سفر ارزان به مشهد

سفر ارزان به مشهد | راهنمای سفر به مشهد با کمترین بودجه

شاید تا حدی دور از ذهن به نظر برسد. با توجه به افزایش هزینه های سفر، رفتن به این شهر زیارتی و سیاحتی بدون صرف هزینه های کلان ناممکن به نظر می رسد. اما ما در سایت بن مارکو به شما روش هایی را خواهیم گفت که با استفاده از آن می توانید سفری ارزان و کم هزینه به مشهد را تجربه کنید.

سفر به شهرهای زیارتی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است. به طور کلی سفر کردن و مسافرت از موضوعات بسیار مهمی است که افراد باید در طول زندگی خود برای داشتن ذهن و روان سالم به آن اهمیت بدهند. سفر کردن یعنی رها شدن از روزمرگی ها و وابستگی هایی بی دلیلی که ذهن و فکر ما را درگیر مسائل خود کرده است. حال اگر این سفر زیارتی هم باشد آبی بر آتش دلتنگی های دل ما خواهد شد.

مشهد شهر بزرگی است و زیارت امام رضا (ع) دلیل اصلی سفر بسیاری از مسافران به مشهد است. اما نباید زیبایی ها و جاهای دیدنی این کلان شهر را نادیده بگیریم. با سفر ارزان و کم دردسر می توان هم به زیارت رفت و هم از مکان های تفریحی و تاریخی شهر مشهد دیدن کرد. برای سفر ارزان به هر نقطه ای از کشور راه کارهایی وجود دارد که ما هم در این مقاله بر آن هستیم که این تکنیک ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه بمانید.

کمی بیشتر در مورد جاهای دیدنی مشهد بدانیم

مشهد از دیرباز از جمله شهرهای مهم کشور تلقی می شد چرا که در مسیر جاده ابرایشم قرار داشت. این شهر بزرگ ترین شهر زیارتی ایران است. اما جاذبه های مشهد فقط به زیارت امام هشتم شیعیان ختم نمی شود، اگرچه این زیارت دلیل اصلی بسیاری از مسافران برای سفر به مشهد است. 

اما به جز زیارت امام هشتم مشهد چه جاذبه هایی دارد. بعضی از معروفترین جاذبه های گردشگری مشهد عبارتند از:

  • مقبره شیخ بهایی، در حرم امام رضا
  • مسجد تاریخی گوهر شاد که به دوره تیموریان بر می گردد، این مسجد در فاصله کمی از حرم است.
  • گنبد سبز، آرامگاه محمد مومن از عرفای بنام مشهد.
  • باغ گیاه شناسی مشهد
  • جنگل جیغ مشهد، این جنگل داستان ترسناک خود را دارد.
  • موزه آستان قدس رضوی
  • باغ نادری مشهد
  • حمام محمد قلی بیک
  • پارک ملت مشهد
  • چالیدره
  • کوه سنگی
  • پارک وکیل آباد 

و ده ها جای دیدنی دیگر از جمله زیبایی های مشهد به شمار می آیند. حالا که می خواهیم به مشهد سفر کنیم چه راه کارهایی وجود دارد که این سفر هم لذت بخش باشد و هم اقتصادی؟ با ما همچنان همراه بمانید تا تکنیک های سفر ارزان را بیشتر یاد بگیرید.

سفر ارزان به مشهد

برای سفر ارزان به هر نقطه از ایران باید چند فاکتور خاص را کنترل کرد. این عوامل به قرار زیر هستند:

  • انتخاب مقصد مناسب و نزدیک
  • انتخاب زمان مناسب برای سفر
  • انتخاب وسیله حمل و نقل ارزان و راحت
  • انتخاب محل اقامت ارزان و راحت
  • نحوه خورد و خوراک در مقصد و رستوران گردی ها
  • تفریحات و دیدار از جاهای دیدنی شهر

اگر ما بتوانیم این 6 عامل را به خوبی مدیریت کنیم هم می توانیم سفری لذت بخش و خاطره انگیز داشته باشیم و هم از گزندهزینه های گزاف سفر در امان بمانیم. 

انتخاب زمان مناسب برای یک سفر ارزان به مشهد

برای هر سفری یک بهترین زمان وجود دارد. در فصل هایی که مدارس تعطیل هستند به طبع شلوغی و مسافر پذیری در مشهد فراوان است. پس تعطیلات تابستان و تعطیلات عید را برای سفر به مشهد کنار بگذارید. مناسبت های خاص مانند تولد و شهادت امام رضا و امام جواد هم از جمله مناسبت هایی هستند که اغلب افراد برای سفر به مشهد انتخاب می کنند. این زمان ها و دیگر مناسبت های تولد و شهادت را هم کنار بگذارید.

با حذف این موارد می توان گفت بهترین زمان برای سفر به مشهد اوایل پاییز و اواخر بهار است. باز هم تاکید می کنیم که در مناسبت های خاص مشهد خیلی شلوغ است و شلوغی شهر یعنی گرانتر شدن هر گونه هزینه ای که قرار است در مشهد انجام دهید. 

انتخاب وسیله حمل و نقل مناسب برای یک سفر ارزان به مشهد

برای سفر به مشهد گزینه های متنوعی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفر هوایی به مشهد با هواپیما
  • سفر زمینی به مشهد با قطار
  • سفر زمینی به مشهد با اتومبیل شخصی
  • سفر زمینی به مشهد با اتوبوس
  • سفر به مشهد با تورهای گردشگری

هر یک از این روش های سفر به مشهد معایب و مزایای خاص خود را دارد. شما باید با بررسی تک تک این وسایل، بهترین نوع آن را با توجه به تعدادتان و هزینه ای که قرار است صرف کنید، انتخاب کرده و قدم در مسیر سفر بگذارید. 

سفر هوایی به مشهد با هواپیما

سفر با هواپیما سریع ترین و البته راحت ترین روش سفر به مشهد است. با سفر از طریق هواپیما هزینه گزافی به خانواده ها تحمیل می شود، به خصوص اگر تعداد همسفران شما هم زیاد باشد. اما گاهی زمان برای ما اهمیت خیلی زیادی دارد و یا به دلیل به همراه داشتن افراد مسن مجبور هستیم از روشی سریع و راحت برای سفر استفاده کنیم. در چنین شرایطی هم می توان از هزینه های سفر با هواپیما کم کرد. برای مثال می توانید قیمت ایرلاین های مختلف را چک کرده و یا در آخرین دقیقه بلیط بگیرید و از تخفیف ها استفاده کنید. به هر حال همیشه راهی برای کم کردن مقداری از هزینه ها وجود دارد.

سفر زمینی به مشهد با قطار

یکی از روش های متداول برای سفر به مشهد از طریق قطار است. سفر به مشهد با قطار هم از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است و هم امنیت بالایی دارد. از نظر زمان سفر هم می توان گفت که سفر با قطار یکی از بهترین گزینه ها است به خصوص اگر از راه دور عازم شهر مشهد شده باشید. 

در هزینه های سفر با قطار هم می توان کماکان صرفه جویی های اقتصادی را انجام داد. برای مثال انواع بلیط های قطار را چک کرده و بهترین و ارزان ترین را انتخاب کنید. قطارهای اتوبوسی شرکت رجا ارزان ترین بلیط ها را دارند. شما می توانید با سفر با این نوع قطارها هزینه های سفر خود را به حداقل رسانده و راحت تر هم سفر کنید. 

سفر زمینی به مشهد با اتومبیل شخصی

اگر بخواهید با ماشین شخصی خود سفر کنید اول از همه باید ببینید که آیا در شهری نزدیک به مشهد ساکن هستید یا نه. در واقع سفر با ماشین شخصی به مشهد وقتی راحت و دلچسب خواهد بود که زمان زیادی در راه نباشیم و یا اگر زمان زیادی در راه هستیم از مسیر شمال ایران سفر کنیم. بنابراین اگر قصد دارید با ماشین شخصی به مشهد بروید در صورتی این کار را انجام دهید که:

  1. از مسیر شمال ایران وارد مشهد شوید
  2.  فاصله محل زندگی شما تا مشهد خیلی زیاد نباشد

از هزینه های سفر با ماشین شخصی می توان فقط به هزینه بنزین و استهلاک ماشین اشاره کرد. اگر با ماشین شخصی به مشهد بروید یک مزیت خیلی خوب هم دارد و آن این است که در مشهد همواره به ماشین خود دسترسی دارید و می توانید تمام شهر را بدون هزینه اسنپ بگردید و یک سفر ارزان به مشهد را تجربه کنید.

البته خب نباید از یاد برد که جاده های کشور خطرات خاص خود را دارد بنابراین احتیاط در هنگام سفر را فراموش نکنید و برای کمی زود رسیدن امنیت خودتان و دیگران را به خطر نیندازید.

سفر زمینی به مشهد با اتوبوس

اگر بخواهیم ارزان ترین روش را برای سفر به مشهد به شما معرفی کنیم سفر با اتوبوس یکی از این روش ها خواهد بود. این سفر هزینه های گزاف هواپیما و یا استهلاک ماشین را به شما تحمیل نمی کند. قیمت بلیط اتوبوس هم زیاد نیست و اگر می خواهید به تنهایی سفر کنید می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر کودک و یا افراد کهن سال به همراه شما هستند و یا مسافت محل زندگی شما تا مشهد خیلی طولانی است بهتر است از این گزینه صرف نظر کرده و با قطار مسافرت کنید.

سفر به مشهد با تورهای گردشگری

با تورهای گردشگری هم می توان به مشهد سفر کرد و یک سفر ارزان را در پیش گرفت به شرط آنکه به نکات خاصی دقت کنید:

  • تور گردشگری مربوطه با هواپیماست یا قطار؟
  • با این تور در هتل اقامت خواهیم داشت یا در مهمانسرا؟
  • خورد و خوراک مسافران هم به عهده تور گردشگری است؟
  • این تور فقط به مکان های زیارتی مشهد سفر می کند و یا ابنیه تاریخی و مکان های گردشگری هم در برنامه تور است؟

با دقت در این موارد می توانید بهترین گزینه که البته ارزان هم باشد را انتخاب کنید. اگر بتوانید در لحظه آخر که تخفیف های خوبی به تور می خورد ثبت نام داشته باشید واقعا برنده هستید. 

انتخاب محل اقامت مناسب برای یک سفر ارزان به مشهد

برای اقامت در مشهد گزینه های زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل هایی که دور از حرم هستند و هزینه اقامت کمتری می گیرند.
  • هتل های دو یا سه ستاره کوچک که امکانات لوکسی ندارند اما قیمتشان مناسب است.
  • زائرسراها
  • مهمانسراهای مشهد که در فاصله دوری نسبت به حرم هستند.
  •   مدارسی که برای فرهنگیان آماده سازی و تجهیز شده است.

مشهد شهر بزرگی است و به طور حتم اگر محل اقامت شما از جاهای دیدنی و زیارتی مشهد دور باشد شما باید هزینه حمل و نقل را برای رسیدن به مقصد بپردازید. در اینجا باید کمی دو دو تا چهار تا کنید و ببینید که اگر محل اقامت شما نزدیک جاهای گردشگری باشد به صرفه تر است و یا اگر دور باشد. ما پیشنهاد می کنیم نگران مسافت محل اقامت تا جاهای گردشگری مشهد نباشید چرا که مشهد از حمل و نقل عمومی خوب و مجهزی برخوردار است و می تواند در کاهش هزینه ها به شما کمک فراوانی کند.

انتخاب خورد و خوراک و رستوران گردی 

پس از اقامت در یک محل مناسب نوبت به خورد و خوراک می رسد. بهترین روش این است که مواد اولیه را با خود به همراه ببریم و برخی از مواد را از بازارهای مشهد خریداری کرده و خودمان دست به پخت و پز بزنیم. گاهی دوست داریم به رستوران رفته و غذاهای شهر مشهد را تست کنیم. در این شرایط بهتر است رستوران های لوکس را کنار گذاشته و رستوران های متوسط و تمیز را انتخاب کنیم و یا غذا را از آشپزخانه های بیرون بر بگیریم.

انتخاب انواع تفریحات جذاب 

همانطور که در ابتدای مقاله هم بیان شد مشهد جاهای دیدنی فراوانی دارد. ما می توانیم با هزینه های خیلی کمی و حتی به طور رایگان به این مکان ها سر بزنیم. انواع موزه ها، ابنیه تاریخی، باغ ها و پارک های مشهد از جمله این مکان ها هستند.

خرید و گشت و گذار در بازارهای مشهد و تهیه سوغاتی از دیگر تفریحاتی است که می توانید در شهر مشهد از آن لذت برده و همچنان یک سفر ارزان به مشهد را برای خود رقم بزنید. از جمله مراکز خرید بزرگ و ارزان قیمت مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  بازار سنتی امام رضا
  •  مرکز خرید فردوسی 
  • مرکز خرید الماس شرق
  • بازار روس های مشهد
  • بازار سپاد

سفر ارزان و با کیفیت، به شهرزیبای مشهد دلچسب است حال اگر این سفر از نوع سفر ارزان به مشهد باشد دیگر بی نظیر خواهد شد. همیشه برای اقتصادی سفر کردن اصول تقریباً ثابتی وجود دارد. نکات سفرهای رایگان را به خاطر بسپارید و از سفرهای فراوان در زندگی خود لذت ببرید. با کمی برنامه ریزی و زدن قید اقامتگاه و تفریحات لاکچری می توان به بیشتر نقاط ایران ارزان سفر کرد.

اپیزود ۷-۱: ویزا کشورهای مختلف کشور اندونزی سفرنامه کشورهای جذاب شرقِ آفریقا(قسمت اول) الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد