آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از مقاصد مهم گردشگری ترکیه است. این شهر با زیبایی کلاسیک و استایلی مدرن یک مقصد توریستی فوق ‌العاده و پر آوازه است. جاهای دیدنی آنتالیا متنوع و گوناگون است، از آثار تاریخی گرفته تا مراکز خرید و سواحل دوست‌ داشتنی همگی در این شهر دیده می شود.

شهر جذاب آنتالیا با بلوارهای پر از سایه ی درختان نخل، یکی از اصلی ترین اقامتگاه های ترکیه در منطقه مدیترانه به شمار می آید. این شهر قدیمی دور یک بندرگاه با شکوه مربوط به عصر رومیان قرار دارد که از کوهستان‌ های اطراف آن می ‌توان چشم‌ اندازی آبی رنگ و پر از مه را مشاهده کرد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی از سال است؟ 

قبل از هر چیز این را بگوییم که شما می توانید در تمام طول سال به این شهر ساحلی زیبا سفر کنید اما بهترین زمان سفر به آنتالیا تا حد زیادی بستگی به اولویت ها، علاقه مندی ها و هدف های شما از سفر به این شهر دارد. وقتی برای سفر برنامه ریزی می کنید باید فاکتورهای مختلفی مثل آب و هوا، شلوغی و مراسم های مختلف را در نظر بگیرید. ما در این مقاله برآنیم تا به بررسی این فاکتورها بپردازیم. با ما همراه شوید…

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده ‌است. بنابراین آب و هوایی مدیترانه‌ ای دارد. آنتالیا منطقه ‌ای ساحلی است که تابستان‌ های آن گرم و طولانی است. به بیانی دیگر تابستان های این شهر گرم و زمستان های آن معتدل و بارانی است. در فصل زمستان امواج هوای گرم از سوی دریا به طرف ساحل در چرخش است همین امر مانع از برودت و سرمای زیاد در این منطقه می شود. 

میانگین دمای آنتالیا در تابستان بین ۲۸ تا ۳۶ درجه است که بعضاً تا ۴۰ درجه سانتیگراد هم می ‌رسد. زمستان ها دمای هوا به‌ طور متوسط بین ۹ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. به ‌طور متوسط رطوبت سالانه در این منطقه ۶۴٪ است.

آنتالیا

فصل بهار در آنتالیا

در ماه های فصل بهار، آب و هوای بسیار ملایمی را در شهر آنتالیا شاهد خواهید بود. دمای هوای در این زمان رو به گرمی می رود و معمولا آسمان آفتابی است. هرچه به آخر فصل بهار نزدیک تر می شویم؛ آب و هوای آنتالیا گرم تر خواهد شد. 

در ماه آپریل یعنی از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه کم کم آب و هوای آنتالیا رو به گرمی می رود. دمای هوا در طول روز ۱۶ درجه سانتیگراد می ‌شود. در این ماه می‌ توانید روزها را کنار ساحل بگذرانید. اما دمای آب برای شنا کردن مناسب نیست. 

در ماه می، معادل با اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه، آب و هوای آنتالیا در طول روز، ۲۰ درجه سانتیگراد می ‌شود. بنابراین می‌ توانید از آفتاب روز بدون اینکه گرمای شدیدی را احساس کنید، لذت ببرید. در نیمه ی دوم ماه می هم می‌ توانید شنا در دریا را تجربه کنید. اگر آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم دوست ندارید، این زمان بهترین زمان سفر به آنتالیا به شمار می آید. 

در ماه ژوئن یعنی از اواسط خرداد تا اواسط تیر ماه، دمای هوا در آنتالیا به ۲۵ درجه سانتیگراد می ‌رسد. این ایام آغاز فصل تابستان است که برای شنا کردن در دریا زمان ایده‌آلی است اما یادتان باشد که لازم است خود را از تابش آفتاب محافظت کنید. 

به طوری کلی در فصل بهار احتمال بارش باران در آنتالیا بسیار کم است در واقع بارش موثر باران (بیشتر از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه) به غیر از یک تا دو روز در ماه، در این فصل نادر است. گردشگران می توانند در این فصل از آب و هوای مطلوب آنتالیا لذت ببرند.

آنتالیا در بهار

فصل تابستان در آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در تابستان بسیار گرم و مرطوب است و میانگین دمای این شهر در فصل تابستان بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است. 

آنتالیا در جولای یعنی از اواسط تیر تا اواسط مرداد ماه، گرمترین ماه است. متوسط دمای هوا به ۲۸ درجه سانتیگراد می ‌رسد. آب دریا در این ایام گرم است. اگر بعدازظهرها برای پیاده ‌روی بیرون می ‌روید، یادتان باشد که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

آب و هوای آنتالیا در آگوست، معادل با اواسط مرداد تا اواسط شهریور ماه،  مشابه ماه جولای است. بهترین فعالیت در بعد از ظهرها، شنا کردن در آب دریاست. یادتان باشد که کرم ضدآفتاب بزنید و آب هم زیاد بنوشید.

در ماه سپتامبر یعنی از اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه، دمای هوای آنتالیا در طول روز ۲۵ درجه سانتیگراد است. این ماه، شروع پاییز است و به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ ای، بهترین زمان برای شنا کردن در دریاست. در این ماه ممکن است در آنتالیا بارندگی وجود داشته باشد.

در یک جمع بندی کلی باید بگوییم که اگر طرفدار آفتاب ‌گرفتن زیر تابش شدید نور خورشید هستید و دلتان می‌ خواهد در گرمای فراوان شنا کنید، فصل تابستان بهترین فصل برای شنا، غواصی، لذت ‌بردن از بازی ‌های آبی و کشتی‌ های تفریحی است. البته باید در این فصل شلوغی و جمعیت زیاد مکان‌ های مختلف آنتالیا را هم بپذیرد. چرا که به ‌دلیل تعطیلات تابستانی، تعداد تور آنتالیا در این فصل بیشتر می‌ شود. علاوه بر این در این زمان‌، هزینه هتل، تفریحات و… هم افزایش خواهد یافت. گردشگرانی که تابستان را برای سفر با تور آنتالیا انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که رطوبت و همچنین گرمای هوا در برخی از روزهای فصل تابستان ممکن است آزار دهنده باشد. 

به خاطر داشته باشید که شرایط آب و هوایی آنتالیا در شهریور رو به سردی می رود و از گرمای فراوان و رطوبت طاقت فرسای آن کاسته خواهد شد. با این حال دمای هوا هنوز برای استفاده از دیدنی ‌‌های ساحلی و دریایی آنتالیا مناسب است و لحظات شادی‌ بخشی را برایتان به ارمغان می ‌آورد.

آنتالیا در تابستان

فصل پاییز در آنتالیا

دمای میانگین آنتالیا در فصل پاییز ۱۹٫۹ تا ۳۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است که فضایی دلپذیر برای بازدید از شهر را فراهم می‌ کند. در این فصل یک تا دو روز در ماه، شاهد بارش موثر باران خواهید بود.

آب و هوای آنتالیا در ماه اکتبر، معادل اواسط مهر تا اواسط آبان ماه، گرم است. با این حال، بارندگی هم زیاد اتفاق می افتد. اگر قصد دارید در شهر پیاده ‌روی کنید، حتما لباس مناسب همراه داشته باشید. یادتان باشد که در این زمان شب ‌ها دمای هوا به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌ رسد. 

اما در ماه نوامبر یعنی اواسط آبان تا اواسط آذر ماه، آب و هوای آنتالیا کاملا سرد خواهد بود. در طول روز، متوسط دمای هوا ۱۵ درجه سانتیگراد می ‌شود. شب ‌ها هوا نسبتا سرد می شود. در این ایام شما باید خود را برای بارندگی‌ آماده کنید. 

دمای هوای آنتالیا در ماه دسامبر، معادل با اواسط آذر تا اواسط دی ماه، در طول روز ۱۲ درجه سانتیگراد می‌ شود. اما آنقدر سرد نیست که سرما اذیت کننده باشد. با این حال، باید لباس گرمتری نسبت به تابستان و بهار بپوشید. در این ایام، احتمال بارندگی ‌های مداوم وجود دارد.

به طور کلی دمای هوای آنتالیا با شروع فصل پاییز رو به سرما می رود و در این فصل شاهد بارش باران های فصلی خواهیم بود بنابراین در این زمان از اغلب تفریحات آبی در این شهر خبری نیست. بنابراین گردشگران کمتری با توجه به آب و هوا در فصل پاییز در آنتالیا دیده می‌ شوند، در نتیجه قیمت هتل‌ ها مقرون به ‌صرفه ‌تر خواهد بود. 

فصل زمستان در آنتالیا

دمای میانگین آنتالیا در این فصل در محدوده ۱۴٫۹ تا ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد است. در این فصل هر ماه شاهد دو تا چهار روز بارش موثر در آنتالیا خواهید بود.

در ژانویه یعنی از اواسط دی تا اواسط بهمن ماه، متوسط دمای هوا در طول روز، ۱۵ درجه سانتیگراد است. شب‌ ها دمای هوا به نصف کاهش پیدا می ‌کند. در کل، آب و هوای آنتالیا در ژانویه بارانی است. 

در فوریه یعنی از اواخر بهمن تا اواسط اسفند ماه، آب و هوای آنتالیا تقریبا مشابه ماه ژانویه است. باید خود را برای بارندگی ‌ها آماده کنید. اگر لباس گرم به اندازه کافی بپوشید و بوت به پا کنید، قدم زدن در آنتالیا در این ایام دلچسب خواهد بود. 

اما در ماه مارچ یعنی از اواسط اسفند تا اواسط فروردین ماه، آب و هوای آنتالیا کمی گرمتر از ژانویه و فوریه می‌ شود. گرچه هنوز دما برای شنا کردن در دریا مناسب نیست، اما می ‌توان از آفتاب ساحل لذت برد. 

زمستان آنتالیا

به طور کلی فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری در آنتالیا است و مسافرانی که به‌ دنبال تجربه گرما هستند، از سفر در این زمان از سال به ‌هیچ‌ وجه لذت نخواهند برد. تفریحات زمستانی در آنتالیا بستگی به شرایط آب ‌و هوایی آن روز یا ماه خاص دارد. در سردترین زمان، یعنی ژانویه دمای هوا ممکن است به ۱۰ درجه زیر صفر برسد. بنابراین شنا خود به‌ خود از تفریحات زمستانی آنتالیا حذف می‌ شود. به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ ای آنتالیا، این شهر در زمستان ‌ها خیلی سرد و یخبندان نمی‌ شود. اما بارندگی‌ ها در این ایام زیاد است و ممکن است مزاحم پرسه زدن گردشگران در شهر شود.

اما اگر شنا کردن و آفتاب ‌گرفتن برایتان تکراری است و یا به دنبال تجربه ‌های دیگری هستید، می ‌توانید در زمستان به آنتالیا سفر کنید. بازدید از آنتالیا در ایام آف سیزن، مزایایی نیز دارد. از جمله، شهر چندان شلوغ نیست، بنابراین به راحتی می ‌توانید در شهر قدم بزنید. فقط باید لباس گرم بپوشید. مزیت دیگر، قیمت ‌هاست. فصل زمستان زمان مناسبی برای خرید در آنتالیا  است، چون در این فصل کمتر کسی سراغ خرید می ‌رود و قیمت ‌ها کاهش پیدا می ‌کند. همچنین قیمت رزرو هتل در آنتالیا بسیار ارزانتر از زمان‌ های دیگر است. بنابراین اگر قصد دارید هم از تفریحات زمستانه آنتالیا مانند رفتن به پیست اسکی، بالن سواری، سورتمه سواری و… بهره ببرید و هم سفر ارزانی را تجربه کنید، فصل زمستان انتخاب مناسبی خواهد بود. 

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس فستیوال ‌ها و رویدادها

آنتالیا سرزمین جشنواره ‌های مهیج و میزبان فستیوال های بین ‌المللی متعددی در طول سال است. هر سال، کنگره ‌های ملی و بین‌ المللی، فستیوال ‌های قابل‌ توجه هنری و فرهنگی، رویدادهای ورزشی، نمایشگاه ‌ها و نمایش ‌های مختلفی در این شهر برگزار می شود و بسیاری از گردشگران این شهر تنها با هدف شرکت در این جشنواره ها به آنتالیا سفر می کنند. در واقع فستیوال ‌های هنری آنتالیا، آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری با انتخاب‌ های بی ‌شمار برای مهمانانش کرده‌ است. بیشتر شرکت‌ کنندگان در جشن‌ ها و فستیوال‌ ها، گردشگران خارجی هستند.  مهمترین این فستیوال ها به شرح زیر است:

فستیوال بین ‌المللی مجسمه ‌های شنی آنتالیا

این فستیوال بین‌ المللی که توسط گروه طراحی هنری جهانی سازماندهی می ‌شود؛ یک نمایشگاه بسیار بزرگ از مجسمه ‌های شنی است که با توجه به ابعاد مجسمه ‌ها و محیط برگزاری آن، یکی از بزرگ ‌ترین رویدادهای شنی در جهان محسوب می شود که هر سال گروهی از مجسمه ‌سازان شنی را از اقصی نقاط جهان به سوی خود می‌کشاند، تا به ده هزار تن شن در یک محوطه ده هزار متر مربعی شکل دهند. به این ترتیب فرصتی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان فراهم می‌ شود تا توانایی و خلاقیت خود را در این زمینه بسنجند. تجربه ساخت و تماشای مجسمه هایی درخشان همیشه به دست نمی آید و همین دلیلی شده تا همه ساله هزاران نفر در جشنواره مجسمه های شنی حضور داشته باشند.  این را هم بگوییم که تم این فستیوال هر سال عوض می ‌شود. وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، شهرداری کلان ‌شهر آنتالیا، بنیاد ترقی آنتالیا، انجمن خبرنگاران آنتالیا و دیگر ارگان‌ ها و نهادها از این فستیوال حمایت می‌ کنند.

در شب تزیینات نوری منطقه و چراغ ‌ها، فضایی فوق‌ العاده و رنگارنگ به محوطه نمایشگاه می‌ بخشند. این نمایشگاه هر سال بین ماه ‌های می تا نوامبر در آنتالیا برگزار می ‌شود.

فستیوال بین ‌المللی مجسمه ‌های شنی آنتالیا

کارناوال کمر

یکی از محبوب‌ ترین اقامتگاه ‌های تفریحی آنتالیا، کمر است که در میان آب ‌های فیروزه‌ ای دریا و چشم ‌اندازهای فوق‌العاده واقع شده است. این منطقه علاوه بر داشتن عجایب طبیعی مانند دره گوینوک (Goynuk Canyon)  و فلات اوجولوک (Ucoluk Plateau) ، محل برگزاری انواع بسیاری از فستیوال ‌ها و رویدادها است؛ یکی از معروف‌ ترین آن ‌ها در این دهه ‌ها، کارناوال کمر بوده است.

جمعیت زیادی با لباس‌ های رنگارنگ و سنتی برای جشن گرفتن به این کارناوال می ‌آیند. آتش ‌بازی و برگزاری کنسرت‌ های محلی در ساحل از جمله جذابیت ‌های این فستیوال به شمار می آید.

در این کارناوال رنگ، صدا و رقص، حاضران را به زندگی بومیان منطقه نزدیک خواهد کرد. جای هیچ تعجبی نیست که کمر یکی از مناطق فراموش ‌نشدنی برای در آغوش کشیدن روح کارناوال است. این کارناوال در ماه آوریل در شهر آنتالیا برگزار می شود.

فستیوال بین ‌المللی اپرا و باله آسپندوس

فستیوال اپرا و باله، یکی از محبوب ‌ترین رویدادهای سالانه در شهر آنتالیا است، که در ماه ژوئن در آنتالیا برگزار می‌ شود و تا ماه جولای نیز ادامه پیدا می ‌کند، در زمان برگزاری این جشنواره فعالیت ‌های بسیاری برای ارائه خدمات به گردشگران صورت می‌ پذیرد. بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان برای تماشای اپرا و باله در این زمان از سال به آنتالیا می ‌آیند. در واقع ۷۰ درصد شرکت‌ کنندگان در این فستیوال، گردشگران خارجی هستند.

این فستیوال در ۱۹امین سالگرد خود، با گرد هم آوردن مکان‌ های منحصر به ‌فرد تاریخی و تئاتر آنتیک آکوستیک ۲۰۰۰ ساله بی ‌نظیر آسپندوس به‌ همراه زیبایی‌ های طبیعی آنتالیا و ذات آرامش‌ بخش هنر، کشور ترکیه را  از نظر بین‌المللی ارتقا داده است.

فستیوال بین ‌المللی اپرا و باله آسپندوس

فستیوال فینیکه 

در فاصله 117 کیلومتری شهر آنتالیا (یعنی مرکز استان آنتالیا) به منطقه ساحلی زیبای فینیکه می ‌رسید. وفور پرتقال در فینیکه باعث فعال شدن حس خلاقیت خیلی از اهالی این شهر شده است. مردم با استفاده از میوه پرتقال، سازه ‌ها و مجسمه ‌های مختلفی می‌ سازند. از این سازه ‌ها برای شرکت در جشنواره پرتقال استفاده می‌شود. شرکت‌کنندگان این جشنواره با استفاده از لیمو و پرتقال به ساخت طرح‌ های مختلف مثل آثار باستانی و گردشگری ترکیه یا هر شکل دیگری، با یکدیگر به رقابت می‌کنند. 

به عبارت دیگر فستیوال فینیکه یا فستیوال پرتقال با نمایش پرتقال ‌های خوشمزه منطقه و رژه در آنتالیا برگزار می شود. حدود ۵۰ تن پرتقال در این رویداد استفاده می شود. مجسمه ‌های ساخته شده از پرتقال و غرفه ‌های مواد غذایی تهیه شده از این میوه خوش رنگ و خوش طعم از جمله جذابیت‌ های فستیوال فینیکه است. در این بین، چندین مسابقه نیز برگزار می ‌شود که از میان آن ‌ها می‌ توان به انتخاب بهترین کشاورز با توجه به کیفیت محصول پرتقال آن‌ ها اشاره کرد.

هدف اصلی برگزاری این فستیوال، ارتقای محصول منطقه و گرد هم آوردن کشاورزان است. که در دو سال اخیر در ماه می تا ژوئیه برگزار شده است.

فستیوال گردشگری ماناوگات

از جذابیت ‌های این جشنواره، می ‌توان به برگزاری کنسرت ها، نمایشگاه‌ های فولکلور، مصاحبه ‌ها، کنفرانس ‌ها، نمایش‌ های رقص، نمایش‌ های ورزش های آبی، شعبده‌ بازی و بسیاری از رویدادهای دیگر اشاره کرد. 

فستیوال گردشگری ماناوگات، هر سال تابستان در ماه ژوئیه در این منطقه برگزار می‌شود. گفتنی است که ماناوگات، نام منطقه‌ ای در استان آنتالیا است که ۷۲ کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد. 

ماناوگات

فستیوال بین ‌المللی رقص و موسیقی فولکلور

هر سال میلیون‌ ها نفر با فرهنگ ‌های مختلف از مکان‌ های متعددی از جهان برای شرکت در این رویداد، در آنتالیا گرد هم می ‌آیند و به این ترتیب پیام‌ هایی از دوستی، صلح و عشق را به سراسر جهان می‌ فرستند.

گروه‌ های رقص فولکلور، رقص مدرن، باله، کر، موسیقی، سیرک، بازی ‌های خیابانی سنتی، تئاتر رقص و ژیمناستیک ریتمیک در گروه سنی بالای ۱۳ سال در این فستیوال شرکت می کنند. فستیوال بین ‌المللی  رقص و موسیقی فولکلور در آنتالیا در ماه اوت برگزار می شود.

فستیوال عسل

تولید عسل، یک هنر است و ترک ‌ها به ‌خصوص در منطقه آنتالیا، شیرین‌ ترین عسل‌ های جهانی را تولید می‌ کنند. فستیوال عسل هر سال در ماه اوت در منطقه گوندوگوموس (Gundogmus) در آنتالیا برگزار می ‌شود. طی این فستیوال می‌ توانید انواع محصولات عسل از سراسر ترکیه را امتحان کنید و برای دوستان و خانواده نیز سوغاتی ببرید.

فستیوال بین ‌المللی فیلم آنتالیا

فستیوال بین‌ المللی فیلم آنتالیا مهم ‌ترین فستیوال فیلم ترکیه به شمار می ‌آید که از سال ۱۹۶۳ به‌ صورت سالانه در ماه‌ های پاییزی در آنتالیا برگزار می‌ شود. از سال ۲۰۰۹، این رویداد در مرکز فرهنگی آنتالیا  (Antalya Cultural Center) با سازماندهی بنیاد فرهنگی هنری آنتالیا برگزار می شود که یک بخش بین ‌المللی نیز به بدنه آن اضافه شده است. جوایز این جشنواره در سه بخش مجزا به شرکت ‌کنندگان اهدا می ‎شود.

فستیوال بین‌المللی موسیقی مدیترانه ‌ای

فستیوال بین‌ المللی موسیقی مدیترانه‌ای، یک فستیوال موسیقی است که در ماه اکتبر با برگزاری کنسرت‌ ها و اجراهای موسیقی بومی و بین ‌المللی،گردشگران زیادی را به آنتالیا می‌ کشاند.

فستیوال بین‌المللی موسیقی مدیترانه ‌ای

فستیوال بین ‌المللی پیانو

این فستیوال که هر سال در ماه اکتبر تا نوامبر توسط شهرداری کلان‌ شهر آنتالیا سازماندهی می ‌شود، با برنامه ‌های ویژه ی خود، دوستداران موسیقی را گرد هم می ‌آورد. در واقع در سایه ی این فستیوال هر سال، هنرمندان بین‌ المللی و گروه‌ های موسیقی به آنتالیا می‌ آیند و تجربه ‌ای فراموش‌ نشدنی از موسیقی کلاسیک را به مهمانان هدیه می‌ دهند. این فستیوال به خاطر برنامه‌ های رنگارنگ و رپرتوار (مجموعه قطعه ‌های موسیقی است که تکنواز یا خواننده برای رسیتال، یا ارکستر برای کنسرت آماده می‌ کند) مشهور است.

نمایشگاه محصولات غذایی آنفاس

این نمایشگاه با مجموعه ای از انواع مواد غذایی و نوشیدنی ‌های مدیترانه‌ای مانند گوشت و لبنیات، میوه ‌ها و سبزیجات، شیرینی و محصولات پخته، سس‌ ها، ادویه ‌ها و طیف وسیعی از نوشیدنی ‌ها، بزرگ‌ ترین و معتبرترین نمایشگاه تجاری در آنتالیا و کل ترکیه محسوب می شود.

بازدیدکنندگان محصولات غذای آنفاس عمدتا خریداران حرفه‌ ای نهادهای دولتی، هتل ‌ها، سوپر مارکت ‌ها و رستوران ‌های فست ‌فود که مایل به مطالعه و مقایسه پیشنهادها هستند، را شامل می شود. این نمایشگاه از ۲۶ سال قبل به ‌صورت سالانه در ماه ژانویه به ‌مدت ۴ روز برگزار می ‌شود.

نمایشگاه محصولات غذایی آنفاس  در ژانویه برگزار خواهد شد.

حرف آخر

همان طور که اشاره شد بهترین زمان سفر به آنتالیا از اردیبهشت تا اواسط مهرماه است. این که می‌گوییم بهترین، منظورمان از لحاظ آب‌ و هوایی است. در فصل بهار به ویژه اردبیهشت ماه، آب و هوای این شهر مدیترانه ‌ای و معتدل بوده و زمان مناسبی برای گشت و گذار در آنتالیا است. اگر می‌ خواهید به پارک آبی آنتالیا بروید؛ قایق سواری کنید؛ در سواحل آن آفتاب بگیرید؛ شنا کنید و تفریحات آبی و هوایی شگفت ‌انگیز آن را امتحان کنید؛ فصل تابستان را انتخاب کنید. در این فصل آب و هوای آنتالیا به اوج گرما و رطوبت خود می‌رسد و شرایط برای یک آب‌ تنی دلچسب مهیاست.

اما اگر بخواهید بهترین زمان سفر به آنتالیا از لحاظ هزینه را بدانید، فصل زمستان را انتخاب کنید. در زمستان با اینکه آب و هوا سرد و با بارش برف و باران همراه است، فرصت مناسبی برای تفریحات زمستانه مانند رفتن به پیست اسکی خواهد بود. همچنین آنتالیا در زمستان خلوت ‌تر از سایر فصول است و قیمت ‌ها به ویژه در رزرو بلیط هواپیما با کاهش زیادی رو به رو می ‌شود.

در این زمان احتمال یافتن تور لحظه آخری آنتالیا بسیار بیشتر است. ضمن اینکه موضوع خرید در آنتالیا هم می‌تواند در میزان هزینه‌ سفر به آنتالیا تاثیرگذار باشد.

یادتان باشد که آنتالیا به غیر از شنا و آفتاب ‌گرفتن، تفریحات دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: رفتینگ (قایق سواری در آب‌ های خروشان)، بازدید از پارک ‌های آبی آنتالیا، غواصی در دریای مدیترانه، بازدید از مکان‌ های تاریخی و موزه ‌ها، سافاری، اسب ‌سواری و …

در پایان دوباره یاد آور می شویم که ما در این متن سعی کردیم درباره بهترین فصل سفر به آنتالیا صحبت کنیم اما آنچه اهمیت دارد این است که شما زمان سفرتان را با توجه به اولویت ‌ها و علایقتان تنظیم کنید. در غیر این صورت حتی اگر در بهترین هتل های آنتالیا هم سکونت داشته باشید، نمی‌ توانید از سفرتان لذت ببرید. البته بیشتر بارش‌های این شهر در زمستان اتفاق می‌افتد.  فارغ از آب‌وهوا، تور آنتالیا نیز در همین ماه‌ها رونق بیشتری دارد.

البته که شما در ماه‌های دیگر سال هم می‌توانید به آنتالیا سفر کنید، حتی در اواخر پاییز یا زمستان. اما ازآنجایی‌که آنتالیا یک شهر ساحلی است و شنا در ماه‌های زمستان در دریا امکان‌پذیر نیست، روی آب‌تنی و آفتاب‌گرفتن حساب نکنید. زمان‌هایی که پیامک‌های تور لحظه آخری آنتالیا در فصول سرد وسوسه‌تان کرد، این موضوع را به‌خاطر داشته باشید.

دیدنی های آنتالیا

تفریحات زمستانی در آنتالیا

همان طور که اشاره شد، آنتالیا یک شهر ساحلی است و زمان ایده‌‌ئال برای شنا و آب‌تنی در این شهر تابستان است. اما خب با این حال به‌راحتی می‌توانید در اطراف آنتالیا بالن‌سواری کنید و از تماشای مناظر زیبای منطقه خصوصا وقتی که پوشیده از برف است، لذت ببرید. علاوه بر این می‌توانید به پیست‌های اسکی هم بروید و هیجان اسکی در مناطق برفی را تجربه کنید. البته نشستن در فضای باز رستوران های آنتالیا و تماشای مناظر برفی هم لذت خاص خود را دارد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا، بستگی به تمایل و اولویت‌های شما دارد. اگر دلتان شناکردن و آفتاب‌گرفتن را می‌خواهد، باید شلوغی و جمعیت زیاد مکان‌های مختلف آنتالیا را هم بپذیرد. علاوه بر اینکه در این زمان‌ها، هزینه هتل، تفریحات و… هم بیشتر است.

اگر حوصله جمعیت زیاد و شلوغی را ندارید، سفرتان را به ماه‌های خنک‌تر یا حتی سرد سال موکول کنید. اگرچه در این ماه‌ها ساحل، مراکز خرید، مراکز تفریحی و… خلوت‌ترند اما امکان بسیاری از تفریح‌ها مثل شنا در دریا برای شما فراهم نیست.

همان طور که اشاره شد بهترین زمان سفر به آنتالیا از اردیبهشت تا اواسط مهرماه است. این که می‌گوییم بهترین، منظورمان از لحاظ آب‌وهوایی است. اما اگر بخواهید بهترین زمان سفر به آنتالیا از لحاظ هزینه را بدانید، دقیقا ماه‌های دیگر به غیر از دوره ذکرشده است.

در این زمان احتمال یافتن تور لحظه آخری آنتالیا بسیار بیشتر است. بنابراین اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به آنتالیا سفر کنید، در این ماه‌ها حواستان حسابی جمع باشد و دنبال تور ارزان آنتالیا بگردید. ضمن اینکه موضوع خرید در آنتالیا هم می‌تواند در میزان هزینه‌ سفر به آنتالیا تاثیرگذار باشد.

اگر تجربه سفر به این شهر زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۳-۱ :دور اروپا با پژو ۲۰۷ در ۸۰ روز - بخش اول پرو سفرنامه کشورهای جذاب شرقِ آفریقا(قسمت اول) الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد