بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند

شرایط آب و هوایی هند بسیار متفاوت است بنابراین پیش از هر چیز لازم است تصمیم بگیرید که چه زمانی قصد دارید به هندوستان سفر کنید. در ادامه این مطلب با معرفی بهترین زمان سفر به هند به شما کمک خواهیم کرد برای یک سفر هیجان انگیز و فراموش نشدنی برنامه ریزی کنید.

 

یکی از نکات جالبی که در مورد کشور هند وجود دارد این است که می توان در هر 4 فصل سال به این کشور زیبا و رؤیایی سفر کرد به این خاطر که در هر فصل عجایب و شگفتی های مخصوص به خود را به نمایش می گذارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی بهترین زمان سفر به هند را مشخص کنیم، ماه های اکتبر و مارس بهترین زمان سفر به این کشور خواهد بود. در این زمان آب و هوا گرم، آفتابی و بسیار مطبوع است به همین خاطر بهترین فرصت برای بازدید از مکان های دیدنی، گشت و گذار در سواحل یا شرکت در جشنواره ها و فستیوال های شهر فراهم می شود.

 

در ماه های مارس و اکتبر جشنواره و فستیوال های مختلفی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به جشنواره هولی در ماه مارس، جشنواره نور و جشن سال نو در ماه اکتبر اشاره کرد. علاوه بر این جشنواره های متعددی هم در ماه های دیگر سال برگزار می شود. اگر به جشنواره‌ ها و فستیوال های هند علاقه مند هستید، بهترین زمان سفر به هند ماه های آگوست، نوامبر و سپتامبر خواهد بود. نمایشگاه شتر پوشکار محبوب ترین گردهمایی در راجستان است که در ماه نوامبر برگزار می شود. بسیاری از جشنواره‌ های محلی از جمله جشنواره‌ هایی که با برداشت محصول مرتبط هستند مانند Onam در کرالا و در ماه های آگوست و سپتامبر برگزار می‌ شوند.

 

اگر می خواهید سفری ارزان و مقرون به صرفه داشته باشید، بهترین زمان سفر به هند ماه های آوریل و مه خواهد بود. فصل باران های موسمی از ماه مه با باران های بسیار شدید آغاز می شود. به همین خاطر در این زمان گردشگران کمتری به هند سفر خواهند کرد بنابراین هزینه های پرواز و اقامت تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در این زمان به هند سفر کنید، ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی نتوانید از برخی مکان های گردشگری یا تفریحات هند بهره مند شوید.

اپیزود ۲۱: سفر با ماشین شهر دوسلدورف سفرنامه مالدیو | سفری جالب و البته متفاوت الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد