مکان شگفت انگیز

پیشنهاد هوش مصنوعی: 10 مکان شگفت انگیز که تا قبل از مرگ باید ببینید

سیاره ما سرشار از مکان های شگفت انگیز است که دیدن آن‌ها آرزوی بسیاری از انسان هاست. اما از میان این مکان ها کدامیک ارزش دیدن دارد؟ پاسخ به این سوال اصلاً آسان نیست. بیش از 8 میلیارد انسان در روی زمین زندگی می کنند که هر کدام هویت و سلیقه متفاوتی دارند. جمع آوری این سلیقه ها و برآیند گیری از آنهم کار آسانی نیست. 

اما این روزها می توان با کمک تکنولوژی بسیاری از مشکلات را حل کرد. ما نیز برای رسیدن به بهترین پاسخ از هوش مصنوعی ChatGPT کمک گرفتیم. آنچه که می خوانید حاصل پرسش ما درباره 10 مکان شگفت انگیز بر روی زمین است که باید تا قبل از مرگ ببینیم.

10 مکان شگفت انگیز که تا قبل از مرگ باید ببینید

مقاصد نفس گیر بی شماری در سرتاسر جهان وجود دارد که هر کدام تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی منحصر به فرد خود را دارند. تصمیم گیری برای بازدید از کدام مکان ها می تواند کار دشواری باشد، به خصوص اگر به دنبال استفاده حداکثری از تجربه سفر خود هستید. برای کمک به محدود کردن گزینه‌های خود، در اینجا ده مکان شگفت‌انگیز وجود دارد که باید قبل از مرگ ببینید.

دیواره مرجانی بزرگ، استرالیا

دیواره مرجانی بزرگ یکی از نمادین ترین و منحصر به فردترین عجایب طبیعی جهان است. این سیستم صخره‌های مرجانی عظیم بیش از 1400 مایل از سواحل استرالیا امتداد دارد و خانه هزاران گونه ماهی، کوسه، لاک پشت و دیگر جانداران دریایی است. غواصی در دیواره مرجانی بزرگ تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

در سال ۲۰۱۲ اعلام شد که شمار مرجان‌های دیواره بزرگ مرجانی بزرگ طی ۲۷ سال به نصف کاهش یافته است. به گفته دانشمندان، دلیل کاهش شمار این صخره‌ های دریایی، توفان‌ های بسیار و افزایش جمعیت ستاره‌ های دریایی است که غذای این مرجان‌ها را می‌مکند؛ ولی پژوهشگران معتقدند اگر بتوان ستاره‌های دریایی را کنترل کرد، این دیواره مرجانی بازسازی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که سی درصد از آب‌سنگ‌ های این دیواره مرجانی سفید شده‌اند. این مقدار سفید شدگی تا پیش از آن ثبت نشده نبود. در آغاز سال ۲۰۱۷ نیز، بیست درصد دیگر آب‌سنگ‌های این دیواره سفید شدند (مجموعاً نیمی از کل). بیم آن می‌رفت که این میزان سفید شدگی، بیشتر هم بشود. دلیل سفید شدگی، گرمای آب، درخشندگی زیاد آفتاب، آلودگی اسیدی و شیمیایی آب، و آثار ناشی از گردشگری هستند.

در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام شد که روند نابودی و سفید شدگی گسترده دیواره بزرگ مرجانی، همچنان ادامه دارد.

بنابراین بهتر است تا قبل از نابودی این مکان شگفت انگیز از آن بازدید کنید.

دیواره مرجانی بزرگ

ماچو پیچو، پرو

ماچوپیچو یا ماچو پیکچو مقصدی است که هر کسی که عاشق تاریخ و باستان شناسی است باید از آن بازدید کند. این شهر باستانی اینکاها که در کوه های آند پرو واقع شده است، در قرن پانزدهم ساخته شده و یکی از دیدنی ترین نمونه های معماری اینکاها محسوب می شود. 

این دژ در ۸۰ کیلومتری کوسکو، پایتخت اینکاها، قرار دارد و به همین دلیل هرگز مانند سایر شهرهای اینکاها پیدا و ویران نشده است. در طول سده‌ها، جنگل‌های اطراف این مجموعه رشد کرده و آن را پوشانده‌است و به همین دلیل از نظرها پنهان مانده است و تنها عده معدودی از وجود آن اطلاع داشته‌اند. در بیست و چهارم ژوئیه سال ۱۹۱۱ میلادی، ماچو پیچو به وسیله هیرام بینگهام ، تاریخ‌شناس آمریکایی، در یک سخنرانی در دانشگاه ییل به دنیای غرب معرفی شد.

این بنای شگفت انگیز باستانی را در لیست 10 مکان شگفت انگیز که تا قبل از مرگ باید ببینید قرار دهید.

ماچو پیچو

سانتورینی، یونان

سانتورینی جزیره ای یونانی است که به خاطر چشم اندازهای خیره کننده از دریای اژه و معماری بی نظیرش مشهور است. سانتورینی در حدود ۳۶۰۰ سال پیش یک فوران عظیم آتشفشانی را شاهد بوده است و بدین ترتیب بیشتر قسمتهای امروزی جزیره حاصل این فوران است. در طول سالیان و قرن‌های بعدی، یونانیان بر لبه این جزیره روستاهایی را بنا نهادند. ساختمان های سفید و زیبا با منظره ای سحرانگیز از دریا مهمترین ویژگی این جزیره است.

سانتورینی

پترا، اردن

پترا شهری باستانی در اردن است که بیش از 2000 سال پیش در صخره های ماسه سنگی قرمز ایجاد شده است. معماری پیچیده و محیط طبیعی خیره کننده این شهر، آن را به مقصدی شگفت انگیز تبدیل کرده است. این محل از سال ۷۰۰ پیش از میلاد ساکنانی داشته اما نبطی‌ ها از حدود سده ۴ پیش از میلاد در آن جایگیر شده و بعد آن را مرکز پادشاهی خود قرار دادند. پترا در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان و در کنار جبل‌المذبح واقع شده است. کوه‌هایی که پترا را دربر گرفته‌اند کوه‌های کناره شرقی دره عربه هستند که از بحرالمیت تا خلیج عقبه ادامه دارند.

پترا

گراند کانیون، ایالات متحده آمریکا

گرند کانیون یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی طبیعی در جهان است و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. این دره که بیش از 270 مایل طول و یک مایل عمق دارد، نمونه ای خیره کننده از قدرت فرسایش و زیبایی طبیعت است.

گراند کانیون

شفق شمالی، نروژ

شفق شمالی یا شفق قطبی یک مکان نیست و یک پدیده طبیعی است که در نیمکره شمالی رخ می دهد. این نورها در اثر برخورد ذرات باردار خورشید با جو زمین ایجاد می شوند و نمایش خیره کننده ای از رنگ ها و نور را ایجاد می کنند که واقعاً فراموش نشدنی است. اما بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی کشور نروژ است. 

بنابراین برای دیدن یکی از شگفت انگیز ترین پدیده های طبیعی باید به نروژ سفر کنید.

شفق شمالی، نروژ

انگکور وات، کامبوج

انگکور وات یک مجموعه معبد باستانی در کامبوج است که در قرن دوازدهم ساخته شده است. ویژگی های این مجموعه معماری خیره کننده و کنده کاری های پیچیده است که آن را به مقصدی ضروری برای هر کسی که عاشق تاریخ و هنر است تبدیل می کند.

انگکور وات

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

جزایر گالاپاگوس یک اکوسیستم منحصربه‌فرد است که مجموعه‌ای از گیاهان و حیوانات را در خود جای داده است. این جزایر به دلیل نقشی که در توسعه نظریه تکامل چارلز داروین دارند، مشهور هستند و آن‌هارا به مقصدی ضروری برای هر کسی که به زیست شناسی و تاریخ طبیعی علاقه مند است تبدیل می کند.

بنابراین این جزایر شگفت انگیز را باید در لیست 10 مکان شگفت انگیز که تا قبل از مرگ باید ببینید قرار دهید.

جزایر گالاپاگوس

دیوار بزرگ چین، چین

دیوار بزرگ چین یکی از چشمگیرترین شاهکارهای مهندسی در جهان است. این دیوار که بیش از 13000 مایل امتداد دارد، بیش از 2000 سال پیش برای محافظت از چین در برابر ارتش های مهاجم ساخته شد. مقیاس چشمگیر و مناظر خیره کننده دیوار، آن را به مقصدی ضروری برای عاشقان سفر و ماجراجویی تبدیل کرده است.

دیوار بزرگ چین

تاج محل، هند

تاج محل مقبره ای زیبا در آگرا هندوستان است. این ساختمان در قرن هفدهم توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد همسرش ساخته شد. معماری خارق‌العاده مرمر سفید و باغ‌های زیبای تاج محل باعث شده این مکان نیز در لیست 10 مکان شگفت انگیز جهان قرار بگیرد.

تاج محل

در خاتمه باید گفت، مقاصد شگفت انگیز بی شماری در سرتاسر جهان برای کاوش وجود دارد. این ده مکان تنها قسمت کوچکی از جاذبه های گردشگری در جهان است.

به ما بگویید اگر قرار بود شما این متن را بنویسید کدام مکان ها را در آن جای می دادید؟ ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار پاسخ شما هستیم.

اپیزود ۱۰-۱: بهترین جاهایی که سفر کردم هند سفرنامه دبی الماسهای آفریقایی

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد