Africa’s Attractions

دیدنی های قاره آفریقا

دیدنی های قاره آفریقا بیشمارند. این قاره کهن بخش بزرگی از جاذبه های طبیعی و فرهنگی کره زمین را در دل خود جای داده است. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به برخی از معروفترین جاذبه های گردشگری قاره آفریقا.

 

  • جنه، مالی

شهر جنه (Djenne) یکی از دیدنی های قاره آفریقا است که کمتر شناخته شده است. این شهر نقش مهمی در تجارت صحراگذر طلا ایفا می‌کرد و هنوز هم به لطف بازار هفتگی که ساکنان مناطق اطراف را به این شهر می‌کشاند، قطب منطقه‌ای محسوب می‌شود. شگفت‌انگیزترین جای دیدنی جنه مسجد جامع جنه است که بزرگ‌ترین بنای ساخته‌شده از خشت خام در جهان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل، در میان برترین جاهای دیدنی قاره آفریقا جا خوش کرده است. قدمت این مسجد تاریخی به قرن ۱۳ هجری بازمی‌گردد. با این حال، ساخت آن به‌طور رسمی در سال ۱۹۰۷ به پایان رسید.

 

  • زنگبار 

مجمع‌الجزایر زنگبار (Zanzibar) در فاصله کمی از سواحل تانزانیا قرار دارد. این منطقه نیمه خودمختار است و مقصدی بی‌نظیر برای سفر در قاره آفریقا محسوب می‌شود. در شهرهای زنگبار شاهد ترکیب جذابی از معماری به سبک‌های عربی، خاورمیانه‌ای، موری و هندی خواهید بود. در این مجمع‌الجزایر، سواحل بسیار زیبایی وجود دارد که کیفیتشان در سطح جهانی است؛ علاوه بر این، زنگبار تاریخ پرفرازونشیبی دارد که به‌خوبی از میراث آن حفاظت شده است. حتماً سری به پایتخت آن، استون تاون بزنید و از چندین موزه خارق‌العاده و قلعه قدیمیِ قرن هفدهمی دیدن کنید.

بهترین زمان برای بازدید از مجمع‌الجزایر زنگبار فصول خشک سال یعنی از ژوئیه تا سپتامبر است.

 

  • اهرام ثلاثه 

بدون شک اهرام جیزه از معروفترین دیدنی های قاره آفریقا است. این اهرام بیش از 4500 سال پیش ساخته شده اند و گواهی بر تمدن مصر باستان هستند.

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

 پارک ملی کروگر یکی از بزرگترین ذخایر حیات وحش در آفریقا است. این مکان خانه پنج حیوان بزرگ (شیر، فیل، پلنگ، کرگدن و بوفالو) است و هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند.

 

  • مراکش

مراکش شهری در مراکش است که به خاطر فرهنگ پر جنب و جوش، معماری زیبا و بازارهای شلوغش شناخته شده است. بازدیدکنندگان می توانند در این شهر تاریخ غنی شمال آفریقا را کشف کنند، از کاخ باهیا دیدن کنند و زندگی شبانه پر جنب و جوش را تجربه کنند.

 

  • کوه تیبل

کوه تیبل (Table Mountain) یک کوه با نوک تخت واقع در کیپ تاون، آفریقای جنوبی است. این کوه یکی از دیدنی های قاره آفریقا است و مناظر خیره کننده ای از شهر و خط ساحلی را ارائه می دهد.

 

  • سُسوس‌وِلی (Sossusvlei)

Sossusvlei شبیه یک تشت نمکی و سفالی است که توسط تپه های شنی قرمز در نامیبیا احاطه شده است. این مکان زیبا یک مقصد محبوب برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه زیبایی های صحرای نامیب هستند.

 

  • آبشار ویکتوریا

همانطور که قبلاً ذکر شد، آبشار ویکتوریا یک شگفتی طبیعی است که در مرز زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. بازدیدکنندگان ماجراجو می توانند با هلیکوپتر بر روی آبشار پرواز کنند و یا پا را فراتر بگذارند و بانجی جامپینگ از روی پل ویکتوریا فالز را تجربه کنند.

 

  • منطقه حفاظت‌شده ماسایی مارا کنیا

منطقه حفاظت‌شده ملی ماسایی مارا میزبان طیف متنوعی از حیات‌وحش، از جمله شیر، فیل و حیوانات وحشی کمیاب است. بازدیدکنندگان می توانند به تورهای سافاری بروند و شاهد مهاجرت سالانه حیوانات وحشی باشند.

 

  • دریاچه مالاوی

دریاچه مالاوی یکی از بزرگ‌ترین پهنه‌های آبی قاره آفریقاست. همان‌طور که از اسم آن مشخص است، بخش اعظمی از این دریاچه در مرزهای مالاوی قرار دارد اما تا کشور تانزانیا و موزامبیک هم کشیده شده است. اگر می‌خواهید دریاچه مالاوی را ببینید، یکی از بهترین راه‌ها بازدید از پارک ملی دریاچه مالاوی است که در انتهای جنوبی خود دریاچه قرار دارد.

 

  • لالی‌بلا

شهر لالی بلا (Lalibela) در اتیوپی شهری زیارتی شناخته می‌شود و یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی قاره آفریقا به شمار می‌رود. لالی‌بلا ۱۱ کلیسای صخره‌ای یکپارچه دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده است. بیشتر ساکنان این کشور مسیحی ارتدکس هستند و اکثر کلیساها در قرون ۱۲ و ۱۳ میلادی ساخته شده‌اند. اگر فرصتتان محدود است و فقط می‌توانید از یکی از این کلیساها دیدن کنید، بهتر است به بازدید Bet Giyorgis بروید که به شکل صلیب ساخته شده و تماماً از سنگ تراشیده شده است.

 

  • مرزوگا

مرزوگا (Merzouga) روستای کوچکی است اما گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این روستا در صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد و تپه‌های شنی به‌نام Erg Chebbi اطراف آن را احاطه کرده است.

 

  • پارک ملی بلک ریور جورج

یکی دیگر از جزایر خیره‌کننده اقیانوس هند که فاصله کمی از سواحل شرقی آفریقا دارد جزیره موریس است. موریس به‌خاطر سواحل و آب‌وهوای گرمسیری و پارک ملی باشکوه بلک ریور جورج (Black River Gorges National Park) شناخته می‌شود. این پارک نسبتاً جدید است و در سال ۱۹۹۴ به‌منظور حفاظت از زیبایی‌های طبیعی جزیره تأسیس شده است. در بازدید از پارک ملی بلک ریور جورج می‌توانید در مسیرهای مشخص رهنوردی کنید و از تماشای حیات وحش بومی و آبشارهای زیبا لذت ببرید.

 

اینها تنها بخش کوچکی از دیدنی های قاره آفریقا بود. امیدواریم این جاذبه های شگفت انگیز شما را برای سفر به این قاره کهن ترغیب کند.

اپیزود ۷-۱: ویزا کشورهای مختلف کشور آندورا سفرنامه دبی الماسهای آفریقایی

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد