معرفی پرجمعیت ترین شهرهای جهان

معرفی پرجمعیت ترین شهرهای جهان

جهان خانه نزدیک به هشت میلیارد نفر انسان است. اکثر جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند زیرا امکانات بیشتری در شهرها وجود دارد. می‌توان گفت مراکز شهری جهان بیش از نیمی از جمعیت را در خود جای داده‌اند و برخی از شهرها دارای جمعیتی هستند که حتی بیشتر از یک کشور است. در این مطلب قصد داریم پرجمعیت ترین شهرهای جهان را معرفی کنیم ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام را بررسی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

توکیو، ژاپن

توکیو با بیش از ۳۸ میلیون نفر جمعیت پرجمعیت ترین شهر جهان است. این شهر پایتخت ژاپن است و به عنوان یکی از تمیزترین و امن‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. علیرغم جمعیت متراکم، این شهر به طرز شگفت‌انگیزی در حمل و نقل و زندگی روزمره سازمان یافته و کارآمد است. توکیو به دلیل پیشرفت‌هایش در فناوری و معماری شهرت زیادی دارد و همین امر آن را به مکانی برای گردشگران تبدیل کرده است.

توکیو

دهلی، هند

دهلی با بیش از ۳۰ میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت جهان محسوب می‌شود. این شهر پایتخت هند است و به دلیل معماری، غذا و ترکیب فرهنگ باستانی و مدرن شناخته می‌شود. معمولاً خیابان‌های این شهر بسیار شلوغ است. مکان‌های دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد. غذاهای خیابانی دهلی که توسط فروشندگان محلی به فروش می‌رسند، بسیار طرفدار دارند. شما می توانید فرهنگ هندی را در این شهر مشاهده کنید. گردشگران زیادی به صورت سالانه به این کشور سفر می‌کنند.

دهلی

شانگهای، چین

شانگهای بزرگ‌ ترین شهر چین و سومین شهر پرجمعیت جهان است که بیش از ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر مرکزی برای امور مالی و تجارت در چین است و آسمان‌خراش‌های مدرنی در این شهر وجود دارد. با وجود مدرنیزه شدن این شهر همچنان می‌توان فرهنگ سنتی چینی را در آن مشاهده کرد.

شانگهای

سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو با بیش از ۲۱ میلیون نفر بزرگ‌ترین شهر برزیل و چهارمین شهر پرجمعیت جهان است. این شهر به خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوش، غذاخوری‌های استثنایی و المان‌های فرهنگی شهرت دارد. در واقع سائوپائولو شهری است که هرگز نمی‌خوابد. این شهر خانه برخی از نمادین‌ ترین معماری های مدرن جهان است و بنای یادبود رهبر سیاسی، کارلوس ماریگلا در آن وجود دارد.

بمبئی، هند

بمبئی پایتخت مالی هند و پنجمین شهر پرجمعیت جهان محسوب می شود. این شهر بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد. بمبئی به دلیل هنر و فرهنگ، ساختمان های تاریخی و سواحل معروفش شناخته می‌ شود اغلب صنعت فیلم بالیوود است. از دیگر ویژگی های این شهر می‌توان به تضاد طبقاتی شدید آن اشاره کرد. در این شهر می‌توان افرادی بسیار فقیر و در عین حال بسیار ثروتمند پیدا کرد. بسیاری از گردشگران به دلیل غرفه های غذای خیابانی، بازارهای محلی و بخش تاریخی این شهر به آن سفر می‌کنند.

بمبئی

پکن، چین

پکن پایتخت چین است و بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر باستانی دارای فرهنگ غنی است و یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌ های گردشگری جهان یعنی دیوار بزرگ چین در این شهر قرار دارد. پکن در زمینه سیاسی و مالی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و برخی از نمادین‌ترین مکان های دیدنی جهان همانند معبد بهشت و شهر ممنوعه در پکن قرار دارند.

نیویورک، آمریکا

شهر نیویورک بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت تنها در منطقه شهری خود دارد. این شهر به خاطر آسمان‌ خراش های سر به فلک کشیده، المان‌ های هنری و فرهنگی و رستوران هایش شناخته می‌شود. این شهر بسیار شلوغ است و می‌توان در آن انواع فرهنگ ها را از سر تا سر جهان مشاهده کرد.

نیویورک

کراچی، پاکستان

کراچی با بیش از ۱۶ میلیون نفر بزرگ‌ترین شهر پاکستان و هفتمین شهر پرجمعیت جهان است. این شهر به خاطر غذا و بخش های سرگرم‌کننده استثنایی اش، کوه مشهور K-2 و مقبره‌ های چاوکندی معروف است. بندر کراچی نیز در این شهر قرار دارد و یکی از شلوغ‌ ترین بنادر جهان است.

استانبول، ترکیه

استانبول با بیش از ۱۵ نفر بزرگ ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. این شهر بین دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و محل برخی از زیباترین مکان‌های دیدنی جهان مانند مسجد آبی و ایاصوفیه است. استانبول همچنین به دلیل فرهنگ غنی، غذا، معماری، مال ها و مناظر دیدنی شناخته می‌شود.

استانبول

داکا، بنگلادش

داکا پایتخت بنگلادش است و بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر به دلیل فرهنگ، معماری و تاریخ غنی شناخته می‌شود و برخی از مشهورترین مکان‌ های دیدنی جهان مانند کاخ احسان منزل و موزه ملی بنگلادش در این شهر واقع شده اند. منسوجات این شهر بسیار معروف هستند و اقتصاد بنگلادش به آن‌ها وابسته است. همین امر این شهر را به مرکز تجاری اقتصادی برتر بنگلادش تبدیل کرده است. 

بنگلادش

کلام آخر

در این مقاله پرجمعیت ترین شهرهای جهان را معرفی کردیم. این شهرها 38 تا 14 میلیون نفر جمعیت دارند و در کشورهایی قرار دارند که جمعیت کلی آن‌ ها نیز بسیار بالا است. معمولاً این شهرها مرکز اقتصادی کشور هستند و به همین دلیل هم افراد زیادی در آن‌ ها زندگی می‌کنند.

فراموش نکنید خاطرات سفرهای خود را بخش سفرنامه برای ما بفرستید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه منتظر خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۲۵: همسفر شهر میامی سفرنامه مراکش الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد