مرکزی (گرند سنترال)

گرند سنترال یک ساختمان زیبا با معماری خاص است که از جاذبه های گردشگری شهر نیویورک به شمار می آید. این ساختمان زیبا در سال 1913 به عنوان پایانه ای برای قطار و مترو افتتاح شد. امروزه این ساختمان علاوه بر ماهیت پایانه بودن، دارای فروشگاه ها و مراکز خرید فراوانی پیرامون خود است و رستوران های معروفی را هم در اینجا می توانید به چشم خود ببینید و از غذاهای نیویورکی لذت ببرید. 

کتابخانه عمومی نیویورک

در بسیاری از فیلم های هالیوودی به احتمال زیاد تصویری از این کتابخانه را مشاهده کردید. این کتابخانه در سال 1911 تاسیس شد و سال ها میزبان فیلم برداری های صحنه فیلم های مختلف هالیوودی بوده است. در کتابخانه عمومی نیویورک شما می توانید تعداد زیادی اتاق و فضای زیبا را مشاهده کنید و از این زیبایی عمومی نیویورک نهایت لذت را ببرید. 

موزه گونگهایم

موزه گونگهایم یک ساختمان دایره ای و بدون ضلع است که در مدت 15 سال توسط معمار معروف آمریکایی به نام فرانک لوید ساخته شده است. سالانه گردشگران زیادی راهی این موزه می شوند تا هم بنای بی مثال موزه را مشاهده کنند و هم از آثار هنری نگهداری شده در موزه دیدن داشته باشند. ساختمان موزه گونگهایم به قدری جذاب است که بررسی ها نشان داده که این ساختمان بیشترین تعداد عکس برداری را در جهان به خود اختصاص داده است. 

با جاذبه های گردشگری نیویورک آشنا شدید. اگر قصد مسافرت به آمریکا را دارید حتما سری به این شهر زیبای آمریکا بزنید و از جای جای مکان های دیدنی آن بازدید کرده و سفری دلپذیر را برای خود رقم بزنید. 

اگر تجربه سفر به این شهر زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود 27: کشور کانادا (قسمت دوم) پرو سفرنامه اروپا الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد