سفر به بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان

برای برنامه ریزی در رابطه با سفر به بلغارستان یا هر کشور دیگری لازم است ابتدا تاریخ سفر مشخص شود و بعد سوالاتی درمورد مدت زمان سفر، مقصد و نیز بودجه سفر پرسیده شود. پس از تعیین مقصد، باید اطلاعات مورد نیاز درباره آن منطقه را جستجو کنید.

برای این منظور شما می توانید از وب سایت‌های گردشگری و راهنمایان محلی استفاده کنید. پس از جستجو باید هتل و بلیت خود را رزرو کنید. البته بهتر است هتل و بلیت مناسب را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. قبل از سفر مسیر و جاذبه‌های گردشگری را بررسی کنید تا بتوانید برنامه‌ای مناسب برای دیدن جاذبه‌های بلغارستان داشته باشید.

در بلغارستان، جاذبه هایی همچون شهرهای تاریخی، کوهستان ها و سواحلی زیبا وجود دارد. در سفر به بلغارستان بهتر است فرهنگ و رسوم محلی را رعایت کنید. برخی از رسوم محلی شامل پوشیدن لباس مناسب در مکان های مذهبی و نخوردن و نیاشامیدن در خیابان‌ ها است. در نهایت سفر باید برای لذت باشد. شما باید از هر لحظه آن لذت ببرید و با خاطرات خوبی برگردید. در بلغارستان شما می‌توانید از طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ، غذاهای محلی و شهرهای جذاب لذت ببرید.

بلغارستان زیبا را بیشتر بشناسیم

بلغارستان با 7 میلیون جمعیت کشوری زیبا و تاریخی است که در جنوب شرق قاره اروپا قرار دارد. شهر تاریخی و قدیمی صوفیه پایتخت این کشور بوده و با 3 میلیون نفر جمعیت در غرب کشور بلغارستان قرار گرفته است . مردم این کشور به زبان بلغاری(زبان هندو اروپایی) صحبت می کنند و اکثر آن‌ها مسیحی ارتودوکس هستند.

از آنجایی که کشور بلغارستان زمانی جزء حکومت‌ عثمانی بوده بنابراین بسیاری از فرهنگ‌ ها و آداب و رسوم این کشور شبیه به کشور های ترک زبان است. بلغارستان یک کشور تاریخی و با اصالت است که مردمان آن دیار فرهنگ اصیل خود را حفظ کرده و به آن اهمیت فراوانی داده و افتخار می کنند. از جمله سنت های قدیمی بلغارستان می توان به جشنواره موسیقی کوهستان، مراسم صبح جولای، مراسم بابا مارتا، مراسم رقص آتش و مراسم برداشت انگور اشاره کرد. مسافرت به بلغارستان همواره مورد توجه گردشگران در سراسر دنیا و البته ایرانیان بوده است. مردم جهان به دلایل زیر مسافرت به بلغارستان را در رأس برنامه های سفر خود قرار می دهند:

  • وجود مکان های زیبا و دیدنی در این کشور اروپایی
  • قیمت ارزان کالاها و سوغاتی ها در این کشور
  • مردمی مهربان و مهمان نواز
  • وجود مکان ها تاریخی و فرهنگی با ارزش در این کشور
سفر به بلغارستان

در ادامه جدولی ارائه می شود که شامل اطلاعات خیلی مهمی برای مسافرت شما به سمت بلغارستان است. اطلاعات موجود در این جدول به شما کمک می کند تا ابتدایی ترین نیازهای خود را بدون مشکل در این کشور اروپایی زیبا بر طرف کنید.

واحد پول: لف یا لِو 
پایتخت: صوفیه
مهمترین شهرها: وارنا، نسبار، بورگاس، پلودیو
فرودگاهای بین المللی: فرودگاه وارنافرودگاه صوفیهفرودگاه بورگاسفرودگاه پلودیوویزاهای بلغارستان: ویزای ترانسفر فرودگاهیA  ویزای اقامت کوتاه مدتC   ویزای اقامت بلند مدتD
اختلاف ساعت با تهران: 5/1 ساعت از تهران جلوتر است
کد کشور: +359
شمارهای اضطراری:امبولانس 150اتش نشانی 160پلیس 166شماره‌ی اضطراری عمومی در وارنا ۱۱۲ استغذاهای محبوب بلغارستان:سالاد شوپسکا، سوپ تاراتور، موساکا

آب وهوای بلغارستان

آب و هوای بلغارستان در فصل بهار و تابستان ملایم و خنک است. در فصل پاییز در بلغارستان هوای خنک و مرطوبی را شاهد خواهید بود. فصل زمستان در این کشور هوایی سرد و برفی دارد. اگر در فصل تابستان به شهرهای ساحلی این کشور سفر کنید می توانید هوای گرم و خشکی را بچشید و در روزهای تابستان از زیبایی های سواحل بلغارستان لذت فراوانی ببرید. بر این اساس بهترین فصل برای مسافرت به بلغارستان فصل بهار و تابستان است زیرا این کشور به طور کلی آب و هوای سرد و کوهستانی دارد اما در بهار و تابستان شما شاهد دمایی معتدل و هوایی بهاری خواهید بود.

بهترین زمان برای سفر به بلغارستان

بهترین زمان برای سفر به این کشور اروپایی زیبا فصل بهار و تابستان است. در این فصول هوا ملایم و خنک بوده و شما می توانید از جاذبه‌ های گردشگری و سواحل بلغارستان لذت ببرید. در فصل پاییز و زمستان هوا خنک و سرد است و شما ممکن است با مشکلاتی مانند بارش برف و باران مواجه شوید. بنابراین بهتر است در فصل بهار و تابستان به بلغارستان سفر کنید. علاوه بر این در فصل بهار و تابستان باغ‌ها و پارک های بلغارستان با گل‌ ها و درختان زیبا پر شده‌اند و شما می‌ توانید از طبیعت زیبای این کشور لذت ببرید. این کشور مرکز رشد گل رز است که بازدید از آن می تواند تجربه جالبی برای شما باشد.

هزینه سفر به بلغاستان

سفر کردن همواره تفریحی دلپذیر با تجربه های جذاب وشگفت انگیز بوده است. مقصد سفر هر کجا که باشد اگر از میزان هزینه ها آگاه باشید می توانید با یک برنامه ریزی مناسب سفر خود را آغاز کنید. هزینه های یک سفر شامل هزینه اقامت ، حمل و نقل، غذا و غیره است و برای اقامت در بلغارستان می توانید به راحتی هتل مناسب با هزینه خود را پیدا کنید.

ما اقامت در هتل را به مسافران پیشنهاد می کنیم زیرا هتل ها علاوه بر محیط تمیز و دل نشینی که دارند از نظر امنیتی هم مناسب هستند. البته بهتر است برای رزرو هتل از آژانس های مسافرتی معتبر مشورت بگیرید. غذاهای بلغاری شبیه غذاهای یونانی و ترکی بوده و با ذائقه ایرانی ها سازگار هستند و هزینه آن ها بر اساس محل خرید غذا می تواند متغیر باشد. برای اطلاع دقیق تر از قیمت غذا و خدمات در بلغارستان می توانید به سایت معتبر Numbeo مراجعه کرده و در خرید خود دقت فراوانی داشته باشید. اگر برای خرید های خود به رستوران ها و فروشگاه های محلی هم بروید می توانید در هزینه های سفر خود به میزان فوق العاده ای صرفه جویی کرده و از سفر خود لذت فراوانی ببرید. در زمینه حمل و نقل جالب است بدانید که بیشتر وسایل حمل و نقل در بلغارستان زیبا شامل تاکسی، مینی بوس، اتوبوس و اتوبوس های برقی می شود. بر این اساس شما با هزینه بسیار کمی می توانید از شهری به شهر دیگر رفته و از جاهای دیدنی بلغارستان لذت ببرید.

سفر به بلغارستان

شهرهای مهم و توریستی در سفر به بلغارستان

برای سفر به بلغارستان لازم است با شهرهای مهم و توریستی این کشور اروپایی آشنا شده و جاذبه های هر شهر را بشناسید و اینگونه برنامه سفر خود را طرح ریزی کنید تا بهترین لذت را از چنین سفری داشته باشید. شهرهای مهم و توریستی بلغارستان به قرار زیر هستند. ما در ادامه مقاله به طور مفصل به این شهرهای زیبا و اروپایی می پردازیم.

صوفیه

این شهر پایتخت کشور بلغارستان است و با توجه به سابقه تاریخی که دارد دارای اماکن تاریخی بسیار زیبایی است. از نظر جغرافیایی این شهر زیبا در غرب بلغارستان و در مجاورت کوه های ویتوشا قرار گرفته است.از سوی دیگر صوفیه به علت نزدیکی به دریای اژه دارای آب وهوای مطبوعی هم هست. جاذبه های توریستی و تاریخی صوفیه به قرار زیر هستند:

  • کلیسای جامع الکساندر نوسکی
  •  موزه های باستانی و هنری
  •  طبیعت بکر و دیدنی
  • طبیعت کوه‌ ویتوشا در جنوب غربی صوفیه

وارنا از مهمترین شهرهای توریستی

 شهر وارنا شهری زیبا و ساحلی در کشور بلغارستان است. این شهر از لحاظ اندازه سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان به شمار می آید. شهر وارنا را در فصل تابستان به خاطر سواحل جذابی که دارد و نیز مراکز خرید بزرگی که در این شهر دایر شده اند بسیار می پسندند و مورد علاقه توریست ها قرار می گیرد. از جاذبه های گردشگری شهر ساحلی وارنا می توان به موارد زیر شاره کرد:

  •  گراند مال وارنا با وسعت 52هزار متر مربع
  •  وارنا تاورز با وسعت 82 هزار متر مربع
  • بازار های محلی ساحلی و بازار هفت روزه

بر این اساس اگر به دنبال تجربه خرید در یک شهر ساحلی زیبا هستید، وارنا یک گزینه عالی برای شما می تواند باشد. با مراجعه به مراکز خرید و بازارهای محلی می توانید لذت بخش ترین تجربه خرید خود را در وارنا داشته باشید.

 شهر وارنا

پلودیو

پلودیو شهری تاریخی با قدمت 9000 ساله است و معماری بسیار زیبایی دارد. این شهر دومین شهر بزرگ بلغارستان به شمار می آید و آن را مرکز تمدن باستانی کل اروپا می دانند. جالب است بدانید که از میان ده شهر برتر دنیا پلودیو در رتبه ششم قرار گرفته است و سالانه توریست های فراوانی را راهی بلغارستان زیبا می کند.

نسبار

نسبار یک شهر جزیره ای شکل در دریای سیاه است. در این جزیره شما می توانید زیبایی کلیساها و بناهای تاریخی را به نظاره بنشینید چرا که این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و تاریخی غنی دارد.

بورگاس

یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران همین شهر بورگاس است. علت این محبوبیت را می توان در جشنواره ها و مراسمی دانست که هر ساله در شهر بورگاس برگزار می شود و توریست ها عاشق این مراسم های جذاب و دیدنی و محلی هستند. در کنار این مراسم می توان زیبایی ها و سواحل این شهر را عامل دیگری در جذب توریست ها به بلغارستان دانست.

تورهای گردشگری در سفر به بلغارستان

با شناسایی تورهای محلی بهتر می توانید سفر خود به بلغارستان را مدیریت کرده و از مدت اقامت خود در این کشور اروپایی زیبا لذت ببرید. تورهای محلی در این مورد به قرار زیر هستند و خدمات خاص خود را ارائه می دهند:

  • تور گشت شهری و خرید وارنا: این تور رایگان معمولاً گردشگران را ساعت 10 صبح از هتل سوار کرده و به مراکز خرید متفاوت در شهر می برد و ساعت 5 عصر نیز زمان کاری تور تمام می شود.
  • تور جیپ سافاری وارنا: این تور شامل شش ساعت طبیعت گردی با جیپ است و علاقه مندان زیادی دارد.
  • تور کشتی دزدان دریایی در خلیج وارنا: تور تفریحی بسیار جذاب و دوست داشتنی که در آن گردشگران سوار کشتی دزدان دریایی شده وعلاوه بر استفاده از لباس وسلاح های آن‌ها گردشی کوتاه در خلیج وارنا نیز انجام می دهند.
  • تور جزیره نسبار: با این تور شما از شهر جزیره ای و تاریخی نسپار دیدن می کنید. البته طول مسیری که در این بازدید طی می کنید 116 کیلومتر است.
  • تور بالچیک: شهر بالچیک که به شهر سفید هم معروف است در 22 کیلومتری گلدن سندز قرار دارد. در این تور گردشگران با اتوبوس از جاهای دیدنی شهر مثل کارگاه سفالگری، باغ گیاه شناسی و غیره بازدید می کنند.
 شهر وارنا

جاذبه های گردشگری در سفر به بلغارستان

هر منطقه در هر جای دنیا که باشد زیبایی های منحصر به فردی دارد که نمی توان آن را در جای دیگری از دنیا مشاهده کرد. بلغارستان زیبا هم به همین صورت بوده و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که شما می توانید در مسافرت به بلغارستان از این مکان های دیدنی بازدید کرده و خاطره آفرینی کنید. در ادامه مقاله بیشتر و به صورت مفصل به این جاذبه های گردشگری در بلغارستان می پردازیم پس همراه ما بمانید.

سواحل زیبا

بلغارستان دارای سواحل زیبا و دوست داشتنی است که می تواند برای یک سفر کم هزینه و جذاب بسیار مناسب باشد. سواحل بلغارستان در دریای سیاه قرار دارند و از جمله محبوب ترین سواحل آن می توان به گلدن سندز و سواحل سانی اشاره کرد. این سواحل دارای شن و ماسه سفید و آبی روشن هستند و به دلیل آب و هوای گرم و خشکی که دارند در تابستان میزبان میهمانان فراوانی می شوند. علاوه بر زیبایی سواحل در بلغارستان می توانید مراکز خرید و رستوران های زیبایی را کنار این ساحل ها مشاهده کرده و از خدمات آن ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و سفری خوش و شیرین داشته باشید. در ادامه بیشتر با این سواحل زیبا و رؤیایی آشنا می شوید.

ساحل گلدن سندز

این ساحل در ۱۷ کیلومتری شمال شهر وارنا قرار گرفته و به ساحل شن های طلایی هم معروف است. از ویژگی های خاص این ساحل می توان به موارد زیر اشاره کرد که جذابیت هر چه بیشتری به این ساحل زیبا داده است:

  1. وجود مناطق تفریحی در ساحل
  2. استقرار هتل های زیبا و فراوانی در کنار این ساحل
  3. وجود فضای طبیعی زیبا از دریا، کوه و جنگل در این سواحل
  4. برخورداری از خدمات بسیار خوب از جمله نزدیکی به فرودگاه بین المللی وارنا
  5. مجهز بودن به قطارهای کوچک و فانتزی جهت جابه جایی مسافران و رفاه هر چه بیشتر آن ها

ساحل سانی بیچ

این ساحل در ۳۵ کیلومتری شهر بورگاس و در حاشیه دریای سیاه قرار گرفته است. این ساحل به دلیل نزدیکی به شهر تاریخی نسبار سالانه گردشگران زیادی را راهی بلغارستان زیبا می کند. علاوه بر این ساحل می توان مناطق ساحلی دیگری را هم در بلغارستان شاهد بود که این مناطق زیبایی بی نظیری به این کشور داده اند و سفر به بلغارستان را هر چه بیشتر دلربا می کنند. این سواحل به قرار زیر هستند:

  1. ساحل آلبنا در 30 کیلومتری شمال شهر وارنا، سرشار از چشمه های آب معدنی
  2. ساحل سنت کنستانتین
  3. ساحل هلنا
ساحل سانی بیچ

پارک آبی آکوا پلیس

پارک آبی اکوا پلیس به وسعت 40 هزار کیلومتر مربع در دل طبیعت و نزدیکی دریا قرار گرفته است.از ویژگی های این منطقه نزدیکی به سواحل زیبای گلدن سندرز بوده که بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است. در مسافرت به بلغارستان حتماً سری به این پارک آبی بزنید و زیبایی مسافرت های بهاری و تابستانه خود را صد برابر کنید.

مکان های تاریخی

وقتی به بلغارستان سفر کردید می توانید تاریخ غنی مردم این کشور را در کلیساها و بناهای تاریخی آن به نظاره بنشینید و زیبایی فرهنگ پربار بلغارستان را با تمام وجود خود احساس کنید. از جمله مکان های تاریخی بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای جامع الکساندر نوسکی
  •  مساجد و موزه های تاریخی و باستانی
  •  مسجد بانیا باشی صوفیه

درمورد مسجد بانیاباشی جالب است بدانید که این مسجد بزرگ ترین مسجد بلغارستان بوده که در شهر صوفیه واقع شده است. این مسجد تک مناره ساخته شده و طراحی آن به سبک عثمانی است. این مسجد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری بلغارستان محسوب می‌ شود و هر ساله بسیاری از گردشگران و توریست‌ ها به دیدن آن می‌ آیند. این مسجد تاریخی، نمادی از فرهنگ و تاریخ بلغارستان است.

از دیگر جاذبه های گردشگری بلغارستان می توان به مراکز خرید و مال های بزرگ شهر وارنا و باغ های طبیعی در شهرهای مختلف کشور بلغارستان اشاره کرد.

جشنواره های بزرگ و معروف

بلغارستان کشوری از فستیوال ها و جشنواره های محلی و سنتی است و سالانه با برگزاری این مراسم گردشگران زیادی را راهی این منطقه جادویی می کند. در ادامه مقاله به توضیح بیشتری در مورداین فستیوال ها و انواع آن می پردازیم پس با ما همراه بمانید.

فستیوال گل سرخ

از آنجایی که بلغارستان یکی از کشور های مهم در تولید و صادرات گل سرخ بوده، یکی از فستیوال های معروف بلغارستان فستیوال گل سرخ است که از سال 1903 در شهر کازانلوک برگزار می شود. این فستیوال به مناسبت گل سرخ، نماد عشق و عاشقی، برگزار می شود و در آن مردم شهر با لباس های سنتی خود به همراه گل سرخ به خیابان ها می آیند و در میان موسیقی و رقص این گل را به یکدیگر هدیه می دهند. این فستیوال به عنوان یکی از جذاب ترین فستیوال های بلغارستان شناخته شده و هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود.

فستیوال گل سرخ

فستیوال گیلاس

فستیوال گیلاس یکی دیگر از مهم ترین فستیوال های بلغارستان است که در شهر کیوستندیل، معروف به باغ میوه بلغارستان، برگزار می شود. در این فستیوال دوست داشتنی از سال 1896 برای میوه محبوب و پر مصرف گیلاس در بلغارستان جشن گرفته می شود.

در این رویداد مردم شهر با لباس های سنتی خود به خیابان ها می آیند و در میان موسیقی و رقص با گیلاس های تازه چیده شده و به همراه خوراکی های محلی و نوشیدنی ها جشن می گیرند. این فستیوال به عنوان یک رویداد جذاب برای گردشگران و محلی ها شناخته شده و در ماه مه برگزار می شود.

فستیوال راه رفتن روی سنگ آتشی

این فستیوال خاص وعجیب به عنوان میراث ناملموس در یونسکو ثبت شده است. در سوم ژوئن و با غروب خورشید مردم بلغارستان آتش روشن می کنند و به رقص و پایکوبی دور آتش می پردازند و بعد از این که آتش فروکش کرد روی سنگ های آتشین به جا مانده از آتش راه می روند و اینگونه جشن خود را به پایان می رسانند.

فستیوال سوروا

این فستیوال در ماه ژانویه و در شهر پرنیک بلغارستان برگزار می گردد. برای این مراسم مردم از لباس خاص و نقاب استفاده می کنند و به خود زنگوله می بندند. این کار در گذشته به منظور دور کردن و ترساندن ارواح شیطانی انجام می گرفت. هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران از این مراسم خاص و جذاب دیدن می کنند.

فستیوال نی انبان

این مراسم در ماه اوت و در روستای گلا برگزار می گردد و بین مردم بلغارستان و حتی مردم کشورهای دیگر نیز بسیار محبوب است. در این فستیوال فرهنگی نوازندگان نی انبان برای جمعیت زیادی می نوازند و مردم مراه با نواختن آن‌ها به شادی و پایکوبی می پردازند.

در این مقاله شما با یک راهنمای کامل برای مسافرت به بلغارستان آشنا شدید و توانستید از مکان های دیدنی بلغارستان به صورت نوشتاری دیدن کرده و سفر به بلغارستان را به صورت نوشتاری تجربه کنید. اما خودتان هم که می دانید بازدید حضوری از چنین کشور جادویی و زیبایی طعم دیگری دارد و یک سفر خاطره انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد. راهی بلغارستان شوید و از فرهنگ و هنر غنی این بخش دنیا لذت فراوان ببرید و خاطره سازی کنید.

اگر تجربه سفر به این کشور زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۳-۱ :دور اروپا با پژو ۲۰۷ در ۸۰ روز - بخش اول کشور نروژ  سفرنامه تایلند الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد