شهر مکزیکو سیتی

شهر مکزیکو سیتی شهر مکزیکو سیتی

شهر مکزیکو سیتی یک نهاد فدرال در کشور مکزیک است که جزو هیچ‌کدام از ایالت ‌های این کشور به شمار نمی رود. مکزیکوسیتی بزرگ‌ترین شهر این کشور و همچنین مهم‌ترین مرکز سیاسی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی مکزیک است.

جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی از زشتی های استعمار تا زیبایی های فرهنگ و هنر مکزیک را در بر می گیرد. شهر مکزیکوسیتی سرشار از تضادهای جذاب است و تاریخ کهن و هنر و فرهنگ این منطقه سالانه افراد زیادی را میهمان این شهر شلوغ و جذاب می کند. مردم آمریکای شمالی در این منطقه از جهان در شادی فراوان و زیبایی های طبیعی غرق شده اند و کشور زیبایشان یکی از مقاصد گردشگری توریست های شادی پسند است. در این مقاله می خواهیم به گذشته و حال مکزیکوسیتی سری بزنیم و در طی این سفر شما را با جاذبه های گردشگری این شهر آمریکای شمالی بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه بمانید.

 

شهر مکزیکو سیتی زیبا را بیشتر بشناسیم

مکزیکوسیتی شهری بزرگ و کوهستانی است که جمعیت زیادی هم دارد. این شهر پایتخت مکزیک است و از جذاب ترین شهرهای آمریکای شمالی و حتی جهان به شمار می آید. اگر سری به مکزیکو سیتی بزنید می توانید طبیعت رؤیایی این شهر را با چشمان خود به نظاره بنشینید و از آثار تاریخی به جا مانده از قرون 16 تا 19 این شهر لذت فراوانی ببرید. در مکزیکو سیتی محله های تاریخی فراوانی وجود دارد که بیشترین حجم آثار باستانی شهر را در خود جای داده اند و این امر موجب شده گردشگران به راحتی بتوانند به محله های تاریخی و استعمار زده مکزیکوسیتی سری بزنند و از آثار باستانی در حجم زیاد دیدن کنند. غذاها و فرهنگ و موسیقی مکزیکو سیتی چیز دیگری است که باید در کنار تاریخ غنی این شهر زیبا مورد توجه فراوان گردشگران قرار بگیرد. اگر برای سفر به مکزیکوسیتی مشتاق شده اید در ادامه مقاله همراه ما بمانید و با جاذبه های گردشگری این شهر کهن و طبیعت دل چسب آن آشنا شده و برای سفری دل انگیز و جذاب آماده شوید.

 

جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی

هر نقطه ای از جهان زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. حتی ممکن است به شهرهایی در دنیا سری بزنید و به ظاهر شباهت زیادی میان این شهرها مشاهده کنید اما آنچه مسلم است این است که همه این زیبایی ها با هم متفاوت هستند و هر کدام را باید به تنهایی کشف کرد. مکزیکو سیتی شهری از آمریکای شمالی است که تاریخی غنی و کهن دارد مثل خیلی از جاهای دیگر دنیا اما عطر و بوی این تاریخ و هنر چیزی است که در هیچ کجای دنیا شما نمی توانید آن را استشمام کرده و همین قدر لذت ببرید. ما در این بخش از مقاله می خواهیم به جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی و کهن دنیا بپردازیم. آماده یک سفر رؤیایی باشید.

 

بنای یادبود انقلاب

بنای یاد بود انقلاب در مکزیکوسیتی ساختمانی قوس دار و نقره ای رنگ بوده که محل دفن چندین قهرمان ملی مکزیک است. این قوس نقره ای رنگ معماری زیبایی دارد و شما را می تواند از روی پشت بام خود به تماشای مکزیکوسیتی زیبا ببرد. در این بنا موزه های دیدنی و جذابی هم وجود دارد که می تواند بخشی از تاریخ مکزیکو سیتی را برای شما به نمایش بگذارد. در سفر خود به مکزیکو سیتی بنای انقلاب این شهر را از قلم نیاندازید و بخشی از تاریخ مکزیک را در این بنا مشاهده کنید.

 

بنای یادبود انقلاب
بنای یادبود انقلاب

 

پارک مکزیکو

اگر بخواهیم بهترین فضای سبز را در مکزیکوسیتی نام ببریم به طور حتم یکی از گزینه ها همین پارک مکزیکو خواهد بود. این پارک توسط ساختمان های هنری دکو محاصره شده است و در این پارک شما می توانید نماد ها و مجسمه های جذاب فراوانی را مشاهده کنید. بر این اساس پارک مکزیکو هم از لحاظ طبیعت بکر خود برای مکزیک سیتی ارزشمند است و هم با آثار هنری فراوانی که دارد به این شهر جذاب جنبه هنری و تجسمی بخشیده است.

 

کاخ هنرهای زیبا

کاخ هنرهای زیبا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی است که هم زیبایی بنا توریست ها را جذب خود می کند و هم موزه ها و اشیای قیمتی درون کاخ برای علاقمندان به تاریخ و هنر بسیار جذاب و چشم نواز هستند. اگر به سفر علاقه مند باشید و سری به مکزیک هم نزده باشید حتماً لا به لای عکس های توریستی زیبای دنیا ساختمانی سفید رنگ با سقفی نارنجی را دیده اید. این ساختمان همان کاخ هنر های زیبا در مکزیکو سیتی است.

 

میدان زوکالو

برای شروع گردش در مکزیکو سیتی اولین مقصد گردشگری می تواند همین میدان جذاب و تاریخی باشد. میدان زوکالو میدانی تاریخی است که در دوران استعمار محل گاو بازی افراد بوده اما حالا می توان انواع جشن های مکزیکی را در این میدان تماشا کرد و هنر و شادی مردم را در این میدان دید. خوبی بازدید میدان زوکالو این است که برخی از آثار دیدنی مکزیکو سیتی مانند کاخ ملی و معبد مایور در فاصله خیلی کمی از این میدان واقع شده اند و شما می توانید در یک بازده زمانی کوتاه از سه آثار جذاب گردشگری در مکزیکو سیتی دیدن کنید و در وقت و هزینه های خود هم صرفه جویی داشته باشید.

 

موزه ملی مردم شناسی

اگر به پارک چاپولتپک بروید می توانید از موزه ملی مردم شناسی مکزیکو سیتی هم بازدید داشته باشید. این موزه بنایی شگفت انگیز دارد که چشم هر رهگذری را به خود مشغول می کند. علاوه بر بنای جذاب موزه، آثار تاریخی مربوط به سرخپوستان که در این موزه نگهداری می شود بر جذابیت و شهرت موزه به شدت افزوده است. اگر به تاریخ سرخپوستی علاقه مند هستید در سفر خود به این شهر این جاذبه گردشگری را از قلم نیاندازید و زمان مناسبی را برای مشاهده زیبایی این بنا و آثار جذاب آن اختصاص بدهید.

 

کلیسای جامع متروپولیتن

اگر به میدان زوکالو بروید می توانید کلیسای متروپولیتن را از دور مشاهده کنید. این کلیسای قدیمی از برترین کلیساهای جهان به شمار می آید که بنایی جذاب و شگفت انگیز دارد. برای ساخت این کلیسا زمانی در حدود 250 سال صرف شده است که خود نشان از اعجاب انگیزی بنای تاریخی کلیسا دارد. حکاکی های قدیمی، نقاشی های مذهبی وانواع مجسمه ها جزئی از زیبایی های این کلیسای دیدنی هستند.

 

پارک ملی آلامدا

یکی از جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی همین پارک ملی و مرکزی آلامدا است. در این پارک انواع فواره ها و مجسمه ها را می توانید مشاهده کنید و مراسم رنگارنگ و سر شار از موسیقی فرهنگ مکزیکی هم در این پارک و در سالن تئاتر مرکزی آن اجرا می شود. با بازدید از پارک آلامدا شما می توانید ترکیبی از طبیعت بکر و فرهنگ غنی مکزیکی را به نظاره نشسته و از سفر رؤیایی خود لذت ببرید.

 

میدان سه فرهنگ

در میدان سه فرهنگ شهر مکزیکو سیتی می توانید سه بنا را از سه فرهنگ و تاریخ متنوع ببینید که این بناها شامل موارد زیر می شوند:

  1. معابد و اهرام آزتک
  2. کلیسای اسپانیایی
  3. برج های مدرن

علاوه بر بناهای بیان شده در میدان سه فرهنگ می توانید مجموعه ای از مجسمه ها، نقوش، محراب و دیوار جمجمه را هم مشاهده کنید. در میدان سه فرهنگ سالانه مراسم گوناگونی برگزار می شود که مربوط به یادبود درگذشتگان مکزیکو سیتی در طی تاریخ است.

 

پارک چاپولتپک

پارک چاپولتپک بزرگ ترین پارک موجود در مکزیکو سیتی است. این پارک تاریخ غنی و چر حادثه ای دارد و از گذشته های دور برای مردم مکزیک به یادگار مانده است. در این پارک می توانید هم شاهد آثار تاریخی گذشتگان مکزیکی باشید و هم از تفریحات و سرگرمی های کنونی پارک هم استفاده کنید. طبیعت بکر پارک با دریاچه های زیبا و موزه های بی بدیلش زیبایی صد چندانی به این مکان دیدنی مکزیکی داده و آن را یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی کرده است.

 

قصر سلطنتی بانو گوادالوپ

قصر سلطنتی بانو گوادالوپ در سال 1531 افتتاح شد و از همان سال ها برای خود طرفداران زیادی داشت. این قصر در کنار تپه ای بنا شده که گفته می شود حضرت مریم در این تپه ظهور کرده است و کاتولیک های فراوانی این تپه و این قصر را دوست دارند و سالانه برای مراسم های متنوعی راهی این بخش از مکزیو سیتی می شوند. از هر دین و فرهنگی هم که باشید به طور حتم قصر بانو برای شما جذاب خواهد بود و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی را برای شما به وجود خواهد آورد.

 

قصر سلطنتی بانو گوادالوپ
قصر سلطنتی بانو گوادالوپ

 

کویوآکان

کویوآکان محله ای در شهر مکزیکو سیتی است که مشابه آن را به ندرت می توانید در دنیا پیدا کنید. اگر هنر دوست هستید و هنرمندان خاصی را دوست دارید بازدید از این محله شلوغ و پلوغ و البته هنری را از دست ندهید. در این محله کافه های زیبایی هم هستند که می توانند خستگی پیاده روی طولانی و جذاب شما را در این محله برطرف کنند.

 

شهر دانشگاه

اولین دانشگاه ملی مکزیک در سال 1910 افتتاح شد. این دانشگاه به قدری وسیع بود که نام شهر دانشگاه را برای آن انتخاب کردند. دانشگاه ملی مکزیک رتبه بندی فوق العاده ای در میان دانشگاه های دنیا دارد و از این رو برای دانشجویان و محصل ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. شهر دانشگاه علاوه بر ساختمان دانشگاه دارای کتابخانه و موزه و گالری های فراوانی هم هست که برخی از آن ها به ثبت یونسکو رسیده اند. شهر دانشگاه را به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی می دانند بر این اساس بازدید از این اثر فرهنگی و علمی را در اولویت برنامه های گردشگری خود قرار دهید.

 

خانه آبی

فریدا کالو را می شناسید؟ بله او میراث دار تاریخ و فرهنگ کهن مکزیک است. چه آثار این هنرمند مکزیکی را بپسندید و چه نه، بهر حال خانه این فرد در مکزیک از پرطرفدارترین مکان های مکزیکی است و روزانه بازدیدکنندگان فراوانی با پرداخت ورودی های گران راهی این خانه می شوند و از زندگی و آثار هنری فریدا دیدن می کنند. در خانه فریدا می توانید آرامش خاصی را احساس کنید و از تماشای باغ و زیبایی هایش سیر نشوید.

 

در این مقاله سعی کردیم به گوشه ای از زیبایی های مکزیکو سیتی بپردازیم و شما را با جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی بیشتر آشنا کنیم. بی شک یک مقاله برای توصیف یک فرهنگ غنی و تاریخ گسترده واقعاً ناچیز است و شما باید خود راهی سفر به مکزیک شده و با چشمان خودتان زیبایی ها و دیدنی های مکزیکو سیتی را ببینید و بشنوید و استشمام کنید.

اگر به این شهر زیبا سفر کرده اید خاطرات خود را در بخش سفرنامه برای ما بنویسید. ما در سایت بنیامین مارکو مشتاقانه در انتظار خواندن سفرنامه های شما هستیم.

 


گزیده ای از سفرنامه های خواندنی

زندگی و سفر از دریچه نگاه شما

هنوز هیچ سفرنامه ای برای این مکان ثبت نشده است.

شما اولین نفری باشید که برای این مکان سفرنامه ثبت می کنید.
ارسال سفرنامه

سفرنامه های خود را برای ما ارسال کنید تا به اسم خودتان در سایت منتشر کنیم.


شهر مکزیکو سیتی روی نقشه

مهمترین مکان های شهر مکزیکو سیتی برای گردش

پربازدیدترین مطالب

بنیامین رضایی اولین ایرانی که با خودرو از تهران تا نروژ سفر کرد

  • 7دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

بنیامین رضایی؛ جهانگردی با یک دنیا ماجرا

  • 7دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

زخم مسافران گزینشی جام جهانی بر تن فوتبال

  • 2دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

چالش های سفرهای خارجی ایرانیان از نگاه بنیامین مارکو

  • 7دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

لغو یک‌ طرفه ویزای ایران با ۳۳ کشور | آیا درهای ایران به روی گردشگران گشوده می شود؟

  • 3دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

درخواست ویزای شینگن آنلاین می شود

  • 2دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

قیمت ویزا در آبان 1402

  • 15دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

هزینه های سفر به کربلا 1402

  • 13دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

شرایط فروش ارز سهمیه ای تغییر کرد!

  • 2دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

ایرانیان برای سفر به مصر چگونه می توانند ویزا دریافت کنند؟

  • 8دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

  • 26دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

معرفی بهترین پروازها به آمریکا

  • 29دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

بهترین زمان سفر به آنتالیا

  • 29دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

بهترین پروازها به کانادا در سال 2023

  • 27دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

زیباترین شهرهای ترکیه برای سفر

  • 37دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

معرفی بهترین اقامتگاه های بومگردی شیراز

  • 20دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

معرفی جاذبه های گردشگری شهر ونکوور

  • 17دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

جاذبه های گردشگری درسدن

  • 9دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

همه چیز درباره سفر به عمان 

  • 17دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

جاذبه های گردشگری کلن

  • 15دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

جاذبه های گردشگری برلین

  • 18دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

جاذبه های گردشگری دوسلدورف

  • 13دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

چطور سبک سفر خودتان را بشناسید؟

  • 8دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

سفر به اروپا با ماشین چطور ممکن است؟؟؟

  • 22دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

مهارت هایی برای جهانگردی!

  • 25دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

تکنیک های تورلیدر!

  • 8دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

چرا در چهارشنبه سوری آتش روشن می‌کنیم؟

  • 4دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

آیا سفر به پاکستان بدون ویزا ممکن است؟

  • 9دقیقه زمان مطالعه
  • 1402-03-07

یوتویب بنیامین

ویدیوهایی در مورد سفر و ماجراجویی هایی که در کشورها مختلف انجام میدم

1

ماداگاسکار ٫قسمت اول (درختان بائوباب )


کتاب های بنیامین رضایی

کتاب های خواندی بنیامین رضایی، تجربه های جذاب به همراه تصاویر دیدنی


مکان های مرتبط

شاید به مکان های زیر هم علاقه مند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

با ثبت هر دیدگاه ۲۰ الماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد