سفر به وان با ماشین شخصی

راهنمای سفر به وان با ماشین شخصی

یکی از سفرهای محبوب ایرانی ها به کشور ترکیه به شمار می آید. کشور ترکیه که مابین آسیا و اروپا واقع شده است از طبیعت بی نظیری برخوردار است. این کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی غنی و پیشرفته است و در طول تاریخ تمدن های مختلفی را به چشم دیده است. جالب است بدانید که ترکیه به دلیل آثار تاریخی، طبیعت بکر و بی نظیر و نیز میهمان پذیری خوب ترک ها یکی از بهترین و دلچسب ترین مقاصد توریست های دنیا به شمار می آید. تشابهات فرهنگی میان ایران و ترکیه و نیز عدم نیاز به ویزا جهت سفر به این کشور بی نظیر به محبوبیت سفر توریستی به ترکیه افزوده است.

اما چرا ایرانی ها دوست دارند به وان ترکیه سفر کنند؟ در اینجا چند دلیل قانع کننده برای شما می آوریم:

  1. هزینه گردشگری در این شهر پایین است.
  2.  سفر به وان با ماشین شخصی به دلیل فاصله نزدیک به ایران آسان است.
  3. این شهر از جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری برخوردار است.

فاصله کم، هزینه کم و محیطی تاریخی و مدرن. دیگر چه ویژگی ای را برای مقصد گردشگری خود می خواهید که وان ندارد؟

با شهر وان بیشتر آشنا بشوید

وان یکی از شهر های قدیمی ترکیه است که در استان وان قرار دارد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این شهر در شرق ترکیه و در ساحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. مردم شهر وان کرد هستند و کتیبه هایی دارند که ما را به یاد کتیبه های شهر کرمانشاه می اندازد. وجود همین تشابهات تاریخی و فرهنگی سفر به وان را پرطرفدار کرده است.

 جالب است بدانید که شهر وان ترکیبی از مدرنیته و سنت را باهم به همراه دارد. اگر در خیابان های پهن این شهر قدم بزنید مراکز خرید مدرنی را می بینید که برند های بین المللی را به فروش می رسانند. از سوی دیگر مکان های تاریخی و سنتی فراوانی هم در جای جای این شهر به چشم می خورد. بر این اساس با سفر به این شهر هم می توانید تاریخ را در کشوری دیگر به نظاره بنشینید و هم می توانید به خرید انواع برندهای بین المللی اصل بپردازید. 

اگر کمی با مردم ترکیه و فرهنگ آن ها آشنا باشید و یا ویدئوهایی را از کشور  ترکیه تماشا کرده باشید حتما می دانید که این مردم علاقه و احترام خاصی به غذا به خصوص صبحانه دارند. به همین دلیل در شهر وان مانند دیگر شهر های ترکیه رستوران های فراوانی به چشم می خورد که صبح اول وقت به سرو صبحانه های مخصوص ترکیه می پردازند. شهر وان را پایتخت صبحانه ترکیه می دانند و اینگونه ما می توانیم بگوییم که کشور ترکیه هم پایتخت صبحانه دنیا است. 

کشور ما به گربه های ایرانی و زیبایش مشهور است که در دنیا طرفداران زیادی دارد. جالب اینکه گربه های پشمالو و چشم دو رنگ وان هم از محبوب ترین گربه ها به شمار می آیند.

از دیگر دیدنی های شهر وان می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  1. دریاچه 
  2. قلعه وان
  3. آبشار مرادیه
  4. خانه گربه های وان
  5. کتیبه خشایار شاه
  6. پارک آبی چاقداش
  7. جزیره و کلیسای آختامار

نکاتی که لازم است در سفر به وان بدانید

شهر وان یک شهر کوهستانی است که زمستان های سردی دارد، بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر فصول بهار و تابستان است. همانطور که گفتیم هزینه گردشگری در شهر وان پایین است و سندی بر این مدعا هزینه های پایین عمل و نقل عمومی در شهر وان است. شما می توانید با صرف کمی هزینه به جای جای این شهر رفته و از آثار دیدنی آن لذت ببرید. 

ما ایرانی ها عادت داریم در سفرهای خود حتما سوغاتی بخریم. در این شهر نیز شما می توانید سوغاتی های زیبا و ارزشمندی را برای خود و عزیزانتان هدیه بگیرید. از جمله سوغاتی های وان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقره
  • قالیچه
  • قالی و فرش
  • وسایل چوبی حکاکی شده

بازهم اشاره می کنیم که هزینه های گردشگری در وان پایین است و خرید این سوغاتی ها در قیمتی مناسب صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر همانطور که گفتیم این شهر پاساژها و مراکز خرید بزرگی دارد که به فروش برندهای بین المللی می پردازد و شما می توانید با مراجعه به این مراکز سوغاتی هایی از جنس خیلی خوب تهیه کنید.

اگر به استامبول سفر کرده باشید حتما دیده اید که بیشتر مغازه داران این شهر بزرگ ترکیه می توانند به زبان فارسی حرف بزنند و ارتباط برقرار کنند. در شهر وان هم اوضاع به همین منوال است و مغازه داران و تجار این شهر با مردم ایران رابطه خیلی خوبی داشته و می توانند به زبان فارسی حرف بزنند. بنابراین شما در این شهر حس غربت نمی کنید. 

یک نکته جالب دیگر در شهر وان مربوط به تابلوهایی است که در این شهر به زبان فارسی نصب شده است، گویا این شهر تکه ای جدا شده از وطن است البته با امکانات و مراکز خرید خیلی متفاوت!

نکته آخر در مورد سفر به این شهر مربوط به خطوط تلفن همراه است. ترکیه اپراتورهای تلفن همراه خوبی دارد که از میان آن ها اپراتور ترکسل از همه بهتر است و شما می توانید سیم کارت آن را با هزینه خیلی کمی در وان خریداری کنید. 

چه راه هایی برای سفر به شهر وان وجود دارد

برای سفر به وان هم می توانید از مسیر هوایی استفاده کنید و هم زمینی بروید. از آنجایی که وان فرودگاه بین المللی ندارد پس برای سفر هوایی اول باید به یکی از شهرهای ترکیه بروید و بعد از آنجا با یک پرواز داخلی به وان سفر کنید. اگر قصد دارید به غیر از وان به شهر های دیگر ترکیه هم سر بزنید، این مسیر بهترین مسیر ممکن است. 

برای سفر زمینی به وان می توانید از اتوبوس، قطار و ماشین شخصی استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که این وسایل فقط شما را به مرز می برند و ادامه مسیر را باید با ون هایی که مسئولین ترکیه برای گردشگران تدارک دیده اند طی کرده و وارد وان شوید. مرزهای زمینی که برای سفر به این شهر باید به آنجا مراجعه کنید شامل موارد زیر می شوند:

  1. مرز رازی شهرستان خوی
  2. مرزهای بازرگان در تبریز
  3. مرز سرو در ارومیه

سفر به وان با ماشین شخصی

بهترین، کم هزینه ترین و راحت ترین مسیر و روش برای سفر به وان با ماشین شخصی است. برای سفر به این شهر با وسیله شخصی، شما باید شرایط خاصی را داشته باشید. اگر می خواهید تا مرز با ماشین شخصی بروید و بعد از آن با ون ها وارد شهر وان شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد، اما اگر می خواهید با ماشین خود وارد شهر شوید باید بدانید که داشتن گواهی نامه بین المللی و پلاک ترانزیت و نیز بیمه از ضروریات این سفر خواهد بود. اگر تمام این شرایط را داشتید بازهم یک نکته را یادتان نرود، دقت کنید و ببینید در چه زمان هایی مرز خلوت تر است و این زمان ها را انتخاب کنید تا در طول مسیر لذت فراوانی را از این سفر توریستی خود داشته باشید. سفر به این شهر زیبای ترکیه یک تجربه بی نظیر است که ما این سفر را به هزاران دلیل به شما پیشنهاد می کنیم. به این شهر دیدنی سفر کنید و در کنار خانواده و نزدیکان خود محیط تاریخی و مدرن این شهر را ببینید و هر چه می خواهید از برندهای بین المللی خرید کنید. با سفر به این شهر شما نگران هزینه های یک سفر خارجی نخواهید بود چرا که این شهر از هر جهتی توریست پسند است حتی از نظر هزینه و مخارج.

اپیزود 26: کشور کانادا (قسمت اول ) شهر برن  سفر به کعبه الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد