شهر دارلسلام

معرفی جاذبه های گردشگری شهر دارالسلام

شهر دارالسلام یک بندر معروف و شناخته شده در تانزانیا است که در ساحل اقیانوس هند واقع شده و زیبایی دل نشینی را به تانزانیای بکر و طبیعی بخشیده است. دارالسلام دارای فرهنگ و تاریخ غنی و کهن است از این رو توریست های زیادی جذب این بندر می شوند و به جای جای آن سر زده و گردشگری خود را با لذت انجام می دهند. برای سفر به دارالسلام نیاز است مقدماتی را راجع به این شهر بندری بدانید و هزینه های اولیه را تخمین زده و بعد راهی مسافرت به دارالسلام شوید. در این مقاله ما می خواهیم در همین رابطه به شما کمک کنیم و دارالسلام زیبا را برای شما از همین راه دور و به زیبایی راه نزدیک توصیف کنیم. با ما همراه بمانید.

شهر دارالسلام را بیشتر بشناسیم

بندر زیبای دارالسلام که تا سال 1974 پایتخت کشور تانزانیا بود، بزرگترین و مرفه ترین شهر ساحلی این کشور است. این شهر در ساحل اقیانوس هند و در شرق تانزانیا قرار دارد و مرکز تجاری و صنعتی تانزانیا به شمار می آید. شهر دارالسلام دارای جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر است و به عنوان یکی از پرجمعیت‌ ترین شهرهای تانزانیا و شرق آفریقا شناخته می‌شود. در عین حال این شهر ساحلی مهمترین بندر تانزانیا هم محسوب می شود.
دارالسلام یک شهر پویا و پرانرژی است که به دلیل وجود بندر، فرودگاه بین‌المللی و امکانات تجاری و صنعتی قوی، به عنوان یکی از مهمترین شهرهای آفریقا پذیرفته شده است.
دارالسلام یک کلمه عربی و به معنای «لنگرگاه صلح» است. علت این نام گذاری را می توان ناشی از آرامش خاص و دوست داشتنی این بندر در زمانی که یک روستای کوچک ماهیگیری بود دانست. در مورد ساکنان این شهر باید گفت که فرهنگ و رسوم آن‌هاترکیبی از فرهنگ‌های آفریقایی، عربی و هندی است. لازم به ذکر است که بافت جمعیتی این شهر ساحلی به صورت قومی قبیله ای بوده و از مهمترین قبایل آن می توان به ماسایی ها اشاره کرد.
شهر بندری دارالسلام همچنین به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در تانزانیا شناخته می شود. این شهر دارای شواهدی از تاریخ و فرهنگ محلی است که شامل بازارهای محلی، رستوران‌های محلی، موزه‌های تاریخی و بناهای قدیمی می شود. معماری این شهر دیدنی تحت تاثیر معماری آلمانی، آسیایی و انگلیسی است. برای مثال خیابان هایی که به بندر می رسند الگوهای شطرنجی آلمانی را تداعی گر هستند و همین یعنی تاثیر معماری آلمانی در شهر دارالسلام.

شهر دارلسلام

بهترین زمان برای سفر به دارالسلام

از آنجایی که کشور تانزانیا پایین خط استوا قرار دارد، بنابراین آب و هوای شهر بندری دارالسلام استوایی و مرطوب است. دمای هوای این شهر ساحلی بین 22 تا 31 درجه است و بیشترین بارش ها در این شهر در ماه های مارس تا اواخر می و جون رخ می دهد. در ماهای ژانویه تا مارس هم هوا گرم و خشک است و اصلاً زمان مناسبی برای سفر به این منطقه بندری نیست. بر این اساس بهترین زمان برای سفر به دارالسلام فصل های خنک و کم بارش است که شامل ماه های جولای تا اکتبر می شود.

هزینه سفر به دارالسلام

نوع انتخاب ما در میزان هزینه های سفر به دارالسلام مؤثر است. اگر ما هتل های لوکس را برای اقامت انتخاب کنیم به طور حتم هزینه بیشتری را باید در مقایسه با اقامت در مسافرخانه و مهمان سرا بپردازیم. در مورد رستوران ها و خرید تنقلات هم به همین صورت است و شما می توانید طیف گسترده ای از هزینه ها و قیمت ها را مشاهده کرده و بر اساس بودجه خود یک مورد مناسب را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که در شهر دارالسلام نمی توان هتل های مناسب و لوکسی پیدا کرد اما این نگرش کاملاً اشتباه است و این شهر بندری پر از هتل های لوکس و چندین ستاره بوده که هر ساله پذیرای توریست های فراوانی از سراسر دنیا می شود. از جمله این هتل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل شن های سفید
  • هتل دابل تری
  • هتل بست وسترن

خرید در سفر به دارالسلام

در شهر دارالسلام مراکز خرید و بازارهای زیادی وجود دارد که محصولات متنوعی از جمله پوشاک، غذا و صنایع دستی را به فروش می‌ رسانند. یکی از بهترین چیزهایی که می توانید در مسافرت به دارالسلام خریداری کنید طلا و جواهرات هستند. در واقع دارالسلام شهری متعلق به تانزانیا است و این کشور معادن گسترده و غنی ای از طلا و جواهرات را دارد به طوری که رتبه سوم را در قاره آفریقا در رابطه با استخراج این فلز گرانبها کسب کرده است. اینکه شما خرید خود را در مراکز بزرگ خرید دارالسلام انجام بدهید و یا در بازارهای محلی، تاثیر فراوانی در هزینه های سفر به دارالسلام دارد. در این شهر بندری مراکز خرید بزرگی وجود دارد که انواع برندهای مطرح جهانی را به فروش می رسانند. از جمله مهمترین مراکز خرید دارالسلام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار اسلیپ وی
  • مرکز خرید ملی مانی
  • بازار ماهی فروشها
  • بازار خراط ها
بازار اسلیپ وی

جاذبه های گردشگری شهر دارالسلام

اگر قصد مسافرت به دارالسلام را دارید بهتر است این بخش از مقاله را از دست ندهید. ما در اینجا می خواهیم به جاهای دیدنی شهر دارالسلام بپردازیم و زیبایی های این شهر بندری را برای شما توصیف کنیم بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

کلیسای سنت ژوزف، از جاذبه های شهر دارالسلام

کلیسای سنت ژوزف یک کلیسای زیبا و تاریخی با معماری به سبک گوتیک است که توسط آلمانی ها در سال های 1897 تا 1902 ساخته شد و زیبایی بی نظیری را به بندر دارالسلام بخشید. این کلیسا برای کاتولیک ها بوده و هم اکنون محل زندگی اسقف اعظم دارالسلام است. معماری زیبا و پنجره های رنگی این ساختمان چشم هر بیننده ای را می نوازد. برای سر زدن به این اثر هنری باید در روز یکشنبه راهی کلیسا شوید و از زیبایی های معماری و تاریخی آن لذت ببرید.

جالب است بدانید که در این کلیسا برخی از نسخ خطی و آثار هنری نگهداری می شود که علاقه مندان خاص خود را دارد. بر این اساس اگر عاشق هنر و تاریخ هستید حتماً در مسافرت به دارالسلام سری هم به این کلیسای جادویی بزنید و از هنر سرشار و قدمت تاریخی آن بهره مند شوید.

موزه ملی، از جاذبه های شهر دارالسلام

موزه ملی هر کشوری همواره مکانی مناسب برای آگاهی از گذشته و نحوه زندگی مردم آن کشور بوده است. موزه ملی تانزانیا نیز ازاین امر مستثنی نیست. در این مکان که در سال 1940 تأسیس شد جذابیت های خاصی ارائه می شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع فسیل های انسانی و غیر انسانی
  • استخوان های قدیمی
  • آثار هنری حکاکی شده
  •  مجسمه‌های قدیمی
  •  خودروهای متعلق به اولین رئیس‌ جمهور تانزانیا
  •  نمایشگاه‌های قوم شناسی
  • دست سازه‌های باستانی
  •  لباس‌ها، اقلام تزئینی، وسایل موسیقی
  • آثاری از تاریخ برده داری و دوران استعمار مردم کشور

باید توجه داشته باشید که زمان بازدید از این موزه روزهای شنبه و یکشنبه است بنابراین در سفر به دارالسلام روزهای دیگر را برای گردشگری جاهای دیدنی این شهر بندری قرار دهید و روزهای شنبه و یکشنبه راهی موزه و کلیسا شوید.

موزه ملی تانزانیا

موزه روستا، از جاذبه های شهر دارالسلام

همانطور که از نام این موزه مشخص است این موزه محلی برای معرفی زندگی روستایی در تانزانیا برپا شده است. این موزه جذاب در 9 کیلومتری شمال دارالسلام قرار دارد و در سال 1996 تأسیس شده است. از جذابیت های موجود در این موزه روستایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلبه های روستایی و سنتی
  • صنایع دستی، بومی و باستانی
  • انواع نقاشی ها، حکاکی روی وسایل مختلف و بافتنی ها
  • برگزاری مراسم رقص محلی

مجسمه یادبود عسکری

مجسمه عسکری یک مجسمه برنزی از یک سرباز(به نام عسکر) است که در جنگ جهانی اول شرکت کرده و یونیفرم نظامی بر تن دارد. این مجسمه در میدان مرکزی شهر قرار گرفته است و از جاذبه های گردشگری دارالسلام به شمار می آید. در واقع این مجسمه بنایی یاد بود برای تمام سربازان سیاه پوست است که در جنگ جهانی جان خود را از دست دادند.

بومای قدیمی

بومای قدیمی در واقع یک ساختمان کهن سال است که در سال های 1866-1867 به دستور سلطان زنگبار برای پذیرایی از مهمانانش ساخته شد. این بنای تاریخی جذاب، معماری و تزیینات داخلی بسیار دیدنی دارد که از آن جمله می توان به حکاکی روی چوب و دیوارهای مرجانی اشاره کرد.

جزیره امبودیا

جزیره امبودیا جزیره ای زیبا با طبیعتی بسیار شگفت انگیز است که آب های اطراف آن زلال و شفاف هستند. این جزیره توریستی در نزدیکی بندر دارالسلام است و به راحتی می توان به وسیله قایق به آنجا رفت و از امکانات در نظر گرفته شده مثل غواصی، غذاهای لذیذ دریایی و استراحتگاهای ساحلی استفاده کرد و لذت برد. در سفر به دارالسلام سری هم به این جزیره زیبا بزنید و از امکانات بیان شده در این بخش از مقاله استفاده کرده و برای خود خاطره سازی کنید.

ساحل کوکو

به ساحل کوکو خلیج خرچنگ نیز می گویند و در شبه جزیره مساسانی قرار گرفته است. این ساحل به خاطر غذاهای خیابانی لذیذش و کنسرت هایی که در این مکان برگزار می شود بسیار مورد توجه گردشگران است.

ساحل کوکو

کلیسای لوتران

این کلیسا نیز مانند کلیسای سنت ژوزف توسط مبلغین آلمانی در سال1898 ساخته شده است. محل این کلیسای زیبا در ساحل آزانیا بوده و این بنای تاریخی با سقف شیروانی قرمز و ساختمان سفید رنگش در یک محوطه سرسبز و پر از درخت قرار دارد. اگر عاشق دیدن بناهای نفیس و قدیمی هستید حتماً در مسافرت به دارالسلام سری به این کلیسا بزنید و بدانید که از این انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

باغ های گیاه شناسی

این مجموعه تحقیقاتی در زمینه کشاورزی و گیاه شناسی در سال ۱۸۹۳ توسط پرفسور «اشتولمن» مدیر کشاورزی وقت در آن زمان تأسیس شد.از جمله موارد جالبی که می توان در این باغ ها دید، ترکیبی از گیاهان بومی و خارجی و همچنین درخت نخل کوکو دومر است.

پارک ملی کوه های اودزونگوا

این پارک ملی با طبیعت و حیات وحش بسیار جذابش در شمال دارالسلام قرار دارد. این مکان می تواند برای گردشگرانی که به دنبال هیجان می گردند بسیار مناسب و دلپذیر باشد. دنبال هیجان و فرار از روزمردگی ها هستید؟ حتماً سری به این پارک بزنید و انرژی بدن خود را به صد برسانید.

در این مقاله از شهر دارالسلام گفتیم و شما را برای سفر به این شهر رؤیایی ترغیب و مشتاق کردیم. حالا نوبت شما است که راهی سفر به دارالسلام شده واین تجربیات نوشتاری را به تصوری و بصری تبدیل کنید و بخشی زیبا و جذاب در زندگی خود بیافرینید.

اگر تجربه سفر به این شهر زیبا را دارید لطفاً خاطرات و عکس های خود را با ما در بخش سفرنامه به اشتراک بگذارید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

اپیزود ۲۳: چرا سفر می‌کنیم؟ شهر اینترلاکن کمپ سلانسر گیلان الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد