سفر ارزان به استانبول

سفر ارزان به استانبول

امتیاز این مطلب : 5

فوت و فن های سفر ارزان به استانبول | چگونه ارزان سفر کنیم؟

ترکیه شهرهای دیدنی فراوانی دارد اما در بین آن ها استانبول از محبوبیت بی نظیری برخوردار است. برای همین ما در این مقاله سعی کردیم تکنیک های سفر ارزان به استانبول توضیح بدهیم و شما را در راه رسیدن به یک سفر دل چسب و البته کم هزینه یاری کنیم. بیایی در ابتدا کمی با زیبایی های این شهر دو قاره ای آشنا شویم و سپس فوت و فن های سفر ارزان به آن را بررسی کنیم.

زیبایی های استانبول ترکیه

استانبول پایتخت ترکیه نیست اما در میان مردم جهان به خصوص ایرانی ها خیلی مشهور تر از آنکارا به شمار می آید. در این شهر توریستی مهاجران ایرانی فراوانی هم ساکن شده اند و در واقع شهر استانبول اصلاً شهری غریبه برای ما ایرانی ها به شمار نمی آید. استانبول به قدری جذاب و دل انگیز است که یک مقاله به تنهایی نمی تواند توضیحی در خور جذابیت های این شهر توریستی داشته باشد. ما در این مقاله مسیر را از راه دور به شما نشان می دهیم. اما رسیدن به این مقصد دل انگیز و قدم زدن در کوچه پس کوچه های بی نظیرش کار خود شما است. از مکان های مشهور و دیدنی شهر استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مسجد ایاصوفیا، این مسجد قدمتی هزار ساله دارد و در قسمت اروپایی نشین استانبول واقع شده است.
  2. مسجد سلطان احمد، این مسجد با کاشی کاری های آبی خود زیبایی صد چندانی به استانبول بخشیده است.
  3. آب انبار تاریخی باسیلیکا، این آب انبار تاریخی 300 ستون با طراحی های زیبا دارد که در انعکاس آب مانند قصری وارونه به چشم می آید. آب انبار باسیلیکا در سال‌های ۵۶۵-۵۲۶ میلادی در دوران امپراطوری بیزانس و به دستور ژوستینیانوس اول ساخته شد.
  4. قصر توپ کاپی، این قصر در نزدیکی مساجد و آب انبار مشهور استانبول بوده و از زیبایی خاصی برخوردار است.
  5. کاخ دلما باغچه، این کاخ در قسمت آسیایی استانبول بوده و از دوران عثمانیان به یادگار مانده است.
  6. روملی حصار، از قلعه های معروف استانبول به شمار می آید و با کاخ دلما باغچه فاصله چندانی ندارد.
  7. برج گالاتا، این برج عمر700 ساله و ارتفاع 67 متری دارد و تا مدت ها بلندترین بخش استانبول به شمار می آمد.
  8. جزایر پرنس، پرنس 9 جزیره دارد که 4 عدد از آن ها قابل دیدار هستند. فاصله این جزایر تا شهر استانبول یک ساعت است.
  9. بازار بزرگ استانبول، بازاری باشکوه و رنگارنگ که طرفداران زیادی میان توریست ها و گردشگران دارد.
  10. کلیسای چورا، این کلیسا یکی از جاهای فوق زیبای استانبول است که با ورود اسلام به ترکیه این کلیسا هم به مسجد تبدیل شد.
زیبایی های استانبول ترکیه

این ده مورد بخشی از زیبایی های استانبول را به نمایش می گذارند. وقت و زمان و حجم مقاله اجازه نمی دهد تا هر چه بیشتر زیبایی های این شهر توریستی دنیا را به شما معرفی کنیم. در ادامه به تکنیک های سفر ارزان به استانبول می پردازیم تا شما بتوانید به این سفر رؤیایی رفته و با چشم خود مابقی این زیبایی ها را ببینید و لذت ببرید.

سفر ارزان چگونه انجام می شود؟

برای رفتن به یک سفر ارزان و لذت بخش نیاز به مهارت های خاصی است. این مهارت ها را می توان خیلی راحت و در قالب مطالعه این مقاله فرا گرفت و اجرا کرد. با کاربرد این تکنیک ها شما می توانید از صرف هزینه های بی مورد و غیر ضروری خودداری کرده و این پول را در جای مناسب تری خرج کنید و بدین ترتیب سفری ارزان و رؤیایی را رقم بزنید. تکنیک های سفر ارزان برای شهر زیبای استانبول به قرار زیر هستند.

بهترین زمان سفر

شهر استانبول آب و هوایی مشابه با تبریز دارد. این شهر زمستان های سرد و پربارشی دارد و بهار دل انگیزی را پذیرا می شود. بیشتر توریست ها برای سفر به استانبول فصل بهار و اوایل تابستان را انتخاب می کنند. در این زمان ها هزینه های سفر به استانبول خیلی زیاد می شود. برای یک سفر ارزان شما بهتر است زمان دیگری را برای مسافرت انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما فصل پاییز و زمستان است. در این فصول هوای استانبول سرد است و توریست های زیادی جذب این شهر نمی شوند و این گونه هزینه سفر به شدت کاهش می یابد. با سفر در زمستان می توانید در جشنواره های زمستانی و حراج های زمستانی استانبول شرکت کرده و خوش بگذرانید.

سفر ارزان به استانبول

بهترین روش های حمل و نقل

برای سفر از ایران به استانبول روش های متنوعی وجود دارد. این روش های حمل و نقل به قرار زیر هستند:

  1. سفر هوایی با هواپیما
  2. سفر زمینی با قطار
  3. سفر زمینی با اتوبوس
  4. سفر زمینی با ماشین شخصی
  5. سفر هوایی یا زمینی با تور گردشگری

شما با توجه به بودجه خود و توانایی جسمی که دارید می توانید بهترین و راحت ترین روش سفر را به سمت استانبول انتخاب کرده و از سفر به یاد ماندنی خود لذت ببرید. در ادامه به معرفی تک تک این روش های سفر می پردازیم.

سفر هوایی با هواپیما

در سفر هوایی به استانبول شما با یک پرواز مستقیم از ایران وارد فرودگاه بین المللی آتاترک و یا فرودگاه استانبول می شوید و به راحتی سفر زیبای خود را به شهر توریستی استانبول شروع می کنید. این روش سفر مثل همیشه گران ترین و البته راحت ترین روش سفر به شمار می آید و برای یک سفر ارزان نمی تواند روشی مناسب باشد. اگر محدودیت زمان دارید و یا افراد کهن سال و کودکان به همراه شما هستند خب این روش می تواند برای شما واقعاً مناسب باشد.

 در رابطه با روش هوایی همیشه می توان با انجام اقداماتی صرفه جویی هایی در هزینه انجام داد و یک سفر ارزان و با کیفیت را رقم زد. برای مثال شما می توانید پرواز های لحظه آخری را شکار کنید و این گونه هزینه ای به میزان نصف هزینه های مابقی مسافران پرداخت کرده و راهی استانبول شوید.

نوع ایر لاینی که انتخاب می کنید و خدماتی که ارائه می شود همه و همه در هزینه های پرداختی شما مؤثر است. بنابراین با یک جست و جوی حرفه ای می توانید پروازی کم هزینه به سمت استانبول داشته باشید و از سوی دیگر زمان کمتری را صرف مسیر سفر کرده و بیشتر به زیبایی های استانبول بپردازید.

روش دیگری هم برای صرفه جویی در این زمینه وجود دارد. پرواز های صبح گاهی به سمت استانبول همیشه با ایرلاین های خارجی انجام می شود و به طبع هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کند. در پروازهای شب هنگام و عصرگاهی شما می توانید از ایرلاین های داخلی استفاده کرده و هزینه بلیت کمتری را بپردازید.

زیبایی های استانبول ترکیه

سفر زمینی با قطار

در سفر با قطار به سمت استانبول شما مسیری زمینی را تا استانبول طی می کنید. در این نوع روش حمل و نقل باید بدانید که قطار مستقیمی از ایران به استانبول وجود ندارد و شما باید با قطارهای تهران – وان وارد وان ترکیه شده و از آنجا به سمت استانبول راهی شوید. هزینه های سفر با قطار خیلی کمتر از هزینه سفر با هواپیما است.

سفر زمینی با اتوبوس

اگر اتوبوس را برای سفر به استانبول انتخاب می کنید باید به شما مژده بدهیم که این روش حمل و نقل ارزان ترین روش سفر به استانبول است. شما می توانید با اتوبوس به طور مستقیم راهی ترکیه شوید و یا به تبریز رفته و از تبریز به استانبول بروید. سفر با اتوبوس مزایای و معایب خاص خود را دارد. مزیت این روش که بیان شد و آن هم هزینه خیلی کم این روش حمل و نقل است. از معایب این نوع حمل و نقل می توان به زمان 30 ساعته مسیر سفر اشاره کرد. شما با اتوبوس تا ترکیه 30 ساعت در راه هستید اما اگر از مسیرهای جاده ای لذت می برید و جوان هم هستید، این روش واقعاً می تواند برای شما لذت بخش باشد.

سفر زمینی با ماشین شخصی

اگر ماشین شخصی خوبی دارید و این ماشین می تواند رفاه خوبی را در سفر برای شما مهیا کند، سفر با ماشین شخصی به استانبول هم می تواند لذت فراوانی برای شما به ارمغان بیاورد. سفر با ماشین شخصی در مقایسه با اتوبوس هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کند اما با وجود ماشین شخصی در استانبول شما دیگر هزینه های حمل و نقل داخلی شهر استانبول را نمی پردازید و این گونه می توانید در هزینه های سفر خود به روشی دیگر صرفه جویی کنید. برای سفر با ماشین شخصی شما باید گواهی نامه و بیمه بین المللی داشته باشید و هزینه های خروج از کشور (کاپوتاژ) را هم بپردازید. در سفر به استانبول شما می توانید یکی از مرزهای زمینی زیر را انتخاب کنید:

  1. مرز بازرگان
  2. مرز سرو
  3. مرز رازی
سفر زمینی با ماشین شخصی به استانبول

سفر زمینی یا هوایی با تور گردشگری

اگر برای اولین بار است که به استانبول سفر می کنید بهتر است از تورهای گردشگری برای سفر خود استفاده کنید. تورهای گردشگری تجربه خوبی در زمینه شناسایی هتل ها و رستوران های مناسب و با کیفیت دارند و می توانند سفر ارزانی را برای شما رقم بزنند. تنها کاری که باید انجام بدهید پیدا کردن تور گردشگری مناسب و با کیفیت است. سعی کنید تورهای لحظه آخری را شکار کرده و هزینه سفر خود را نصف کنید. اگر این تورها به پست شما نخورد بهتر است در جست و جوی تورهای گردشگری باشید که هزینه های مازاد را به شما تحمیل نکرده و از هتل های لوکس برای اقامت مسافران استفاده نمی کنند. بدین تریتب در سفر با تور گردشگری شما می توانید یک سفر ارزان و خوب را تجربه کرده و لذت ببرید.

نکته مهم این است که بعضی تورها در همان ورود سعی دارند تا برنامه های گردشگری را به مسافران بفروشند. توصیه ما این است که از این برنامه ها استفاده نکنید زیرا معمولاً با چند برابر قیمت واقعی عرضه می شوند. شما با یکی دو روز گشت و گذار در شهر می توانید همان برنامه ها را با قیمتی به مراتب کمتر خریداری کنید.

بهترین محل اقامت در یک سفر ارزان به استانبول

برای اقامت در استانبول گزینه های بسیاری پیش روی شما قرار دارد و شما باید با توجه به بودجه خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. محل های اقامت ارزان قیمت در استانبول به قرار زیر هستند:

  1. هتل های ارزان
  2. هاستل ها
  3. سوئیت ها و آپارتمان های اجاره ای
  4. مسافر خانه ها

در استانبول هتل های بسیاری تأسیس شده است و هر یک کیفیت و هزینه خاص خود را دارند. تنوع هتل به قدری در استانبول زیاد است که به راحتی می توان هتل های ارزان قیمت و با کیفیت را در این میان پیدا کرد.

ما در هر سفری زمان کمی را در هتل ها سپری می کنیم و اکثر هتل ها وظیفه ارائه خدمات غذایی را ندارند پس چرا باید هزینه اضافی را برای یک هتل لوکس صرف کرده و بر هزینه های سفر خود بی افزاییم. با یک هتل متوسط و ارزان هم می توانیم به خوبی استانبول گردی کرده و از سفر دل انگیز و رؤیایی خود لذت ببریم. پس نیازی نیست خیلی در مورد رفاه و کیفیت هتل محل اقامت خود حساس باشید و هزینه صرف کنید.

بهترین خورد و خوراک 

بعد از اقامت و استراحت در استانبول نوبت به وعده های غذایی و هزینه های مربوط به آن ها می رسد. شما می توانید برای خورد و خوراک خود در استانبول روش های متنوعی را در پیش بگیرید. یکی از این روش ها پخت و پز در محل اقامت است. در این صورت شما باید از فروشگاه های زنجیره ای و بازارهای محلی که قیمت مناسبی دارند، خرید خود را انجام داده و بعد دست به آشپزی بزنید. بسیاری از افراد در مسافرت انگیزه ای برای پخت و پز ندارند و دوست دارند غذاهای محلی را با دست پخت محلی ها بچشند. در این صورت بهتر است رستوران های باکیفیت و قیمت مناسب را انتخاب کنید.

برای خورد و خوراک در ترکیه می توانید از غذاهای خیابانی هم لذت ببرید. غذاها و رستوران های دکه ای و خیابانی ترکیه در سراسر جهان به شدت معروف هستند و طرفداران زیادی دارند. این غذاها از لحاظ کیفیت چیزی کم از رستوران های لوکس ندارند و البته که قیمت مناسبی هم دارند.

بهترین رستوران استانبول

بهترین روش های حمل و نقل درون شهری

اگر با ماشین شخصی وارد استانبول شده اید که دیگر نیازی به پرداخت هزینه های حمل و نقل داخلی شهر ندارید. تنها هزینه ای که در این مورد باید بپردازید هزینه بنزین است و این هزینه در مقایسه با ایران خیلی گران تر برای شما آب می خورد. در موارد دیگر شما باید برای جا به جایی های داخل شهری هزینه هایی را متحمل شوید. بهتری روش در این مورد این است که در بدو ورود خود به استانبول اقدام به تهیه استانبول کارت از مغازه ها کرده و این کارت را شارژ کنید. با این کارت شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس به راحتی و با کمترین هزینه ممکن استفاده کنید. برای سفر به مناطق خارج از استانبول باز هم اتوبوس هایی با هزینه های بسیار کم تعبیه شده است. روش دیگر این است که شما ماشینی را در استانبول کرایه کرده و هر جا که می روید از این ماشین استفاده کنید. این روش پر هزینه و پر دردسر است و شما باید گواهینامه بین المللی هم داشته باشید. پس اگر شرایط استفاده از این روش را دارید آن را انتخاب کنید.

بهترین تفریحات ارزان قیمت

بخش بزرگی از لذت سفر را تفریحات و بازارگردی ها تشکیل می دهند. اگر بتوانید در سفر خود هم تفریحات فراوانی برای خود رقم بزنید و هم هزینه های سفر را در حد خوبی نگه دارید در این صورت می توان گفت که شما برنده این سفر ارزان بوده اید. بعضی از تفریحات ارزان قیمت ترکیه عبارتند از:

  1. بازدید از گالری ها و آثار هنری هنرمندان ترک
  2. بازدید از موزه مدرن استانبول
  3. گردش در ساحل و تماشای زیبایی های دریایی استانبول
  4. بازارگردی ها و خرید سوغاتی و اجناس با کیفیت و قیمت مناسب
  5. بازدید از اماکن تاریخی (البته دقت داشته باشید که بعضی اماکن تاریخی مانند مسجد ایاصوفیه ورودی های گران قیمتی دارند بنابراین قبل از رفتن به آن‌هااز قیمت ورودی ها مطلع شوید)

برای خرید سوغاتی ما به شما بازار بزرگ استانبول را پیشنهاد می کنیم. در این بازار کالاهای مناسبی با قیمت مقرون به صرفه به فروش می رسد.

برای یک سفر ارزان به استانبول شما باید روش هایی هوشمندانه را در پیش بگیرید و بعد راهی سفر شوید. با کاربرد این روش ها شما در سفر خود خساست به خرج نمی دهید بلکه آگاهانه هزینه های سفر را مدیریت می کنید و اینگونه یک سفر رؤیایی را برای خود و عزیزانتان رقم می زنید.

فراموش نکنید که خاطرات سفرهایتان را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۱۶: آسیای شرقی قسمت ۲ کشور اروگوئه سفرنامه کریسمسیِ استانبول و دیدن بازی فوتبال الماسهای آفریقایی

2 دیدگاه از کاربران

  1. سلام اقا بنامین عزیز
    من بسیار لذت میبرم از دیدن کلیپ ها و برنامه های شما و سوالی خدمت شما دارم . آیا امکان تهیه کتاب های شما و دریافت آنها در خارج کشور بوسیله پست وجود دارد یا خیر؟ من میدانم تمام کتاب های شما در حال حاضر در دسترس نیست اما آنهایی که موجود است را لطف کنید برایم در ایمیل اطلاع رسانی کنید . لطف کنید در صورت امکان هزینه خرید تمام کتاب های موجود و هزینه پست آن به اروپا را برای حقیر بنویسید تا ترتیب انتقال وجه به صورت آن لاین را بدهم . سپاسگذارم

    1. سلام و درود بر شما
      خوشحالم که همراه من هستید توی این مسیر. در حال حاضر امکان تحویل نسخه آنلاین و PDF کتاب در اروپا فراهم است. اطلاعات بیشتر توسط همکاران برای شما ایمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد