معنی نام کشورهای جهان

رمزگشایی از جهان | کاوش در معنی نام کشورهای جهان

در پشت نام کشورها، داستان منحصر به فردی نهفته که در تاریخ، فرهنگ، نژاد، و جغرافیای آن ها ریشه دارد. اسامی کشورها، بخش مهمی از هویتشان محسوب می شود و به واسطه آن ها می توان آنچه را که برای مردمان یک سرزمین با ارزش بوده یا در طول تاریخ، سرگذشت شأن را دستخوش تغییر کرده است، بهتر درک کرد.

معانی نام کشورها بیانگر چگونگی پیدایش اسطوره ها، دیدگاه های مذهبی و نحوه معیشت آن ها نیز هست. اغلب این اسامی علی رغم جنگ ها و فتوحات مختلف طی هزاران سال بدون تغییر باقی مانده اند؛ اما برخی نیز تحولاتی را پشت سر گذاشته و به شکل امروزیشان تغییر پیدا کرده اند. اگر شما نیز به دانستن معنای این نام های پر رمز و راز و داستان هایشان علاقه مند هستید، با ادامه این متن همراه ما باشید. 

چین؛ سرزمین نظم و ترتیب

در واقع پارسیان بودند که این کشور را با نام چین خواندند. نام این کشور در زبان سانسکریت از ریشه “Cina” گرفته شده است که برخی معتقدند به معنای ترتیب و مدیریت کردن است. اما برخی از تاریخ دانان نیز می‌گویند که نام این کشور از اولین سلسله امپراتوری در چین یعنی قوم “Qin” اتخاذ شده است. این سلسله در واقع اولین حکومتی بود که تمام این کشور پهناور را در سال های ۲۲۲ تا ۲۰۶ قبل از میلاد متحد کرد و یک حکومت مرکزی قدرتمند را بنا ساخت.

مصر؛ سرزمین سیاه

نام کشور مصر که به صورت بین المللی Egypt تلفظ می شود، از کلمه یونانی “Aigyptos” گرفته شده است؛ که به سرزمین های قرار گرفته در کنار رود نیل اشاره دارد. اما مصریان باستان نام “کمر” را بر این پهنه اسرار آمیز گذاشته بودند که به معنای سرزمین سیاه است. این نام گذاری به خاک حاصلخیز به جا مانده از رود نیل اشاره دارد که این خاک بر خلاف سایر نقاط صحرایی و بیابانی که رنگی روشن و طلایی دارند، رنگ تیره ای دارد.

یونان؛ سرزمین اقوام کهن

نام یونان که در زبان انگلیسی Greece تلفظ می شود، از کلمه لاتین “Graecia” گرفته شده است؛ این کلمه اشاره به سرزمینی دارد که یونانیان در آن زندگی می کنند. هر چند که دقیقاً منشاء نام این کشور مشخص نیست، اما ممکن است مربوط به یک کلمه کهن یونانی باشد که به قبایلی اشاره می کند که در منطقه تسالی زندگی می کردند. به عبارتی بر اساس احتمالات، نام این کشور نیز از نژاد یک قوم بومی ساکن در این منطقه گرفته شده است.

یونان

فرانسه؛ سرزمین آزادی و جنگاوری

اسم کشور فرانسه در واقع از یک قبیله ژرمنی معروف به فرانک ها گرفته شده است. این قبیله در قرون وسطی بر پهنه وسیعی از اروپای غربی حکومت می کردند. مردم این قوم که به جنگاوری، بیرحمی، قدرت و خشمگین بودن شهرت داشتند و توانستند این سرزمین را از چنگ امپراتوری روم در آورند. به همین دلیل برخی از کارشناسان می گویند کلمه فرانسه از کلمه لاتین فرانسوز به معنی آزادی یا لیبرال گرفته شده است. زیرا این قوم اولین کسانی بودند که خود را از سلطه رومیان رها کردند. همچنین فرانسه با عنوان سرزمین آتشین یا سرزمین خشم شناخته می شود. زیرا کلمه فرانک در زبان لاتین به معنای خشمگین یا درنده است. 

نروژ؛ سرزمین ثور خدای آذرخش

کلمه نروژ که ریشه آن “نور یا nor” است، در زبان های اسکاندیناویایی به معنی راه شمال یا راه شمالی است. به گفته برخی، نروژ یک کلمه وایکینگی قدیمی به معنی روشنایی است. البته قصه دیگری نیز در پشت نام گذاری این کشور وجود دارد که وجهی افسانه ای دارد. برخی معتقدند که خدای آذرخش یا ثور پس از اینکه به زمین آمد در این پهنه سکنا گزید و کلمه نروژ که به شمال یا نور اشاره دارد، در واقع محلی است که این خدای کهن بلافاصله پس از سقوط از آسمان به آن پرتاب شده است.

ژاپن، سرزمین طلوع خورشید

کلمه ژاپن در زبان چینی به معنای خورشید و منشاء است. نه تنها در چین بلکه در باقی نقاط جهان نیز از این کشور شرقی به عنوان سرزمین طلوع خورشید یا سرزمین آفتاب نام برده می شود. علت نام گذاری ژاپن به عنوان سرزمین خورشید این است که با توجه به موقعیت آن در شرق چین، مردم چینی گمان می کردند خورشید هر روز از این منطقه طلوع می کند. مردم این کشور، نام کهن این خطه را نیپون یا نیهون تلفظ می کنند که البته این نام نیز به طلوع خورشید در شرق جهان اشاره دارد. 

روسیه؛ سرزمین قوم روس

مانند اغلب کشورهای جهان، نام روسیه نیز از اقوام ساکن این منطقه گرفته شده است. در زمان قرون وسطی، منطقه کیف کنونی که پایتخت کشور اکراین است، با نام ایالت روس شناخته می شد. گمان می‌رود که نام کشور روسیه از نام همین ایالت گرفته شده است. همچنین در زبان برخی کشورهای شمال اروپا کلمه روس به معنای قایقران یا دریانورد است. از این رو ممکن است وایکینگ ها که حاکمان اولیه منطقه روسیه کنونی بودند، به مردم این منطقه اصطلاح روس یا قایقران را اطلاق کرده باشند. 

ایران؛ سرزمین آریایی ها

نام ایران به معنی سرزمین آریایی ها است و مانند اغلب کشورهای جهان به قومیت غالب این خطه اشاره دارد. اما جالب است بدانید کشور ایران تا سال ها با نام پرشیا در عرصه بین الملل شناخته می شد. پرشیا نام قوم امپراطوری هخامنشی بود که به دلیل شهرت و قدرت تا هزاران سال با نام این کشور گره خورده و در اغلب اسناد کهن جهان به همین صورت مطرح شده است. اما در سال ۱۹۳۵ و پس از هزاران سال، زمانی که رضا خان که شاه ایران بود، نام این کشور را به ایران یعنی سرزمین آریایی ها تغییر داد.

ایران

ایتالیا، سرزمین گاوهای جوان

 منشاء نام این کشور نامشخص است، اما ممکن است که با کلمه ویتولوس به معنای گوساله یا گاو نر جوان مرتبط باشد. قصه ای وجود دارد که بر مبنای آن هرکول که پسر زئوس است، گاوهای عظیمی را با خود حمل می کرد و پسران خدای دریا تصمیم گرفتند این گاوها را از او بدزدند. اما در پی نبرد بین هرکول و پسران خدای دریا یکی از گاوها به آب افتاد و در منطقه ایتالیای کنونی به ساحل نشست. اما تاریخ دانان معتقدند که نام ایتالیا به دلیل پیشه مردم این منطقه که دامپروری بود، به آن اطلاق شده است. 

برخی نیز ریشه نام گذاری این کشور را به موقعیت جغرافیایی آن مرتبط می دانند. یونانیان باستان، آتشفشان های این کشور را قلمرو محو و دور می نامیدند و نام ایتالیا به معنی سرزمین غروب آتشین را بر آن نهادند. اما مناقشات مربوط به منشأ نام این کشور اینجا تمام نمی شود. زیرا داستان دیگری وجود دارد که نام این کشور از اسم پادشاه افسانه ای تالوس که بنیانگذار روم است، اتخاذ شده است.

اسپانیا؛ سرزمین خرگوش ها

اسپانیا از کلمه اسپان که نام رومی شبه جزیره ایبری است، گرفته شده است. منشأ نام گذاری این کشور نیز دقیقاً مشخص نیست. گفته می شود که در زبان فینیقی کلمه ای با عنوان اسپان وجود دارد که به معنای پنهان یا راز است. شاید دلیل اطلاق این کلمه به این منطقه به جایگاه خاص این شبه جزیره در گذشته باز گردد که برای فنیقی ها که جزو اولین دریانوردان جهان بودند، وجهی رازگونه داشت. این منطقه برای مسیرهای تجاری اهمیت بسیار استراتژیکی داشته است که همین موقعیت این ایده را که معنی اسپانیا به راز و اسرار اشاره دارد، تقویت می کند.

همچنین برخی کارشناسان می گویند که اسپانیا به معنی سرزمین خرگوش هاست. زیرا در این منطقه خرگوش به وفور یافت می شده و برای بسیاری از سفرنامه نویسان و دریاسالارانی که به این منطقه سفر می کردند، وجود خرگوش های بزرگ جثه بسیار جالب توجه بوده است. 

دلیل دیگر این است که در زبان کارتاژی کلمه سپان به معنی خرگوش است. در سایت دایره المعارف آکسفورد نیز بر این نکته تأکید شده است. البته در زبان کارتاژی ریشه سپان به معنای شمال نیز هست و شاید این نام به این دلیل بر این ناحیه اطلاق شده باشد که در شمال منطقه کارتاژ قرار دارد. 

مکزیک، خدای جنگ و خورشید

نام مکزیکو از یک کلمه آزتک گرفته شده است که به معنای خدای جنگ و خورشید است. آزتک ها اقوامی بودند که پیش از ورود استعمارگران اسپانیایی در این منطقه زندگی می کردند. آن ها معتقد بودند که خدای خورشید در جنگ ها به آن ها یاری می رساند.

کانادا، دهکده ای پهناور یا سرزمین هیچ چیز

زمانی که ژان کارتیه ،کاشف فرانسوی این سرزمین، از رودخانه عبور می کرد، راهنمایان بومی به او گفتند که این مسیر به کاناتا می رسد که در زبان بومی به معنی “سکونتگاه” یا “دهکده” بود. احتمالاً کارتیه تلفظ این کلمه را اشتباه شنید و تصور کرد که نام این منطقه کانادا است. این اصطلاح در ابتدا برای نام گذاری منطقه کبک استفاده می شد؛ اما بعدها به کل این منطقه پهناور اطلاق گشت. 

اما یک داستان دیگر هم در خصوص نام گذاری این کشور روایت می شود که در واقع از زبان کاشفان اسپانیایی گفته شده است. این جست و جوگران دریانورد که در جستجوی ثروت بودند، پس از رسیدن به این سرزمین نتوانستند در مناطقی که پیدا کرده بودند چیز ارزشمندی به دست آوردند و از این رو از لفظ “آکا نادا” به معنی “هیچ چیز” که ریشه لاتین دارد، برای نام بردن از این سرزمین استفاده کردند.

کانادا

برزیل، اخگر درخشان

اسم کشور برزیل از کلمه “brasa” گرفته شده است که به معنای اخگر یا ذغال سنگ درخشان است. دلیل این نامگذاری به وجود درختان قرمز رنگ در امتداد سواحل این کشور باز می گردد که در زمان غروب آفتاب همانند اخگری می درخشند.

پرو؛ سرزمین رود

مردم این کشور معتقدند که نام پرو از زبان کچوا با ریشه “biru” به معنای “رود” گرفته شده است. اغلب سرزمین های کهن در حاشیه رودها شکل گرفته اند و به همین دلیل چندان دور از ذهن نیست که این کشور تاریخی نیز نام خود را از منشأ پیدایش تمدن های بشری گرفته باشد. همچنین گفته می شود که در این منطقه قبل از ورود اسپانیایی‌ها یک حاکم قدرتمند در رأس قدرت قرار داشت که نام او بیرو بود. از این رو احتمال آن نیز وجود دارد که نام این کشور از این حکمران قدرتمند گرفته شده باشد.

استرالیا؛ سرزمین جنوبی

ریشه نام این کشور از زبان لاتین آمده است که به معنای جنوبی است. متیو فلیندرز کاشف این کشور در سال ۱۸۰۴ برای توصیف قاره جنوبی از کلمه استرالیا استفاده کرد.

هند، برگرفته از نام رودخانه سند

نام کشور هند از رودخانه سند که از وسط پاکستان کنونی می‌گذرد، گرفته شده است. این رود که به دریای عرب می ریزد، منشأ شکل گیری تمدن در دره سند است. این تمدن یکی از کهن ترین تمدن های شهری محسوب می شود.

کره جنوبی، گوریو قدیم

نام کشور کره جنوبی از کلمه کره ای “Goryeo” گرفته شده است. گوریو نام پادشاهی در این کشور بود که در دوران قرون وسطی یعنی سال های ۹۱۸ تا ۱۳۹۲ پس از میلاد بر بخش اعظمی از این شبه جزیره حکومت می کرد. این پادشاه به قدرتمندی و فتوحات عظیمش شناخته شده است. همچنین نام این کشور به موقعیت جغرافیایی آن که در قسمت جنوبی شبه جزیره کره واقع شده نیز اشاره دارد. همچنین گوریو به معنی بلند مرتبه و زیبا نیز هست که می تواند اشاره ای به طبیعت کوهستانی و زیبای این منطقه داشته باشد.

کره جنوبی

کره شمالی؛ یک نام سیاسی

نام کره شمالی نشان دهنده موقعیت این کشور در قسمت شمالی شبه جزیره کره است. نام اصلی این کشور در حال حاضر جمهوری دموکراتیک خلق کره است که به موقعیت سیاسی آن اشاره دارد.

تایلند، سرزمین آزادگان

تایلند در زبان بومی این کشور به معنای سرزمین آزادگان است. این کشور تا سده اخیر به عنوان سیام در عرصه بین الملل شناخته می شد و در اغلب اسناد قدیمی نیز با همین عنوان نام برده شده است. اما در سال ۱۹۳۹ نام این کشور به سرزمین آزادگان تغییر پیدا کرد تا نشان دهنده وضعیت این کشور و گذر از یک حکومت سلطنت مطلقه به یک سلطنت مشروطه باشد.

ویتنام، سرزمین قوم ویت

نام این کشور از یک اصطلاح بومی گرفته شده است که به معنای جنوبی است. همچنین “ویت” اسم قومی است که اکثریت مردم این کشور را تشکیل می دهند.

اندونزی، سرزمین جزیره ها

اندونزی از دو کلمه یونانی “indos” و “nesos” گرفته شده است. “indos” به معنای هند و “nesos” به معنای جزیره است. در واقع ترکیب این دو کلمه نشان دهنده موقعیت این کشور به عنوان مجموعه ای از جزایر بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام است. معنی نام بسیاری از کشورها از اصطلاحات و کلمات یونانی گرفته شده است. چرا که اغلب سفرنامه نویسان و دریانوردان یونانی با ترسیم نقشه ها و راهنماهایی که نوشته اند، این نام ها را وضع کرده و به آن ها وجهه ای بین المللی بخشیده اند.

مالزی، سرزمین مردم مالایی

کلمه مالزی در واقع از کلمه مالایو اتخاذ شده است که اشاره به مردم مالایی این منطقه دارد. این کشور محل زندگی اقوام مختلف از جمله مالایی ها، چینی ها، هندی ها و مردمان بومی است، اما نام قومیت غالب منطقه که مالایی ها باشند روی آن گذاشته شده است.

مالزی

فیلیپین، نامی به افتخار پادشاه فیلیپ

نام کشور فیلیپین از پادشاه اسپانیا فیلیپ دوم گرفته شده است که از سال ۱۵۶۵ تا ۱۸۹۸ به عنوان رهبر در این کشور حکومت می‌کرد. مجمع الجزایر فیلیپین قبل از استعمار اسپانیا با نام های مختلفی از جمله مای و لوزان شناخته می شد.

افغانستان، کشور کوهستان

افغانستان که در دامنه کوه های هندوکش و کوه‌های پامیر قرار گرفته به معنی کشور کوهستان ها است. افغانستان همچنین به معنی سرزمین پشتون ها نیز هست. این قوم هزاران سال در کوهستان های هندوکش زندگی می کردند.

الجزایر، مجموعه جزایر کوچک

 اگر چه کشور الجزایر جزیره نیست؛ اما جزایر کوچکی در نزدیکی سواحل آن واقع گشته و همین جزایر باعث شده اند که نام الجزایر روی آن گذاشته شود. الجزایر یک کلمه عربی است که پس از دوران استعمار و در سال ۱۹۴۴ به این کشور اطلاق شده است.

آرژانتین، سرزمین رودخانه نقره ای

نام آرژانتین از رودخانه ای به نام “ریو دیلا پلاتا” یعنی رودخانه نقره‌ای گرفته شده است. این نام توسط کاشفان اسپانیایی به این رودخانه داده شده بود. زیرا قبایلی که در کنار این رودخانه زندگی می کردند، اقلام نقره‌ای را با کاشفان اسپانیایی داد و ستد می کردند و همچنین امیدوار بودند که رودخانه پر از فلزات قیمتی باشد.

ارمنستان؛ سرزمین آرامی ها

 در خصوص معنی نام این کشور نیز اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد. برخی از اسطوره شناسان معتقدند که ارمنستان اشاره به نام فرمانده قبیله ای دارد که مردم خود را از دست حکومت آشوریان نجات داد. نام این فرمانده هایک که بود. هایک سرزمین خود را ترک کرد تا در ساخت برج بابل مشارکت داشته باشد، اما زمانی که این کار را کرد، این منطقه توسط یکی از حاکمان بابل تسخیر شد. هایک به کشورش بازگشت و پادشاه را در یک جنگ بزرگ شکست داد و کشت. او فرزندی به نام آرام داشت که قوم آرام از نسل این فرزند محسوب می شوند و نام امروزی ارمنستان از او الهام گرفته شده است. برخی دیگر می گویند که آرام یکی از نوادگان نوح بود که در نزدیکی کوه آرارات ساکن شد و این سرزمین را بنا کرد. 

مولداوی، نام یک سگ وفادار

 در خصوص نام گذاری کشور مولداوی به افسانه ای اشاره می شود که بر اساس آن سگ مورد علاقه یک شاهزاده رومی که در این منطقه در حال شکار بود، توسط یک گاومیش کوهان دار وحشی کشته می شود. شاهزاده به دلیل علاقه ای که به این سگ داشت، نام مولداوی را بر این منطقه می‌گذارد.

اتریش، قلمرو شرقی

 معنی نام کشور اتریش به موقعیت آن در شرق آلمان باز می گردد. این منطقه تا مدت‌ها بخشی از کشور آلمان محسوب می شد؛ اما بعد از قدرت گرفتن خاندان هابسبورگ، این سرزمین از آن جدا گشت و به یک کشور مستقل تبدیل شد. این کلمه در زبان آلمانی به معنی همسایه شرقی است.

آذربایجان، سرزمین آتش

نام این کشور از یک پدیده شگفت انگیز در طبیعت الهام گرفته شده است. در این منطقه آتش سوزی هایی در دامنه های تپه ها اتفاق می افتد که دلیل آن انتشار گاز از شکاف های موجود در زمین است. نام این کشور از زبان پارسی گرفته شده که در آن آذر به معنای آتش و بایگان به معنی سرزمین است.

آذربایجان

بحرین، میان دو دریا

کشور بحرین که بین عربستان سعودی و قطر واقع شده، با دو دریای بزرگ احاطه گشته است. کلمه بحرین در زبان عربی به معنی دو دریا است که به همین موقعیت جغرافیایی اشاره دارد.

بوسنی و هرزگوین 

نام بوسنی از رودخانه بوسنیا یا اوسینا گرفته شده که منشأ شکل گیری تمدن در این منطقه محسوب می شود و هرزگوین نیز به معنی سرزمین دو تکه است.

دانمارک، خطه پادشاه دن ها

 برای کلمه دانمارک چند معنی در نظر گرفته شده است. برخی معتقدند که دانمارک یعنی سرزمین پادشاه دن ها. کلمه دن به معنی سرزمین مسطح است که اشاره به موقعیت این کشور و سطح پایین آن نسبت به دریا دارد. همچنین در برخی منابع اشاره شده که دن به معنی سرزمین مرزی است. از آنجا که این کشور در همسایگی آلمان قرار دارد، به نظر می رسد که نامی که به آن اطلاق شده نیز زیر سایه همین کشور بوده باشد.

 انگلستان سرزمین قوم انگل

قوم انگل دسته ای از ژرمن ها بودند که در شبه جزیره آنگلیا ساکن شدند. این قوم در قرن پنجم پس از میلاد، با بیرون راندن ساکنین بومی، این منطقه را به عنوان کشور خود برگزیدند.

آلمان، سرزمین ژرمن ها

 ریشه نامگذاری این کشور به قرن هشتم پس از میلاد باز می گردد. رومی ها این سرزمین را ژرمنی نامیدند و آن را بخشی از امپراتوری مقدس روم می دانستند. در واقع این نام نیز اشاره به نژاد غالب این منطقه دارد. همچنین کلمه آلمان به معنی همه مردان یا همه مردان متحد است که اشاره به اقوام کوچکی دارد که برای ساخت این سرزمین قدرتمند با هم متحد شده بودند. این کشور قبلاً با عنوان داچ یا پروس شناخته می شد. 

مقدونیه، سرزمین مردم قد بلند

ریشه کلمه مقدونیه از “ماک” گرفته شده که در زبان یونانی قدیم، معنای بلند و مرتفع دارد. این اصطلاح به خاطر وجود اقوام بلندقامت و نیز کوه های این منطقه که بسیار مرتفع بودند، وضع گشته است.

 شیلی، جایی که خشکی تمام می شود

اگر نگاهی به نقشه کشور شیلی بیاندازید، متوجه طولانی بودن آن در سواحل کارائیب می شوید که شبیه یک نوار بلند و باریک است. به همین دلیل ساکنین قاره آمریکای شمالی معتقد بودند که در سواحل این کشور خشکی تمام می شود. 

سنگاپور، شهر شیرهای افسانه ای

معنی کلمه سنگاپور در زبان مالایی یعنی شهر شیرها. جالب این است که در این منطقه هیچ شیری وجود ندارد و این اسم از یک افسانه قدیمی گرفته شده و به دوران طلایی این کشور در گذشته اشاره دارد. 

مالاوی، سرزمین شعله های آتش 

دلیل نام گذاری این سرزمین، به رسم مردم محلی به کشاورزی اشاره دارد. مردم این منطقه پس از برداشت محصولات خود برای آماده کردن مزارع، جهت کشت های بعدی و راحت شدن از شر علف های هرز، زمین را می سوزاند. به همین دلیل شعله آتش به نمادی از این منطقه تبدیل گشته است.

مالاوی

عراق، سرزمینی در کناره آب

عراق یا ال ایراک به معنی سرزمینی در کنار آب است. نام این منطقه اشاره به موقعیت مکانی آن در دو طرف رودخانه های دجله و فرات دارد.

قبرس، سرزمین مس

قبرس جزیره ای در دریای مدیترانه است که به دلیل وجود مقادیر فراوان فلز مس، این نام بر آن نهاده شده است. یونانیان این نام را برای این منطقه انتخاب کردند. ریشه کلمه قبرس در یونانی به معنی مس است.

ونزوئلا، ونیز کوچک

وقتی دو فرمانده اسپانیایی به این منطقه وارد شدند، مشاهده کردند که مردم بومی این سرزمین مانند ونیزی ها خانه هایشان را روی آب ساخته اند و زندگی آن ها به دریا وابسته است. به همین دلیل نام ونیز کوچک را برای این سرزمین انتخاب کردند. 

لبنان، سرزمین لاوان

معنی اسم کشور لبنان از کلمه اسپانیایی لاوان به معنی سفید یا سفید شده اتخاذ گشته و اشاره به کوه های پر از برف لبنان دارد. زمانی که استعمارگران وارد این منطقه شدند، با دیدن کوه های پر از برف آن نام لاوان را برایش انتخاب کردند که به مرور زمان به لبنان تغییر پیدا کرد.

 اوکراین، کشور در مرز

کلمه اوکراین از ریشه روسی اوکرینا گرفته شده که به معنی در مرز یا در لبه است. این نام اشاره به موقعیت این سرزمین در مرز کشورهای روسیه، لهستان و لیتوانی دارد.

کوزوو، مزرعه پرنده سیاه

یکی از عجیب ترین نام گذاری ها در جهان متعلق به کشور کوزوو به معنی مزرعه پرنده سیاه یا همان لاشخور است. گفته می شود که بعد از جنگ بین شاهزاده لازار صربستان و عثمانی ها در سال ۱۳۸۹پس از میلاد (که هر دو ارتش به شکل وحشتناکی از بین رفتند)، زمین از اجساد مردگان پر شده بود. در این زمان لاشخورها به اندازه ای زیاد شدند که مردم محلی نام کوزوو به معنی مزرعه لاشخور را بر این منطقه نهادند. 

ایالات متحده آمریکا، نامی به افتخار کاشف بزرگ

 نام این کشور از اسم یک دریانورد ایتالیایی به نام آمریکو وسپوچی اتخاذ شده است. او اولین کسی بود که که دریافت سرزمینی که کریستف کلمب کشف کرده، بخشی از آسیا نیست؛ بلکه یک قاره جدید است. از همین رو به افتخار او، نام این کشور آمریکا نهاده شده است. کلمه ایالات متحده نیز به اتحاد ۱۳ مستعمره اصلی که این کشور را تشکیل داده اند، اشاره دارد.

ایالات متحده آمریکا

کلام آخر

همانگونه که بررسی شد معنی نام کشورها پیوندی عمیق با تاریخ مردمان این کشورها، برخی وقایع خاص و بزرگ، جنگ ها و فتوحات، موقعیت جغرافیایی و نژاد آن ها دارد. همچنین نام برخی از کشورها از شخصیت های افسانه ای، پادشاهان مقتدر و عناصر طبیعت همچون حیوانات و گونه های گیاهی گرفته شده است. به همین دلیل با پی بردن به معنی نام کشورها می توان به بخش بزرگی از تاریخ و باورهای مردمان آن کشور پی برد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در سایت بنیامین مارکو در میان بگذارید. 

اپیزود ۶-۱: درباره سفرهای تنهایی کشور کامبوج سفرنامه پرو الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد