حمل و نقل عمومی در آمریکا

حمل و نقل عمومی در آمریکا

پس از سفر به کشور پهناور آمریکا بابت رفت و آمد در نقاط گردشگری و شهرهای مختلف این کشور نگرانی نخواهید داشت به این خاطر که سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکا پیشرفته ترین و بهترین سیستم حمل و نقل عمومی دنیا به شمار می آید. سیستم حمل و نقل عمومی آمریکا شامل سیستم حمل و نقل زمینی، هوایی و سیستم حمل و نقل ریلی است. در ادامه این مقاله وسایل حمل و نقل در این کشور را بررسی می کنیم.

 

اتوبوس

شرکت اتوبوسرانی آمریکا شامل اتوبوس های شهری و اتوبوس های بین ایالتی است. اتوبوس های شهری همانطور که از نام آن پیداست، بخشی از شبکه حمل و نقل عمومی یک شهر هستند. این اتوبوس ها در محدوده شهر توقف های مکرری دارند و ممکن است خدمات محدودی به مناطق اطراف ارائه دهند. برخی از شهرهایی که بهترین سیستم اتوبوس شهری را دارند شامل سیاتل، سانفرانسیسکو، هونولولو و پیتسبورگ است.

از سوی دیگر اتوبوس های بین ایالتی توسط شرکت های خصوصی اداره می شوند و مسافران را بین شهرهای سراسر کشور آمریکا جا به جا می کنند. اتوبوس های بین ایالتی بسیار تمیز، مدرن و راحت هستند. بسیاری از شرکت های اتوبوسرانی اینترنت رایگان نیز ارائه می دهند.

 

قطار

یکی از پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در آمریکا به شبکه راه آهن این کشور مرتبط می شود که به 2 صورت قطارهای شهری و بین شهری در سراسر کشور آمریکا وجود دارند. از جمله معروف ترین سیستم حمل و نقل ریلی آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • جاده راه آهن لانگ آیلند MTA – منطقه شهری نیویورک
  • NJ Transit Rail- نیویورک به نیوجرسی
  • مترا ریل – شیکاگو

 

مترو

اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت به نقاط مورد نظر خود رفت و آمد کنید، استفاده از مترو بهترین گزینه برای شما خواهد بود. مترو واشنگتن دی. سی، پایتخت آمریکا، دارای 7 خط و 91 ایستگاه است. علاوه بر واشنگتن در اکثر شهرهای آمریکا نیز سیستم های حمل و نقل زیر زمینی وجود دارند که از جمله آن ها می توان به شهرهای زیر اشاره کرد:

 

  • مترو شهر نیویورک 
  • شیکاگو “L” – شیکاگو
  • مترو MBTS – بوستون
  • بارت – منطقه خلیج سانفرانسیسکو
  • سپتا – فیلادلفیا
  • راه آهن مارتا – آتلانتا
  • مترو ریل میامی

 

تاکسی 

تاکسی ها یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در آمریکا به شمار می آیند که در شهر واشنگتن و بسیاری از ایالت های دیگر به فراوانی یافت می شوند. البته از آنجایی که کرایه تاکسی ها معمولاً گران تر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی هستند برای افرادی که می خواهند هزینه های رفت و آمدشان را مدیریت کنند نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

 

تراموا

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی آمریکا می توان به تراموا اشاره کرد. تراموا با نیروی برق کار می کنند و جز سریع السیرترین وسایل حمل و نقل عمومی به شمار می آیند به همین خاطر به یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل آمریکا تبدیل شده است.

 

دوچرخه

در بسیاری از شهرهای آمریکا مسیرهایی ویژه ای برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است. اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید و می خواهید علاوه بر کاهش هزینه های سفر خود از دوچرخه سواری در خیابان های جذاب آمریکا لذت ببرید، می توانید با کرایه دوچرخه این حس لذت بخش را تجربه کنید.

 

اجاره خودرو

اگر می خواهید با خیال راحت به نقاط گردشگری و شهرهای مورد نظر خود سفر کنید، ایدئال ترین گزینه برای شما کرایه خودرو شخصی خواهد بود. جهت اجاره اتومبیل هر ایالت آمریکا قوانین و مقررات خاص خود را دارد اما معمولاً اجاره خودرو به مسافرانی که حداقل 25 سال دارند و دارای گواهینامه رانندگی معتبری هستند ارائه می شود. 

 

اپیزود ۳-۱ :دور اروپا با پژو ۲۰۷ در ۸۰ روز - بخش اول شهر استکهلم سفرنامه برزیل الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد