آیا کوچ سرفینگ امن است؟

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

امتیاز این مطلب : 5

کوچ سرفینگ این روزها از محبوبیت فراوانی برخوردار شده است اما امنیت در کوچ سرفینگ خیلی مهم تر از اصل سفر و مزایای دیگر آن است. 

بیایید فرض کنیم که فرصتی بی نظیر نصیب شما شده است و قرار است به یک سفر سرتاسر رایگان بروید و همه چیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت به غیر از امنیت. یعنی اصلا نمی دانید که در این سفر با چه کسانی رو برو خواهید شد و چه اتفاقاتی برای شما خواهد افتاد. آیا این سفر رایگان و بی نظیر اما خالی از اطمینان و امنیت را می پذیرید؟ به طور حتم نظر اکثریت شما منفی خواهد بود چرا که امنیت و اطمینان از سفر خیلی مهمتر از هزینه و سایر امکانات است. 

در مقاله حاضر می خواهیم میزان امنیتی که در سفرهای کم هزینه وجود دارد بررسی کنیم و راهکارهایی برای افزایش امنیت در سفر ارائه بدهیم، پس در ادامه مقاله با ما همراه بمانید. 

کمی بیشتر با کوچ سرفینگ آشنا شویم

کوچ سرفینگ یک سایت و برنامه کاربردی است که در آن افرادی که عاشق سفر و گردشگری هستند به عضویت درآمده و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. 

این برنامه کاربردهای فراوانی دارد و با وجود بیش از 3 میلیون کاربر از محبوبیت خوبی هم برخوردار است. با سفر به روش کوچ سرفینگ شما می توانید یک محل اقامت رایگان را در کشور مقصد پیدا کنید و با این روش هزینه سفر خود را به شدت کاهش دهید. اینکه مردم محلی خانه خود را در اختیار شما قرار می دهند فکری کاملا اشتباه است و محل اقامت شما در کشور مقصد می تواند یک اتاق کامل و یا یک کاناپه وسط هال باشد. خوبی این روش این است که آرزوی سفر به کشورهای دیگر، به دلیل هزینه های گزاف و اختلاف ارزی، در دل باقی نمی ماند و به خوبی محقق خواهد شد. کوچ سرفینگ به شما کمک می کند تا با فرهنگ ها و زبان های دیگر، به طور عمیق و بدون سانسور، رو به رو شوید و دوستان فوق العاده ای را آن سوی مرزها پیدا کنید. این نوع سفر کردن باعث نزدیک شدن مردم دنیا به هم می شود و مهربانی جهانی را افزایش می دهد. 

حالا با این شرایط شما محل اقامت خود را با هزینه خیلی خیلی کمی در اختیار دارید، هزینه حمل و نقل را هم می توانید تامین کنید و یک سفر عالی پیش روی شما است. اگر درمورد امنیت این سفر هم مطمئن شوید دیگر پا به جاده می گذارید و عازم کشور مقصد خواهید شد. در ادامه به مبحث سفر امن در کوچ سرفینگ می پردازیم.

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

همیشه سفر به جایی خارج از کشور خودمان و دیدار با کسانی که هم زبان ما نیستند کمی ریسکی و همراه با عدم اطمینان بوده است. حالا فرض کنید قرار است در خانه یکی از همین غریبه ها شب را صبح کنید، چه احساسی دارید؟ اینکه حس خطر و معذب بودن داشته باشید کاملا عادی و طبیعی است اما باید بدانید آنقدرها هم همه چیز پیچیده و سردرگم نیست. همیشه یک بهترین روش برای هر کاری وجود دارد. 

کوچ سرفینگ از سال 1999 که ایده آن خلق شد تا به حال توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. هر یک  از این کاربران حداقل یک بار تجربه سفر از طریق این برنامه را داشته اند واین خود نشان از کوچ سرفینگ امن دارد.

تجربیات کاربران کوچ سرفینگ نشان داده است که بله، این نوع سفر 100 درصد امن نیست. اما می توان با روش هایی خاص و با دقت کردن در انتخاب میزبان، امنیت آن را تا حدود 100 درصد افزایش داد. از جمله عمده ترین خطراتی که در این نوع روش گردشگری ممکن است با آن روبرو شویم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دزدی وسایل
  2. بی احترامی به میهمان و ارزش هایی که دارد
  3. محدود کردن میهمان با قوانینی که میزبان جهت ورود و خروج به خانه می گذارد
  4. احتمال سرکاری بودن پذیرش مهمان و سردرگمی در یک شهر و کشور غریب

خب هر سفری خطرات خود را دارد، در کوه نوردی احتمال سقوط است و در دریانوردی احتمال غرق شدگی و در کوچ سرفینگ هم احتمال وقوع این خطرات وجود دارد. پس به خاطر وجود این احتمالات باید دست از سفر و آرزوهای خود برداریم؟ قطعاً این طور نیست. باید به دنبال روش هایی باشیم که احتمال وقوع این خطرها را به صفر می رساند. برای این سبک از گردشگری هم، چنین تکنیک هایی وجود دارد. 

چگونه کوچ سرفینگ امن را تجربه کنیم؟

هر مشکلی یک راه حل منطقی و هر خطری یک روش احتیاط آمیز دارد. برای افزایش امنیت در کوچ سرفینگ اول از همه باید میزبان امن و مطمئنی برای خود انتخاب کنیم. اگر میزبان ما انسان متشخص و قابل احترامی باشد دیگر هیچ نگرانی در دل ما در مورد این سبک از سفر وجود نخواهد داشت. 

انتخاب درست میزبان

برای انتخاب یک میزبان خوب باید با دقت در برنامه جست و جو کرده و پروفایل های افرادی که می توانند میزبان ما باشند را مطالعه کنیم. میزبان ها در پروفایل خود از شخصیت و عادت های خود می گویند و عکس هایی را هم به اشتراک می گذارند. با مطالعه و دید دقیق این اطلاعات می توانید تا حد زیادی میزبان خوب را شناسایی کنید اما این آخر راه نیست، عجله نکنید. 

سایت کوچ سرفینگ در حدود 20 نفر از میزبانان را به طور تضمینی تایید کرده است پس اگر میزبان مد نظر شما یکی از این 20 فرد باشد بار سفر را بردارید و راهی شوید. ولی خب گاهی چنین امکانی وجود ندارد پس در این صورت باز هم به عکس و پروفایل اکتفا کنیم؟ جواب شما منفی است. باز هم می توانید با روش هایی، خوب بودن میزبان خود را بررسی کنید. برنامه کوچ سرفینگ این امکان را به افراد داده است که به میزبان خود امتیاز خاصی بدهند و او را تایید و یا با نمرات منفی او را رد کنند. به بخش رفرنس های هر میزبان مراجعه کنید و نظر میهمان های قبلی او را در موردش بخوانید و مطمئن شوید که فرد مناسبی را برای میزبانی سفر خود انتخاب کرده اید.

محدود کردن لیست میزبان های منتخب

از روشهای دیگری که برای یک کوچ سرفینگ امن می توانید استفاده کنید این است که انتخاب های خود را محدود به میزبان هایی کنید که یا خانواده هستند و یا خانم تنها هستند. بهتر است از انتخاب میزبان آقا و مجرد، به خصوص اگر خانم تنهایی هستید که قصد سفر با کوچ سرفینگ را دارد، خودداری کنید. با این نوع فیلتر کردن میزبان می توانید جای امنی را برای اقامت خود داشته باشید.

یکی از ریسک های سفر با کوچ سرفینگ این است که میزبان در ابتدا شما را بپذیرد اما وقتی که به مقصد رسیدید از پذیرش شما امتناع کند. برای رفع این احتمال منفی بهتر است دو نفر را برای میزبانی خود انتخاب کنید. در این صورت اگر یکی با مشکل مواجه شد نفر بعدی می تواند از شما استقبال کند. برای اطمینان بیشتر برخی با دسترسی به آدرس میزبان، مسافرخانه های ارزان قیمت اطراف خانه میزبان را هم بررسی می کنند. با این روش در صورت هر گونه احتمال کنسلی خانه میزبان، به یک مسافرخانه ارزان قیمت دسترسی دارید و جای نگرانی وجود ندارد. 

کوچ سرفینگ

به احساس درونی خود اعتماد کنید

آخرین تکنیک هم اعتماد به حس درونی خودتان است. گاهی با دیدن یک تصویر حس منفی پیدا می کنید در این صورت فرد مورد نظر را از لیست خود حذف کنید. گاهی پیش می آید که در خانه میزبان حس منفی و معذب بودن به سراغ شما می آید، باز هم به حس خود اعتماد کنید و از خانه او بروید.

می بینید همه امنیت سفر شما بستگی به انتخاب درست شما دارد، پس با دقت میزبان ها و مشخصات آن ها را بررسی کنید تا یک سفر بی نظیر و رویایی را در پیش داشته باشید.امنیت در کوچ سرفینگ بیش از اینکه بستگی به عوامل بیرونی داشته باشد به خود شما بستگی دارد. به اینکه خوب مطالعه کنید و با بررسی های دقیق میزبان مناسبی را انتخاب کنید. به این که احساس درونی خود را همیشه در نظر بگیرید و به آن اعتماد کنید. همان طور که گفتیم احتمال خطر در کوچ سرفینگ فقط دو درصد است. با کاربرد این تکنیک ها می توانید این 2 درصد را به صفر برسانید. همه چیز به خود شما بستگی دارد.

اپیزود ۲۲: سوئیس‌گردی کشور سنگاپور سفرنامه تایلند الماسهای آفریقایی

1 دیدگاه از کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد