دیدنی های مصر

دیدنی های مصر

یکی از محبوب ترین کشورهای گردشگری شمال شرقی آفریقا کشور مصر است که با دریای مدیترانه و دریای سرخ مرز مشترک دارد. کشور مصر دارای جاذبه‌ های توریستی منحصر به فرد و شگفت انگیزی مانند دره پادشاهان، ابوالهول بزرگ و اهرام جیزه است و به همین خاطر به یکی از پربازدیدترین مکان های توریستی جهان تبدیل شده است. 

 

افرادی که به مصر سفر کرده اند بیان می کنند که کشور مصر از جمله کشورهای توریستی ست که باید حداقل یک‌بار به آنجا سفر کرد. علاوه بر این مصر دارای تمدن، فرهنگ و میراث غنی است. این کشور که قدمت آن به 5500 سال قبل از میلاد برمی گردد، زمانی توسط فراعنه عرفانی اداره شده است.

 

در ادامه این مطلب محبوب ترین جاذبه های دیدنی مصر که باید در برنامه سفر خود قرار دهید آورده شده است.

 

  • معبد ایزیس در فیله

معبد ایزیس یکی از زیباترین دیدنی های کشور مصر است. معبد ایزیس در جنوب مصر واقع شده است و در یک جزیره کوچک در مخزن سد اسوان پایین قرار دارد که توسط آب های روان رودخانه نیل احاطه شده است. این معبد قدیمی ترین بنای ساخته شده به سبک کلاسیک مصری است و قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد باز می گردد.

 

  • معبد ادفو

معبد ادفو در کرانه‌ های رودخانه نیل، بین اقصر و اسوان واقع شده است. این معبد که بین سال های 237 و 57 قبل از میلاد ساخته شده است به یکی از مهم ترین خدایان مصر باستان به نام هوروس اختصاص دارد. 

 

  • آبیدوس

یکی از مهم ترین و چشمگیرترین دیدنی های مصر، شهر باستانی ابیدوس است که در مرکز این کشور و در شمال شهر اقصر واقع شده است. این شهر باستانی شگفت انگیز مجموعه ای از معابد، مقبره ها و گنجینه های باستانی را در خود جای داده است.

 

  • کتابخانه اسکندریه

کتابخانه Bibliotheca Alexandrina یکی از مهمترین مراکز یادگیری در کشور مصر است که در شهر اسکندریه و سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. این کتابخانه شامل تعدادی موزه، گالری هنری و حدود 8 میلیون کتاب است.

 

  • اهرام جیزه

اهرام ثلاثه که مقبره های فراعنه باستان را در خود جای داده اند، یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان و یکی از مشهورترین دیدنی های مصر به شمار می رود. این اهرام که در فلات جیزه واقع شده اند به نام هرم خوفو نیز شناخته می شود و حدود 138 متر ارتفاع دارند.

 

  • مسجد الازهر

یکی دیگر از مکان های دیدنی مصر می توان به مسجد الازهر اشاره کرد. الازهر اولین مسجدی ست که در شهر قاهره و توسط فاطمیان در سال 972 ساخته شده است.

 

  • صومعه سنت کاترین

صومعه سنت کاترین که در مرکز شبه جزیره سینا واقع شده است یکی از پربازدیدترین دیدنی های مصر به شمار می آید. سنت کاترین یکی از قدیمی ترین صومعه های جهان است که در سال 324 تأسیس شده است و برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان بسیار مقدس است.

 

  • موزه مصر

موزه مصر پر از جواهرات درخشان، مومیایی ها و مجسمه‌ های شگفت‌انگیز است و یکی از گسترده ترین مجموعه‌ های آثار باستانی جهان را در خود جای داده است. موزه مصر در مرکز شهر قاهره و مشرف به میدان تحریر قرار دارد.

 

  • رودخانه نیل

گشت و گذار در رودخانه نیل با کشتی های کروز یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی در کشور مصر به شمار می آید. رودخانه نیل از زمان های قدیم راه نجات مصریان بوده است. تقریباً تمام کشتی های کروز مصری مسیر اقصر- آسوان را طی می‌ کنند که در نهایت به 2 شهر مهم مصر ختم می شوند.

 

  • دره پادشاهان

یکی از قابل توجه ترین مکان های باستان شناسی روی زمین، دره پادشاهان در ساحل غربی رود نیل و رو به رو شهر اقصر قرار دارد. در صخره‌ها، دره‌ها و کوه‌ های اطراف، 63 مقبره سلطنتی باورنکردنی وجود دارد که فراعنه‌ هایی مانند توتانخ آمون و رامسس از قرن 16 تا 11 قبل از میلاد در اینجا دفن شده اند.

 

  • Blue Hole

یکی از جذاب ترین دیدنی های مصر و محبوب ترین مکان های غواصی، Blue Hole یا حفره آبی در شمال شهر دهاب در جنوب شرقی شبه جزیره سینا قرار دارد. این گودال مملو از صخره های مرجانی و ماهی های رنگارنگ است. 

 

 

  • تانیس

تانیس یکی از جالب ترین دیدنی های کشور مصر است. این شهر جاذبه های گردشگری مختلفی دارد که یکی از معروف ترین آن ها تابوت عهد تانیس مصر است. گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این صندوق چوبی که با طلا پوشانده شده است به کشور مصر سفر می کنند.

 

  • گورستان مقدس

گورستان ساقارا یک گورستان باستانی وسیع در مصر است. این مکان که در کرانه باختری رود نیل قرار دارد، یکی از مشهورترین مکان های تاریخی مصر و بخشی از میراث جهانی یونسکو است.

اپیزود ۲-۱ :به دنبال رنگ و بوی هند-سفری به دنیای فرهنگ و غذای هندی کشور اتریش سفرنامه تایلند الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد