سفر کم هزینه

چند ترفند برای داشتن سفر کم هزینه

یکی از مواردی که افراد را از سفر کردن باز می دارد پول و هزینه سفر است. سفر کردن یکی از محبوب ترین تفریحات برای گذراندن تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات در طول سال است. سفر کردن علاوه بر اینکه افراد را از مشکلات و دغدغه های روزانه دور می کند، فرصت آشنایی با فرهنگ ها، آداب و رسوم و جاذبه های دیدنی را فراهم خواهد کرد. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به شهر مورد نظر خود هستید، ممکن است با خود بیندیشید که آیا می توانید سفر کم هزینه و مقرون به صرفه ای داشته باشید؟

شاید از نظر شما برنامه ریزی برای سفر ارزان و کم هزینه دشوار به نظر برسد به این خاطر که ممکن است ندانید از کجا باید شروع کنید. خب نگران نباشید. ما در این مقاله چند ترفند برای داشتن سفر کم هزینه را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

چند ترفند برای داشتن سفر کم هزینه

  • مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید

پیش از هر چیز لازم است شهر یا کشور مورد نظرتان که قصد سفر به آنجا را دارید انتخاب کنید. برای داشتن سفر ارزان لازم است مقصد مورد نظر خود را از میان شهرها یا کشورهای ارزان و کم گردشگر انتخاب نمایید. انتخاب یک مقصد ارزان به شما کمک خواهد کرد برای سایر هزینه های سفر از جمله اقامت یا بازدید از مکان های دیدنی برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. 

اگر قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید، جهت داشتن سفر ارزان، مسافرت به کشورهای نزدیک مانند هندوستان، دبی، گرجستان، بلغارستان، ارمنستان و ترکیه را انتخاب کنید. به این خاطر که ایران نسبت به این کشورها فاصله کوتاه تری دارد در نتیجه هزینه های پرواز نیز کاهش می یابد. 

چند ترفند برای داشتن سفر کم هزینه
  • در فصل های کم گردشگر سفر کنید

پس از اینکه مقصد سفرتان را مشخص کردید، لازم است در رابطه با زمان سفرتان تصمیم گیری کنید. اگر می خواهید سفری ارزان و کم هزینه داشته باشید، در فصول کم گردشگر یا در روزهای غیر تعطیل برنامه سفرتان را تنظیم کنید. به این شکل می توانید از قیمت های پایین پروازها یا اقامتگاه ها بهره مند شوید.

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید می توانید از طریق جست و جو اینترنتی ارزان ترین زمان سفر به مقصد مورد نظر خود را مشخص کنید و یا اینکه با هتل یا اقامتگاه مورد نظر خود تماس بگیرید تا از پایان فصل گردشگری یا پایان تعطیلات آن ها مطلع شوید.

  • در مورد هزینه های روزانه خود اطلاعات جمع آوری کنید

اگر قصد دارید بیرون از هتل غذا بخورید، منوی رستوران های مقصد خود را جستجو کنید. اگر با ماشین شخصی به سفر خواهید رفت، هزینه های بنزین و عوارض برای مقصد خود را به صورت آنلاین جستجو کنید. همچنین می‌توانید بلیط‌ های موزه یا سایر مکان های گردشگری را جست و جو کنید تا بدانید چقدر برای سرگرمی ها و تفریحات تان لازم است هزینه کنید.

  • روش سفر خود را انتخاب کنید

در این مرحله لازم است روش سفر خود را انتخاب کنید. جهت داشتن سفر کم هزینه و ارزان لازم است هزینه های سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی را بررسی کنید و ارزان ترین روش سفر را انتخاب نمایید. البته گاهی اوقات سفر با هواپیما به دلیل طولانی بودن مسافت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

جهت تهیه بلیط هواپیما یا قطار آژانس ها و شرکت های مسافرتی را بررسی کنید تا بتوانید مناسب ترین قیمت و خدمات را انتخاب نمایید.

  • ارزان ترین ساعت و روز را انتخاب کنید

همان طور که در ترفندهای قبلی اشاره کردیم، جهت داشتن سفر ارزان بهتر است زمان سفرتان را به فصل های کم گردشگر موکول کنید. در این راستا شرکت های مسافرتی را بررسی نمایید. معمولاً پروازهایی که در شب انجام می شوند و یا پروازهایی که در اواسط هفته هستند، قیمت مناسب تری خواهند داشت.

پرواز ارزان
  • یک ماه پیش از زمان سفر جهت تهیه بلیط اقدام کنید

فرقی نمی کند قصد دارید با کدام وسیله نقلیه سفرتان را آغاز کنید؛ با هواپیما، قطار یا اتوبوس. در هر صورت جهت سفر مقرون به صرفه لازم است حدود یک تا 2 ماه پیش از زمان سفر جهت تهیه بلیط اقدام کنید. هم چنین اگر قصد سفرهای خارج از کشور را دارید، جهت تهیه پاسپورت و ویزا یک ماه پیش از سفر اقدام نمایید.

  • از پروازهای مستقیم استفاده کنید

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، در صورت امکان پروازهای مستقیم را به جای پروازهای توقف دار یا غیر مستقیم انتخاب کنید. معمولاً خطوط هواپیمایی برای سفرهای توقف دار هزینه بالاتری دریافت می کنند اما با پروازهای مستقیم می توانید سفری لذت بخش و مقرون به صرفه داشته باشید.

  • از تورهای مسافرتی یا لحظه آخری استفاده کنید

تورهای مسافرتی به شما کمک خواهند کرد تا حد قابل توجهی هزینه های پرواز و اقامت خود را مدیریت کنید. هم چنین توصیه می کنیم تورهای لحظه آخری و تخفیفات ایرلاین ها را بررسی کنید تا در صورت امکان از تخفیفات آن ها بهره مند شوید.

  • بلیط دو طرفه تهیه کنید

یکی دیگر از ترفندهای داشتن سفر ارزان تهیه بلیط رفت و برگشت به جای بلیط یک طرفه خواهد بود. هم چنین فرودگاه های مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید تا بتوانید مناسب ترین و ارزان ترین فرودگاه را انتخاب نمایید. جهت کاهش هزینه های سفر می توانید از بلیط های چارتری نیز استفاده کنید.

  • از هزینه های اضافی خطوط هوایی مطلع شوید

به وب سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر خود بروید و لیست هزینه های آن ها را مطالعه کنید. این به شما نشان می دهد که آیا آن ها برای خدماتی مانند تحویل بار هزینه اضافی دریافت خواهند کرد. برخی از خطوط هوایی برای هر نوع غذا یا نوشیدنی که در طول پرواز سرو می شود، هزینه جداگانه ای دریافت می کنند. با آگاهی از این هزینه های اضافی می توانید تا حد قابل توجهی هزینه های سفرتان را مدیریت کنید.

هزینه اضافه بار هواپیما
  • از حمل وسایل اضافی خودداری کنید

مطمئناً می دانید که اکثر خطوط هوایی مبلغی را تحت عنوان اضافه بار از مسافران دریافت می کنند. بنابراین جهت داشتن سفر کم هزینه و مقرون به صرفه هنگام بستن چمدان تان به این نکته توجه داشته باشید و از آوردن لباس یا وسایل اضافی خودداری کنید.

  • یک هتل یا اقامتگاه مناسب و ارزان قیمت انتخاب کنید

ترفند بعدی برای داشتن سفر ارزان و مقرون به صرفه، انتخاب مناسب ترین هتل یا اقامتگاه است. البته علاوه بر قیمت به امکانات و خدمات رفاهی مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید تا از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

هتل ها، اقامتگاه ها، هاستل، اقامتگاه های بوم گردی و بوتیک هتل های مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید تا بتوانید با توجه به بودجه و نیاز خود مناسب ترین محل اقامت را انتخاب کنید. برخی از هاستل ها یا اقامتگاه ها دارای آشپزخانه هستند در نتیجه می توانید در صورت امکان خودتان وعده های غذایی مورد نیازتان را تهیه کنید که در نتیجه آن به طور قابل توجهی هزینه های خورد و خوراک تان را کاهش می دهید. 

  • یک خانه یا آپارتمان اجاره کنید

برای سفر ارزان و کم هزینه می توانید به جای رزرو هتل یا اقامتگاه، یک خانه یا آپارتمان اجاره کنید. برخی از وب سایت های اینترنتی اقامتگاه های مختلفی را اجاره می دهند که شما می توانید با بررسی آن ها مناسب ترین محل اقامت را برای خودتان تهیه کنید. 

  • کافه ها و رستوران های ارزان قیمت را بشناسید

از هتل یا مردم محلی پرس و جو کنید تا از بهترین رستوران ها و کافه های مقصد مورد نظرتان مطلع شوید. هم چنین می توانید به صورت آنلاین نزدیک ترین رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی را بررسی کنید. 

  • سیستم حمل و نقل عمومی مقصد خود را بررسی کنید

اگر با هواپیما یا قطار سفر می کنید، مطمئناً جهت رفت و آمد در شهر مورد نظر خود لازم است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

پیش از سفر بهتر است سیستم حمل و نقل مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید و از هزینه ها و کرایه های آن ها مطلع شوید. به طور کلی اتوبوس و متروها نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی ها هزینه پایین تری دارند.

سیستم حمل و نقل عمومی
  • تفریحات و مکان های گردشگری را بررسی نمایید

مطمئناً هدف شما از سفر به شهر یا کشور مورد نظرتان، بازدید مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری آن است به همین خاطر لازم است برای این قسمت سفر بودجه مناسبی در نظر بگیرید. مکان های گردشگری و تفریحی مقصد مورد نظرتان را به همراه هزینه هایشان بر روی یک کاغذ بنویسید.

سپس بررسی کنید که کدام یک برایتان اولویت بیشتری دارد و از کدام یک می توانید صرف نظر کنید. برخی از مکان های تفریحی به صورت رایگان در دسترس عموم است که در نتیجه می توانید آن ها را در لیست تفریحات خود قرار دهید.

  • بودجه مورد نظرتان را مشخص کنید

در این مرحله از برنامه ریزی جهت داشتن یک سفر کم هزینه و ارزان لازم است بودجه مورد نظرتان را مشخص کنید. در حال حاضر مقصد سفرتان را می دانید و مدت زمان سفرتان را نیز مشخص کرده اید. هم چنین هزینه پرواز، محل اقامت، بازدید از مکان های گردشگری، غذا، تفریحات و سایر هزینه ها را تخمین زده اید. اکنون لازم است تمام هزینه های خود را جمع بزنید تا هزینه نهایی سفرتان را بدست آورید.

سپس حداکثر مقدار پولی که می توانید در تعطیلات خود خرج کنید را تعیین کنید. برخی از کارشناسان توصیه می کنند که 8 درصد از درآمد خود را به تفریحات و بازدید از مکان های گردشگری اختصاص دهید.

هزینه‌ های پرواز، کرایه قطار و محل اقامت معمولاً جز هزینه های ثابت در نظر گرفته می شوند. با جمع کردن این هزینه های ثابت و کم کردن آن ها از بودجه ای که در نظر گرفته اید، هزینه های روزانه شما بدست می آید.

هم چنین اگر هزینه سفر خود را بر تعداد روزهایی که سفر خواهید کرد تقسیم کنید، می توانید هزینه هر روز را بدست آورید. این به شما کمک می کند که تشخیص دهید آیا می توانید سفر طولانی تری داشته باشید یا اینکه لازم است آن را کوتاه کنید. 

بررسی کنید که آیا کاری وجود دارد که می خواهید در سفرتان تجربه کنید و لازم است بابت آن هزینه گزافی بپردازید. برای مثال، می خواهید یک تئاتر معروف را تماشا کنید یا به دیدن مشهورترین جاذبه گردشگری جهان بروید. اگر چه سفر کم هزینه و مقرون به صرفه هدف اصلی شماست اما باید از سفرتان هم نهایت لذت را ببرید و از آن تجربه ای به یاد ماندنی داشته باشید.

مجدداً به هزینه سفر خود نگاهی بیندازید و بررسی کنید که آیا می توانید برخی از هزینه ها را کاهش دهید. برای مثال، به جای بازدید از 10 مکان گردشگری به بازدید 5 تا از آن ها اکتفا کنید اما در عوض پس انداز خود را به تفریح مورد نظر خود اختصاص دهید.

کاهش هزینه سفر
  • برای هزینه های غیر قابل پیش بینی آماده شوید

در طول سفر ممکن است با هزینه های پیش بینی نشده مواجه شوید به همین خاطر جهت تجربه سفر آرام و مقرون به صرفه پس انداز مناسبی به همراه داشته باشید. در این راستا می توانید از بیمه های مسافرتی نیز استفاده کنید.

  • برای سوغاتی و هدایا بودجه مناسبی در نظر بگیرید

برخی از افراد به خرید سوغاتی و هدیه دادن به اطرافیان شأن علاقه مند هستید. اگر می خواهید برای خانواده یا دوستان تان سوغاتی تهیه کنید، لازم است برای این بخش از سفر نیز بودجه مناسبی در نظر بگیرید. 

  • لوازم ضروری را به همراه داشته باشید

لوازم ضروری از جمله پتو، زیرانداز، فلاسک، لیوان، چای، لوازم کودک، چادر مسافرتی و داروهای مورد نیاز را به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید در فروشگاه های بین راهی جهت تهیه آن ها اقدام کنید.

  • سیم کارت بین المللی مقصد مورد نظرتان را تهیه کنید

یکی از هزینه های سفر به هزینه های مکالمه و اینترنت مربوط می شود. جهت کاهش هزینه های سفر خود بهتر است به جای استفاده از خدمات رومینگ از سیم کارت های بین المللی یا سیم کارت اعتباری مقصد مورد نظرتان استفاده کنید.

اپیزود ۶-۱: درباره سفرهای تنهایی شهر میلان سفرنامه فرانسه (پاریس)(قسمت ا) الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد