سفر ارزان به دبی

سفر ارزان به دبی | دیداری ارزان از توریستی ترین شهر خلیج فارس

دبی در ساحل خلیج فارس قرار دارد و همین فاصله کم تا ایران باعث شده است که سفر ارزان به دبی میان ایرانیان از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار باشد. دوبی یک شهر توریستی در امارات متحده است که در سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری داشته و با همین پیشرفت ها دل گردشگران دنیا را خوب ربوده است. ساختمان های زیبا و مراکز خرید دبی را در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید.

با شناخت هر چه بیشتر دبی و زیبایی هایش به طور حتم برای سفر به این شهر توریستی دنیا وسوسه خواهید شد و همینجاست که هزینه سفر مانند سدی بر سر راه شما خواهد ایستاد. برای سفر به دبی از نوع ارزان آن می توان باز هم تکنیک ها و روش هایی را در پیش گرفت تا به خوبی و خوشی هر چه بیشتر به این شهر مدرن دنیا پا بگذارید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در انتها بار سفر به دوبی را ببندیم و راهی شویم. 

دبی و زیبایی هایش را بیشتر بشناسیم

پر جمعیت ترین، بزرگ ترین و پیشرفته ترین شهر در کشور امیر نشین امارات متحده عربی شهر دبی است. در سه یا چهار دهه اخیر به دلیل سرمایه گذاری های فراوان در صنعت گردشگری، توریست های زیادی از سرتاسر دنیا راهی این شهر شده اند. دوبی قطب گردشگری منطقه به شمار می آید و درآمد حاصل از گردشگری در امارات متحده را هم تراز با درآمد نفتی و مشتقاتش کرده است. جالب است بدانید که مسئولین امارات متحده با وجود این همه پیشرفت و جذب گردشگر هنوز دست از به سازی این شهر برنداشته اند و در پی ایجاد جاذبه های بیشتر و بیشتر در دبی هستند. در ادامه به شماری از جاذبه های گردشگری جذاب در دبی اشاره می کنیم:

  • انواع فراوان ساختمان های بزرگ و مدرن مانند برج خلیفه، این برج بلندترین برج جهان است.
  • مراکز تفریحی خاص و بی نظیر
  • مراکز خرید خیلی بزرگ با حضور برندهای متنوع و محبوب دنیا، دبی مال یکی از این مراکز خرید بزرگ است.
  • ساحل زیبای خلیج فارس
  • کویرگردی در مناطق کویری این شهر که از جاذبه های بی تکرار دبی به شمار می آید.
  • موزه دبی
  • بزرگراه شیخ زاهد
  • انواع بناها و مساجد تاریخی در دبی
  • آکواریم دبی
  • اپرای دبی
  • منطقه هنری السرکل، مهمترین گالری های هنری دبی در این منطقه قرار دارد.

موارد بیان شده تنها مشتی از خروار خروار زیبایی و مدرنیته در این شهر هستند. شما باید به این شهر توریستی سفر کنید و تمام این موارد را به چشم خود ببنید تا معنی پیشرفت و مدرنیته را با تمام وجود درک کنید. برای یک سفر ارزان به دبی باید تکنیک ها و رویه های خاصی را در پیش بگیرید تا بتوانید علاوه بر یک سفر دیدنی و جذاب از پس هزینه های آن نیز برآیید. 

بهترین زمان و فصل برای یک سفر ارزان به دبی

نوع آب و هوای دبی برای ما ایرانی ها کاملا آشنا است. دبی آب و هوای گرم و شرجی دارد. تابستان های دوبی به شدت گرم و مرطوب است اما در زمستان و پاییز آب و هوای بهاری دلچسبی دارد. آب و هوای خوب این شهر در فصول زمستان و پاییز باعث شده خیل گردشگران زیادی در این دو فصل راهی آن شوند و بدین ترتیب قیمت های سفر به دبی در این دو فصل به شدت افزایش پیدا می کند. 

از این رو برای یک سفر ارزان به دبی بهترین فصل، فصل تابستان و بهار است. در این دو فصل آب و هوای گرم و شرجی می تواند کمی آزار دهنده باشد. اما قیمت پایین مراکز خرید و اقامت و مراکز تفریحی و غیره سختی و شرجی هوا را به خنکای یک نوشیدنی یخ در ساحل داغ گوارا می کند. 

بهترین وسیله حمل و نقل برای یک سفر ارزان به دبی

کشور ما ایران با امارات متحده مرز آبی دارد بر این اساس برای سفر به دبی دو روش پیشنهاد می شود که به قرار زیر هستند:

  1. سفر از طریق مسیر آبی و با کشتی
  2. سفر از طریق مسیر هوایی و با هواپیما

هر یک از روش های بیان شده مزیت ها و معایب خاص خود را دارند که ما در ادامه به تک تک این موارد اشاره خواهیم کرد.

سفر به دبی از طریق مسیر آبی و با کشتی

ارزان ترین مسیر حرکت به سمت دوبی مسیر آبی است. این روش اگرچه ارزان است اما در مقایسه با هواپیما زمان سفر بیشتری را از ما می گیرد. برای سفر به دبی از مسیر آبی باید خود را به بندر لنگه برسانید و از آنجا با کشتی راهی این شهر شوید. یکی از خوبی های سفر های دریایی این است که می توانید ماشین شخصی تان را هم به همراه خود ببرید. با انتقال اتومبیل شخصی، دیگر در دبی نیاز به گرفتن تاکسی و ماشین ندارید و بدین ترتیب می توانید از هزینه های سفر خود در شهر دبی کم کرده و لذت بیشتری ببرید. البته لازم به ذکر است که انتقال اتومبیل شخصی به دبی نیاز به مدراک و شرایط خاصی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن گواهی نامه بین المللی
  2. داشتن برخی مدارک خاص برای ماشین مانند کاپوتاژ ماشین شخصی: کاپوتاژ همان مجوز خروج خودروی شخصی از کشور است و باید از ادامه گمرک این مجوز را دریافت کنید.

مدت زمان اعتبار کاپوتاژ خودروی شخصی یک سال است. بنابراین اگر این مدرک را ندارید و یا چند ماه مانده تا اعتبارش باطل شود باید به گمرک ایران رفته و اقدام به دریافت و تمدید کاپوتاژ کنید. مدارک لازم برای دریافت این مدرک به قرار زیر هستند:

  1. برگ سبز ماشین یا همان شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
  2. سند کارخانه و یا سند و فاکتور فروش خودرو
  3. کارت ماشین
  4. اصل گواهی نامه معتبر جمهوری اسلامی ایران 
  5. بیمه نامه ایرانی
  6. گواهی نامه بین المللی 
  7. گذر نامه و کپی صفحه اول آن
  8. چهار عدد عکس سه در چهار
  9.  به همراه بردن خود ماشین شخصی

لازم است یادآوری شود که در شهر دبی سازمان های اجاره خودرو وجود دارند که با قیمت مناسبی این اقدام و خدمات را انجام می دهند. شما با یک حساب سر انگشتی می توانید تخمین بزنید که انتقال ماشین شخصی به صرفه تر است و یا کرایه ماشین؟ و بعد کم هزینه ترین روش ممکن را انتخاب کنید. 

سفر به دبی از طریق مسیر هوایی و با هواپیما

سفر هوایی به دبی آنقدر راحت و کوتاه است که همه ما برای اولین گزینه سفر به هواپیما فکر می کنیم. اگر چه هزینه سفر به دبی با هواپیما بیشتر از کشتی است اما می توان در همین روش حمل و نقل هم صرفه جویی های لازم را انجام داد. شما می توانید در لحظه آخر بلیط رزرو کرده و از تخفیفات لحظه آخری استفاده کنید. توجه به نوع ایرلاین، زمان بلیط، خدماتی که در هواپیما ارائه می دهند و چندین گزینه دیگر می تواند در صرفه جویی هزینه های سفر با هواپیما موثر واقع شوند. 

بهترین مکان برای اقامت در یک سفر ارزان به دبی

برای اقامت چند روزه در دوبی می توانید یا در هتل هایی که از مرکز شهر دور هستند اقامت کنید و یا مهمانسرا و سوئیت های ارزان را برای خود انتخاب کنید. از آنجایی که بازدید از مراکز تفریحی و پاساژهای دبی چند روزی بیشتر طول نمی کشد شما نیاز به رزرو طولانی مدت محل اقامت خود نخواهید داشت. از جمله هتل های ارزان قیمت دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هتل لاوندر دبی
  2. هتل سیتی استار
  3. هتل ایبیس الرقه
  4. هتل اند سندز
  5. هتل دریم پالاس

تعدا فراوانی از این هتل ها نزدیک مترو و فرودگاه دبی هستند و از این نظر هم می توانند باعث صرفه جویی های لازم در هزینه سفر شما بشوند. 

علاوه بر محل های اقامت بیان شده در بالا، نوع دیگری از محل اقامت در دبی  به نام هاستل وجود دارد. در هاستل به جای اتاق به شما تخت اجاره می دهند و اینگونه هزینه سفر شما را چندین برابر کم می کنند. هاستل های موجود در این شهر از کیفیت و نظم خیلی خوبی برخوردار هستند. 

بهترین نوع رستوران گردی 

هزینه خورد و خوراک را هرگز نمی توان از قلم انداخت پس برای کاهش این هزینه ها باید کاری کرد. اعراب غذاهای خوش عطر و طعمی دارند و در خیابان های دبی رستوران های خیابانی فراوانی وجود دارند که می توانند هم ما را از خوراک عربی سیراب کنند و هم هزینه سفر را کاهش دهند. علاوه بر رستوران های خیابانی، فست فود ها و رستوران های باکیفیت و با قیمت مناسبی وجود دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. رستوران اسپشیال استادی دبی: این رستوران یکی از معروف ترین و ارزان ترین رستوران های دبی است که به سرو غذاهای ایرانی هم می پردازد.
  2. رستوران راوی دبی: این رستوران یک رستوران پاکستانی است که غذاهای بین المللی هم سرو می کند. 
  3. رستوران فیش هات دبی: این رستوران یک رستوران غذاهای دریایی است و طرفدارن خاص خود را دارد. 

بهترین بازارها و مراکز خرید 

یکی از لذت های سفرهای ما ایرانی ها خرید سوغاتی و خرید برای خودمان است. دبی و فروشگاها و مراکز خرید بی نظیر و لوکسش هم خوراک خرید ما ایرانی ها است. اما برای یک سفر ارزان به دبی لازم است در خرید ها هم کمی صرفه جویی کرده و با تدبیر عمل کنیم. برای این منظور باید مراکز خریدی را که کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسبی ارائه می دهند انتخاب کنیم. از جمله این مراکز خرید می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. مجموعه فروشگاه های اوت لند: در فصل حراج و برگزاری جشنواره های مختلف به این فروشگاه ها مراجعه کرده و از یک خرید بی نظیر و ارزان لذت ببرید. 
  2. مرکز خرید دراگون مارت: این مرکز خرید برای کالاهای چینی است که در میان آنها می توان کالاهای با کیفیتی هم پیدا کرد.
  3. وافی مال: این مرکز بیش از 300 فروشگاه دارد که به ارائه انواع برندهای بین المللی می پردازند.
  4. مرکز خرید سیتی سنتر دیره: این مرکز خرید قدیمی کالاهای باکیفیت و ارزان قیمتی ارائه می دهد. 
  5. مرکز خرید الکرامه: اگر به دنبال کیف، ساعت و کفش با کیفیت و قیمت مناسب هستید به این مرکز خرید مراجعه کنید. 
  6. دهکده جهانی: این دهکده بزرگ ترین مرکز تفریحی، خرید و گردشگری در سراسر جهان است. 
  7. شنبه بازار پارک زعبیل 
  8.  شنبه بازار البشرا
  9. چهارشنبه بازار مارین

بهترین تفریحات و سرگرمی ها 

دوبی شهر گرانی است و تفریحات و سرگرمی های گرانی هم دارد که در لیست یک سفر ارزان جایی برای خود نمی توانند پیدا کنند. اما در کنار سرگرمی های گران سرگرمی هایی هستند که هیچ هزینه ای برای ما نخواهند داشت و از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کویر گردی
  2. منطقه الکرامه: در این منطقه به تماشای نقاشی های خیابانی می نشینید.
  3. ساحل گردی
  4. اسکله ساحل مارینا 
  5. آبشار کانال آبی دبی: در کنار این کانال مسیر دوچرخه سواری بزرگی هم وجود دارد که می تواند تفریح رایگان دیگری برای شما رقم بزند.
  6. لیزر شو دبی 
  7. آبنمای دبی
  8. گشت و گذار در انواع متنوع پاساژها و مراکز خرید دبی

سفر ارازن به دبی امکان پذیر است به شرطه ها و شروطه ها. تکنیک های بیان شده در این مقاله را پیش بگیرید و مطمئن باشید که در طول سفر خود کمترین هزینه های ممکن را صرف خواهید کرد. لذت سفر در سفرهای کم هزینه چیز دیگری است و ما این لذت را به شما هدیه می دهیم.

اپیزود ۲۲: سوئیس‌گردی دوبی (دبی) سفر به کعبه الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد