مسافرت به پراگ

راهنمای سفر به پراگ

سفر به پراگ یک سفر فوق العاده به یکی از شهرهای زیبا و دیدنی اروپا است. شهر پراگ یکی از بهترین مقاصدی است که شما می توانید برای سفر اروپایی خود انتخاب کنید. پراگ پایتخت جمهوری چک است و با شهر بازی‌ های زیبا، موزه‌ های فراوان و آثار تاریخی فوق العاده، به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی در اروپا شناخته می‌ شود.

برای شروع مسافرت به پراگ بهتر است ابتدا بلیت هواپیما یا قطار رزرو کنید. زیرا شهر پراگ دارای فرودگاه بین المللی و ایستگاه قطار اصلی است که به شما اجازه می دهد به راحتی به شهر وارد شوید. شما می‌ توانید از فرودگاه بین المللی واکلاو هاول (نام قدیمی آن پراگ رازیون است ) که سالانه بیش از 13 میلیون مسافر را پذیرا است، استفاده کنید. بعد از رسیدن به شهر می توانید از مترو، تاکسی یا اتوبوس برای حرکت در شهر استفاده کنید.
پراگ در بین شهرهای اروپایی با تاریخ غنی شناخته شده است. بنابراین بهترین روش برای دیدن این شهر، پیاده ‌روی در کوچه ‌های باریک و تنگ آن است. با پیاده‌ روی در محلات قدیمی شهر می توانید از زیبایی‌ های آن لذت ببرید.

پراگ با فضای آرامش بخش و دوست داشتنی خود یک شهر بسیار زیبا و دیدنی است که همه گردشگران را به خود جذب می کند. ما در این مقاله می خواهیم شما را هر چه بیشتر با پراگ زیبا آشنا کنیم و به شما کمک کنیم تا سفری دل نشین به این شهر رؤیایی داشته باشید پس با ما همراه بمانید.

سفر به پراگ

پراگ زیبا را بیشتر بشناسیم

پراگ پایتخت و در عین حال بزرگترین شهر جمهوری چک است. پراگ را یکی از شهرهای زیبا و تاریخی اروپا می دانند. جمهوری چک یکی از کشورهای اروپای مرکزی بوده که از تقسیم کشور چکسلواکی سابق در سال 1993ایجاد شده است. این شهر در شمال غرب کشور چک و کنار رودخانه ولتاوا قرار دارد.

کشور چک حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد که 5/1 میلیون نفر از این جمعیت در پراگ زندگی می کنند. مردم چک از نژاد اسلاو و هندواروپایی هستند.

این شهر با معماری خاص و هنرمندانه خود و با داشتن کافه ها و رستوران های خوب، موزه ها و گالری های هنری، جاذبه های تاریخی و فرهنگی، همیشه به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در اروپا شناخته شده است.

در پراگ شما می توانید بازارهای فرهنگی و محلی را بازدید کنید، کلیساها و عمارت های قدیمی را ببینید و به گالری های هنری و موزه های تاریخی مراجعه کنید. همچنین شهر قدیمی پراگ که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، با پل های خود بر روی رودخانه ولتاوا دیدنی های زیبایی را به شما نشان می دهد. از سوی دیگر بازارهای محلی مانند بازار جدید و بازار قدیمی مکانی برای خرید هدایای محلی و لذت بردن از غذاهای محلی هستند. در ادامه جدولی نشان داده شده است که شما را با اطلاعات مهمی در مورد شهر پراگ و مسافرت به این شهر آشنا می کند. با ما همراه بمانید.

زبان رسمی: چکی واحد پولی: کرونا
سوغات کشور چک: کریستال‌های معروف و زیبا، عروسک‌های نمایشی، زیورآلات، اسباب بازی‌های چوبی و شکلات‌های خوشمزهدین رسمی کشور: مسیحیت
کد کشور: 420+
شماره های ضروری:آتش نشانی:150اورژانس:155پلیس:158اختلاف ساعت با تهران:5/2ساعت عقب تر از تهران
فرودگاه بین المللی: واکلاو هاول، (نام قدیمی آن پراگ رازیون است )
هتل های معروف و خوب شهرپراگ: هتا آریا – هتل هیلتون
رستوران های معروف:رستوران هندی سانگامرستوران هندی ناماستهرستوران بلک بتیز گریل با غذا های آمریکاییرستوران ایتالیایی جانی پیتزامراکز خرید معروف:پالادیوممرکز خرید آویون پارکفلورامرکز خرید متروپل زلیسینفروشگاه های زنجیره ای منیوفکتورا
سفر به پراگ

آب و هوای پراگ

در فصل بهار و تابستان پراگ آب و هوای معتدلی دارد اما در پاییز و زمستان آب و هوای این شهر رو به سردی می رود و بارش های فراوانی دارد. با فرا رسیدن فصل بهار کوچه پس کوچه های پراگ پر از گل ها و گیاهان زیبا می شود و جذابیتی صد چندان را به این شهر رؤیایی می بخشد. اما تابستان و فستیوال ها و جشنواره های جذاب پراگی طعمی دیگر دارد. در این فصل شور و نشاطی وصف ناپذیر در شهر پراگ برقرار است و بوی زندگی در همه جا می پیچد. پاییز پراگ با برگ های نارنجی رنگی که در تمام شهر می توانید ببینید یک تابلوی نقاشی زیبا و بی نظیر است که سفر شما را می تواند نارنجی رنگ و جذاب کند. زمستان در پراگ هم زیباست و یخبندان و بارش برف صحنه ای دیگر از شهر پراگ را برای شما به نمایش می گذارد. زیبایی که در سه فصل دیگر ندیده اید را در فصل زمستان می توانید در پراگ مشاهده کنید. حالا که نوبت به سفر به پراگ رسیده است شما باید خودتان از میان این چهار فصل زیبا یکی را با توجه به سلیقه و امکانات خود انتخاب کرده و راهی زیباترین شهر اروپایی شوید.

بهترین زمان برای سفر به پراگ

بهترین زمان برای مسافرت به پراگ در بهار و تابستان است. در فصل بهار (مارس تا مه) هوا دلپذیرتر و خنک‌ تر می شود و شهر با رنگ‌ های زنده و جذاب زیباتر به نظر می‌ رسد. در بهار هزینه بلیت هواپیما زیاد است اما هتل ها و مسافرخانه ها هنوز هم قیمت خوبی دارند. در فصل تابستان (ژوئن تا اوت) هوا گرم تر است و شما می‌ توانید از فعالیت‌ های خارج از خانه مانند شنا در رودخانه و بازدید از پارک‌ ها و باغ‌ ها لذت ببرید. از طرفی در فصل پاییز (سپتامبر تا نوامبر) هوا خنک و خشک است و رنگ‌ های پاییزی شور و نشاط نارنجی رنگی به شهر می دهد. در فصل زمستان (دسامبر تا فوریه) هوا سرد است و شما می توانید از فعالیت‌های داخلی مانند بازدید از موزه‌ها و گردش در بازارهای کریسمس لذت ببرید.

به طور کلی، پراگ در هر فصلی از سال جذابیت خاص خود را دارد بنابراین با توجه به سلیقه شخصی و امکانات خود یکی از فصل های زیبای خدا را برای سفر به پراگ انتخاب کرده و راهی گشت و گذار در شهر پراگ شوید. اگر در فصل تابستان راهی پراگ می شوید باید بدانید که در این فصل بیشترین تعداد گردشگر به پراگ سرازیر می شوند و بدین ترتیب پراگ در تابستان شلوغ و گران قیمت است اما در سایر فصل ها گردشگران کمتری راهی این شهر تاریخی می شوند و شما می توانید با توجه به هزینه سفر و زمان تعطیلات خود راهی پراگ شوید و از این سفر رؤیایی لذت ببرید.

سفر به پراگ

هزینه سفر به پراگ

هزینه سفر به این شهر رؤیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • مدت زمانی که قصد اقامت در پراگ را دارید.
  • فصلی که برای مسافرت در این شهر رؤیایی انتخاب کرده اید.
  • نوع اقامتگاهی که برای استقرار خود در پراگ انتخاب کرده اید.
  • هزینه خورد و خوراک و گردش درون شهری
  • تفریحاتی که قرار است در شهر پراگ داشته باشید.

همان طور که می دانید در فصولی مثل تابستان و بهار شهر پراگ طرفداران بیشتری دارد بنابراین هزینه ها در این دو فصل به شدت افزایش می یابد. اما در فصول سردتر سال می توانید با هزینه کمتری راهی پراگ شده و در هتل های بهتری اقامت کنید و هزینه های کمتری را بپردازید. فقط به یاد داشته باشید که اگر در زمستان راهی پراگ می شوید حتماً لباس گرم با خود ببرید و آگاه باشید که در این فصل بیشتر فعالیت های داخلی مانند موزه گردی و بازدید از بناهای تاریخی انجام می شود چرا که پراگ آب و هوای سردی دارد و گردش در هوای آزاد می تواند کمی آزار دهنده باشد.

جاذبه های گردشگری شهر پراگ

پراگ یک شهر قدیمی و باستانی است و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می تواند بازیبایی خود سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. قبل از سفر به پراگ ابتدا باید با این زیبایی ها آشنا شوید و اطلاعات لازم را در مورد آن ها بدانید و بعد این مکان ها را برای بازدید الویت بندی کرده و بدین ترتیب هیچ زیبایی را از شهر پراگ از قلم نیاندازید. در ادامه این مقاله ما شما را با این زیبایی ها و تاریخ غنی پراگ بیشتر آشنا می کنیم. با ما همراه بمانید.

پل چارلز یا کارل

 پل چارلز یا کارل در سال ۱۳۵۷ میلادی ساخته شده است. این پل طولی در حدود 500 متر و عرض 10 متری دارد و به عنوان یکی از نمادهای شهر پراگ شناخته می شود. این پل زیبا روی رودخانه ولتاوا قرار گرفته است و دو منطقه‌ی پراگ را به هم متصل می‌ کند. پل چارلز 600 سال قدمت دارد و تعداد زیادی از گردشگران و مسافران از این پل برای دیدن چشم‌انداز شهر و رودخانه استفاده می‌ کنند. با قدم زدن بر روی پل چارلز، می توانید از نزدیک با زیبایی‌ های شهر پراگ آشنا شوید و تجربه‌ای فوق العاده را در سفر خود به این شهر داشته باشید.

بازدید از پل کارل به هنگام شب تجربه‌ای فوق‌العاده است. در این شرایط، نور پردازی روی پل به شکلی بسیار زیباو رمانتیک درآمده و چشمان شما را شگفت‌ زده می‌ کند. حتماً از پل چارلز در مسافرت به پراگ بازدید کنید تا زیبایی های این شهر را بیشتر ببینید و لذت ببرید. کارل علاوه بر زیبایی‌های خود دارای تاریخچه‌ بسیار جالبی هم هست. این پل در طول تاریخ شاهد رویدادهای مختلفی بوده است.

اگر به دنبال تجربه‌ خاص و جذابی در مسافرت به پراگ هستید حتماً بازدید از پل زیبای کارل را در لیست برنامه‌ های خود قرار دهید.

پل چارلز یا کارل

میدان ونسلاس

 میدان ونسلاس یکی از مهمترین مراکز شهری در پراگ است. این میدان در قلب شهر و در نزدیکی رودخانه ولتاوا قرار دارد و به عنوان مرکز تجاری، فرهنگی و تاریخی شهر مشهور است. در این میدان بسیاری از جاذبه‌های گردشگری پراگ قرار دارند.
علاوه بر آن، میدان ونسلاس به عنوان یک مکان جذاب برای خرید و خورد و خوراک شناخته می شود. در این میدان مغازه‌های بزرگ و کوچک، رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای زیادی وجود دارد که باعث شده تا این میدان به یکی از محبوب ترین نقاط شهر برای تفریح و خرید تبدیل شود. با قدم زدن در این میدان می توانید از فرهنگ و تاریخ پراگ آگاه شوید و تجربه‌ای لذت بخش از فعالیت‌ های گردشگری در این شهر را داشته باشید.

موزه ملی چک

موزه ملی چک یکی از بزرگترین و مهمترین موزه‌های اروپا است و در میدان ونسلاس شهر پراگ قرار دارد. موزه ملی چک در سال 1818 تأسیس شد و این موزه بیش از 14 میلیون آثار هنری، تاریخی و علمی را شامل می شود.

با بازدید از این موزه می توانید به تماشای تاریخ و فرهنگ غنی مردم چک بپردازید و زیبایی های قدیمی و کنونی این شهر اروپایی را بیشتر به چشم دل و چشم سر ببینید. در موزه چک علاوه بر آثار هنری و تاریخی می توانید شاهد کتابخانه ای بزرگ هم باشید که در این کتابخانه اسناد خطی و تاریخی به بهترین نحو ممکن نگهداری می شوند. در مسافرت به پراگ حتماً سری هم به این موزه جذاب اروپایی بزنید و زیبایی سفر چند روزه خود را چندین برابر کرده و تاریخ غنی پراگ را آرام تر ورق بزنید.

کلیسای سنت ویتوس

 کلیسای سنت ویتوس یکی از بزرگترین و مهمترین کلیساهای پراگ است و در قلب شهر، در میدان سنت ویتوس قرار دارد.
کلیسای سنت ویتوس با طراحی زیبا و معماری گوتیک، جذابیت بسیاری برای بازدیدکنندگان به وجود آورده است . این کلیسا دارای برج‌ های بلند و زیباست که از دوران قرون وسطی به یادگار باقی مانده اند. همچنین در داخل کلیسا آثار هنری زیبایی از جمله نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و کتیبه‌های قدیمی را مشاهده می کنید.

با بازدید از کلیسای سنت ویتوس شما می‌ توانید از زیبایی‌ های معماری و هنری این کلیسا لذت ببرید و با تاریخ و فرهنگ پراگ آشنا شوید. این کلیسا به عنوان یکی از مقدس ترین مکان‌ های پراگ جایگاهی مهم در زندگی مذهبی مردم این شهر دارد.

کلیسای سنت ویتوس

کلیسای تین و برج های دوقلو

کلیسای تین یکی از مهمترین و مشهورترین کلیساهای پراگ است و قدمت آن به قرن 15 بر می گردد و در قلب شهر یعنی در میدان قدیمی واقع شده است.

با بازدید از کلیسای تین شما می‌ توانید از زیبایی‌ های معماری به سبک باروک این کلیسا لذت ببرید و با تاریخ و فرهنگ پراگ آشنا شوید. به علاوه با صعود به برج‌های دوقلو 80 متری این کلیسا می توانید از چشم‌انداز فوق‌العاده شهر پراگ لذت ببرید و عکس‌ های زیبایی از این شهر بگیرید.

این کلیسا علاوه براینکه مراسم مذهبی کاتولیک ها را برگزار می کند، گاهی اوقات نیز میزبان کنسرت های موسیقی کلاسیک هم هست.

محله یهودی ها در پراگ

محله یهودی ها یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق پراگ است. این محله به عنوان مرکز فرهنگی و دینی یهودیان در اروپا شناخته می شود.

در این محله، کنیسه‌های بسیار زیادی وجود دارد که به عنوان مراکز دینی برای یهودیان خدمت می کنند. به علاوه در این محله موزه یهودی، کتابخانه‌ یهودی، فروشگاه‌های مذهبی و رستوران‌های فراوانی وجود دارند که می توانند سرگرمی و نشاط فراوانی را برای گردشگران و توریست ها به ارمغان بیاورند.

با بازدید از محله یهودی ها می‌ توانید با تاریخ و فرهنگ یهودیان آشنا شوید و از زیبایی های معماری و تزیینات داخل کنیسه‌ها لذت ببرید.

محله یهودی ها در پراگ

کنیسه اسپانیایی در پراگ

این کنیسه در محله یهودی ها واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین کنیسه‌های پراگ شناخته می شود. بنای ساختمان این کنیسه در سال ۱۸۶۸ به پایان رسید و دارای طراحی زیبا و معماری با شکوهی است.

در داخل کنیسه تزیینات و نقاشی‌ های زیبایی وجود دارد. اگر به پراگ سفر کردید حتماً بازدید از این کنیسه اسپانیایی را از دست ندهید چرا که با دیدن این مکان تاریخی و زیبا لذت بخش ترین سفر خود را خواهید داشت.

قلعه پراگ

قلعه پراگ یکی از جاذبه‌های توریستی برجسته شهر پراگ است. این قلعه که در قلب شهر واقع شده است، با وسعت ۷۰ هزار متر مربع بزرگترین قلعه‌ جهان است. قلعه پراگ در طول تاریخ بارها تغییراتی را تجربه کرده است واین بنای زیبا امروزه به عنوان یکی از نمادهای شهر پراگ شناخته می‌شود.

در بازدید از قلعه پراگ شما می توانید با تاریخ و فرهنگ پراگ آشنا شوید و به دیدن موزه‌های مختلفی که در آن وجود دارد بپردازید.

بازدید از قلعه پراگ یک تجربه فوق‌العاده برای دوستداران تاریخ، فرهنگ و هنر است. این جاذبه توریستی بسیار زیبا و معروف در پراگ شما را به دنیایی از تاریخ و فرهنگ و هنر دعوت می‌ کند بنابراین در سفر به این شهر رؤیایی بازدید از این قلعه دیدنی و تاریخی را از قلم نیاندازید.

کتابخانه ملی کلمنتینوم پراگ

کتابخانه ملی پراگ نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در پراگ است. این کتابخانه، با بیش از 6 میلیون کتاب و مجله، یکی از بزرگ ترین کتابخانه های اروپا به شمار می آید. علاوه بر آن مجموعه ای از نسخ قدیمی و کمیاب کتاب های فراوانی را می توایند در این کتابخانه پیدا کنید و همین موضوع بر ارزش و اهمیت این کتابخانه به شدت افزوده است.

اگر به دنبال تجربه‌ فرهنگی و آموزشی هستید، حتماً بازدید از کتابخانه ملی پراگ را در لیست برنامه‌ های خود قرار دهید. در این کتابخانه شما می‌ توانید با تاریخ و فرهنگ جمهوری چک آشنا شوید و از دیدن نسخه‌های قدیمی و نادر کتاب‌ ها لذت ببرید. جالب است بدانید که این کتابخانه در فضایی زیبا و آرام قرار دارد که به شما اجازه می دهد که از خودتان دور شوید و به مطالعه و خواندن کتاب‌ های مورد علاقه‌ خود بپردازید.

کتابخانه ملی کلمنتینوم پراگ

از دیگر بخش‌های این مجموعه، به غیر از کتابخانه معروفش، می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • سالن کتابخانه‌ باروک با سقف زیبا و لبریز از آثار هنری آن
  • برج نجومی به طول ۶۸ متر با چشم انداز دلپذیر آن از شهر پراگ
  •  کلیسای زیبای آینه با تزیینات فوق‌العاده

باغ والدشتاین

این باغ 14000 متر مربعی به سبک باغ های ایتالیایی ساخته شده و مالک اولیه آن خانواده والداشتاین است. باغ والدشتاین یک باغ پهناور و زیبا است و یک عمارت بزرگ و زیبا هم دارد. در کنار این عمارت و باغ زیبا دیدنی های دیگری را هم می توانید در این باغ ایتالیایی به تماشا بنشینید و از بازدید خود نهایت لذت را ببرید.

بازدید از باغ والدشتاین رایگان است و قدم زدن دراین مکان به دور از هیاهوی شهر می‌ تواند خاطرات بسیار خوش و دلپذیری را برایتان رقم بزند.

در این مقاله سعی کردیم به زیبایی هر چه بیشتر این شهر رؤیایی را برای شما توصیف کرده و شما را برای سفر به پراگ آماده کنیم. هر چه ما از این شهر گفتیم به طور حتم بخشی از زیبایی های این شهر رؤیایی را به تصویر کشیده است. شما با سفر خود می توانید تمام این زیبایی ها را با جان و دل احساس کرده و خاطره آفرینی کنید.

اگر تجربه سفر به این کشور زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۱۱-۱: تکنیک هایی برای جهانگردی شهر مانائوس سفرنامه برزیل الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد